MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 34 of 34
  1. #26
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Het stikt in nederland van de bonden en op zich hoeft dat helemaal geen ramp te zijn. Al die bonden kunnen gewoon hun gala's organiseren en dergelijke. Het enige ( :roll: ) wat ze zouden moeten doen is samenwerken. En dat hoeft geeneens ten koste te gaan van hun eigen belangen.

    uitgaande van 15 gewichtsklasse's en titels op wereld, europees en nederlands niveau en dan nog kickboxing en muay thai en 1 x per jaar om die titel vechten dan kom je uit op :

    15 x 3 x 2 = 90 titelgevechten in een jaar. kun je nog dames titel partijen bij doen en uiteraard ook mma. nou dan moet je aardig organiseren om die allemaal in een jaar te kunnen laten plaats vinden. en dan heb ik de benelux en intercontinentale (wat dat ook weer mag zijn :? ) nog maar er buitengelaten.


    Maar om te beginnen kan men met het belangrijkste beginnen te samenwerken en dat zijn nederlandse titels. We zouden dan echte nederlandse kampioenen hebben. Elke gewichtsklasse zou dan een echte kampioen hebben. In het buitenland (en dus vooral de landen waar het geld zit) zouden dan ook kunnen zien wie hier de toppers zijn.

    Blijf je zo iets vol houden dan kan zo'n titel veel waard worden. Denk bv aan lumpini of rajadamnern kampioen in thailand. Het zal hun daar verder een lor zijn wat voor een titels er zijn (misschien nog de WMC titel omdat die door de thaise regering wordt erkend). Iedereen weet als er een vechter komt met die titel dat er een echte topper komt. Zo'n nederlandse titel zou dat ook kunnen worden en daardoor de waarde van de vechter opdrijven.


    Veel bonden hebben eigen varianten op de regels bedacht en vechters weten soms amper wat er wel en niet mag.
    Wat dus belangrijk is om zo internationaal mogelijke regels te hanteren.

    Muay thai zoals muay thai is in thailand (evt zoals de wpkl doet met ellebogen onderhandelbaar ivm blessure's) en ook die regels hanteren.
    Kickboksen zou wellicht het beste de k-1 regels kunnen hebben.
    MMA wellicht zoals pride of k-1mma de regels hebben.
    Dan sluit je internationaal gelijk het beste aan en de vechters hebben ervaring opgedaan met die regels en manier van vechten.

    je zou dan dus zo'n 45 nederlandse titelgevechten per jaar kunnen houden. er van uitgegaan 1 x per jaar en 15 gewichtsklasse's en dan nog de dames titels.

    de bonden kunnen gewoon hun eigen gala's houden en die titelgevechten kunnen verdelen op haalbaarheid (grootheid gala - bezoekersaantallen - gage van vechters enz) zullen dan moeten bepalen wie waar kan.


    maar ja .....
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by payap
    maar ja .....
    Idd maar ja... maar wat als we nou starten met het boycotten/negeren van de aangekondigde titelverdeling.... Ik denk dat we samen wel een vuist kunnen maken naar die 'bonden'.

  3. #28
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    904
    vCash
    126000

    Default

    eigenlijk zou het een mooi iets zijn als dat je divisies krijgt zoals in het voetbal. maar het nadeel in nederland is dat iedereen het maar kan denkt en zichzelf acht het te doen.

    Maak een soort eredivisie, laat daar competitiegewijs de mensen doorheen vechten en sluit net als bij pride aan het eind van het jaar af met een titelgevecht, 3de 4de plaats etc.

    Vechters die in de klasse eronder vechten, die moeten een minimaal aantal partijen gevochten hebben willen ze doorstromen. Langszaam opbouwen en ik denk dat het wel werkt alleen ik wil niet diegene zijn die tegen alle bonden zegt wat jullie doen is niet goed we gaan het zo doen.

    Het shooto systeem wat al eerder is genoemd in de topic is het perfecte systeem en ze zijn hard op weg om door te groeien. In nederland zeker langzaam steeds groter en dan heb je een goede vaste kern.
    WIE EEN KUIL GRAAFT VOOR EEN ANDER MAG GRAAG WERKEN!

  4. #29
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Ook het kickboksen / muay thai heeft het bovenstaande al heel lang.

    n - klasse

    3 x winnen na de :

    c - klasse

    6 x winnen na de :

    b - klasse

    8 x winnen na de :

    a - klasse

    Maar met al die bonden en eigen boekjes zie de meest rare en ook bizarre dingen soms op gala's.

    iemand die nooit in de ring heeft gestaan stapt zo als A klasser de ring in. en heb ook wel eens een ervaren c - klasser een nieuwelinge partij stiekum zien vechten. en werd er iemand fiks door de ring geslagen.

    Gelukkig zijn er wel personen / matchmakers die hun uiterste best doen gelijkwaardige partijen te matchen en een uitgebreide database bijhouden van alle vechters.

  5. #30
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by payap
    Muay thai zoals muay thai is in thailand (evt zoals de wpkl doet met ellebogen onderhandelbaar ivm blessure's) en ook die regels hanteren.
    Kickboksen zou wellicht het beste de k-1 regels kunnen hebben.
    MMA wellicht zoals pride of k-1mma de regels hebben.
    Dan sluit je internationaal gelijk het beste aan en de vechters hebben ervaring opgedaan met die regels en manier van vechten.
    Ik zie dat je, net als Sportfan overigens, verschil maakt tussen muay thai en kickboksen en dat je dat bij het MMA niet doet. Volgens mij is er tussen die 2 niet meer verschil als bij het MMA tussen Ringsregels en Shootoregels. Is het niet logischer om bij het staande werk ook gewoon voor 1 set regels te kiezen?

  6. #31
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Ik zoveel mogelijk internationaal gekeken en daar is het toch k-1 en muay thai wat je zie.

    1 titel zou nog beter zijn maar ja probeer dit maar eens voor elkaar te kijken.

    je zeg zelf al rings HOLLAND. heb geprobeerd te verwijzen naar zo internationaal mogelijk.

    Misschien ga ik nu off topic maar persoonlijk vindt ik het niets dat het grondgevecht aan tijd wordt gekoppeld. Doen ze staande toch ook niet. Als het gevecht dood valt lijkt me beter om dan weer te gaan staan. Maar puur persoonlijk dit.

    maar het blijft gewoon een heel moeilijk probleem die regels.

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by payap
    Misschien ga ik nu off topic maar persoonlijk vindt ik het niets dat het grondgevecht aan tijd wordt gekoppeld. Doen ze staande toch ook niet. Als het gevecht dood valt lijkt me beter om dan weer te gaan staan. Maar puur persoonlijk dit.
    100% Mee eens. Is denk ik een kwestie van tijd. Ik kan me niet voorstellen dat Rings over een aantal jaren nog deze regels hanteert. Zelfde geldt trouwens ook voor de partijen in de Arena: die zijn ook nog steeds aan tijd gekoppeld. Daar is het gelukkig al opgerekt naar een minuut maar ook dat is nog steeds een (onnodige) limiet. Kijk maar hoe het publiek reageerde afgelopen jaar.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •