MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 19 of 19
  1. #1
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default boksen met en zonder bokshandschoenen

    Zonder handschoenen kun je sneller en harder slaan. Die grote bokshandschoenen zijn eigenlijk een belemmering. Ja, daar train je alleen mee, wedstrijdhandschoneen zijn kleiner, maar toch. Als we dan toch handschoenen moeten gebruiken, dan het liefst mixfighthandschoenen, want daar kun je harder, sneller en accurater mee slaan.

    Jullie thoughts?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    je hebt het over 3 takken van sport....

    dus jij wil gaan kickboksen met mma handschoenen????

    Ik zou zeggen ga mma doe en dan de partij staande houden...
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  3. #3
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Zoetermeer
    Posts
    381
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Zonder handschoenen kun je sneller en harder slaan. Die grote bokshandschoenen zijn eigenlijk een belemmering. Ja, daar train je alleen mee, wedstrijdhandschoneen zijn kleiner, maar toch. Als we dan toch handschoenen moeten gebruiken, dan het liefst mixfighthandschoenen, want daar kun je harder, sneller en accurater mee slaan.

    Jullie thoughts?
    Ik denk dat het juist goed is met grote handschoenen te trainen bij bijvoorbeeld kickboksen en boksen. Doordat je met meer luchtweerstand en gewicht aan je handen traint word je sterker en sneller waardoor je in een wedstrijd sneller kunt stoten. Naar mijn insziens heeft het dus voordeel om met zwaardere handschoenen te trainen.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.961
    vCash
    126000

    Default

    mwoaah...in t boksen heb je soms ook k zeer kleine gloves, denk aan de punchers gloves van mannen zoals pacman. dus t valt wel mee, alleen met trainen zijn ze wat groter maar zoals je al zei, daar train je jezelf ook mee. Alleen is t maybe wel handig om voor een wedstrijd aan je nieuwe handschoenen te wennen...kleiner betekent sneller stoten, maar ook minder dekking!
    I've seen chaos and order reign supreme
    I've seen the beauty of the universe
    so peaceful and serene
    in seconds turn to violence and screams

  5. #5
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Ik zie mezelf overigens ook niet als bokser of kickbokser, maar meer als freefighter, die tak van sport spreekt me het meest aan. Clincht ieman dmet me, dan haal ik m neer

    Maar laten we het dus over mma hebben. Training met welke handschoenen is het meet effectief voor iemand die mma doet?

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    4.088
    vCash
    126000

    Default

    Ik train altijd gewoon met zware handschoenen.. Alleen pads en grondtraining doe ik met mma handschoenen aan..

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    Ik doe zelfs grondtraining met kickbokshandschoenen. En ik heb er wel eens iemand mee gesubmit..... LOL

    Nee ik denk dat je je training zo reeel mogelijk moet houden...

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  8. #8
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.681
    vCash
    122750

    Default

    als je jezelf meer als freefighter ziet zou ik het gewoon op freefight handschoenen houden lijkt me duidelijk...

    maar er zijn uitzonderingen Hunter bijv. Het lijkt mij onhandig, enkelklemmetjes enzo met die grote handschoenen....

  9. #9
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Als je als bokser met bokshandschonen traint, dan is het vaak zo dat je zonder handschonene nog sneller en harder slaat. Maar het lijkt me dat je dan gewoon de techniek hebt van een bokser, waar uiteraard niks mis mee is, de beste zuivere techniek als je het mij vraagt. Maar hoe doen mensen met die techniek het in een mma-gevecht? Check Fedor, zijn stoten zijn hard en snel, maar lang niet zo zuiver als die van een bokser.

    Waar wilde ik ook alweer naartoe? O ja, vinden jullie het aan te raden om als mma'er veel reguliere boksytraining te nemen?

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Tuurlijk is het handig om veel reguliere bokstraining mee te pakken. Nergens leer je beter boksen dan van een goede bokstrainer. Het maakt je gewoon completer.

  11. #11
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Ik uit vertrouwbare bron vernomen dat de jongens van het Nederlands elftal de volgende wedstrijd zonder voetbalschoenen gaan spelen.. dan zijn ze namelijk sneller 'aan de bal'.

  12. #12
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    emmen
    Posts
    4.724
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Als je als bokser met bokshandschonen traint, dan is het vaak zo dat je zonder handschonene nog sneller en harder slaat. Maar het lijkt me dat je dan gewoon de techniek hebt van een bokser, waar uiteraard niks mis mee is, de beste zuivere techniek als je het mij vraagt. Maar hoe doen mensen met die techniek het in een mma-gevecht? Check Fedor, zijn stoten zijn hard en snel, maar lang niet zo zuiver als die van een bokser.

    Waar wilde ik ook alweer naartoe? O ja, vinden jullie het aan te raden om als mma'er veel reguliere boksytraining te nemen?
    het gevecht begint nu eenmaal staand.

  13. #13
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by nick View Post
    het gevecht begint nu eenmaal staand.
    feit blijft dat mma'ers echt niet op dezelfde manier slaan als ene bokser met bokshandschoenen aan

  14. #14
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Als je als bokser met bokshandschonen traint, dan is het vaak zo dat je zonder handschonene nog sneller en harder slaat. Maar het lijkt me dat je dan gewoon de techniek hebt van een bokser, waar uiteraard niks mis mee is, de beste zuivere techniek als je het mij vraagt. Maar hoe doen mensen met die techniek het in een mma-gevecht? Check Fedor, zijn stoten zijn hard en snel, maar lang niet zo zuiver als die van een bokser.

    Waar wilde ik ook alweer naartoe? O ja, vinden jullie het aan te raden om als mma'er veel reguliere boksytraining te nemen?
    Boks /kickboks training, zijn denk ik een must... Fedor zijn manier van stoten , kan geen onderbouwing zijn om niet te gaan boksen.kickboksen.

    Fedor traint ook veel dit werk...

    Trouwens een goede trainer weet jou training aan te passen op mma als het goed is...(bijv. combinaties zijn korter)
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  15. #15
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by the underdog View Post
    Trouwens een goede trainer weet jou training aan te passen op mma als het goed is...(bijv. combinaties zijn korter)
    Dit is dus wat ik bedoel!!

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Ik snap deze topic niet meer....

  17. #17
    Join Date
    May 2005
    Posts
    763
    vCash
    126000

    Default

    ik denk dat dit de vraag eigenlijk fout is in deze topic

    het is of wat voor handschoenen je fijn vind om mee te trainen of wat is een goede manier om sneller en effectiever te slaan.


    Het is goed om met dikke handschoenen te trainen.. je leert daarmee slaan en als je daarmee snel kan slaan en je hebt de mixfight handschoenen aan dan heb je eigenlijk nog meer snelheid omdat ze lichter zijn..

    Ik zelf denk dat sparren staant beste is met grote handschoenen en als je ook door wil gaan op de grond de mixfighthandschoenen... maar goed dan zit je toch met wat voor training geef je.. Kickbox training doe je zeker niet met kleine handschoenen dus tjah..

    En als je sneller wil slaan pak van die gewichtjes van 2 3 4 of 5 kilo of in elke hand 1 en ga daar mee schaduwboxen.. denk dat dat nog het beste is om te doen

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Luka View Post
    ik denk dat dit de vraag eigenlijk fout is in deze topic

    het is of wat voor handschoenen je fijn vind om mee te trainen of wat is een goede manier om sneller en effectiever te slaan.


    Het is goed om met dikke handschoenen te trainen.. je leert daarmee slaan en als je daarmee snel kan slaan en je hebt de mixfight handschoenen aan dan heb je eigenlijk nog meer snelheid omdat ze lichter zijn..

    Ik zelf denk dat sparren staant beste is met grote handschoenen en als je ook door wil gaan op de grond de mixfighthandschoenen... maar goed dan zit je toch met wat voor training geef je.. Kickbox training doe je zeker niet met kleine handschoenen dus tjah..

    En als je sneller wil slaan pak van die gewichtjes van 2 3 4 of 5 kilo of in elke hand 1 en ga daar mee schaduwboxen.. denk dat dat nog het beste is om te doen
    5kg????? En dan je techniek en elleboog verneuken.

  19. #19
    Join Date
    May 2005
    Posts
    763
    vCash
    126000

    Default

    was een voorbeeld geen idee wat mensen zoal doen hier.. als je kijkt naar die foto van roy :P hahaha zat wel ff te kijken van damn he..

    http://www.ma-skills.com/reporters/T...Hardcore/6.jpg

    zelf doe ik gewoon met 1KG of 2KG dat is wel fijn

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •