MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: Zou jij iemand kunnen doden?

Voters
33. You may not vote on this poll
  • Nee, dat durf ik niet

    1 3,03%
  • Ja, maar dan alleen als het moet

    22 66,67%
  • Ja, kom maar op

    4 12,12%
  • Ik weet het niet....

    6 18,18%
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 40
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default Zou jij iemand kunnen doden?

    Zou jij iemand kunnen doden?

    Ik zat National Geografic te kijken gister avond. Uit onderzoek bleek dat er in de grote oorlogen van de laatste paar eeuwen slechts 2 % echt de trekker over durfde te halen om te doden. 98% schoot of in de lucht of deed net alsof en deed net als ze moesten herladen. Iedereen scheet en piste in zijn broek.

    Van de 98% wat de oorlog overleefde was gestoord en die 2% was al gestoord voordat ze de oorlog ingingen.

    De mens heeft de aard om niet te doden. In angst situaties als oorlog laat ons jongste hersendeel ons vaak in de steek. Het meest primitieve hersendeel, "de aard van het beestje" neemt het dan over. We bevriezen, we willen niet doden.

    Bijna alle jongens en mannen in de frontlinie van het duitse leger hadden 1 bevroren vinger. De wijsvinger, oftewel de trekkervinger.
    De meeste doden op die velden zijn omgekomen door bommen op het land of vanuit de lucht. Het man tot man gevecht was te eng, zeker in het donker waar iedereen van zich af piste.

    Himmler een van de grootste teringlijers liet meer dan 6 miljoen mensen doden. Alleen toen hij een keer op een slagveld was en een dode zag ging hij misselijk rechtsomkeerd weer weg.

    Een mens doden die de angst in z'n ogen heeft en misschien niet eens jou taal spreekt maar met gebaren laat zien hem niet te doden is heel moeilijk.

    Ter dood veroordeelde werden geblindoekt om het de beul makkelijker te maken.

    Hoe kan het dan dat er mensen zijn die dat wel kunnen. Het schijnt dat psygopaten angsten bij andere mensen nauwelijks herkennen. Het doet ze niks. Als je iemand gaat vermoorden en je kijkt hem recht aan dan kijk je hem direct in zijn ziel. En de basis die we hebben is om vredig te leven, niet om te doden.

    Als er nu straks een oorlog zou uitbreken, zou je dan sterven voor je land? Zou je het veld op gaan en bijna zeker weten dat je niet meer terug komt. Ik bedoel.. hoe zijn wij nu getraint? Wie van ons zit er nog in het leger? niet verplicht meer. Ik heb ooit een oproep gehad maar ben nooit gekeurt. (ik was toch afgekeurd). Ik doe wel eens aan paintballen maar daar houd het bij op.

    Ga je ten strijde of verstop je je...
    Ga je doden of niet.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik weet niet of ik ten strijde zou gaan... Ik zou daar zeker in m'n broek pissen.

    Ik zou wel iemand kunnen vermoorden, het is hij of ik. de manier maakt me denk ik niet uit.

    misschien ben ik dan wel een beetje psygo.. wie niet tegenwoordig, who cares.

  3. #3
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    Amersfoort
    Posts
    813
    vCash
    126000

    Default

    Verder gaat het wel?

  4. #4
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Als het hij/zij is of ik dan zal het zo zijn.
    Denk dan dat het niet meer om moorden gaat.

    En als ik dan onder psycho`s val...
    denk ik maar" wel een levende "..
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Deventer
    Posts
    2.506
    vCash
    126000

    Default

    ligt er maar aan.

    ik kan me er wel wat bij voorstellen. je bent zelf ook bang dat ze jouw te pakken nemen.

    En wat als ze jou echt willen hebben, dat je in een situatie zit van: Hij of Ik
    Ik zou niet weten wat te doen

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    het zijn echt de meest barre situatie voor een mens..


    als ik zo om me heen kijk naar het doorsnee volk hier denk ik dat er weinig gestreden wordt. We zijn hier niet meer verbittert als in de huidige oorlogslanden. In veel landen leven ze dag bij dag.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    In het licht van de recente gebeurtenissen vraag ik me wel eens af wat ik
    zou doen als Karin wat zou overkomen in een aanslag..

    Ze werkt nabij Amsterdam, we zitten dagelijks in het OV, en die tjappies
    van een terroristen hebben ook onze hoofdstad tot doelwit verklaard..

    Het zijn echt zieke gedachtes die dan bij je opkomen..

    Maar dat zou moorden uit haat en wraak zijn..

    In een oorlog doden lijkt me een heel ander iets..
    Hoewel ik denk dat de oorlogen van de toekomst niet meer
    zozeer territoriaal zullen zijn, alsmeer ideologisch.

    Daarmee bedoel ik dat mensen elkaar naar het leven zullen staan omwille
    van hun paradigmes en ideeen.

    Als er een land zou bestaan als Terrorisistan en we zouden het kunnen
    aanvallen.. Heck.. Where do I sign up?
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    854
    vCash
    126000

    Default

    Ik weet echt niet wat ik zou doen, ik denk dat je dat moeilijk zo kunt zeggen.
    D'ont drive faster than your guardian angel can fly

  9. #9
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Thuis
    Posts
    2.373
    vCash
    126000

    Default

    Ben het met Lady in Red eens, daarnaast kennen weinig eenheden van ons
    leger echte oorlog. Ik heb me laten keuren voor Korps Mariniers en het was
    helemaal goed op mijn ogen na, die moet ik laten laseren wil ik er nog bij....
    Wat meer mensen hierboven zeggen, het is hij of ik. Het is jou keuze, of hij
    pakt jou of je pakt hem, daarnaast is het als militair je beroep en is je wapen
    je gereedschap zoals een timmerman een hamer heeft.....
    Het is natuurlijk niet de normaalste zaak ter wereld om op een dag een paar
    levens te nemen en er zomaar een paar over de kling te jagen (ze hebben je
    namelijk nooit iets misdaan en je kent ze verder ook niet). Ik denk dat als ik
    ooit op het veld zou staan, ik enorm in mijn broek zal schijten en ik daar nooit
    vanaf elke keer dat ik weer het veld in moet, de kans bestaat natuurlijk, zeker
    als Elite eenheid van NL, dat je nooit meer thuis komt. Ik zou het misschien in
    een oorlog wel kunnen maar daar word je dan ook voor getraind, in het dagelijkse
    leven denk ik niet dat ik zomaar naar iemand toe durf te stappen die ik niet
    mag en hem zo van een meterje afstand in zijn kop te schieten of iets dergelijks.

  10. #10
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Ergens in de randstad
    Posts
    2.042
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat het begrip noodzaak heel erg relatief is ; doe je het omdat het je word opgedragen terwijl je persoonlijk de noodzaak er niet van inziet ?
    of doe je het omdat je eigen leven op het spel staat ?

    Er is wel degelijk een verschil of je het op korte afstand doet of ver weg zit, maar ; om maar eens een voorbeeld te noemen ; een sluipschutter die hoofden als blikjes tomatenpuree uit elkaar ziet blazen krijgt ongeveer dezelfde impact als dat je een pistoolschot op korte afstand doet denk ik.

    De daadwerkelijke strijd ' op het veld ' is tegenwoordig heel relatief.
    Bijna elke oorlog zou nu op afstand kunnen worden gevoerd.
    De "cyberwar" kan er zelfs voor zorgen dat een land 'plat' gaat zonder dat het ook maar 1 leven hoeft te kosten.

    Interessant onderwerp dit!
    " I live in darkness, i exist in the shadows ... "
    ---
    NTT-FX @ Japan 2011 : The 6th mystery ... The mystery starts october the 6th !

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    silat....we spreken binnekort wat af. :thumbs:

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    In iedereen schuilt een moordenaar..... Tis wat Mick zegt, wat zals ze je vriendin, dochter of zoon opblazen? Of wat als je dochter slachtoffer wordt van een verkrachting? Denk dat iedereen dan in staat is tot vreselijke dingen.

    Maar wat Silat verteld over dat onderzoek verbaasd me eigenlijk niet.

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by Raziƫl
    ze je vriendin, dochter of zoon opblazen? Of wat als je dochter slachtoffer wordt van een verkrachting? Denk dat iedereen dan in staat is tot vreselijke dingen.
    De meeste terroristen ontstaan zo in Irak, Tjetjenie of Palastina. ( kep het niet over jihad terroristen uit Saudi Arabie etc.)

    Je hebt 2 soorten terroristen, degene die het voor de jihad doen en je hebt terroristen die zo worden omdat ze niks meer te verliezen hebben en het liefst degene die zijn naaste om heeft gebracht of verkracht ook koud maken.


    op de vot dermit

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    628
    vCash
    126000

    Default

    Niemand hier behalve de mensen die in een oorlog als infanterist hebben meegevochten, kan met zekerheid zeggen of hij zou kunnen doden. Het is even anders als je linkermuisknop klikken en het poppetje valt om. Op de frontlinies sta je oog in oog met je tegenstander... hij pist in z'n broek, z'n ogen sperren wijd open, laat z'n wapen vallen en smeekt jou om genade. Haal je de trekker over? Steek je dat mes in z'n lichaam tot het licht uitgaat?

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    i love it when you talk sexy like that..jeroen

  16. #16
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rappe rik
    Ik weet bijna zeker dat iedereen in staat is om te doden. Ik vind het ook een idiote conclusie van N.G. dat een mens de aard niet heeft om te doden.
    In tegenstelling tot dieren, zullen we er achteraf inderdaad wat problemen mee krijgen omdat (sommige) wij nu eenmaal belast zijn met een geweten.
    godzijdank heb ik daar ook last van ja.
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  17. #17
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rappe rik
    Ik weet bijna zeker dat iedereen in staat is om te doden. Ik vind het ook een idiote conclusie van N.G. dat een mens de aard niet heeft om te doden.
    In tegenstelling tot dieren, zullen we er achteraf inderdaad wat problemen mee krijgen omdat (sommige) wij nu eenmaal belast zijn met een geweten.
    godzijdank heb ik daar ook last van ja.
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by Raziƫl
    In iedereen schuilt een moordenaar..... Tis wat Mick zegt, wat zals ze je vriendin, dochter of zoon opblazen? Of wat als je dochter slachtoffer wordt van een verkrachting? Denk dat iedereen dan in staat is tot vreselijke dingen.
    Mee eens.
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronny
    silat....we spreken binnekort wat af. :thumbs:
    Paintballen in Almere?? :mrgreen:


    Quote Originally Posted by Jeroen
    Niemand hier behalve de mensen die in een oorlog als infanterist hebben meegevochten, kan met zekerheid zeggen of hij zou kunnen doden. Het is even anders als je linkermuisknop klikken en het poppetje valt om. Op de frontlinies sta je oog in oog met je tegenstander... hij pist in z'n broek, z'n ogen sperren wijd open, laat z'n wapen vallen en smeekt jou om genade. Haal je de trekker over? Steek je dat mes in z'n lichaam tot het licht uitgaat?
    precies ja

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Zoals ik hier achter mn pc-tje zit kan ik het me niet voorstellen het te kunnen.

    maar ja wat doe je als het oorlog wordt en je familie en vrienden zijn voor je ogen afgeslacht ?

    of stel je hebt een klein kind die wordt verkracht en gewurgd door zo'n psychopaat en je komt er aan en zie dat die vent dat net heeft gedaan en hij staat nog voor je ?

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.104
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb weleens (een niet bewuste) poging ertoe gedaan. Alleen spijt van de gevolgen gehad voor mijn toekomst, verder was het die kerel zijn eigen schuld.

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dalgliesh
    Ik heb weleens (een niet bewuste) poging ertoe gedaan. Alleen spijt van de gevolgen gehad voor mijn toekomst, verder was het die kerel zijn eigen schuld.
    vertel!

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.104
    vCash
    126000

    Default

    Dat was het verhaal Ben er niet trots op! En het is voor insiders bekend.

  24. #24
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Thuis
    Posts
    2.373
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dalgliesh
    Dat was het verhaal Ben er niet trots op! En het is voor insiders bekend.
    lol, je kan het toch wel gewoon vertellen?

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.763
    vCash
    126000

    Default

    voor sommige mensen is het ook nooit genoeg :?
    I've never been wrong, except once when I thought I'd make a mistake...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •