MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 13 of 13
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default Elf doden bij brand cellencomplex Schiphol

    Elf doden bij brand cellencomplex Schiphol

    Uitgegeven: 27 oktober 2005 05:02
    Laatst gewijzigd: 27 oktober 2005 11:40

    AMSTERDAM - Een brand in de nacht van woensdag op donderdag in een cellencomplex op Schiphol heeft aan elf mensen het leven gekost. De slachtoffers zijn allemaal gedetineerden. Dat heeft de marechaussee bekendgemaakt. Vijftien anderen raakten gewond, waarvan er nog vier in het ziekenhuis liggen. Een van hen is er zeer ernstig aan toe, aldus een woordvoerder van de marechaussee.

    In het cellencomplex zitten voornamelijk bolletjesslikkers, illegalen en mensen die aan de grens geweigerd zijn


    De brand is even na middernacht ontstaan. Rond 03.00 uur had de brandweer de vuurzee onder controle. Nadat het brandalarm iets na middernacht was afgegaan, gingen medewerkers kijken wat er aan de hand was. Daarna hebben ze alle cellen in de vleugel handmatig ontgrendeld. Het is niet mogelijk om alle cellen in een keer elektronisch te openen, zei een woordvoerder van justitie. De oorzaak van de brand is nog onbekend.

    Onderschat

    Een van de gevangenen suggereerde dat de bewakers de ernst van de brand hebben onderschat. Toen gedetineerden al rook roken, wilden de bewakers dat volgens hem aanvankelijk niet geloven en zeiden ze dat er niets aan de hand was. "We bleven opgesloten. We kregen last van onze keel", zei de gedetineerde donderdag in het Radio 1-Journaal. Daarna ontstond paniek en agressie, verklaarde hij.

    Gevangenen

    In totaal zijn 150 gedetineerden overgebracht naar gevangenissen elders in het land: honderd gaan er naar Zeist en vijftig naar de bajesboot in Rotterdam. Bij het getroffen cellencomplex is medische en psychologische hulp aanwezig voor de betrokkenen.




    De vleugel die even na middernacht vlam vatte, telde 24 tweepersoonscellen, waar op dat moment in totaal 43 gedetineerden in zaten. In het cellencomplex zitten voornamelijk bolletjesslikkers, illegalen en mensen die aan de grens geweigerd zijn.

    Informatie

    Verschillende mensen zoeken informatie over familieleden of cliënten die in het cellencomplex zaten. Verschillende advocaten willen weten of er cliënten van hen onder de slachtoffers zijn. In het cellencomplex werden drie mannen geïnformeerd door justitie over het lot van een broer van een van hen die in het cellencomplex werd vastgehouden. De drie die hun naam niet wilden noemen, kwamen opgelucht weer naar buiten. De broer had de vuurzee overleefd.

    Identificatie

    Het is nog te vroeg om te zeggen wat er met de stoffelijke overschotten van de slachtoffers gebeurt. Eerst moeten de lichamen worden geïdentificeerd, waarna de nabestaanden kunnen worden geïnformeerd, aldus de zegsman. De elf slachtoffers zaten allemaal in vreemdelingenbewaring.

    Meteen na de brandmelding door een automatische meldinstallatie om 00.06 uur vond een forse inzet van hulpdiensten plaats. De brand greep zeer snel om zich heen in het complex.

    Surveillances

    De marechaussee heeft geen aanwijzing dat gedetineerden na de brand in het cellencomplex op Schiphol zijn ontsnapt. "Maar uitsluiten kunnen we het niet", aldus een woordvoerder. Volgens hem wordt er niet meer actief gezocht naar mogelijk voortvluchtige gedetineerden. "De politie voert wel extra surveillances uit in de omgeving." De politie heeft drie mensen die probeerden te vluchten, in de buurt aangehouden.
    Ik hoorde het vanochtend op de radio bij Chiel op 3FM.

    Dr was daar een knakker op de radio die het heeft gezien..
    Volgens die gast waren er 15 gedetineerden ontsnapt, waar er op dat moment maar 3 van zijn opgepakt.

    Lekker dan!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  2. #2
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    268
    vCash
    126000

    Default

    ik vraag me af hoe die brand ontstaan is, en als een gevangene dat gedaan heeft hoe heeft tie dat geflikt...

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    het waren allemaal illegalen die dood zijn, Die hebben dus geen strafbaar feit gepleegd hun enige misdaad was dat ze in Nederland waren

  4. #4
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.681
    vCash
    122750

    Default

    las vandaag een stuk erover in de volkskrant.. mijn eerste reactie was misschien een beetje grof maar nadat ik hoorde dat de brand in een cellencomplex was inplaats van ergens anders op schiphol zei ik iets in de richting van : ' ooohhh '

    maar nu lees je dat stuk over zon vent die danwel illegaal was maar gewoon hier kwam om ff wat centen te verdienen voor zn arme familie, nog mag het niet maar ergens kan ik het wel begrijpen.. en zon vent overlijdt dan ook en ach, wel een drama opzich!

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    ik zie net op TV dat een illegale champion plukker daar is omgekomen...................................

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    wat is het gironummer? of hoeven we niet te doneren...

    wel oplossing voor het cellentekort

  7. #7
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Amsterdam Baby!
    Posts
    4.992
    vCash
    126000

    Default

    Ik kan er niet wakker van liggen....
    Ik voel me helemaal ....boven Jan!

  8. #8
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.686
    vCash
    126000

    Default

    Verdonk zal ook wel klaar zijn gekomen.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    het waren allemaal illegalen die dood zijn, Die hebben dus geen strafbaar feit gepleegd hun enige misdaad was dat ze in Nederland waren
    Mwaa 6 kg coke is idd niet zo strafbaar
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by leks
    Verdonk zal ook wel klaar zijn gekomen.
    Mmm even een feitje tussendoor... :roll:

    Dat Verdonk b.v al 800 keer om humanitaire redenen een verblijfsvergunning heeft afgegeven... :roll:
    haar voorganger(ster) nog geen 100 en die daarvoor 27 welgeteld... :roll:
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Mja feiten, misschien dat die 800 vroeger idd niet zo snel een verblijfsvergunning hadden gekregen maar zeker weten dat diezelfde 800 en nog veel meer vroeger sowieso geen daadwerkelijk gevaar liepen het land te worden uitgestuurd en terecht. Als je nu aannemelijk kunt maken dat je bij aankomst wordt verkracht, gemarteld en vermoord (in die volgorde graag) ja ok dan kun je misschien wel blijven.

    Dat 800 op zich zegt geen ene enkele moer, ja voor mensen met oogkleppen dan weer wel... ff nadenken ms.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Mja feiten, misschien dat die 800 vroeger idd niet zo snel een verblijfsvergunning hadden gekregen maar zeker weten dat diezelfde 800 en nog veel meer vroeger sowieso geen daadwerkelijk gevaar liepen het land te worden uitgestuurd en terecht. Als je nu aannemelijk kunt maken dat je bij aankomst wordt verkracht, gemarteld en vermoord (in die volgorde graag) ja ok dan kun je misschien wel blijven.

    Dat 800 op zich zegt geen ene enkele moer, ja voor mensen met oogkleppen dan weer wel... ff nadenken ms.
    Idd toen werd er niemand uitgezet, laat iedereen maar komen, en dan wachten tot we dezelfde toestanden krijgen als in Frankrijk :? .
    Er werd dus gewoon geen beleid gevoerd, waardoor de echte vluchtelingen het zowiezo bla bla ... ff nadenken mischien :?
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by jay hoov
    Ik kan er niet wakker van liggen....
    en dan wel lopen klagen als men zich niet druk maakt om de dood van Fortyun of Van Gogh... :roll:

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •