MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 27
  1. #1
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    in den nabijheid van Rotterdam
    Posts
    344
    vCash
    126000

    Default Uitspraak in de zaak Badr Hari?

    Misschien loop ik op de zaken vooruit, maar vandaag, 14 Maart moet Badr Hari voor de rechter verschijnen vanwege zijn aandeel in een mishandeling. Normaal gesproken ben ik niet geinteresseerd wat vechtsporters in hun privéleven allemaal uitspoken, maar in dit geval wel.

    Omdat de rechtsgang in Nederland openbaar is, uitzondering van jeugdzaken e.d. ben ik en ik neem aan met mij vele anderen benieuwd wat de uitspraak van de rechter is in deze.

    Is er al een uitspraak bekend en zo ja, wat is deze?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    2.100
    vCash
    126000

    Default

    Hij mag niks zeggen van zijn advocaat...en zijn kaakchirurg is het daar mee eens

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Deuce
    Hij mag niks zeggen van zijn advocaat...en zijn kaakchirurg is het daar mee eens
    Hahaha, Wiggert is uitgeslapen!

  4. #4
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    130
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Deuce
    Hij mag niks zeggen van zijn advocaat...en zijn kaakchirurg is het daar mee eens

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Leeuwarden
    Posts
    4.520
    vCash
    136560

    Default

    @Deuce
    ben benieuwd wat dit oplevert voor Badr

  6. #6
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    lost in space
    Posts
    1.605
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Deuce
    Hij mag niks zeggen van zijn advocaat...en zijn kaakchirurg is het daar mee eens
    droog, je bent me voor

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    20 uur dienstverlening en weer een nieuwe aantekening in z'n strafblad.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    256
    vCash
    126000

    Default

    Via AT5:

    Taakstraf voor kickbokser Badr Hari

    Kickbokser Badr Hari is dinsdag door de politierechter in Haarlem veroordeeld tot een taakstraf van driehonderd uur dienstverlening voor mishandeling en huisvredebreuk.

    Hij heeft bekend na een ruzie een man te hebben mishandeld. De straf is lager dan de eis van de officier van justitie. Die wilde Hari tien maanden de cel in hebben.

    De twintigjarige kickbokser mishandelde in november 2005 in Purmerend samen met zijn manager Simon Rutz na een conflict de buurman van een vriendin. Hari heeft beloofd het slachtoffer ook een schadevergoeding te betalen.

  9. #9
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk in verhouding met de eis dat dit een positieve uitkomst is voor Badr Hari.

    Nu straf uitvoeren en weer verder...

    Succes met herstel en uitvoeren van de straf.
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    ik kan er nog steeds niet bij hoe dom die twee zijn geweest. :?

  11. #11
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    ik kan er nog steeds niet bij hoe dom die twee zijn geweest. :?
    Tja , maar daar is al zoveel over gezegd... dez topic gaat over de straf die uitgesproken is..
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by the underdog
    Quote Originally Posted by Anonymous
    ik kan er nog steeds niet bij hoe dom die twee zijn geweest. :?
    Tja , maar daar is al zoveel over gezegd... dez topic gaat over de straf die uitgesproken is..
    sorry moest het ff kwijt.

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Repo Man
    Kickbokser Badr Hari is dinsdag door de politierechter in Haarlem veroordeeld tot een taakstraf van driehonderd uur dienstverlening voor mishandeling en huisvredebreuk.
    Damn, daar komt ie wel heel erg goed weg. Hij mag zeker niet klagen.

  14. #14
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    in den nabijheid van Rotterdam
    Posts
    344
    vCash
    126000

    Default

    Daar komt Badr heel goed weg. Ik vraag me af of de openbare aanklager nog in beroep gaat, aangezien de straf veel lager is als geeist?

  15. #15
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Limmen
    Posts
    431
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Shinbone
    Daar komt Badr heel goed weg. Ik vraag me af of de openbare aanklager nog in beroep gaat, aangezien de straf veel lager is als geeist?
    nja 300 uur is 7,5 complete werkweken en dat zal wel wat uitgesmeerd worden om 'm evengoed enigszins te laten trainen.

    Al met al zal Badr genoeg tijd hebben om na te denken over zijn daden. Het is natuurlijk nog lang geen tien maanden maar, als de pers zich er mee bemoeit laat het om zich wat eisen betreft van hun 'goede' kant zien.....

  16. #16
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    in den nabijheid van Rotterdam
    Posts
    344
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MZN
    Quote Originally Posted by Shinbone
    Daar komt Badr heel goed weg. Ik vraag me af of de openbare aanklager nog in beroep gaat, aangezien de straf veel lager is als geeist?
    nja 300 uur is 7,5 complete werkweken en dat zal wel wat uitgesmeerd worden om 'm evengoed enigszins te laten trainen.

    Al met al zal Badr genoeg tijd hebben om na te denken over zijn daden. Het is natuurlijk nog lang geen tien maanden maar, als de pers zich er mee bemoeit laat het om zich wat eisen betreft van hun 'goede' kant zien.....
    Sorry MZN, wat bedoel je precies met de laatste zin?

    Tuurlijk is 300 uur taakstraf best veel. Maar het valt in het niets vergeleken met 10 maanden zitten. Met een derde aftrek zou dat uitkomen op ruim 6 maanden in de cel.

  17. #17
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Limmen
    Posts
    431
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Shinbone
    Quote Originally Posted by MZN
    Quote Originally Posted by Shinbone
    Daar komt Badr heel goed weg. Ik vraag me af of de openbare aanklager nog in beroep gaat, aangezien de straf veel lager is als geeist?
    nja 300 uur is 7,5 complete werkweken en dat zal wel wat uitgesmeerd worden om 'm evengoed enigszins te laten trainen.

    Al met al zal Badr genoeg tijd hebben om na te denken over zijn daden. Het is natuurlijk nog lang geen tien maanden maar, als de pers zich er mee bemoeit laat het om zich wat eisen betreft van hun 'goede' kant zien.....
    Sorry MZN, wat bedoel je precies met de laatste zin?

    Tuurlijk is 300 uur taakstraf best veel. Maar het valt in het niets vergeleken met 10 maanden zitten. Met een derde aftrek zou dat uitkomen op ruim 6 maanden in de cel.
    Het Openbaar Ministerie bedoelde ik. Ze zijn nogal gauw geneigt hoog van de toren te blazen als iets in de pers is geweest. Veel mensen vinden de straffen namelijk laag in Nederland zoals je natuurlijk weet en dan kan het Openbaar ministerie haar goede wil tonen....

    Maar ik ben het met je eens dat het een flink stuk scheelt....

  18. #18
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    in den nabijheid van Rotterdam
    Posts
    344
    vCash
    126000

    Default

    Als ik eerlijk ben vind ik de straf ook betrekkelijk laag. Ik weet natuurlijk niet wat er precies gebeurd is, maar er zijn 2 misdrijven gepleegd, nl huisvredebreuk en mishandeling en dit alles met voorbedachte rade. De deur is nota bene ingetrapt, tijd genoeg mijns inziens om je te bezinnen, lijkt mij. Plus het feit dat Badr een prof vechter is lijkt mij ook niet in het voordeel van hem te werken. Prof vechters horen hun kunsten in de ring te laten zien, niet op straat.

    Dat hij heeft toegegeven en het slachtoffer wil compenseren, financieel gezien, lijkt mij meer dan logisch. Ik zie dus eigenlijk geen verzachtende omstandigheden, maar ik weet niet de details, dus het is moeilijk te oordelen.

    Voorts weet ik niet of Badr reeds eerder in aanraking met jusititie is geweest? ( dat zou dan ook eventueel verzwarend kunnen werken, en zo niet dan wellicht als een verlichtende omstandigheid)

    Het zou mij niet verbazen als de openbare aanklager in hoger beroep zou gaan.

    Het is niet dat ik Badr de cel wil in praten, maar de straffen in Nederland vind ik over het algemeen te laag. En kauwgom krabben van de straat of koffie schenken voor ouden van dagen vind ik ook geen straf. Er zijn mensen die dit werk dagelijks doen en die niets misdaan hebben.

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    300 uur taakstraf is gelijk aan 150 dagen detentie, 150 dagen detentie is 5 maanden zitten, dus is het best wel een hoog straf, aangezien hij een viespeuk die een kind een klap gaf in elkaar sloeg...
    ik heb alleen maar RESPECT voor wat Badr gedaan heeft, je blijft met je takken van andermans kinderen af......
    en wie het er iet mee eens is, is geen man, want van een man mag je verwachten dat wanneer hij ziet of hoort dat een ouwe viespeuk aan een kind komt, hij die man aanpakt

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Gassie
    300 uur taakstraf is gelijk aan 150 dagen detentie, 150 dagen detentie is 5 maanden zitten, dus is het best wel een hoog straf, aangezien hij een viespeuk die een kind een klap gaf in elkaar sloeg...
    ik heb alleen maar RESPECT voor wat Badr gedaan heeft, je blijft met je takken van andermans kinderen af......
    en wie het er iet mee eens is, is geen man, want van een man mag je verwachten dat wanneer hij ziet of hoort dat een ouwe viespeuk aan een kind komt, hij die man aanpakt
    tenzij dat kind die vent al maanden aan het irriteren was en de ouders er, ook na herhaaldelijk verzoeken daartoe, niets aan hebben gedaan.

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Gassie
    300 uur taakstraf is gelijk aan 150 dagen detentie, 150 dagen detentie is 5 maanden zitten, dus is het best wel een hoog straf, aangezien hij een viespeuk die een kind een klap gaf in elkaar sloeg...
    ik heb alleen maar RESPECT voor wat Badr gedaan heeft, je blijft met je takken van andermans kinderen af......
    en wie het er iet mee eens is, is geen man, want van een man mag je verwachten dat wanneer hij ziet of hoort dat een ouwe viespeuk aan een kind komt, hij die man aanpakt
    Ging volgens de rechtbank niet om een kind maar een parketvloer....

  22. #22
    Jochem Guest

    Default

    bij mijn weten is er geen sprake van serieuze verwondingen. Dus dan vind ik een maand zitten (met kerstmins..) plus 2 maanden werkstraf best redelijk.

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Quote Originally Posted by Gassie
    300 uur taakstraf is gelijk aan 150 dagen detentie, 150 dagen detentie is 5 maanden zitten, dus is het best wel een hoog straf, aangezien hij een viespeuk die een kind een klap gaf in elkaar sloeg...
    ik heb alleen maar RESPECT voor wat Badr gedaan heeft, je blijft met je takken van andermans kinderen af......
    en wie het er iet mee eens is, is geen man, want van een man mag je verwachten dat wanneer hij ziet of hoort dat een ouwe viespeuk aan een kind komt, hij die man aanpakt
    Ging volgens de rechtbank niet om een kind maar een parketvloer....
    heb je de tekst van het vonnis of iets anders waar dit uit blijkt? dat zou namelijk betekenen dat het verhaal over het slaan van het kind is verzonnen.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem Branderhorst
    bij mijn weten is er geen sprake van serieuze verwondingen. Dus dan vind ik een maand zitten (met kerstmins..) plus 2 maanden werkstraf best redelijk.
    als je vergeet dat ie de deur van die man heeft open geschopt en ze huis is binnengedrongen

  25. #25
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    in den nabijheid van Rotterdam
    Posts
    344
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Gassie
    300 uur taakstraf is gelijk aan 150 dagen detentie, 150 dagen detentie is 5 maanden zitten, dus is het best wel een hoog straf, aangezien hij een viespeuk die een kind een klap gaf in elkaar sloeg...
    ik heb alleen maar RESPECT voor wat Badr gedaan heeft, je blijft met je takken van andermans kinderen af......
    en wie het er iet mee eens is, is geen man, want van een man mag je verwachten dat wanneer hij ziet of hoort dat een ouwe viespeuk aan een kind komt, hij die man aanpakt
    Het ging volgens mij over naaldhakken op een parketvloer. En kinderen kunnen iderdaad teringkoters zijn die te ver gaan. Ik heb kinderen meegemaakt die je het bloed onder de nagels kunnen halen. Je gewoon verrot schelden en ouders die dan staan te lachen. Dan krijgt zo'n kind van mij ook een spreekwoordelijke draai om zijn oren. Niet gelijk de eerste keer, maar als zo'n jong een aantal keren mij treitert dan zal hem dat berouwen. Natuurlijk niet de bedoeling dat je zo'n kind onthoofd, maar een ferme tik met de open hand kan op zijn plaats zijn. (zeker als zijn ouders niks ondernemen om dat kind tot de orde te roepen)

    Stel, je krijgt op straat ruzie omdat iemand jouw vrouw of kind aanvalt.
    Als je in een vlaag van verstandsverbijstering een woede aanval krijgt en je geeft diegene een vuistslag in het gezicht ter plekke, is het een heel ander verhaal. Dan is vrijspraak zelfs gerechtvaardigd.

    In dit geval zijn ze beide de auto in gestapt naar de plaats des onheils gereden. De deur geforceerd, en de man een paar petsen op zijn hoofd toegebracht.

    Dat je dan gestraft moet worden is logisch, bezint er gij begint. Een half jaar detentie is wellicht wat veel, kan ook iets minder.

    Maar taakstraffen vind ik absolute kolder. Het is een lachertje, een beetje werken in een instellingskeuken nou wat een straf. Ik heb het van dichtbij meegemaakt en die persoon vond het nog leuk om te doen ook. ( ik werk niet in een instellingskeuken, liep er stage)

    Dan pleit ik liever voor het aloude dwangarbeid. 12 uur per dag zeer zwaar lichamelijke arbeid in plaats van plantsoenen schoffelen terwijl het zonnetje lekker schijnt en een peuk in je bek.

    Mijn betoog is niet zo zeer tegen Badr gericht, maar meer tegen het rechtssysteem in Nederland wat kant noch wal raakt.

    Ik ben overigens niet van mening dat je iemand lang moet straffen, eerder kort maar zwaar.

    Gezien het lange voorarrest kan ik begrijpen dat hij geen gevangenisstraf krijgt, dat moet ik toegeven.

    Tot slot Gassie, dit is geen betoog TEGEN jou hoor.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •