MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    Join Date
    Oct 2005
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default Circuittraining (powertraining)

    Ik heb 18 november een MMA partij en ben natuurlijk volop aan het trainen. Nu ben ik sinds enkele weken begonnen met circuittraining ipv het "gewone" powertrainen.

    Mijn schema ziet er als volgt uit:

    1) Flat benchpress 15 reps
    2) Squat of Leg press 15 reps
    3) Pulldown 15 reps
    4) Shoulder press 15 reps
    5) Leg curls 15 reps
    6) Back extensions of Low pulley 15 reps
    7) Biceps curls 15 reps
    8) Skullcrushers 15 reps
    9) Kuiten 25 reps

    Deze oefeningen doen ik direct achter elkaar. Dan een paar minuten rust en dan terug deze 9 oefeningen achter elkaar. Dit doe ik in totaal 3 keer. Dit duurt ongeveer 35 min (opwarmen niet meegerekend).
    Dit doe ik dan 2 Ã* 3 keer per week. Mijn doel is natuurlijk het vergroten van mijn spieruithouding.

    Nu had ik natuurlijk graag aan_en opmerkingen gehad op mijn schema. Zou jij het anders doen? Andere oefeningen, minder/meer reps? Alle info is welkom,mits nuttig natuurlijk.

    Dank bij voorbaat!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ziet er opzich best goed uit.

    Ik zou alleen nog minder verschillende oefeningen doen en me richten tot de compound oefeningen. Dus squatten, squatjumps, lunges (doorlopen), bandrukken (of gewoon opdrukken), optrekken, cable row en shoulderpress.

    Verder niet de onderrug, buik en nek vergeten.

  3. #3
    Join Date
    Oct 2005
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat
    Ziet er opzich best goed uit.

    Ik zou alleen nog minder verschillende oefeningen doen en me richten tot de compound oefeningen. Dus squatten, squatjumps, lunges (doorlopen), bandrukken (of gewoon opdrukken), optrekken, cable row en shoulderpress.
    Verder niet de onderrug, buik en nek vergeten.
    Ja ik vervang de legpress soms ook dr deadlift en ik dacht dat ik met back extensions (weet niet of dit de exacte naam is) onderrug wel genoeg trainde maar ben natuurlijk niet zeker. Ik varieer soms wel wat maar dat hangt dan eerder van het moment af. Nek train ik apart met een rekband aangezien ik een hernia heb en deze dus dagelijks moet verstevigen.

    Bedankt vr de reactie.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2005
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat
    Ziet er opzich best goed uit.

    Ik zou alleen nog minder verschillende oefeningen doen en me richten tot de compound oefeningen. Dus squatten, squatjumps, lunges (doorlopen), bandrukken (of gewoon opdrukken), optrekken, cable row en shoulderpress.
    Verder niet de onderrug, buik en nek vergeten.
    Ja ik vervang de legpress soms ook dr deadlift en ik dacht dat ik met back extensions (weet niet of dit de exacte naam is) onderrug wel genoeg trainde maar ben natuurlijk niet zeker. Ik varieer soms wel wat maar dat hangt dan eerder van het moment af. Nek train ik apart met een rekband aangezien ik een hernia heb en deze dus dagelijks moet verstevigen.

    Bedankt vr de reactie.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    1
    vCash
    126000

    Wink leuk en eenvoudig

    U neemt een lange halter(of dumbels) met een gewicht waarmee U 12 reps upright rows kunt doen.
    vervolgens:
    1) 12 maal squat
    2) 12 maal squat en uitstoten (neckpresses)
    3) 12 maal neckpresses
    4) 12 maal bent over rows
    5) 12 maal upright rows
    6) 12 maak bicepscurl
    deze reeks is een set zonder rust tussen de oefeningen, na deze set neemt U evenveel rust als de tijd dat deze set gedeurt heeft.
    Op deze manier traint U zowel de duw als de trekspieren in een maal.
    3 tot 5 sets is ideaal.Eventueel minder reps en uw gewicht verzwaren voor kracht of ....Dit schema deurt niet lang dus is ideaal om uw MMA training aan te vullen.
    Oefening een en twee zorgt voor stijging van hartslag, oefening drie doet de schouders branden.vier en vijf vermoeid de biceps en zes maakt het af.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •