MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Duiven (GL)
    Posts
    3.384
    vCash
    126000

    Default Ajax contracteert Gabri



    Ajax heeft zich versterkt met Gabriel GarcÃ*a de la Torre (Gabri). Het contract met Gabri gaat in op 1 juli 2006 en heeft een looptijd van drie jaar.

    De 27-jarige Gabri is afkomstig van FC Barcelona waar hij sinds 1997 actief is. De middenvelder werd met deze club onder andere twee maal landskampioen en nog onlangs won hij met Barcelona de UEFA Champions League.

    Gabri speelde voor diverse Spaanse nationale elftallen. In 1999 won hij met het Spaanse team onder 20 het wereldkampioenschap. Gabri won de zilveren medaille op de Olympische Spelen in Sydney in 2000 en kwam tot nog toe drie maal uit voor het nationale A-elftal van Spanje.

    Gabri over zijn transfer: ,,Ik heb voor Ajax gekozen ten eerste vanwege de trainer. Ik heb drie jaar met hem bij Barcelona gewerkt, hij kent me goed en ik ken hem goed. Hij heeft me ervan overtuigd dat het een goede keuze is. Ten tweede heb ik voor Ajax gekozen vanwege de club, de geschiedenis, het sportieve niveau. Ajax is een grote club in de wereld. Met Ajax kunnen we streven naar kampioenschappen. Andere clubs konden me niet bieden wat Ajax me te bieden heeft. Buiten dat lijken Barcelona en Ajax wel op elkaar. Beide clubs hebben een beroemde jeugdopleiding, waar talenten van kleins af aan opgeleid worden voor het eerste elftal, de speelstijl komt ook overeen. Vanwege die gelijkenissen denk ik dat ik me snel kan aanpassen aan de clubcultuur en het voetbal."

    Normaal gesproken bewandelt een voetballer de omgekeerde weg: van Ajax naar Barcelona. Gabri is de eerste die het omgekeerde doet. ,,Geschiedenis is er om omgedraaid te worden", stelt Ten Cate met een lach vast. Gabri beaamt de opmerking van zijn trainer. ,,Maar ik heb veel met Nederlanders gewerkt. Zowel met veel spelers bij Barcelona als met trainers. Want naast Ten Cate ken ik natuurlijk Rijkaard goed, maar ook met Van Gaal heb ik gewerkt. Dus ik vind het geen probleem om in het land te gaan werken waar zoveel goede voetballers vandaan komen."

    Persoonlijk kent Gabri niet veel van zijn toekomstige teamgenoten, maar de nieuwe trainer heeft hem bijgepraat. ,,Ten Cate vertelde dat het een jong en talentvol team is. Dat heb ik afgelopen seizoen zelf kunnen zien in de Champions League en ik heb het EK in Portugal voor teams onder 21 jaar ook gevolgd. Goede spelers hoor. Misschien kan ik wat van mijn ervaringen overbrengen, zowel op sportief gebied als daarbuiten. Met mijn 27 jaar ben ik tenslotte een van de ouderen. Ik hoop dat we komende seizoenen samen het maximale uit het team kunnen halen, er zit erg veel talent en erg veel toekomst in het team."

    Ten Cate toonde zich verguld met de nieuwe aanwinst. ,,Hij is een winnaar, een voetballer met veel kwaliteiten en een groot loopvermogen. Hij is een middenvelder met veel diepgang die de spits goed kan bereiken. Ik ben heel erg tevreden met zijn komst.

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Duiven (GL)
    Posts
    3.384
    vCash
    126000

    Default

    Ik geloof het meteen hoor maar ligt het nou aan mij of lijken die fotos gephotoshopped???

  3. #3
    Join Date
    May 2005
    Posts
    651
    vCash
    126000

    Default

    als het op de ajax website zelf staat lijkt het me sterk dat het geshoped is

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    :P

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Gabri verruilt Barcelona definitief voor Ajax

    6/6/2006 16:13

    Gabri maakt in het kielzog van trainer Henk ten Cate de overstap van Barcelona naar Ajax. De Spaanse allrounder bereikte dinsdag een akkoord met de Amsterdammers.
    Gabri, wiens contract bij Barcelona niet werd verlengd, tekent bij Ajax voor drie jaar. Met de komst van de Spanjaard krijgt nieuwbakken Ajax-coach Ten Cate een van de spelers met wie hij graag wilde werken.

    Ten Cate liet direct bij zijn komst al weten zeer gecharmeerd te zijn van Gabri, ook al speelde de 27-jarige de laatste seizoenen sporadisch bij Barcelona. Het afgelopen seizoen kwam hij elf keer in actie en sinds Frank Rijkaard en Ten Cate in 2003 de technische leiding kregen mocht hij 31 keer opdraven.

    Ook Gabri zag in Ajax een potentiële club voor zijn toekomst. 'Hun filosofie is vergelijkbaar met die van Barcelona. Dat kan een motivatie zijn. Maar ik heb nog geen besluit genomen', zei de 27-jarige verdedigende middenvelder bij zijn afscheid bij Barcelona.

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.901
    vCash
    126000

    Default

    hoihoihoihoi

  7. #7
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Amsterdam Baby!
    Posts
    4.992
    vCash
    126000

    Default

    Jippieeeee.....
    Ik voel me helemaal ....boven Jan!

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Veenendaal
    Posts
    1.662
    vCash
    126000

    Default

    Relaxt

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Complimenten voor Ajax; hebben ze goed geregeld. Daar een (ik noem maar) Stein Huysegems niet tegenop..... Ik hoop dat Feyenoord ook nog wat versterkingen aan weet te trekken, anders zie ik het somber in voor komend seizoen.

  10. #10
    Join Date
    Jul 2005
    Posts
    175
    vCash
    126000

    Default

    Davids nog en Ajax is compleet

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ralph
    Complimenten voor Ajax; hebben ze goed geregeld. Daar kan een (ik noem maar) Stein Huysegems niet tegenop..... Ik hoop dat Feyenoord ook nog wat versterkingen aan weet te trekken, anders zie ik het somber in voor komend seizoen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •