MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 19 of 19

Thread: verzuring

  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8.134
    vCash
    126000

    Default verzuring

    Weet er iemand een middel tegen verzuring van de spieren?? Als ik op een dag 2 wedstrijden geroeid heb heb ik meestal gruwelijke last van mijn rechteronderarm *dit is de arm waarmee ik het blad draai in de lucht* spier is meestal verzuurd en erg hard... is er een manier om dit minder te krijgen?

    thnx
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


    What am I? Flypaper for freaks?!


  2. #2
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    15
    vCash
    126000

    Default

    Zeer precies weet ik het niet
    Wat wel zou kunnen helpen is erg goede stretchoefeningen doen voordat je met roeien begint zodat het bloed goed begint te vloeien
    Voor de rest is kramp meestal het gevolg van een electrolieten-onbalans meestal iets van kalium of magnesium-tekort (of een teveel van het een of ander waardoor de zaak uit balans is).
    Dus wat extra magnesium of kalium kan je proberen!
    En erg belangrijk HEEL VEEL WATER!!!!!

  3. #3
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Spiertje18
    Zeer precies weet ik het niet
    Wat wel zou kunnen helpen is erg goede stretchoefeningen doen voordat je met roeien begint zodat het bloed goed begint te vloeien
    Voor de rest is kramp meestal het gevolg van een electrolieten-onbalans meestal iets van kalium of magnesium-tekort (of een teveel van het een of ander waardoor de zaak uit balans is).
    Dus wat extra magnesium of kalium kan je proberen!
    En erg belangrijk HEEL VEEL WATER!!!!!
    Idd dat laatste.. lekker veel water drinken.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Goede massage, vocht/mineralen balans.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8.134
    vCash
    126000

    Default

    warming up doen we sowieso heel veel... maar dat water drinken tijdens een wedstrijd kan af en toe wat lastig zijn

    What am I? Flypaper for freaks?!


  6. #6
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    52
    vCash
    126000

    Default

    ok dank je maar hoe?[/quote]

  7. #7
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    52
    vCash
    126000

    Default

    magnesium werkt er zeker heel goed tegen en ook veel drinken of je kan het ook op de volgende sites vragen bodybuilding.com mcsports.nl beide sites krijg je goed veel advies

  8. #8
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    52
    vCash
    126000

    Default

    magnesium werkt er zeker heel goed tegen en ook veel drinken of je kan het ook op de volgende sites vragen bodybuilding.com mcsports.nl beide sites krijg je goed veel advies

  9. #9
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    52
    vCash
    126000

    Default

    magnesium werkt er zeker heel goed tegen en ook veel drinken of je kan het ook op de volgende sites vragen bodybuilding.com mcsports.nl beide sites krijg je goed veel advies

  10. #10
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    52
    vCash
    126000

    Default

    magnesium werkt er zeker heel goed tegen en ook veel drinken of je kan het ook op de volgende sites vragen bodybuilding.com mcsports.nl beide sites krijg je goed veel advies

  11. #11
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    52
    vCash
    126000

    Default

    ging een beetje fout in me computer vandaar zoveel achter elkaar sorry

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8.134
    vCash
    126000

    Default

    de posts die teveel zijn gemaakt kan je gewoon verwijderen!

    What am I? Flypaper for freaks?!


  13. #13
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    hoorn
    Posts
    15
    vCash
    126000

    Default

    Ik gebruikte met fitnes af en toe een kuur van 6 weken creatine!!

    Nou zal het met vechtsport niet veel helpen met spieropbouw maar ik weet wel dat het de verzuring van je spieren uitsteld!!!

    Ik weet niet welke stof daar precies voor zorgd maar mss heb je hier wat aan!!!

    ps, creatine helpt ook droog te trainen omdat er extra vocht word opgeslagen in je spieren...
    Live is short, play hard...!

  14. #14
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    1.906
    vCash
    126000

    Default

    creatine zorgt er niet voor dat je minder snel verzuurt.
    het heeft te maken met de energiesystemen in je lichaam.
    en het 1e systeem wat wordt geactiveerd bij snel explosieve bewegingen is het ATP systeem .. wat opgeslagen energie in je spieren is. die genereert veel energie maar is al gauw weer uitgeblust.

    Creatine zorgt ervoor dat die ATP stof flink in je spieren is opgeslagen waardoor je explosieve zware bewegingen net
    langer kan volhouden. daarom is het zo geschikt voor BB en
    msgien ook wel vechtsport. maar BB is toch meer op tijd gerichte dingen.. steeds zon 40 sec.. rust..40 sec enz.

    Als je verzuring tegen wil gaan zou ik zeker even kijken op een BB site. msgien kun je wat leuke dingen vinden over trainen zonder ademen (ben officiele naam kwijt) of andere middeltjes.

    Let ook op dat je niet overtraint.. anders krijgt de spier msgien
    Geen tijd om bij te komen en deze elke keer deste snel al gaar.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    628
    vCash
    126000

    Default

    Heb je nou last van kramp of van verzuring?? Kramp is goed te voorkomen door te zorgen dat je de juiste ijzers en mineralen inneemt en vooral GOED DRINKT. Geen caffeïne houdende dranken (red bull aka kramp-uit-blik) of alcohol want die onttrekken vocht aan je spieren.

    Voor als je snel verzuurt...
    Doe eens een test om te bepalen waar je lactaat-drempel ligt. Je trainer weet hier als het goed is alles van en zal je ook een roei specifiek testje kunnen laten doen.
    Ik zal kort even uitleggen wat het inhoudt. Je LT (lactaat drempel) is de hartslag op het punt waarop je lichaam zoveel melkzuur aanmaakt dat je lichaam het niet meer kan verwerken --> je verzuurt. Ga je met je hartslag hieronder zitten, dan verzuur je logischerwijs niet, omdat je lichaam het aangemaakte melkzuur nog verwerken kan.
    Om minder snel te verzuren moet je lichaam hoge concentraties melkzuur leren verdragen. Dit kun je trainen door herhalingen te maken van 30 seconden tot 2 minuten boven je LT. Stel je LT is 174 dan probeer je 30" tot 120" te lopen/roeien op een snelheid die overeenkomt met een HF van 185-193. Het herstel tussen deze
    herhalingen is 2 tot 3 keer de lengte van het interval.
    Door deze training zal je fosfaatpool toenemen waardoor je langer maximale snelheid vast zal kunnen houden.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    hoorn
    Posts
    15
    vCash
    126000

    Default

    Het creatine-gehalte in je spieren bepaalt de duur dat een spier maximaal belast kan worden. Door het gebruik van Creatine beschikken je spieren over meer ATP (adenosine trifosfaat), oftewel over meer energie. Hierdoor wordt de verzuring van je spieren uitgesteld en kan je dus langer en zwaarder trainen. Creatine versnelt spierherstel na trainingen, bouwt spierkracht op en versnelt de spieropbouw.

    jullie zullen er zeker meer verstand van hebben dan ik, maar waarom staat deze tekst dan overal op internet, boeken en de verpakkingen van de meeste creatine potten???

    of zou dit alleen werken met korte inspanningen???
    want daar kan ik niks over vinden...

    gr leon

    ps, begrijp me niet verkeerd, ik wil er zelf ook het fijne van weten
    Live is short, play hard...!

  17. #17
    Join Date
    May 2005
    Location
    arnhem
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default Re: verzuring

    Quote Originally Posted by Paganstars
    Weet er iemand een middel tegen verzuring van de spieren?? Als ik op een dag 2 wedstrijden geroeid heb heb ik meestal gruwelijke last van mijn rechteronderarm *dit is de arm waarmee ik het blad draai in de lucht* spier is meestal verzuurd en erg hard... is er een manier om dit minder te krijgen?

    thnx
    koop buitenboord motor

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8.134
    vCash
    126000

    Default

    tja maar dan is de lol er ook van af!

    What am I? Flypaper for freaks?!


  19. #19
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    1.906
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by skyline
    of zou dit alleen werken met korte inspanningen???
    want daar kan ik niks over vinden...
    idd alleen voor korte inspanningen. dat is waar het ATP systeem op gericht is. zodra ATP op is.. gaat dit weer opladen.
    maar na het ATP systeem komt het systeem wat draait op de koolhydraten die je in je lichaam hebt geloof ik.. dus de gewone energie uit voeding enzo wat opgeslagen is.
    Als dat over is ga je op je vet teren of zul je spieren om gaan zetten in brandstof (wat je absoluut niet wilt hebben)

    Ik lees nu trouwens dat het op n dag is met 2 roeiwedstrijden.
    hoelang duurt zon wedstrijd? want creatine gaat dan denk ik niet zo heel veel helpen. Dat is meer voor korte krachtstoten van niet langer dan 1 minuut ong.

    Veel eten wel.. en tussendoor flink rusten en stretchen ook.
    Zorg dat je arm niet oververmoeid is in de periode ervoor en erna.

    Quote Originally Posted by Paganstars
    tja maar dan is de lol er ook van af!
    Zet die motor dan maar eens aan de voorkant..
    kijken of t dan nog zo makkelijk is :P

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •