MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 15 of 15
  1. #1
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.882
    vCash
    126000

    Default Voor de mensen die Fortuyn,Verdonk,Wilders verketteren

    Voor alle mensen die Fortuyn,van Gogh,Verdonk,Wilders,Pastors hebben verketterd...

    Dankzij Fortuyn,Wilders,Pastors is de opmars van extreem rechts klein gebleven, vergeet dat niet...

    Of willen jullie Nieuw Rechts in de 2e kamer?
    Ik denk zo dat ze de level van de voormalige Centrum Democraten zitten en wellicht tegen de Nederlandse Volkskunie aan.

    Lees dit stukje maar uit de NRC.



    Nieuw Rechts heeft de tijd

    De gemeenteraadsverkiezingen hadden voor Nieuw Rechts, een van de erfgenamen van Fortuyn, de doorbraak moeten zijn. Dat lukte alleen in Ridderkerk. In Rotterdam, de thuisbasis van voorzitter Michiel Smit, behaalde de partij 0,7%. Smit: "Ik heb de tijd, ik ben nog geen dertig."


    De victorie begint nu in Ridderkerk

    Nieuw Rechts-oprichter Michiel Smit moet toekomst buiten Rotterdam gaan zoeken

    Een van de erfgenamen van Pim Fortuyn is Michiel Smit met zijn partij Nieuw Rechts

    Door onze redacteur
    Mark Duursma
    Rotterdam, 8 mei. Crisis? Hoezo crisis? Michiel Smit, voorzitter van Nieuw Rechts, maakt zich geen zorgen. Dat hij op 7 maart zijn zetel in de Rotterdamse gemeenteraad is kwijtgeraakt, dat overleeft de ‘nationalistische actiepartij’ wel. Smit denkt ver vooruit. „Tien jaar geleden was de SP een foute partij, nu zijn ze groot en geaccepteerd. Dat kan ons ook overkomen. Ik heb de tijd, ik ben nog geen dertig.� Nieuw Rechts is drie jaar oud, opgericht door Smit toen hij Leefbaar Rotterdam moest verlaten wegens aanhoudend geflirt met het toenmalige Vlaams Blok. Het is de grootste en meest op reguliere politiek gerichte partij onder de noemer extreem-rechts. De partij keert zich „tegen de islamisering van Nederland� en voert als leus „Nederlands Belang Eerst!� Het ledenaantal gaat „richting de duizend�, aldus Smit. Twintig procent daarvan komt uit Rotterdam, de rest is verspreid door het hele land. In het twee kamertjes grote partijkantoor, vlakbij Rotterdam Centraal Station, hangt naast een foto van Pim Fortuyn een geschilderd portret van Smit en Fortuyn. Cadeautje van een bewonderaar. Twee kale koppen, samenzweerderig bij elkaar in de raadszaal van het gemeentehuis. Smit leerde Fortuyn goed kennen toen ze van maart tot mei 2002 in de raad zaten voor Leefbaar Rotterdam. Het maakte van Smit een bewonderaar voor het leven. „Ik ben niet de erfgenaam van Pim, ik ben een erfgenaam.�
    Bij de herdenking van Fortuyn, afgelopen zaterdag in Rotterdam, was een flinke delegatie van Nieuw Rechts aanwezig. Michel de Gooyert (17) kwam er voor uit het Brabantse St. Michielsgestel. De partij straalt trots uit, dat spreekt hem aan. Net als zijn vriend draagt Michel een duur shirt van het Italiaanse merk Stone Island. Op het t-shirt van een andere vriend staat
    het logo van Nieuw Rechts: ‘Houden van Nederland’. Ze willen best nationalist worden genoemd. Net als Martin Dijkhuizen, ook aanwezig bij de herdenking en op dit moment het enige raadslid van Nieuw Rechts, in Ridderkerk. „Ik zie dat m’n landje naar de knoppen gaat. We halen mensen binnen die zich niet willen aanpassen, dat gaat niet.â€? De afgelopen twee jaar leek Nieuw Rechts bezig met een flinke opmars. Na de moord op Theo van Gogh steeg het ledenaantal explosief. De immer in pak gestoken voorzitter was geregeld op tv te zien, ondermeer bij Nova. Hij wierp zich nog wel op als beschermheer van Lonsdale-jongeren, maar schudde al te extreme associaties van zich af. Juist dat fatsoenlijke imago maakt Nieuw Rechts zo gevaarlijk, vinden de makers van defabel.nl, een site die de partij nauwlettend volgt. In augustus vorig jaar noemde politicoloog Jos de Beus Michiel Smit een mogelijke vuller van het ‘gat op rechts’, naast Geert Wilders en Hilbrand Nawijn. Dat had bij de gemeenteraadsverkiezingen moeten leiden tot mooie scores in de vier plaatsen waar de partij meedeed: Rotterdam, Eindhoven, Almelo en Ridderk. Het lukte alleen in Ridderkerk, dankzij 3,7 procent van de stemmen. Ook in vijf Rotterdamse deelgemeenten waren de scores te laag voor een zetel. In thuisbasis Rotterdam haalde de partij slechts 0,7 procent. Exit Smit. Net als VVD en CDA wijt Smit zijn nederlaag aan de strijd tussen PvdA en Leefbaar Rotterdam. „Onze potentiële stemmers hebben Leefbaar gestemd in een poging de PvdA tegen te houden.â€? Misschien is er meer aan de hand. Recent daagde de gemeente Rotterdam Smit voor de rechter omdat hij geen verantwoording had afgelegd over 45.000 euro aan fractievergoeding. De zaak loopt nog, Smit heeft de eerste slag gewonnen. De website nieuwrechts.nl werd door de provider afgesloten. „Die site werd te duur. Op geenstijl.nl werden mensen opgeroepen onze filmpjes te downloaden, dat kostte ons handenvol geld.â€? Is de partij failliet? „Onze penningmeester gaat over de kas, maar er komt genoeg binnen.â€? De voorzitter van Jong Rechts, de jongerenafdeling, stapte op uit onvrede. „Ach, hij was al een half jaar niet meer actief.â€? Smit pareert alle tegenslagen, maar het land veroveren met één raadszetel in Ridderkerk zal niet meevallen. „We richten onze energie nu op de gemeentelijke herindelingsverkiezingen in november 2006, de Provinciale Staten in maart 2007 en de Tweede Kamer in mei. In de B-driehoek – Bergschenhoek, Bleiswijk, Berkel en Rodenrijs – hebben we nu al veel meer leden dan in Ridderkerk. Daar moeten we zeven Ã* acht procent van de stemmen kunnen halen. Mijn moeder komt uit Berkel, mijn oom had een tuindersbedrijf, ik ken die streek goed. Wij zijn tegen de schaalvergroting, wij willen dat het dorpse karakter van die gemeenten behouden blijft.â€? Voor de landelijke politiek zou Smit graag samenwerken met andere rechtse partijen, maar die willen niet. Makkelijk zou het toch niet zijn, want de ideeën zijn toch iets radicaler dan die van Verdonk, Wilders, Nawijn en Pastors. „Bij ons staan de belangen van Nederlanders altijd voorop. Mensen met een dubbel paspoort verliezen hun stemrecht. Sociale voorzieningen zijn er primair voor Nederlanders. Net als Australië moeten we buitenlanders die een paar jaar werkloos zijn terugsturen.â€? Nederland heeft tijd nodig om zijn boodschap op waarde te schatten, denkt Smit. Voor de buitenwacht lijkt het alsof het zijn partij bijna van het toneel is verdwenen. Maar de voorman van Nieuw Rechts spiegelt zich aan de lange aanloopperiodes van zijn buitenlandse voorbeelden: Vlaams Belang in België, Front National in Frankrijk. „En kijk eens wat voor resultaat de British National Party net heeft neergezet!â€? Die extreem-rechtse partij verdubbelde vorige week bij de gemeenteraadsverkiezingen in Engeland het zetelaantal van 20 naar 46.


    --------------------------------------------------------------------------------
    www.NieuwRechts.info
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Maar een goede integratie komt alleen tot stand als moslims rekening willen houden met onze joods-christelijke tradities, en niet als de islam ons door de strot wordt geduwd.

  2. #2
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Ga 's wat nuttigs doen Guru...... :roll:

  3. #3
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.250
    vCash
    126000

    Default

    ik wil die 3 min. van mijn leven terug
    Face your fears, Live your dreams.


  4. #4
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.681
    vCash
    122750

    Default

    ik ga die shitzooi ook echt niet lezen, je bent bij deze verkozen voor de meest saaie topic creator...

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Smtis van NR zegt: "ik ben nog geen 30"

    hehehe dat haalt ie geeneens!

  6. #6
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    5.251
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Arjan
    ik ga die shitzooi ook echt niet lezen, je bent bij deze verkozen voor de meest saaie topic creator...

    x2

  7. #7
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.882
    vCash
    126000

    Default

    Ik zal voorlopig maar weer eventjes een radiostilte houden. 8-)
    Er zitten hier blijkbaar geen mensen die enigzins in de buurt van een IQ van 80 komen en te weinig normbesef hebben om fatsoenlijk te discusseren.
    Ik had gehoopt van wel, maar goed ik ben wel vaker te positief geweest.
    Maar een goede integratie komt alleen tot stand als moslims rekening willen houden met onze joods-christelijke tradities, en niet als de islam ons door de strot wordt geduwd.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    oke, als het zo is dat hirsi over dat gebeuren heeft gelogen, en verdonk wist dat niet, staat zijn imo in haar recht.
    ik vind het niet kunnen dat een witte illegaal als Gumus, die kleermaker, waarvan men dus wist dat hij illegaal was, en die toch eerlijk aan het werk was, eruit wordt gezet en hirsi ali, die dus eigenlijk illegaal is, mag blijven.

    maar goed we moeten ons niet zo druk maken en ons realiseren dat mensen evengoed ons land in kunnen sneaken door mazen in de wet, en dat er dus ook mensen onterecht worden uitgezet.

    klopt niet

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default Re: Voor de mensen die Fortuyn,Verdonk,Wilders verketteren

    Quote Originally Posted by Guru
    Voor alle mensen die Fortuyn,van Gogh,Verdonk,Wilders,Pastors hebben verketterd...

    Dankzij Fortuyn,Wilders,Pastors is de opmars van extreem rechts klein gebleven, vergeet dat niet...

    Of willen jullie Nieuw Rechts in de 2e kamer?
    Ik denk zo dat ze de level van de voormalige Centrum Democraten zitten en wellicht tegen de Nederlandse Volkskunie aan.

    Lees dit stukje maar uit de NRC.



    Nieuw Rechts heeft de tijd

    (...)
    Nieuw Rechts zal nooit in de 2de kamer komen, en als wel, misschien met hooguit 1 en in extrema 2 zetels. Ik zou het niet eens erg vinden. Hebben we weer wat te lachen want de charismatische leider Michiel Smit zal geheid leuke lach TV opleveren.

    Als ik die tekst doorscan dan valt me op dat het zijn leden en aanhang vooral haalt uit gefrustreerde jeugd, jongeren die trots zijn op hun dure merkkleding - met andere woorden -> Meelopende losers die als ze eenmaal een meisje hebben weten te strikken al hun "vrienden" dumpen, een kindje neuken en moeten gaan werken. Daar zit dus totaal geen toekomst in. Het heeft 1000 leden... gefeliciteerd ermee, de helft is waarschijnlijk niet eens stemgerechtigd.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Quote Originally Posted by Guru
    Ik zal voorlopig maar weer eventjes een radiostilte houden. 8-)
    Er zitten hier blijkbaar geen mensen die enigzins in de buurt van een IQ van 80 komen en te weinig normbesef hebben om fatsoenlijk te discusseren.
    Ik had gehoopt van wel, maar goed ik ben wel vaker te positief geweest.
    idioot :twisted:

  11. #11
    Join Date
    Feb 2005
    Posts
    123
    vCash
    126000

    Default

    Ik kan alleen maar de conclusie trekken dat de tegenstanders van LPF,Wilders,Pastors er anno 2006 ervoor zorgen dat extreem rechts weer groter wordt...
    Het is niet alleen nieuw rechts, maar ook de de partijen zoals de Volksunie en ik vraag mij af of Nederland daarmee gebaat is.
    Daarom moet je blij zijn met mensen als Pastors,Wilders, die de kloof vullen tussen de partijen uit de 2e kamer en extreem rechts.

  12. #12
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by joost
    Quote Originally Posted by Arjan
    ik ga die shitzooi ook echt niet lezen, je bent bij deze verkozen voor de meest saaie topic creator...

    x2


    X3 (gaaaaap)

  13. #13
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Quote Originally Posted by Guru
    Ik zal voorlopig maar weer eventjes een radiostilte houden. 8-)
    Er zitten hier blijkbaar geen mensen die enigzins in de buurt van een IQ van 80 komen en te weinig normbesef hebben om fatsoenlijk te discusseren.
    Ik had gehoopt van wel, maar goed ik ben wel vaker te positief geweest.
    Ga dan lekker op een forum zitten waar de mensen wel van je eigen niveau zijn. Op www.rechts-brabant.tk komt het gemiddelde IQ niet boven de deurdrempel dus daar pas jij leuk tussen.

  14. #14
    Join Date
    Feb 2005
    Posts
    123
    vCash
    126000

    Default

    Ja Guru, ik vind dat je nu gewoon te ver gaat, dit is gewoon stennis schoppen, hou daar nou eens mee op wil je?
    Ik vind het echt niet leuk meer :|

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Guru
    Ik zal voorlopig maar weer eventjes een radiostilte houden. 8-)
    Er zitten hier blijkbaar geen mensen die enigzins in de buurt van een IQ van 80 komen en te weinig normbesef hebben om fatsoenlijk te discusseren.
    Ik had gehoopt van wel, maar goed ik ben wel vaker te positief geweest.
    Het is juist door links dat we in deze situatie zijn gekomen! Na de tweede wereld oorlog is alles niet goed als ut maar naar recht riekt. Dan krijg je dus een off balance. Resultaat een verstoorde multi cultirele samenleving die alle nederlandse norme en waarden verdringt.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •