MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 41 of 41
  1. #26
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Ben met je eens dat uitvoering door velen verwaarloosd wordt. Maar je moet niet vergeten dat de einddoel anders is bij BB dan bij MMA/kick/thaiboksen.

    Wat betreft de jong overleden Arnold Buurman. Die heeft zijn massa alleen gekregen door hard te trainen met 4 om 4.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    VLD
    Posts
    22
    vCash
    126000

    Default

    ben ik het ook met je eens maar nog even terug naar de topic opener die wilde massa winnen zonder aan lenigheid te verliezen en ik denk niet dat je lenigheid verliest door massa training te doen als je er in ieder geval wel bij blijft thaiboksen

  3. #28
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default

    DIPSETS doen voor je rug, dus ellebogen naar binnen draaien en met holle rug naar bovenkijkend opdrukken.
    INCLINE SKULLCRUSHERS
    ROPE PULLEY
    t zit namelijk zo dat als je 'overtrainend' de spieren zich zelf 'opvreten'
    bij teveel inspanning gaat het lichaam eiwitten gebruiken als energie wat niet de bedoeling is, die heb je nodig om te groeien. En zullen je spieren afbreken. Daarom ook niet telang trainen. Ongeveer 1 uur is genoeg.
    Een full body ziet er dan als volgt uit:
    1ste dag borst + biceps + hamstrings
    2de dag rug + schouders + triceps + quads
    geen cardio meer doen
    En overigens wat je trainer zei hoeft volgens mij ook niet.
    Body building is snel laten zakken en langzaam de bewging met gewicht uitvoeren
    Als je de spieren wil difinieren doe je het precies anders om: langzaam het gewicht laten zakken en hard en snel uitduwen (worden je zpieren zichtbaar van)
    Ongeveer hetzelfde geld voor veel repetities van 15 of 20. Je spieren komen er dan beter uit maar je zal niet groeien.

  4. #29
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default

    ...en niet de militairy press vergeten en te benchpressen als een gek

  5. #30
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by terroristje View Post
    DIPSETS doen voor je rug, dus ellebogen naar binnen draaien en met holle rug naar bovenkijkend opdrukken.
    INCLINE SKULLCRUSHERS
    ROPE PULLEY
    t zit namelijk zo dat als je 'overtrainend' de spieren zich zelf 'opvreten'
    bij teveel inspanning gaat het lichaam eiwitten gebruiken als energie wat niet de bedoeling is, die heb je nodig om te groeien. En zullen je spieren afbreken. Daarom ook niet telang trainen. Ongeveer 1 uur is genoeg.
    Een full body ziet er dan als volgt uit:
    1ste dag borst + biceps + hamstrings
    2de dag rug + schouders + triceps + quads
    geen cardio meer doen
    En overigens wat je trainer zei hoeft volgens mij ook niet.
    Body building is snel laten zakken en langzaam de bewging met gewicht uitvoeren
    Als je de spieren wil difinieren doe je het precies anders om: langzaam het gewicht laten zakken en hard en snel uitduwen (worden je zpieren zichtbaar van)
    Ongeveer hetzelfde geld voor veel repetities van 15 of 20. Je spieren komen er dan beter uit maar je zal niet groeien.
    Je lichaam gaat pas eiwitten verbraden als er geen energy meer is om uit koolhydraten te halen. Dus veel inspanning. Gewoon extra koolhydraten.

    Definitie in je spieren krijgen is iets waar je pas over moet beginnen als je massa hebt. Vooral van belang voor definitie is je vet%.

    Stoppen met cardio vind ikzelf ook gelul. Je hart is ook een spier. Die zorgt voor bloedcirculatie en dat is ook van belang als je aan het ijzer hangt.

    Je geeft nu een schema aan voor 2 dagen. Maar hoe zier de rest van de week er dan uit. Dag 3 is dan weer dag 1. Knappe kerl als je dat dan volhoud zonder wat snoepwerk.

    BTW Lees eens wat minder de Flex of Muscle and Fitness.

  6. #31
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben voorstander van explosief trainen met een zwaar gewicht. Niet de ideale manier voor massa, maar je krijgt heus wel massa en behalve dat word je er sterker van dan langzame oefeningen. Dat komt omdat de speiren anders belast worden etc., olympische lifters werken ook volgens dit principe en ze zijn ontzettend sterk.

  7. #32
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default

    3 dag rust/dan schema/dan weekend

  8. #33
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    VLD
    Posts
    22
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Ik ben voorstander van explosief trainen met een zwaar gewicht. Niet de ideale manier voor massa, maar je krijgt heus wel massa en behalve dat word je er sterker van dan langzame oefeningen. Dat komt omdat de speiren anders belast worden etc., olympische lifters werken ook volgens dit principe en ze zijn ontzettend sterk.
    dus jij wilt iemand die nog nooit krachttraining en dus helemaal niet bekend is met de beweging deze beweging explosief en met een zwaar gewicht uit laten voeren. Olympische Powerlifters trainen niet altijd zo ten eerste wissellen die heel vaak van schema en trainen ze alleen zo als ze een schema hebben waar ze sportspecifiek in trainen. Ook is het zo dat het net als jij zegt Olympische lifters zijn en geen amateur vechters. En je word er sterker van is ook niet waar wat is voor jou sterk iemand die 100 kilo langzaam omhoog brengt of iemand die 110 kilo met een gooiende beweging omhoog brengt?

  9. #34
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default

    ik weet niet hoor maar met enkele herhalingen op zondag erbij groei ik uitstekend ...

    ps

    stiff legged deadlifts doen ipv hyperextensies...hamstring oefeningen word je zo stijf als een plank van

  10. #35
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by raoull View Post
    dus jij wilt iemand die nog nooit krachttraining en dus helemaal niet bekend is met de beweging deze beweging explosief en met een zwaar gewicht uit laten voeren. Olympische Powerlifters trainen niet altijd zo ten eerste wissellen die heel vaak van schema en trainen ze alleen zo als ze een schema hebben waar ze sportspecifiek in trainen. Ook is het zo dat het net als jij zegt Olympische lifters zijn en geen amateur vechters. En je word er sterker van is ook niet waar wat is voor jou sterk iemand die 100 kilo langzaam omhoog brengt of iemand die 110 kilo met een gooiende beweging omhoog brengt?
    10 kilo zal het niet schelen. anyway, het heeft met verschillende spiervezels aanspreken te maken. en expolsief trainen lijkt me geod voor een vechter omdat hij ook explosief meot zijn, zie je de link.

  11. #36
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    VLD
    Posts
    22
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    10 kilo zal het niet schelen. anyway, het heeft met verschillende spiervezels aanspreken te maken. en expolsief trainen lijkt me geod voor een vechter omdat hij ook explosief meot zijn, zie je de link.


    Ik zie de link maar ik vind niet dat je deze goed maakt. Het is niet zo om maar even bij jou filosofie te blijven dat als je explosief traint je dus explosieve spiervezels aanmaakt kan wel een verhaal gaan vertellen over witte spiervezels (fast twitch) en rode spiervezels (slow twitch) en hoe je die traint maar denk dat ik dan hier niet op de goede site zit. Lees ook even een stukje terug zie je al dat het een soort van behandeld is.



    Zoals een oud gezegde luid je heb de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt.

  12. #37
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by raoull View Post
    Ik zie de link maar ik vind niet dat je deze goed maakt. Het is niet zo om maar even bij jou filosofie te blijven dat als je explosief traint je dus explosieve spiervezels aanmaakt kan wel een verhaal gaan vertellen over witte spiervezels (fast twitch) en rode spiervezels (slow twitch) en hoe je die traint maar denk dat ik dan hier niet op de goede site zit. Lees ook even een stukje terug zie je al dat het een soort van behandeld is.

    Leg uit zou ik zeggen

  13. #38
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    133
    vCash
    126000

    Default

    Je bent opgebouwd uit o.a rode en witte spiervezels. Hoe deze verhouding is, dat is al bepaald in je lichaam. De ene vezel zorgt voor zeg maar kracht, de ander voor uithouding in het kort gezegd. Marathonlopers hebben (generaliserend) meer van de een dan van de ander, bijv. powerlifters hebben dit in het algemeen andersom. Als je aan vechtsport doet moet je krachttraining ten eerste als ondersteuning zien. Daarbij lijkt het mij verstandig op beide vezels te trainen, zodat je ze ten volle kan benutten. Indien je hier schema's voor op aangepast wilt hebben, vraag aan een trainer bij de gym.

  14. #39
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Weerstandstraining heeft allerlei verschijningsvormen. Wil je sterker en zwaarder worden, dan zal je toch echt -vroeg of laat- die type2vezels/witte vezels moeten aanspreken. Dus matige tot hoge intensiteit, (relatief) zware gewichten. Explosieve uitvoering. Weinig herhalingen. Dit betekent niet per se dat je met de gewichten moet gooien, maar wel dat je de INTENTIE moet hebben tot het snel bewegen van het gewicht..alleen is het zo zwaar dat het niet kan..
    Overigens heeft ook het supersnel bewegen van een licht gewicht een plaats in de weerstandstraining..dit heet explosiefkracht en heeft mi zeker nut in de training van de vechtsporter. Het leert je om de maximale kracht aan te wenden voor het opwekken van vermogen. Dat is echter buiten de context van dit betoog.
    Langzaam trainen, 4-4, heeft bepaalde voordelen, maar je loopt sneller tegen een 'plateau' aan (krachtstoename is dan beperkt), en je spreekt minder type2 vezels aan. Bovendien zou het zomaar kunnen dat je je spieren 'leert' om langzaam samen te trekken, dat wil je natuurlijk niet hebben. Bijkomende vervelende factor is het 'verzuren' van je spieren, de vorming van lactaat.
    Dit kan ervoor zorgen dat het herstel van de krachttraining langer duurt, wat de rest van je traingen nadelig kan beinvloeden... als je enkele uren erna nog moet stoten en trappen, dan zal je merken dat dit niet optimaal gaat. Het doel van de krachttraining moet natuurlijk 'ondersteunend' en 'aanvullend' zijn, niet uitputtend. Je bent geen bodybuilder of fitnesser, je bent een vechter. Soepel, explosief etc etc.
    Gewichtheffen -indien goed aangeleerd- traint overigens het hele lichaam op kracht en kan ook goed worden toegepast om binnen een gewichtsklasse te blijven. Het lage aantal herhalingen zorgt voor een maximale recrutering van spiervezels, traint de maximale- en de snelkracht (vermogen) en geeft niet eens een zo heel erge massatoename. Pure massatoename vereist namelijk een matig-hoge intensiteit met een relatief lange prikkelduur. De korte duur van het heffen van een gewicht of het doen van een ondersteunende oefening is te kort voor het aanzetten tot spiermassa.
    De ideale 'reprange' voor massa is dan ook 8-12 hh. Of dit geschikt is voor vechtsport valt te betwijfelen! Ook andere atleten (atletiek, american football etc) gebruiken in hun periodisering maar een klein gedeelte van het hele trainingsjaar om op die wijze te trainen..
    Bovenstaande is niet heilig, dat besef ik ook wel.
    Er zijn uitzonderingen denkbaar, en de trainingen moeten ook gedurende het hele jaar en over vele jaren variatie bevatten, wat betreft duur, intensiteit, ruspauzes, gewichten, oefeningen, enz enz..
    Maar ik hoop dat je hier van aan hebt.
    Groei ze.. :-)

  15. #40
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    19
    vCash
    126000

    Default

    Wouw! jongens bedankt voor al de reacties!! Een hoop van jullie weten echt waar jullie het over hebben. Ik denk dat ik weer terug ga naar 3 sets van 10-8 herhalingen en er 3 keer per week bij blijf thaiboksen.
    Op het moment dat ik wat groter ben geworden,gaan we het schema aanpassen om te definieren en vetperc. naar beneden te krijgen.

    Als ik het goed begrijp komt het vet me nu juist goed van pas!

    Nogmaals,allemaal bedankt!

    Oesh!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •