MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 41
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default Een leerling moet altijd naar zijn trainer luisteren, ongeac

    ------

    Topic gesplitst. Oorspronkelijke topic is hier te vinden.

    ------



    Een leerling moet altijd naar zijn trainer luisteren, ongeacht wat.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default

    Shit dat is balen
    Heel veel sterkte Lucia. Ik hoop dat het toch een beetje mee gaat vallen.


    Enne sorry hoor Sjaak dit vind ik nergens op slaan. Een trainer voelt jouw lichaam niet aan. Soms is het beter om daar naar te luisteren om ergere blessures te voorkomen.
    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by mama
    Shit dat is balen
    Heel veel sterkte Lucia. Ik hoop dat het toch een beetje mee gaat vallen.


    Enne sorry hoor Sjaak dit vind ik nergens op slaan. Een trainer voelt jouw lichaam niet aan. Soms is het beter om daar naar te luisteren om ergere blessures te voorkomen.
    Sorry mama ik moet helaas constateren dat je er geen bal verstand van hebt, een goede trainer weet exact hoe ver hij kan gaan en ook al zegt je lichaam dat je niet meer kan dat kan je nog veeeeeeeeeel verder. Uiteraard moet je altijd laten weten als het om een blessure gaat maar wat betreft opgeven als je leeg bent ........................... never ............... :!:

    Als je de top wilt bereiken zal "onvoorwaardelijke gehoorzaamheid" een 1e vereiste zijn voor een vechter.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Dat schrijf ik toch ook :roll:

    " Uiteraard moet je altijd laten weten als het om een blessure gaat "

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak
    Een leerling moet altijd naar zijn trainer luisteren, ongeacht wat.
    nu heeft het blijkbaar zwaar nadelig uitgepakt.......

    Ik duim voor je zus, Norma.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak
    Sorry mama ik moet helaas constateren dat je er geen bal verstand van hebt, een goede trainer weet exact hoe ver hij kan gaan en ook al zegt je lichaam dat je niet meer kan dat kan je nog veeeeeeeeeel verder. Uiteraard moet je altijd laten weten als het om een blessure gaat maar wat betreft opgeven als je leeg bent ........................... never ............... :!:

    Als je de top wilt bereiken zal "onvoorwaardelijke gehoorzaamheid" een 1e vereiste zijn voor een vechter.
    Ik kan het hier in grote lijnen wel mee eens zijn.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS
    Quote Originally Posted by Sjaak
    Dat schrijf ik toch ook :roll:

    " Uiteraard moet je altijd laten weten als het om een blessure gaat "
    Ik was al aan het reageren voor ik jouw antwoord op Mama zag.
    :thumbs:

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    KNSM-eiland, Amsterdam
    Posts
    357
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by m3nd0
    Quote Originally Posted by Sjaak
    Een leerling moet altijd naar zijn trainer luisteren, ongeacht wat.
    nu heeft het blijkbaar zwaar nadelig uitgepakt.......

    Ik duim voor je zus, Norma.
    Misschien speelt op dit soort momenten ook de leeftijd wel mee. Vroeger kon ze dat soort trainingen (waarbij je uitgeput toch verder moet) wel hebben. Boven de 35 moet je gewoon eerst naar je lichaam luisteren.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default

    sorry Norma ik heb de topic ff in 2en gedeeld hij ging niet echt meer over Lucia............
    En ik heb jouw "stelling" als kop gebruikt Sjaak.
    Denk dat dit wel een intresante discussie kan gaan worden
    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    als ik soms zie hoe sommige vechters slaag krijgen in de ring en de trainer toch weigert de handdoek te gooien, heb ik twijfels bij de stelling van sjaak. in eerste instantie moet je naar je lichaam luisteren, pas dan naar de trainer.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak
    Dat schrijf ik toch ook :roll:

    " Uiteraard moet je altijd laten weten als het om een blessure gaat "
    dan is het natuurlijk al te laat :roll:

  12. #12
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak
    maar wat betreft opgeven als je leeg bent ........................... never ............... :!:
    Als je 'leeg' bent is de kans om een behoorlijke blessure op te lopen een stuk groter (de uitvoering van technieken wordt onbeheerst/ geen volledige controle over spieren/ verkeerde inschattingen - allemaal mogelijke gevolgen van vermoeidheid tijdens een training) dan wanneer je fit bent en de volledige beheersing over je spieren hebt.

    Het is een discutable punt. Ik ben van mening dat je als pupil tot je grenzen moet gaan om het uiterste uit je lichaam te halen om zo tot optimale resultaten te komen.
    Echter, een trainer moet in kunnen schatten waar de grens te stellen. Leeg is leeg. Bij een volgende training kan de grens weer verlegd worden. Conditie moet je namelijk opbouwen. In mijn ogen moet je niks forceren. Niet alleen bij blessures maar ook bij vermoeidheid. Doorgaan als je 'leeg' bent kan niet alleen blessures tot gevolg hebben (een vermoeid lichaam is nu eenmaal veel vatbaarder voor blessures) maar je pleegt ook roofbouw op je lichaam, wat alleen maar een slecht effect op je uiteindelijke prestaties heeft.
    Ik kan me voorstellen dat een trainer zijn leerling tot het uiterste wil laten gaan maar ik denk dat je hier bij uit moet kijken.

    :mrgreen:

  13. #13
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Ergens in de randstad
    Posts
    2.042
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind de OP enigzins kaal ...

    Uit welk oogpunt kijken we in dit geval ; vanuit TMA of MMA ?
    Doet het er toe of je competitiegericht bezig bent ?
    " I live in darkness, i exist in the shadows ... "
    ---
    NTT-FX @ Japan 2011 : The 6th mystery ... The mystery starts october the 6th !

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    tegenwoordig kunnen vele vechters heel goed zelf aanvoelen hoe ver ze kunnen gaan, en hier in samenspraak met hun trainer op trainen en voorbereiden. De tijd dat trainers of sensei's werden gezien als almachtigen moet nu toch echt eens voorbij zijn dacht ik.......

  15. #15
    Aaronk Guest

    Default

    sommige trainers zijn totale debielen..

    Maar ik ga naar de uk omdat ik er totaal tot me limiet gepushed word en dat kan ik zelf neit. goede trainers kunnen zo het beste uit je halen

  16. #16

    Default

    Sjaak heeft gelijk, maar dan moet er wel vertrouwen zijn tussen leraar en leerling. De leerling moet er op vertrouwen dat de leraar het beste met hem/haar voor heeft en verantwoord zal handelen. De leraar moet erop vertrouwen dat de leerling niets voor hem achter houdt zoals bijvoorbeeld een blessure.

    ={Si Vis Pacem Para Bellum}=
    ={It's not about the size of the dog in the fight, it's about the size of the fight in the dog}=
    ={Talk softly but carry a big stick}=

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Leuk zo'n topic delen, maar waar gaat over ???
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ashi76
    Leuk zo'n topic delen, maar waar gaat over ???
    ff lezen Ashi, Marieke heeft een topic gesplitst en dit is het andere deel

  19. #19
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Ik kan Sjaak en Roy gelijk geven in de onderstaande zaak:

    Als je de top wilt bereiken zal "onvoorwaardelijke gehoorzaamheid" een 1e vereiste zijn voor een vechter.
    hoe moeilijk het soms ook is.

    remco

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel
    Ik kan Sjaak en Roy gelijk geven in de onderstaande zaak:

    Als je de top wilt bereiken zal "onvoorwaardelijke gehoorzaamheid" een 1e vereiste zijn voor een vechter.
    hoe moeilijk het soms ook is.

    remco
    Helemaal mee eens. Dat zou de ideale trainer-pupil verstandhouding zijn. Bij een blessure bel ik wel de dokter van de leerling om de beslissing te nemen de wedstrijd toch aan te gaan of om de eventuele herstel(trainingen) door te nemen.

    Ook mee eens dat er slechte trainers zijn.

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HUNTER
    De tijd dat trainers of sensei's werden gezien als almachtigen moet nu toch echt eens voorbij zijn dacht ik.......
    Almachtigen :? :shock:

    Blijkbaar heb jij hele vreemde gedachtes Hunter :?
    Ik wens je succes met het vinden van een goede leraar die je misschien het een en ander kan bijbrengen, want je snapt helaas niet veel van een leerling-sensei relatie.

    En het trieste hiervan is dat het nu gaat over iemand die zelf nog "les" geeft ook :roll:

    Sportfan, Roy, Remco en nog vele andere weten waar ik het over heb :thumbs:

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    ik heb een aantal uitstekende leraren, dank je sjaak.

    Ik respecteer deze enorm, maar ik neem niet zo maar klakkeloos dingen van ze aan. Het is juist ideaal om hun uitgebreide ervaring zo goed mogelijk in je eigen systeem te passen. Ik train namelijk meerdere disciplines, en als ik van iedereen alles aanneem dan word ik gek

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak
    Sportfan, Roy, Remco en nog vele andere weten waar ik het over heb :thumbs:
    Ik heb zelf gemerkt dat als je echt iets wilt bereiken in je sport, je voor 100% moet kunnen vertrouwen op je trainer. Een goeie trainer kan (verantwoord) net dat beetje extra uit je halen.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Ik mis een beetje de motivatie "waarom" een leerling altijd naar z'n trainer zou moeten luisteren. Kan iemand me dat uitleggen?

    Zoals het nu gesteld wordt is de leraar de alwetende en de leerling slechts een marionet in de handen van zijn trainer. Het ontgaat me waar de gedachte op gestoeld is dat dat zo is. Aangezien dat ontbreekt vermoed ik dat het vooral gesteld is vanuit traditie.

    Het staat overigens haaks op alle moderne gedachten en management stromingen zoals human resource management of oplossingsgericht werken. Het doet me meer denken aan de oude paternalistische stroming van "ik weet wel wat goed voor jou is". Damn, zelfs in het voetbal (wat zo conservatief is als ik weet niet wat) hebben de spelers tegenwoordig inbreng...

    Persoonlijk leer ik het meest van een trainer als hij me ook het "waarom" van iets uitlegt. Ik moet begrijpen waarom ik iets doe. Pas dan kan ik iets echt beheersen, anders blijft het een kunstje. Gelukkig heb ik een trainer als Wim Scharrenberg, die traditioneel is ingesteld als het gaat om normen en waarden in de vechtsport, maar die ook bereid is in gesprek met je te gaan. Respect en vertrouwen tussen leraar en leerling is in mijn ogen een wederzijds iets. Er moet geen sprake zijn van eenrichtingsverkeer. Uiteraard houdt de leraar daarbij de rol van leraar en de leerling die van leerling.

  25. #25
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Ergens in de randstad
    Posts
    2.042
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak
    je snapt helaas niet veel van een leerling-sensei relatie.
    Ten eerste ; heeft dat er mee te maken dan ?
    Ten tweede ; als je dan meteen jouw visie op geeft dan zou dat je post begrijpelijker maken .

    Persoonlijk denk ik dat er in deze kwestie wel degelijk een enorm verschil is of je competitie gericht bezig bent of niet.
    Bij een wedstrijd element gelden er meerdere belangen die ook nog eens een goeie verbinding met elkaar moeten hebben.
    Haal je dat element af dan ligt dat volgens mij heel anders ; je kunt dan bijv. verantwoordelijkheden heel anders plaatsen.
    " I live in darkness, i exist in the shadows ... "
    ---
    NTT-FX @ Japan 2011 : The 6th mystery ... The mystery starts october the 6th !

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •