MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 6 of 6
  1. #1
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    breda
    Posts
    831
    vCash
    126000

    Default Kramp tijdens training

    Ik heb regelmatig (thaiboks)trainingen keiharde krampaanvallen in mijn kuiten (één kuit per keer, maar kan links en rechts gebeuren).

    Mijn kuit verkrampt dan en zelf krijg ik mijn voet niet meer gestrekt, ofwel ik krijg mijn kuitspier niet meer uitegerekt. Deze moet dan door iemand anders met tamelijk veel kracht terug geduwd worden waarna ik de spier los kan masseren.

    Het gebeurd meestal als ik naar de grond ga met worstelen ofzo. Was ook dit keer weer het geval. Mijn kuiten zijn wel goed warm en gerekt (begin vd training).

    Iemand hier ervaring mee? Wat kan ik het beste doen om dit te voorkomen? Ik ben de enige die er op de sportschool last van heeft en mijn trainer raadt me aan om ook tijdens de training tussendoor te blijven rekken.

    alvast bedankt,

    willem
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Neem eens wat magnesium tabs. Helpt al heel veel bij kramp. Oogenoeg drinken.

  3. #3
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Somewhere
    Posts
    196
    vCash
    126000

    Default

    Heb zelf nog wel eens last van kramp tijdens BJJ, met name op dagen dat ik vergeten ben genoeg te drinken of veel koffie heb gedronken...

    Genoeg water drinken gedurende de dag lijkt tot nu toe redelijk goed te helpen.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    breda
    Posts
    831
    vCash
    126000

    Default

    bedankt voor de reacties, ik moet mezelf inderdaad eens aanleren om meer te drinken. aan die 2 liter water per dag zit ik waarschijnlijk niet.

    als dat niet helpt ga ik aan de magnesium.

  5. #5
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    breda
    Posts
    831
    vCash
    126000

    Default

    @ rik: omdat een van mijn trainers een freefight achtergrond heeft, en we af en toe wel eens wat grond elementen in de training hebben zitten.
    In het laatste geval waren we alleen aan het trainen en hebben we ook wat takedowns etc. gedaan.
    bedankt voor de tip.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb zelf ook vaak last van mijn kuiten, alleen bij mij komt het omdat ik mijn scheenbeschermers te strak aanspan. :s wel irritant doe ik dat niet hangen ze dr half af na elke lowkick

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •