MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 17 of 17
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default thuis trainen hulp

    Hey iedereen

    ik heb even een vraagje.. ik zit niet op vechtsport helaas (verweg en duur) .. maar ik wil wel een stootzak kopen voor thuis om te kunnen trainen. Ik wil dan zon 180cm zodat k ook high en lowkix kan doen enzo.. en op de grond leggen voor mma technieken (ground en pound is t niet?)

    ik zie ze overal voor rond de 90 euro.. denk niet dat k hier onderuit zal komen? Flinke prijs.. maar msgien weet iemand n leuk adres met btje korting?

    Andere vraag is handschoenen.. want als k bijv met vrienden wil trainen.. zijn die typsiche open mma handschoenen t fijnst.. maar kan ik daarmee ook op de stootzak oefenen zonder mn handen te verpesten zeg maar? Of heb k daarvoor speciaal van die zware dikke handschoenen nodig?

    Mocht t antw ja zijn.. kan k dan beter tog mma's kopen en dan msgien minder hard rammen en ook sparren, of stootzakhandschoenen nemen maar dan met sparren niet kunnen grijpen.

    Alvast bedankt

    Evil
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Aiki Budo Sport BV, mooie zaak in Amsterdam, toen iki er mijn bokszak kocht en handschoenen kreeg ik iets van 30,- korting van die gozer.


    http://www.aiki-budo.nl/nederlands/index.html

  3. #3
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    zakhandschoenen hoeven niet zo duur te zijn. als je wil kunnen sparren en vastpakken kan je misschien ook van die karate handschoenen kopen, zijn niet zo duur. iets van 10 euro ofzo.

    de 90 euro voor de zak kom je denk ik niet onder uit. bandages zou ik dan ook meteen erbij pakken

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    ja vroeg k me stiekem ook al af.. zijn die bandages zo belangrijk?
    ik heb idd geen zin om mn polsen gaar te slaan als k keer zin heb om hard te stoten.

    Msgien ook keer proefles nemen bij boksklas :P ff techniek onder de loep nemen en dan thuis verder lol.
    Maarja.. omdat die mma handschoenen opzich ook wel lekr dik zijn, kan k denk k daarmee ook wel terecht op n stootzak toch?
    + intapen dan.

    Thnx 4 adviezen!

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Haha.. nou ikzelf bijv heb 7 jaar judo gedaan en 2 jaar jiu jitsu.
    En anderen hebben ook ervaring.

    En stootzak is tog waar het het meest omgaat eigenlijk.
    Met vrienden is meer wat stoeien.. en bijv technieken uitproberen
    weet je wel. Op elkaar inhakken is zeker niet het idee.. daarvoor heb je de stootzak haha. Vrienden gaat meer om de technieken..
    en dan zijn bokshandschoenen toch wat minder relaxed.

    En er zijn ZOveel trainingsvideos te vinden en techniekvideos.
    Niet dat de omstandigheden dan ideaal zijn.. maar je kunt er
    toch wat van leren natuurlijk als je met beleid zo de technieken
    aanleert.

    En zoals k al zei.. met jaren vehctsport achtergrond scheelt dat toch wel.. + verantwoordelijk gedrag

  6. #6
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.681
    vCash
    122750

    Default

    lol wou jij een bokszak waar je high en lowkicks op kan doen, een best ding dus.. op de grond gaan leggen om er een g&p op te bouwen? hahahaha hilarisch.. als je hier al komt vragen of je bandage nodig heb om op een bokszak te trainen weet je dan wel eens hoe je fatsoenlijk moet slaan? Of ga jij er gewoon als een idioot op staan rousen

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rappe rik
    als niemand van jullie traint, omdat dat te duur is en dan toch maar een beetje op zolder op elkaar gaan staan inhakken........
    weet niet dat (behalve eventueel publiek met een flink gevoel voor humor) of iemand daar echt beter van wordt

    kijk maar eens naar dat flimpje van kimbo op google die doet ook zoiets hahah neem het op kun je er een dvd van maken

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Een beetje vent bewerkt de bokszak trouwens gewoon met zijn blote vuisten....
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Ik weet niet of ik weet hoe ik fatsoenlijk moet slaan. Ik ken wel goeie klappen uitdelen.. maar ofmn techniek goed is.. geen idee.
    Maar ik ga ook niet op zon stootzak slaan alsof mn leven ervan afhangt.. tis meer dat k r gewoon aan wen om t vaak te doen..
    zodat mn conditie omhoog gaat/vechtconditie.

    en zoals k al zei.. ik heb geen echte stootsporten beoefend.. dus ik weet vrij weinig van je handen inzwachtelen lol. Maar ipv lol te maken.. kun je me ook info geven.. want daarvoor ben ik hier he.

    en als jullie nou van die intellectuelen zijn die t goed weten.. help mij dan maar ff :P nee serieus.. ik heb graag advies.. of opbouwende kritiek. maar behandel me wel serieus.
    afkraken is nergens voor nodig.

    en wat is er mis met stootzak op de rgrond leggen en g&p erop oefenen?

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    dat kimbo gedoe op google doet me trouwens verdacht veel aan fightclub denken :shock: stel dwazen

  11. #11
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    ik zou sowieso bij een sportschool gaan trainen, al is het maar 1 keer per 2 weken ofzo. dan leer je tenminste de technieken goed. een fout afleren is moeilijker dan iets meteen goed aanleren.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    hm heb s gekeken bij sportschool waar k eerder al interesse in had.
    als k voor jaar betaal heb ik n jaar les voor ong 120 euro.
    dus 30 euro duurder dan n stootzak die voor altijd is haha.

    Maar msgien idd wel slim.. want dan heb k toch zon 52 lessen.
    Alleen nog ff zien of k dan ook materiaal moet aanschaffen erboven op

    En natuurlijk ff proeflessen

  13. #13
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    stootzak is idd alleen handig als je weet wat je er mee moet doen...

    als je dat niet weet ben je er snel op uitgekeken denk ik...

    persoonlijk op de zak vind ik mma handschoenen niet lekker... bokshandschoenen vind ik standaard niet lekker.. en bloot gaan je vuisten kapot... lekkerste vind ik met bandage waardoor je knokkels wel "beschermd" zijn.... maar weet niet hoe de rest daar over denkt
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  14. #14
    Jochem Guest

    Default

    ik ben altijd te lam geweest om fatsoenlijke zakhandschoenen te kopen, altijd met blote handen gedaan. Went toch vrij snel.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rappe rik
    Quote Originally Posted by Jochem
    ik ben altijd te lam geweest om fatsoenlijke zakhandschoenen te kopen, altijd met blote handen gedaan. Went toch vrij snel.
    yep je krijgt alleen van die rare eeltplekken, waarbij de vrouwen ng weleens een vies gezicht trekken
    dat doen ze toch wel bij jochem

  16. #16
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    ik dacht dat ie gekleed als vrouw ging om ze te ontwijken :roll:
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •