MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 16 of 16
  1. #1

    Default Niet denken maar vechten! Nieuw boek over Grappling uit

    Niet denken, gewoon vechten!
    "INSTINCTIVE GROUNDFIGHTING" IS NU VERKRIJGBAAR OP AMAZON.COM

    Martial Arts draait niet om het leren van technieken. Het draait om het adequaat reageren op onverwachtse gevechtssituaties zonder te denken. Als je denkt ben je langzamer, je focus is te smal en je bewegingen zijn niet creatief. Joris Merks schrijft in zijn boek �Instinctive Groundfighting� hoe je jezelf kunt trainen om te vechten op instinct.

    DE FILOSOFIE
    Mensen zijn geneigd vechtstijlen in te delen in series technieken. Technieken krijgen namen en vaak zelfs nummers! Het opdelen van gevechtskunst in technieken is een rationele activiteit. Het gevolg is dat je “denken� introduceert in je gevechtsstijl.
    Door op de juiste manier dynamisch te trainen, leert je lichaam instinctieve reacties samen te smelten tot vloeiende bewegingen. Geen voorgeprogrammeerde technieken, maar technieken die in de hitte van het gevecht worden uitgevonden, met precies de juiste timing en een vorm die exact op het eigen lichaam is toegesneden.

    HET BOEK
    Instinctive Groundfighting leert je hoe te trainen voor de essentiële kwaliteiten van een vechter. Een 100% dynamische trainingsmethode wordt uiteengezet met een focus op het grondgevecht in de context van Mixed Martial Arts. Het grondgevecht heeft bewezen zeer effectief te zijn in kooigevechten en andere MMA toernooien over heel de wereld. Beoefenaars van alle Martial Arts zullen profijt hebben van de learnings die dit boek biedt.

    DE SCHRIJVER
    Joris Merks beoefende competitief Judo sinds zijn zesde levensjaar. Hij studeerde Bewegingswetenschappen op de Vrije Universiteit in Amsterdam. Nadat hij zijn zwarte band behaalde in Judo en Aikido, stapte hij over naar Kickboksen, Braziliaans Jiu-Jitsu en Submission Grappling. In 2002 werd hij Open Duits Kampioen en Europees Kampioen Braziliaans Jiu-Jitsu (elite class -91 kg). In zijn boek “Instinctive Groundfighting� combineert hij wetenschappelijke kennis over motorisch leren en perceptie met intensieve ervaring in Martial Arts.

    “A fight is not a song
    that you can practice at home and
    perform in the same way on stage.�

    “Fighting is improvising.
    Fighting is playing Jazz.
    Now… let us all play Jazz!�
    “Instinctive Groundfighting�
    ISBN: 1-4196-3646-4
    Taal: Engels
    Pagina’s: 119
    Prijs: $ 14,99
    Verkrijgbaar via www.amazon.com (en te bestellen bij elke boekhandel)

    Voor vragen over dit persbericht kunt u contact opnemen met de schrijver:
    Joris Merks
    Tel: +316 – 42 806 390
    Mail: [email protected]
    Website: www.instinctivegroundfighting.com
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    ik heb het boek nog niet ingezien maar heb wel proefdrukken gezien.... erg cool! Maar dat is de schrijver wel toevertrouwd

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Net de preview gelezen (hoofdstuk 1) en het lijkt me een erg goed boek! Ik kan me trouwens ook goed vinden in zijn uitleg. Weet iemand of het boek ook in het Nederlands wordt uitgebracht? Ik heb in ieder geval wel interesse.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default

    Hij is alleen in het engels..
    ben er ook wel nieuwsgierig naar.
    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

  5. #5
    Jochem Guest

    Default

    leuke tegenstander voor je roy?

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem
    leuke tegenstander voor je roy?
    Het lijkt me een leuk boek, ik had het niet over een leuke tegenstander Ik ken hem trouwens niet, maar blijkens de website heeft hij aardig wat gepresteerd.

  7. #7
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Utrecht
    Posts
    373
    vCash
    126000

    Default

    waar lezen wij de preview???

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default

    http://www.instinctivegroundfighting.com/
    kijk hier maar. staat een heleboel info
    en daar kan je het 1ste hoofdstuk downloaden
    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

  9. #9

    Default

    Leuk om jullie reacties te lezen! Die prestaties vallen op zich wel mee hoor :-) Het EK BJJ was nou niet echt mega-groot, maar voor de marketing van het boek vond ik het wel goed klinken ;-) Uiteraard alles bij elkaar wel veel trainingservaring en veel wedstrijdervaring in veel verschillende stijlen.

    Heb jarenlang in Purmerend en Enschede en bij Theo Mijer in Leusden judo en aikido gedaan. Daarna veel grondvechten/BJJ en beetje Kickboksen en Boksen o.a. bij Martijn de jong, Vos Gym, Remco pardoel en Boksclub Twente.

    Boek komt inderdaad niet in het Nederlands. De markt is te klein om dat rendabel te maken. Ik heb wel mijn best gedaan geen moeilijk Engels te gebruiken. Heb boek is zeker goed leesbaar. Op de site staat een voorproefje van het eerste hoofdstuk.

    Groet!

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bulletdodger
    Leuk om jullie reacties te lezen! Die prestaties vallen op zich wel mee hoor :-) Het EK BJJ was nou niet echt mega-groot, maar voor de marketing van het boek vond ik het wel goed klinken ;-) Uiteraard alles bij elkaar wel veel trainingservaring en veel wedstrijdervaring in veel verschillende stijlen.

    Heb jarenlang in Purmerend en Enschede en bij Theo Mijer in Leusden judo en aikido gedaan. Daarna veel grondvechten/BJJ en beetje Kickboksen en Boksen o.a. bij Martijn de jong, Vos Gym, Remco pardoel en Boksclub Twente.

    Boek komt inderdaad niet in het Nederlands. De markt is te klein om dat rendabel te maken. Ik heb wel mijn best gedaan geen moeilijk Engels te gebruiken. Heb boek is zeker goed leesbaar. Op de site staat een voorproefje van het eerste hoofdstuk.

    Groet!
    Eerste hoofdstuk leest in ieder geval makkelijk weg en het concept waar je het over hebt spreekt me erg aan en zou er graag meer over lezen. Ik denk dat ik het boek binnenkort maar eens aanschaf dus. Alleen jammer dat er geen Nederlandse versie van beschikbaar is, maar de reden spreekt voor zich.

    btw heb je in Enschede bij Arashi getraind?

  11. #11

    Default

    Heb inderdaad bij Arashi getraind en ook bij Budo Centrum Schuttersveld en bij Hantei in Oldenzaal en Budo Hofte in Enschede. Mijn vaste club in Enschede was Schuttersveld, waar ik ook zelf les gaf aan de jeugd. Heb jij ook bij Arashi getraind?

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bulletdodger
    Heb inderdaad bij Arashi getraind en ook bij Budo Centrum Schuttersveld en bij Hantei in Oldenzaal en Budo Hofte in Enschede. Mijn vaste club in Enschede was Schuttersveld, waar ik ook zelf les gaf aan de jeugd. Heb jij ook bij Arashi getraind?
    Ik trainde altijd bij Hartman (Judo Promotion Twente). Ik heb nog wel eens wedstrijden tegen jongens van Arashi gedraaid. Een vriend van me (Jaap de Groot), trainde geloof ik wel eens bij Arashi.

  13. #13

    Default

    Hmm, ken geen Jaap. Heb van 1995 tot 2000 in Enschede gewoond en getraind. Waarschijnlijk wel een aardige kans dat we elkaar ooit eens tegengekomen zijn. Inderdaad ook vaak tegen Hartman gejudood. Roy van der Wal stond toen nog in het team. Wel grappig, die heeft nu een eigen school met MMA-training etc volgens mij.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bulletdodger
    Hmm, ken geen Jaap. Heb van 1995 tot 2000 in Enschede gewoond en getraind. Waarschijnlijk wel een aardige kans dat we elkaar ooit eens tegengekomen zijn. Inderdaad ook vaak tegen Hartman gejudood. Roy van der Wal stond toen nog in het team. Wel grappig, die heeft nu een eigen school met MMA-training etc volgens mij.
    Dat ben ik dus Misschien hebben we weleens tegenover elkaar gestaan tijdens wedstrijden

  15. #15
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    kan ie niet direct gekocht worden?? of in de winkel?

    anders moet ik weer iemand met een creditcard vinden die het voor me wil voorschieten
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default

    We hebben hem binnen hoor!!
    Thanks. Hij leest lekker makkelijk weg.
    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •