MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    975
    vCash
    126000

    Default tijdstip om weightgainer te gebruiken?

    Goedendag,

    Aangezien ik hier geen "voorsteltopic" kan vinden is dit mijn 1e post.
    En om maar gelijk met de deur in huis te vallen een vraag.
    Ik wil graag weten wanneer ik het beste een Weightgainer kan gebruiken en dan bedoel ik niet een bepaalde periode maar op welk tijdstip van de dag.
    Op dinsdag en woensdag avond train ik en ook op zaterdagmiddag ben ik aan het trainen (kickboksen en freefight).
    Nou sta ik in dubio wanneer het beste tijdstip is om een shake te nemen.
    Ik zelf denk in de ochtend (slechte gewoonte van mij is dat ik niet ontbijt dus het zou een "goede vervanging" zijn).
    s'middags lijkt mij niet want dan train ik thuis met gewichten en dan heb ik een opgeblazen gevoel.
    Na het eten heb ik genoeg aan mijn prakkie en na het trainen (zo vlak voor het slapen gaan) lijkt mij ook niet al te best.

    Maar goed ik ben er dus niet zeker van en hoop hier wat expertise in te winnen.

    Mvg MDK.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Neem ontbijt dan spaar je die veels te dure weightgainer uit.

  3. #3
    Jochem Guest

    Default

    x2. Ik neem sochtends een homemade shake met yoghurt + fruit (banaan, kiwi plus iets anders)+ grenadine + notenolie in de blender. binnen 3 minuten klaar en retegezond, als je wilt aankomen doe dan geen magere yoghurt en misschien extra banaan.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Weightgainer is brandstof. Als ik het in huis heb neem ik het 60 min voor m'n training. Tegenwoordig meestal pannekoeken met stroop. Met shakes heb ik toch vaak snel een leeg gevoel. Het is wel handig met vechtsport, want aardappels en vlees krijg ik maagzuur. Met rijst moet ik zeker 1,5 uur wachten tot ik kan trainen.

    Bij krachttraining hoef je niet te springen en kan makkelijk met een zware maaltijd sporten.

    Dus ik raad je aan om per maaltijd of shake, eerst eens te checken hoeveel tijd je nodig hebt voordat je kan trainen.

    Shakes voor vechtsport en maaltijd + eventueel shake voor krachttraining.

    Op powerday eet ik meer zwaardere maaltijden als op fightday, anders moet ik schijten als ik bv. op die kunnens aan het trappen ben, echt gaar.

    Na elke training iets van banaan en protaine shake.

    Bak ook eens een lekker kipfiletje of haal haring.

    Owja en je kan s'ochtends beter gewoon brood met een shake nemen, anders heb je de kans dat je slokdarm lui wordt en wordt ontbijten alleen maar moeilijker. Ik ben zeker geen voorstander van je maaltijd vervangen door/voor/met (WTF?? ) een shake

    en veel water drinken in de eerste uurtjes van de dag, dan start je beter op en eet je ook makkelijker. Ik maak m'n shakes trouwens met water ipv melk.

  5. #5
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    975
    vCash
    126000

    Default

    Bedankt voor jullie visies.

    Ik probeer ook altijd minimaal gedurende de tijd dat ik op mijn werk ben water te drinken.
    60min. voor de training een shake nemen :shock:
    Ik heb als ik om 17:00 eet en om 19:00 ga trainen vaak nog moeite met m'n avondeten , laat staan dat ik ook nog een shake neem.
    Is het misschien aan te raden om na het trainen (21:00/22:00) een shake te nemen of zit dit tekort op de tijd dat ik naar bed ga (i.v.m. verteren)?

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    nee hoor, maar dan wel een protaine shake. Die wordt gewoon opgenomen. Wel eerst iets eten anders hou je honger.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Waarom neem je al dat eten voor je training en niet gedeeltelijk na je training?

  8. #8
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    975
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Octavius
    Waarom neem je al dat eten voor je training en niet gedeeltelijk na je training?
    Op dinsdag begint mijn training op 20:00 tot 21:30 (eer dat ik thuis ben is het 22:00)
    Op woensdag begint mijn training om 19:00 tot 20:00.
    Mijn vrouw houd al rekening met het eten door op deze dagen al om 17:00 het avondeten klaar te hebben.
    Buiten dat het voor mijn vrouw ongezellig is om in haar eentje te eten. (ik denk niet dat ze samen met mij om 22:00 wil eten )
    Is het ook een soort van respect voor haar omdat zij toch altijd de moeite neemt om een heerlijke maaltijd op tafel te zetten en zich zowel qua etenstijd als qua soort eten aanpast aan mijn trainingen.
    Ik vind het daarom lullig om haar te laten zwoegen in de keuken en alleen te laten eten en vervolgens mijn eten in de magnetron op te warmen.
    Ik werk in een continuedienst en het is daarom ook al moelijk om een structuur in eet- en trainpatroon te krijgen.
    Ik weet ook heus wel dat ik nooit de Tokiodome of een Pride ring zal betreden maar ik wil voor mijzelf wel het uiterste uit mijn training en voedselpatroon halen en hoewel we nu afwijken van de "shake vraag" zijn alle nuttige tips welkom.

  9. #9
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    1.906
    vCash
    126000

    Default

    weightgainer? zo te horen wil je dus aankomen?

    t idee daarvan is dat je normaal eet en dus na t eten
    alsnog die weightgainer neemt om makkelijk NOG MEER
    calorien binnen te krijgen. zodra je het tussendoor gaat
    nemen of maaltijden ermee vervangt krijg je niet meer
    calorien binnen dan eerst.

    Dus je eet veel net als normaal.. en daarna prop je die weightgainer er nog eens bij.

  10. #10
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    52
    vCash
    126000

    Default

    x2 wheigt gainer neem je idd om zwaarder te worden en je moet het zeker niet na je trainen nemen dat is niet goed kan je beter een protein shake nemen en s'middags je wheigt gainer

  11. #11
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    16
    vCash
    126000

    Default

    Neem het advies van Octavius ter harte. Neem een stevig ontbijt en laat de weightgainers staan. Ongelofelijke troep, te duur, vol met suiker en proteine van slechte kwaliteit. Effect: extra vetrandjes, opgeblazen gevoel, gasvorming en wat nog meer.
    Je kan het net zo goed zelf maken want het is niet meer dan, dextrose of maltodextrine(snelle suikers) en wat proteine. Alleen zit er een mooi etiket op met een hoop deftige teksten.

    Er gaat niets boven echt voedsel, dus bruin brood, havermout, kwark, groenten, vlees, bruine rijst of basmati mag ook, veel olijfolie en als toevoeging een goede proteine poeder.

    En je moet natuurlijk buiten je mma training ook aan de gewichten gaan hangen want van mma training wordt je niet zwaarder.

    Paleo

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •