MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: Zou jij iemand kunnen doden?

Voters
33. You may not vote on this poll
  • Nee, dat durf ik niet

    1 3,03%
  • Ja, maar dan alleen als het moet

    22 66,67%
  • Ja, kom maar op

    4 12,12%
  • Ik weet het niet....

    6 18,18%
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 40 of 40
  1. #26
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by }|^-_-^|{
    voor sommige mensen is het ook nooit genoeg :?
    hij begon er toch zelf over?!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.763
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Quote Originally Posted by }|^-_-^|{
    voor sommige mensen is het ook nooit genoeg :?
    hij begon er toch zelf over?!
    en als hij daarna zegt dat hij het er verder niet over wil hebben...
    I've never been wrong, except once when I thought I'd make a mistake...

  3. #28
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Thuis
    Posts
    2.373
    vCash
    126000

    Default

    Wie A zegt moet ook B zeggen, toch?

  4. #29
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8.134
    vCash
    126000

    Default

    In de situatie hij of ik... dan toch maar hij... maar als er geen nood toe is waarom zou je dan een leven nemen... ieder leven dat je neemt neemt ook een stukje weg bij jou!

    What am I? Flypaper for freaks?!


  5. #30
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.104
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Quote Originally Posted by }|^-_-^|{
    voor sommige mensen is het ook nooit genoeg :?
    hij begon er toch zelf over?!
    Het is geen stoer verhaal en ook niet iets waar ik trots op ben, ik kan mij alleen niet vinden in het geen wat Silat schrijft over NGC.

  6. #31
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    628
    vCash
    126000

    Default

    Jullie beschrijven andere situaties. Situaties waar je in het dagelijks leven ineens geconfronteerd wordt met een levensgevaarlijke gek. Deze persoon kent waarschijnlijk geen angst, is geestelijk ziek en/of is verblind door woede/drugs/drank/noem maar op. In dit geval is het een stuk minder moeilijk om evt de trekker over te halen.

    In een oorlog is het een ander verhaal. Je moet mensen om zeep helpen die net als jou helemaal niet daar willen zijn. Ja ok, ze hebben dan wel gekozen voor een baan bij de infanterie, maar het feit dat ze ook daadwerkelijk mensen moeten gaan doden hebben ze te licht doordacht. Op het moment dat ze met de neus op de feiten worden gedrukt, gaat de knop om in de hersenen. Ze slaan op slot, kunnen niet doden. Zoals
    Silat beschreef, schieten ze in de lucht of schieten zelfs helemaal niet.

    Na de slag om Gettysburg (amerikaanse burgeroorlog) werden de wapens verzameld en in een hoop wapens zaten nog MEERDERE kogels. In een extreem geval zelfs nog meer dan 20. Je moet je voorstellen dat in die tijd soldaten in linies op elkaar afliepen en netjes omstebeurt schoten. Een hoop soldaten legden blijkbaar aan, maar drukten niet af. Vervolgens herlaadden zij hun wapen weer... etc.

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.763
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Leon
    Wie A zegt moet ook B zeggen, toch?
    ook als je gelijk aangeeft dat je alleen A zegt en erbij vermeldt dat B niet relevant is?
    I've never been wrong, except once when I thought I'd make a mistake...

  8. #33
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Thuis
    Posts
    2.373
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by }|^-_-^|{
    Quote Originally Posted by Leon
    Wie A zegt moet ook B zeggen, toch?
    ook als je gelijk aangeeft dat je alleen A zegt en erbij vermeldt dat B niet relevant is?
    Dan nog, dan moet je het maar niet vermelden. Sorry maar dat is mijn kijk erop.....

  9. #34
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.922
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb de serie ook gezien alleen volgens mij op zondag. Daar werd ook een Britse marinier geinterviewd die had gevochten op de Falkland eilanden. Sinds die oorlog heeft ie nooit meer goed geslapen en heeft dagelijks last van flashbacks. Elke dag zag ie weer beelden van een jonge Argentijn wiens hersenen in zijn helm lagen en doordat het vrij koud was kwam de damp er nog vanaf zetten.

    In de hele oorlog kwamen ongeveer 250 Britten om het leven, erna hebben nog zeker 200 militairen zelfmoord gepleegd
    "I have no use for bodyguards, but I have a very special use for two highly trained certified public accountants. (Elvis Presley)

  10. #35
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Thuis
    Posts
    2.373
    vCash
    126000

    Default

    Het is inderdaad gewoon iets mentaals, iedereen kan stoer zeggen dat het ze
    niet zoveel doet en je kan wel honderdduizend keer het filmpje kijken dat iemand
    inderdaad een kogel in zijn kop geschoten krijgt en zijn hersenen tegen de
    achterliggende muur plakken maar dan nog.....
    Het echt meemaken is denk ik totaal anders dan dat je daar relaxed achter
    je PC'tje zit, ik spreek geregeld jonge mariniers die een uitzending achter
    de rug hebben en die zeggen ook dingen gezien te hebben die ze gewoonweg
    nooit meer vergeten, tuurlijk is dat vreselijk maar je weet dat je dit soort dingen
    kan overkomen (zeker in deze tijden), daarnaast teken je ervoor (zeker als
    Marinier of Commando zijnde).

  11. #36
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Het word in augustus weer herhaalt.
    [quote]
    THE TRUTH ABOUT KILLING

    Hoe makkelijk is het om te doden in de oorlog en hoe is dat? Om de schokkende waarheid aan het licht te brengen doet journalist Grub Smith een infanterietraining en ontmoet hij belangrijke militaire en academische deskundigen.

    NEXT ON
    9 August, 22:00
    9 August, 23:00
    10 August, 1:00
    10 August, 2:00
    Ik vind het ook nog steeds vaag, want hoe verklaar je dan dat er wel zoveel mensen vermoord zijn op zeer gruwelijke wijze en nog steeds gebeurd. Waren er wel zoveel babaarse veldslagen ala gladiator? (wijzend naar die uitzending van NGC)

    Nu zie je toch nog steeds hetzelfde.
    Wat is er dan aan de hand met al die mensen in Afrika, Indonesie, etc. Waar ze nog speren gebruiken en gewoon 400 mensen de kop af hakken met het mes waar ze het gras mee maaien???

  12. #37
    Aaronk Guest

    Default

    Ja, ik zou iemand kunnen doden zonder probleem.

    Ik droomde weken van te voren voor kotc dat ik mijn tegenstander in coma sloeg en dat hij er nooit meer uitkwam.. Gaf echt een lekker gevoel.

    Als iemand zou inbreken in me huis. Zou ik hem alle minuut afmaken.

    Ik ben niet bang om dood te gaan en om te doden. teveel meegemaakt in me leven om om een mensen leven geven. De mensheid is stront. Dieren doden is veel erger

  13. #38
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    294
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou op dit moment niet weten wat ik zou doen. Het ligt denk ik ook aan de situatie. Als jijzelf of mensen waarvan jij houdt gedood kunnen worden als jij een bepaalde persoon niet doodt dan kan ik mij voosrtellen dat je zo´n persoon kan vermoorden. Ik kan mij echter ook voorstellen dat militairen die mensen moeten doden dit niet kunnen omdat ze misschien daar geen reden voor hebben (bij burgers bijvoorbeeld). Ik geloof in ieder geval dat een mens tot vele dingen in staat is als hij in bepaalde (bedreigende) situaties terecht komt.

  14. #39

    Default

    Quote Originally Posted by Aaronk
    Dieren doden is veel erger
    True

    ={Si Vis Pacem Para Bellum}=
    ={It's not about the size of the dog in the fight, it's about the size of the fight in the dog}=
    ={Talk softly but carry a big stick}=

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •