MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 19 of 19
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default Optrekken in je nek of naar je borst.

    Hoe doen jullie het, waarom en onderbouw.

    Ik ben benieuwd...


    experts ook graag.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    verandert het effect van de oefening niet behoorlijk als je naar de andere kant gaat?

    ik wissel het iig af

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default Re: Optrekken in je nek of naar je borst.

    Quote Originally Posted by Silat
    Hoe doen jullie het, waarom en onderbouw.

    Ik ben benieuwd...


    experts ook graag.
    het is allebei goed om te doen. je traint namelijk verschillende spiergroepen.
    bijv. breed pakken en borst naar voren, train je je rug hel goed.
    naar je nek meer de onderste spieren aan de zijnkant van je rug.

    net als met het apparaat de pull-down. je traint door voor en achter te pakken, je bovenrug en je onderrug.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.513
    vCash
    113250

    Default

    Ik train ze beide,

    Optrekken in de nek heb ik het gevoel dat ik de traps beter bij pak. Doordat je de ellebogen automatisch meer naar achter trekt, (het gevoel van een sinaasappel pletten tussen je schouderbladen), verneem ik mijn traps meer.

    Door naar de borst op te trekken verneem ik mn lats meer...
    "'...En hij heeft ook nog is de snelheid van een schildpad met parkinson..." Fred Royers 2007

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Waarom je je traps dan meer voelt is omdat je de boel bij elkaar drukt.

    Trek je ellebogen eens helemaal naar achter op schouderhoogte. Kantel dan je ellebogen naar beneden en handen omhoog. Als je dan recht naarboven en beneden gaat bewegen zit je buiten je originele bewegingsbaan. Het menselijk lichaam is gebouwd om alles in het frontale vlak te doen. We zijn primaten. We bewegen ons continu naar voren. We trekken dingen naar ons toen en trekken ons op aan dingen, altijd naar de borst toe. Als we achter ons iets willen doen, draaien we ons om.

    Klim maar ergens op.

    Ik denk dat als je 2 handvaten met een ruimte ertussen hebt waar je hoofd in past als je je optrekt je van het probleem afbent. Ik denk dat als je je nek naar voren buigt en je ellebogen achter je rug hebt wanneer je optrekt je niet goed bezig bent.

    In m'n opleiding mocht ik hem niet in de nek in m'n examen doen.
    Scheen niet goed voor slijbeursen/pezen te zijn.

    Ik doe hem heel soms en dan alleen recht onder de cabel en m'n ellebogen naast mijn lichaam en hoofd minimaal naar voren.

    LOCO, Octavius?

    wat denken jullie eran.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    je doet meestal krachttraining om je prestaties te verbeteren, als je sportspecefiek traint dan zou ik er voor kiezen om naar je borst te trekken omdat je dat het meest doet ,(je tegenstander naar je toe trekken ). kan zijn dat andere er anders over denken laat maar weten

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    misschien willen ze hun tegenstander achter in hun nek trekken :mrgreen:

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat
    misschien willen ze hun tegenstander achter in hun nek trekken :mrgreen:
    als je bij de brandweer traint wel ja

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Vandaar dat Don Frye zo'n gespierde nek heeft.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Naar je rug toe is gevaarlijk. als je dat genoeg doet zul je spieren in je nek dingen gaan blokkeren. Bodybuilders wordt ook vaak afgeraden om dit niet te doen omdat het erg blessuregevoelig is.

    Altijd naar de borst dus.. zowel met pulldown als pull/chin ups

  11. #11
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    19
    vCash
    126000

    Default

    evil = correct

    als je het zwaar belast heb je kans op een slijmbeurs ontstekeng

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by buurnan@buurman
    je doet meestal krachttraining om je prestaties te verbeteren, als je sportspecefiek traint dan zou ik er voor kiezen om naar je borst te trekken omdat je dat het meest doet ,(je tegenstander naar je toe trekken ). kan zijn dat andere er anders over denken laat maar weten
    helemaal mee eens

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8.134
    vCash
    126000

    Default

    Hoewel toen ik nog turnde moesten wij weer wel in de rekstok in de nek trekken omdat je daarmee uiteindelijk mee kracht kreeg om jezelf op te vangen bij bepaalde oefeningen op zowel de ringen als andere onderdelen!

    What am I? Flypaper for freaks?!


  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    pas op met in de nek.je kan een zenuwinklemming krijgen.dus uitval in een van de armen(gevoel/kracht)
    dus voor je hoofd langs.niks met verschillende spiergroepen te maken en helemaal niet functioneel waar het om gaat eigenlijk.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    pas op met in de nek.je kan een zenuwinklemming krijgen.dus uitval in een van de armen(gevoel/kracht)
    dus voor je hoofd langs.niks met verschillende spiergroepen te maken en helemaal niet functioneel waar het om gaat eigenlijk.
    Achter je hoofd trekken belast zeker andere spieren. Achter je hoofd pak je de twee "kleine" spieren tussen je schouderbladen mee. Zoek maar eens op in een studieboek over bodybuilding ofzo.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Evil
    Naar je rug toe is gevaarlijk. als je dat genoeg doet zul je spieren in je nek dingen gaan blokkeren. Bodybuilders wordt ook vaak afgeraden om dit niet te doen omdat het erg blessuregevoelig is.

    Altijd naar de borst dus.. zowel met pulldown als pull/chin ups
    Is dit echt bewezen? Op bodybuilding forums wordt wel eens snel dingen beweerd door 1 persoon en opeens krijgt hij meer aanhangers en dan hebben we een nieuwe theorie..

    Ik heb toch graag een linkje naar het onderzoek.

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rappe rik
    Quote Originally Posted by Anonymous
    Quote Originally Posted by Evil
    ...
    Is dit echt bewezen? Op bodybuilding forums wordt wel eens snel dingen beweerd door 1 persoon en opeens krijgt hij meer aanhangers en dan hebben we een nieuwe theorie..

    Ik heb toch graag een linkje naar het onderzoek.
    bewezen? de kans zal wel groter zijn opblokkeren van spieren, natuurlijk geen voldongen feit
    Steeds met je rechter been een lowkick maker maakt de kans op een beenbreuk groter in je rechter been. Dus maar geen lowkicks meer gaan trainen, zoals de americanen doen?
    Sorry maar dit is dezelfde redenering.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Ik begreep je dan verkeerd. Ik doe deze oefening zo'n 3 jaar met maximale gewicht achter mijn hoofd en ben nog nooit ergens last van gehad.

    Naar mijn nek trekken vind ik beter omdat je hierdoor niet kunt cheaten door gebruik te maken van je gewicht. Denk dat hier ook de fout bij de meeste mensen ligt. Ze doen 100KG naar de borst trekken (vergeten alleen dat ze hun gewicht iets gebruiken om die 100KG te halen) en denken hierdoor dat naar de nek trekken dezelfde oefening is. Mensen trekken 100KG naar hun nek, maar nu zonder hulp. Je trekt hiermee je hele rug naar de kloten doordat je zoveel moet forseren en in de foute houding die 100KG trekt. Dit kan nooit goed voor de rug zijn.

    Daarom zegt men uitvoering is zelfs belangrijker dan het gewicht.

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    . Dit kan nooit goed voor de rug zijn.

    .
    heb je bewijzen? Want dis is msgien weer zon theorie enne ..

    weet je wel haha.
    t maakt opzich niet uit als je achterover helt en daarbij ook je achterrug traint.. want dan is het gewoon een soort schuine row..
    ipv recht naar beneden. en dat is helemaal niet slecht. alleen moet
    je niet als n gek gaan sjorren en wel je bovenlijf proberen enigszins
    vast te houden. kunt btje naar achter hellen om de lat goed bij je borst te krijgen.. zodat je rugspieren ver samenkomen en de oefening dus diep doorwerkt :P

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •