MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default scheenbeen ( vlies ) onsteking

    Hallo !

    Ik zit al enige tijd met een scheenbeenvlies onsteking .
    Wat is volgens jullie het beste middel of de beste methode om dit letsel snel te laten verdwijnen ?

    Ik denk dat ik het heb gekregen van veelvuldig touwtje springen .
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Jochem Guest

    Default

    rust, anti ontstekingspillen. follow dokters orders ^^

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    scheenbeenblessure door touwtjespringen??

  4. #4
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    in den nabijheid van Rotterdam
    Posts
    344
    vCash
    126000

    Default

    Kan door overbelasting ontstaan zoals het frequent touwtjespringen; het is waarschijnlijik een non-bacteriele bacterie ontsteking, gelijk zoals een peesontsteking.

    Ik denk dat het raadzaam is om de dokter te raadplegen, te lang met zulke dingen doorlopen kan resulteren in een chronische ontsteking. Rust lijkt mij de beste remedie, en dan iets van een maand of twee, maar ik ben geen arts.

    Spoedig herstel toegewenst.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    ben er ook gevoelig voor , vooral in de eerste weken na de vakantie...

    bij touwtje springen kan het komen doordat je te veel naar voren hangt..

    Bij mij hielp het erg om srl/arniflot te smeren nadat ik gekoeld had..cardio deed ik dan op de fiets...

    Als je er lang last van hebt idd langs de arts...kan hheel lang blijven zeuren nml.
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  6. #6
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    soms helpt het als je de kuitspieren goed los laat maken, die zitten namelijk vast aan het scheenbeen. Is erg pijnlijk, maar haalt de spanning van de spieren, dan dus minder trek aan het bot..
    Als het echt een scheenbeenvliesontsteking is, kan het ERRUG lang duren..

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    soms helpt het als je de kuitspieren goed los laat maken, die zitten namelijk vast aan het scheenbeen. Is erg pijnlijk, maar haalt de spanning van de spieren, dan dus minder trek aan het bot..
    Als het echt een scheenbeenvliesontsteking is, kan het ERRUG lang duren..
    Kuitspieren zitten aan de achterkant van je onderbeen. Scheenbeen is de voorkant dus zal niet veel helpen. Maar als de kuitspieren idd meer ontwikkeld zijn dan die van de scheenbeen is het belangrijk om deze disbalans op te heffen.

    Vooral rust. NSAID, niet belastende oefeningen (zwemmen) en soms wil stretchen nog wel eens helpen. Ga langs je huisarts en/of fysiotherapeut.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    scheenbeen is ook de achterkant van je scheenbeen. Maar idd als de klacht aan de voorkant zit, dan heeft het waarschijnlijk weinig zin om aan de achterkant te friemelen...

  9. #9
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default Hoi

    Hoy Fighters !!

    Hallo !

    Mijn huisarts heeft mij doorgezonden naar een sportarts die een lasertoestel heeft en wat goede resulaten geeft en sneller dan het wegmasseren van de onsteking .
    Dit in combi met ontstekingsremmers .

    Ben dus net terug van de sportarts .
    Scheenbeenvliesonsteking kan volgens de sportarts voortkomen door :

    1 / touwtje springen : heeft ook wel wat te maken met naar voor hangen , maar de hoofdreden is eerder omdat je tijdens het touwtje springen op de bal van je voet springt en zo extra druk op je scheenbeen zet .

    2 /Lopen op harde ondergrond met slechte schoenen .

    3 / Veel wandelen of lopen op steile hellingen ( bergpaden enz. )


    4 / Een van nature aangeboren slecht zetpatroon van je voeten .( BVb mensen die hun voet naar binnen toe kantelen ).
    Steunzolen gebruiken is een oplossing .


    Zodus opletten .

    Spijtige is dat ik de blessure te lang heb laten aanslepen en maar dacht dat het vanzelf wel weg zou gaan .

    Sportarts gaf dus ook de raad van zodra je pijn voelt aan je schenen de dag na de training ( niet van bvb lowkicks ofzo ) je toch al wel bij de zaak moet zijn .

    Zalfjes smeren is uitstel van executie ( verlicht meestal enkel de pijn )
    Het is ook zo dat als je opgewarmd bent je meestal tijdens de training nietveel pijn voelt en denkt dat het toch niet zo erg is .

    Een vergevorderde onsteking herken je ook meestal aan een pijnlijke plek aan de binnenkant van het scheenbeen , zo een goed handbreedte boven je enkelbot .
    Als je erop drukt voel je de pijn goed .

    Zodus niet te lang wachten indien je denkt dat je er last van hebt en als je er zeker van bent dat het geen blessure is van een lowkick ofzo .

    Indien je te lang wacht kan het chronisch worden en ben je de dupe .

    Hopende jullie toch wat info gegeven te hebben

    Sportieve groeten en toch bedankt voor de antwoorden .

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    scheenbeen is ook de achterkant van je scheenbeen. Maar idd als de klacht aan de voorkant zit, dan heeft het waarschijnlijk weinig zin om aan de achterkant te friemelen...
    9 van de 10 is het de tibialis anterior die de irritatie geeft.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    8.002
    vCash
    126000

    Default

    ik heb precies hetzelfde gehad, en komt nog regelmatig terug, was ook van touwtje springen. ik zal er ff goed rust meehouden en fysio idd want als het vaker terug komt wordt je er niet vorlijk van


    aantal jaar teruk een goede lowkick gehad en net geblokt met dat harde stukje onder mijn knie. veel pijn aan gehad maar gewoon doorgetraind. met als resultaat dat het nu volgens de manuele therapeut een chronisch wondje aan mijn bot is dus zodra er een trap tegen komt (net als vorige week) loop ik anderhalve week mank, altijd leuk als je niet uitkijkt met pees ontstekingen. rust houden dus!

  12. #12
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ja,
    eigenlijk moet je onderscheid maken tussen oa scheenbeenvliesontstekingen, minuscule haarscheurtjes in het bot, beschadigingen van de tibialis anterior, beknelling van diezelfde spier in zijn loge/schede en nog het een en ander. De behandeling kan nogal wat verschillen..

  13. #13
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    ja,
    eigenlijk moet je onderscheid maken tussen oa scheenbeenvliesontstekingen, minuscule haarscheurtjes in het bot, beschadigingen van de tibialis anterior, beknelling van diezelfde spier in zijn loge/schede en nog het een en ander. De behandeling kan nogal wat verschillen..

    tandjes opmekaar u.g. continue 1W/cm2 d'r op,
    steunzooltje, rekken en icen

  14. #14
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    kheb gehad toen ik 14 was ofzo... niet leuk... heel veel rust genomen toen..

    succes met herstel
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •