MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 22 of 22
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Duiven (GL)
    Posts
    3.384
    vCash
    126000

    Default Pleidooi voor Clarence Seedorf

    Hoewel ik het eigenlijk wel had verwacht, nam ik vorige week toch met enige verbazing kennis van de voorlopige Nederlandse WK-selectie. Wederom geen Clarence Seedorf. Ik begrijp hier helemaal niks van. Eigenlijk is het gewoon respectloos richting een voetballer van zijn allure. Seedorf won drie keer de Champions League en is een grote meneer bij AC Milan, maar behoort volgens Marco van Basten niet tot de 33 beste voetballers van Nederland.

    Seedorf speelt bij AC Milan wekelijks op topniveau. Maar in Oranje krijgen bankzitters van AZ en Ajax de voorkeur. Een vreemde situatie. Van Basten is een groots voetbalkenner. Maar zijn selectiebeleid is gewoonweg ongeloofwaardig. Een international moet spelen bij zijn club. Seedorf voldoet volledig aan dit criterium. Op zeer hoog niveau zelfs. Toch wordt hij stelselmatig genegeerd.

    Tegen FC Barcelona was de middenvelder de absolute uitblinker aan Milan-zijde. In Nou Camp speelde Seedorf volledig in dienst van de ploeg. Hij veroverde ballen, ging op bikkelharde wijze de duels aan, leed vrijwel nooit balverlies, maakte veel meters en leverde ook in balbezit zijn bijdrage met slimme passing. Ook zag ik weer weinig van een vermeend groot en vervelend ego.

    Het argument dat de Almeerder altijd zijn eigen plan trekt in het veld werd eigenlijk negentig minuten lang ontkracht. Als Seedorf een vrijbuiter zou zijn dan stond hij niet in de basis bij AC Milan, waar men toch zeer hecht aan de organisatie van het elftal. Trainer Carlo Ancelotti schrijft de naam van Seedorf altijd als een van de eerste op zijn wedstrijdformulier.

    Diezelfde Ancelotti deed vorige week een verstandige uitspraak. De Italiaan stelde Seedorf op zeker mee te hebben genomen naar Duitsland. Noem mij eens vier Nederlandse middenvelders die beter zijn? Zo stelde de oefenmeester. Ik kan mij hierin vinden. Ik zie die vier middenvelders namelijk ook niet. Met Phillip Cocu eerlijk gezegd maar één.

    De WK-selectie die vorige week bekend werd gemaakt draagt het etiket ‘voorlopig’. Woensdagavond zat assistent-bondscoach John van ’t Schip in het Nou Camp. De technische staf van Oranje heeft Seedorf dus wel degelijk zien spelen. De komende weken moet blijken of zij het spel van de middenvelder ook op waarde weten te schatten. Als het aan mij ligt, gaat Seedorf alsnog mee naar Duitsland. Zijn routine en fysieke kracht kunnen in het topduel tegen Argentinië bijzonder goed van pas komen.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    mee eens, Seedorf hoort er zeker bij net als Davids

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  3. #3
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    2.485
    vCash
    126000

    Default

    het gaat niet om zijn voetbal kwaliteiten die zijn meer dan goed, maar die attitude die hij mee brengt!!!

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Dan krijg je weer groepjesvorming met sommige sterren die zich beter voelen als andere, dat was voorheen ook. Davids voelde zich beter als bijv. van bommel. Nu wordt er een hecht team gecreeerd zonder mensen die zich beter voelen als andere die ook in oranje spelen.


    op de vot dermit

  5. #5
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    2.485
    vCash
    126000

    Default

    Helemaal mee eens je wint naar mijn mening alleen een toernooi als team niet met een of twee superstars

  6. #6
    Join Date
    Jul 2005
    Posts
    175
    vCash
    126000

    Default

    Opzouten met Seedorf omdat hij drie keer Champions League heeft gewonnen wil niet zeggen dat hij betere speler is dan bijvoorbeeld spelers als Bergkamp, Henry die nooit Champions League hebben gewonnen. hoe vaak heeft hij nou niet belangrijke penalty's gemist.Davids mag mee maar hoef niet.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by MB667
    Davids voelde zich beter als bijv. van bommel..
    dat is hij ook

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by rajuraket
    hoe vaak heeft hij nou niet belangrijke penalty's gemist.
    hij moet inderdaad geen penalties nemen maar hij behoort zeker wel bij de beste middenvelders van NL
    Met de selectie van nu mogen we blij zijn als we door de eerste ronde komen

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Duiven (GL)
    Posts
    3.384
    vCash
    126000

    Default

    Nou jippie we hebben nu inderdaad een super hecht team die er 100% voor gaat maar ze hebben ook NIET NORMAAL veel kwaliteit ingeleverd...

    Met alleen knokken red je het ook niet. Ik ben een groot fan van AZ maar het is toch niet normaal dat bankzitters van AZ wel meegaan en Seedorf (de meest presterende nederlandse voetballer allertijden) niet mee gaat

    Nederland redt de 2e ronde echt niet, ze krijgen zwaar aan de broek tegen Argentinie en tegen de Ivoorkust word het ook gewoon verliezen.

  10. #10
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default

    Seedorf.......die heeft zijn kans dacht ik wel een keertje gehad nu,is het niet?
    Bij het niet selecteren van Davids kun je nog je vraagtekens zetten,maar Seedorf,die speelt alleen maar voor zich zelf en heeft lak aan iedereen........dat is natuurlijk ook logisch als je zo vreselijk goed bent..... :roll:

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.324
    vCash
    126000

    Default

    Seedorf heeft genoeg interlands de tijd gehad zich te bewijzen. Ik kan mij eerlijk gezegd geen interland herinneren dat hij echt overtuigde. Oh ja 1 keer tegen Belgie uit of zo, scoorde hij een waanzinnige goal. Ik kan mij wel veel interlands voor de geest halen waarin hij vreselijk door de mand viel.
    Op grote toernooien begon hij altijd in de basis en eindigde hij op de bank maar dat lag natuurlijk aan de coaches (Hiddink, Rijkaard). Die hebben inderdaad bewezen dat ze niet goed met grote spelers om kunnen gaan. :shock:
    Zijn autobiografie spreekt wat dat betreft boekdelen. Het lag nooit aan hem, maar altijd aan de trainer of andere spelers. Zijn gebrek aan zelfkritiek is genant.

    Is iedereen trouwens vergeten dat wij met de huidige selectie enorm goed hebben gepresteerd in de voorronde? Met Seedorf en consorten was het altijd kantje boord en/of een beslissingswedstrijd.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Duiven (GL)
    Posts
    3.384
    vCash
    126000

    Default

    HAHAHAHA Goed gepresteerd in de voorronde, ja op papier wel ja, en het lijkt allemaal mooi door die roze bril.

    Nederland heeft het goed gedaan tegen de landen waar ze gewoon van MOETEN winnen.

    Oja en nu zijn we blij want ze hebben van de tjechen gewonnen wat gewoon een groot geluk was... Dat was echt niet normaal zoveel geluk als ze tegen hun hadden.

    Oja en toen kwam er een gerenomeerd land : Italie wat nog geen eens super is de laatste jaren en ze kregen ZWAAR aan de broek, geen zak hadden ze in te brengen.

    Ik gun het ze echt maar we moeten echt reeel blijven dit word gewoon nix en als het wel wat word dan ben ik de 1e die het toegeeft dat ik fout zat.

  13. #13
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    4.780
    vCash
    126000

    Default

    Ik snap al die heisa niet.

    Van Basten zijn doelstelling was het winnen van Euro 2008. Dat we nu een WK spelen is mooi mee genomen maar we gaan daar natuurlijk geen hoge ogen gooien. Dat weet San Marco zelf ook.

    Laat ze maar lekker voetballen (zonder de grote namen.... in sommige gevallen helaas) en dan in 08 die EK troffee omhoog heisen dan ben ik tevreden!

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nicky
    Nederland heeft het goed gedaan tegen de landen waar ze gewoon van MOETEN winnen.
    .
    Roemenie is ook geen cookie hoor. Ze hadden net daarvoor nog gewonnen van Duitsland met 4-1 dus wat lul je nou. En tegen Italie scoorden wij ook als eerste, maar de verdediging was gewoon klote omdat Boularouz en Ooyer er niet bij waren.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by mb79
    Quote Originally Posted by Nicky
    Nederland heeft het goed gedaan tegen de landen waar ze gewoon van MOETEN winnen.
    .
    Roemenie is ook geen cookie hoor..
    altijd lastig roemenië

    nicky heeft gelijk, de resultaten waren op papier wel goed maar de realiteit is dat ik GEEN EEN echt goede wedstrijd heb gezien
    het spel was keer op keer dramatisch

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Roemenie had zeker een goed team!

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Duiven (GL)
    Posts
    3.384
    vCash
    126000

    Default

    WHEELIE WHEELIE WHEELIE

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.324
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wheelie
    nicky heeft gelijk, de resultaten waren op papier wel goed maar de realiteit is dat ik GEEN EEN echt goede wedstrijd heb gezien
    het spel was keer op keer dramatisch
    Natuurlijk is er heel wat aan te merken op het spel van het huidige team, maar de realiteit is dat Seedorf GEEN EEN echt goede interland heeft gespeeld. Dat is knap als je 77! interlands op je naam hebt. Die gozer haalt gewoon nooit het niveau wat hij bij Milan haalt. Noem nou eens een paar beslissende acties, goals of voorzetten in een interland waar het er echt om ging.
    Het aantal dieptepunten met Seedorf in Oranje is veel en veel groter dan de hoogtepunten (als die er al zijn). Hebben jullie je dan nooit kapot geergerd aan zijn tegenvallende spel?
    En dan zijn gedrag. Die misplaatste arrogantie naar andere spelers. Beledigd de bondscoaches beschuldigen als die het lef hadden om hem te passeren. Nadrukkelijk proberen 1-2tjes te maken met zijn vriendjes. Lekker zijn vent uit zijn rug laten lopen....en die penalty's pfffff

  19. #19
    Join Date
    Jul 2005
    Posts
    175
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Makijs
    Quote Originally Posted by Wheelie
    nicky heeft gelijk, de resultaten waren op papier wel goed maar de realiteit is dat ik GEEN EEN echt goede wedstrijd heb gezien
    het spel was keer op keer dramatisch
    Natuurlijk is er heel wat aan te merken op het spel van het huidige team, maar de realiteit is dat Seedorf GEEN EEN echt goede interland heeft gespeeld. Dat is knap als je 77! interlands op je naam hebt. Die gozer haalt gewoon nooit het niveau wat hij bij Milan haalt. Noem nou eens een paar beslissende acties, goals of voorzetten in een interland waar het er echt om ging.
    Het aantal dieptepunten met Seedorf in Oranje is veel en veel groter dan de hoogtepunten (als die er al zijn). Hebben jullie je dan nooit kapot geergerd aan zijn tegenvallende spel?
    En dan zijn gedrag. Die misplaatste arrogantie naar andere spelers. Beledigd de bondscoaches beschuldigen als die het lef hadden om hem te passeren. Nadrukkelijk proberen 1-2tjes te maken met zijn vriendjes. Lekker zijn vent uit zijn rug laten lopen....en die penalty's pfffff
    2x

  20. #20
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rajuraket
    Quote Originally Posted by Makijs
    Quote Originally Posted by Wheelie
    nicky heeft gelijk, de resultaten waren op papier wel goed maar de realiteit is dat ik GEEN EEN echt goede wedstrijd heb gezien
    het spel was keer op keer dramatisch
    Natuurlijk is er heel wat aan te merken op het spel van het huidige team, maar de realiteit is dat Seedorf GEEN EEN echt goede interland heeft gespeeld. Dat is knap als je 77! interlands op je naam hebt. Die gozer haalt gewoon nooit het niveau wat hij bij Milan haalt. Noem nou eens een paar beslissende acties, goals of voorzetten in een interland waar het er echt om ging.
    Het aantal dieptepunten met Seedorf in Oranje is veel en veel groter dan de hoogtepunten (als die er al zijn). Hebben jullie je dan nooit kapot geergerd aan zijn tegenvallende spel?
    En dan zijn gedrag. Die misplaatste arrogantie naar andere spelers. Beledigd de bondscoaches beschuldigen als die het lef hadden om hem te passeren. Nadrukkelijk proberen 1-2tjes te maken met zijn vriendjes. Lekker zijn vent uit zijn rug laten lopen....en die penalty's pfffff
    2x
    X3

  21. #21
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by aliendwurf
    Seedorf.......die heeft zijn kans dacht ik wel een keertje gehad nu,is het niet?
    Bij het niet selecteren van Davids kun je nog je vraagtekens zetten,maar Seedorf,die speelt alleen maar voor zich zelf en heeft lak aan iedereen........dat is natuurlijk ook logisch als je zo vreselijk goed bent..... :roll:
    Ja dat zie je wekelijks bij AC Milaan ja :roll:

    De selectie van het Nederlands elftal is een lachertje, landen als Ivoorkust zijn gewoon beter, en dna heb je een aantal spelers op topniveau (seedorf, davids, huntelaar, makaay) en dan laat je die thuis voor 5e keus spitsen van ajax en bankzitters van az :?

  22. #22
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    2.485
    vCash
    126000

    Default

    We zullen allemaal moeten w8ten ......als we de 1ste ronde eruit gaan, dan kunnen we hem altijd nog voor vieze gore vis uitschelden :twisted:

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •