MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 58

Thread: full mount

  1. #26
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by the underdog View Post
    Ik wilde ook net reageren op die opmerking...

    instabiel houden door te blijven bewegen doet wonderen en dan je actie maken om te kantelen..
    kijk, dat klintk anders dan 'even' een elbow escape. misschien bedoelde hij ook blijven bewegen en dan als het moment daar is de handeling uitvoeren.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    kijk, dat klintk anders dan 'even' een elbow escape. misschien bedoelde hij ook blijven bewegen en dan als het moment daar is de handeling uitvoeren.
    Ehm voor iemand met die het nivo van grondvechten heeft zoals HUnter of Justinian is het idd een kwestie van even...

    Je leest de commentaren van gasten die ik toch redelijk onder tovenaars op de grond vind horen wat betreft skills.... (justi,hunter en iwan weten allen zekers wel hoe het is om op deze wijze onderop te liggen)
    Allen ervaren knokkers en trainers op dit gebied...
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  3. #28
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by the underdog View Post
    Ehm voor iemand met die het nivo van grondvechten heeft zoals HUnter of Justinian is het idd een kwestie van even...

    Je leest de commentaren van gasten die ik toch redelijk onder tovenaars op de grond vind horen wat betreft skills.... (justi,hunter en iwan weten allen zekers wel hoe het is om op deze wijze onderop te liggen)
    Allen ervaren knokkers en trainers op dit gebied...
    Ik wil zeker niet aan hun capaciteiten twijfelen, ik lees inderdaad dat ze trainers en vechters zijn, maar in mma gevechten (pride) zie ik het gewoon niet vaak dat mensen makkelijk ontsnappen (alleen bij nog, werdum/barnett) gezien.

  4. #29
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    En we maken ons dan niet druk om een rear naked choke?
    zie de smiley shit for brains

    en @ redjuh. als ie backmount heeft is t volgens mij geen full mount.
    dus op je buik gaan liggen of afkloppen is t beste om uit full mount te komen.( sarcasme. jeeezzzzzz)

  5. #30
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HUNTER View Post
    En wanneer je iemands positie dermate ondermijnt (door bv een ebi of een elbow escape), dan zul je vast een klap of 2,3 ontvangen, maar die zullen lang niet zo hard zijn dan wanneer je lekker op je rug blijft liggen. Je moet tenslotte iets doen.
    Precies! Dat zeg ik ook altijd.

  6. #31
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    26
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HUNTER View Post
    en uiteraard kun je de elbow escape eindeloos combineren met het bruggen. Wanneer je beide handen op 1 van de bovenbenen zet en weg ebi't, zal hij zijn positie trachten te verbeteren door naar voren te gaan hangen. Armpje trappen en bruggen maar. En als ie dat weer corrigeert door rechtop te gaan zitten heb je weer ruimte voor de elbow escape

    m.a.w. mount houden is een hele kunst.
    Een goede knee en elbow een scape word dus ook met de elbow gedaan, en niet met de handen. Het is easy zo te stoppen door je enkels te kruizen en iemand ze handen weg te peelen van je boven been.

  7. #32
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ICON View Post
    zie de smiley shit for brains

    en @ redjuh. als ie backmount heeft is t volgens mij geen full mount.
    dus op je buik gaan liggen of afkloppen is t beste om uit full mount te komen.( sarcasme. jeeezzzzzz)
    waarom moet je nou weer zo praten, dat is niet lief

  8. #33
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Het lukt me nog wel eens arm onder een van de benen door te steken en dan te kantelen en dan direct meedraaien en die benen controleren zodat je niet in een triangle komt en direct door kan draaien naar sidemount. Of is dat ongeveer hetzelfde dat elleboog verhaal?

    Als je echt lenig en handig bent kun je met je benen vanachter een triangle aanleggen en hem achterover trekken en vandaar ontsnappen.

  9. #34
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Het lukt me nog wel eens arm onder een van de benen door te steken en dan te kantelen en dan direct meedraaien en die benen controleren zodat je niet in een triangle komt en direct door kan draaien naar sidemount. Of is dat ongeveer hetzelfde dat elleboog verhaal?

    Nee, das iets anders, maar lijkt me ook wel wat vaker aan gedacht, maar nooit gedaan

  10. #35
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Nee, das iets anders, maar lijkt me ook wel wat vaker aan gedacht, maar nooit gedaan

    nou als je nu NIET het risico wilt lopen (in dit geval liggen) om je kop helemaal aan puin te krijgen, zou ik deze optie maar niet gebruiken.

  11. #36
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    hmmm Redjuh, als je snel bent en die arm eronderd steekt heb je idd kans om een of 2 klappen te krijgen , maar die heb je ook als je een knie wegduwt. Als je die arm er eenmaal onder hebt kan je direct kantelen en lig jij eraf.

  12. #37
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    ik vind hem wel gevaarlijk ivm die triangle. maar dat is ook aanvoelen hoe de tegenstander reageert

  13. #38
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    ja idd maar tuurlijk weet je dat je jezelf in een triangle begeeft, maar dat is het zelfde als je arm uitsteken en wachten op een armbar die je kan bruggen. Die vind ik eigenlijk gevaarlijker. Op het moment dat je je arm onderdoor steekt kruip je dus via de achterdeur eruit en je moet direct de benen controleren en meedraaien.

  14. #39
    Jochem Guest

    Default

    Ik denk dat het belangrijkste is, dat je deze technieken METEEN toepast. Alle genoemde technieken werken natuurlijk, mijn persoonlijke favo is de combinatie zoals hunter hem beschrijft. Maar welke je ook doet, het MOMENT dat er mount gemaakt wordt begin je. een halve seconde heeft je tegenstander genoeg om om enigzins stabiel te komen. En als iemand eenmaal stabiel is, krijg je diegene nauwelijks van je af. (totdat degene gaat stoten... dan is je volgende "kans")

  15. #40
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    hmmm Redjuh, als je snel bent en die arm eronderd steekt heb je idd kans om een of 2 klappen te krijgen , maar die heb je ook als je een knie wegduwt. Als je die arm er eenmaal onder hebt kan je direct kantelen en lig jij eraf.
    bij de andere technieken kun je meteen terug in dekking als het niet lukt. als degene die op je zit, je arm opsluit (en dat is goed moegelijk) dan ben je fucked. zie schilt-kharitonov, shogun-arona, shogun-alistair, kharitonov-alistair.... niet allemaal zelfde positie, maar wel arm opgesloten.

    als degene die mount heeft een ontsnapping van jou probeert te verdedigen, raakt ie zo goed als zeker iig een beetje uit balans. als je dan verder gaat met andere mogelijkheden van ontsnappen, lukt het echtwel.

    wel ff bijzeggen dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen met en zonder gi. zonder is het koekie, en met is het fucked up

  16. #41
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    26
    vCash
    126000

    Default

    Silat is ze techniek zal nooit werken op iemand die weet waar die mee bezig is, naast de traingle, is ook meteen op de andere arm beschikbaar, side choke, gemounte gogoplata. etc.

  17. #42
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    gogoplata... als je daarop klopt, ben je net zo'n mongool als iemand die op een fore-arm choke klopt

  18. #43
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    ik vind de mount echt een klote positie om vanuit te werken... als je bovenop zit...

    heb liever side mount.. meer controle.. je kunt nog steeds slaan, mogelijkheden voor zowel ude-garami als ude-hishigi-juji-gatame en eventueel nog beenklemen
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  19. #44
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    26
    vCash
    126000

    Default

    Ik catch regelmatig mensen in gogoplatas

    met deze set up en finish
    http://www.youtube.com/watch?v=lqKYeaUkK0o

  20. #45
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    gogoplata... als je daarop klopt, ben je net zo'n mongool als iemand die op een fore-arm choke klopt
    ik doe m toch regelmatig op trainingen

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  21. #46
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    wtf een gogo? i mean... dude zeker op noobs dan

  22. #47
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by CBS View Post
    Ik catch regelmatig mensen in gogoplatas

    met deze set up en finish
    http://www.youtube.com/watch?v=lqKYeaUkK0o
    tyfus daar moet je wel een potje lenig voor zijn :|
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  23. #48
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    26
    vCash
    126000

    Default

    Beetje kortizichtig redjuh,

    De twister is minstens net zo belachelijk en catched ook mensen over de hele wereld.
    Sommige mensen maken er gewoon hun specialiteit van.

  24. #49
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    26
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Chico View Post
    tyfus daar moet je wel een potje lenig voor zijn :|

    In bjj maakt een goede heup positie voor heel veel goed op het gebied van lenigheid. Maarja hoe leniger hoe beter, net als hoe sterker, en hoe meer cardio.

  25. #50
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by CBS View Post
    Beetje kortizichtig redjuh,

    De twister is minstens net zo belachelijk en catched ook mensen over de hele wereld.
    Sommige mensen maken er gewoon hun specialiteit van.
    nee dat zie je IMO verkeerd... je wordt daar 1x door gepakt. en daarna niet meer.Eddie pakt Royler 1 x en wint daarna het toernooi geeneens, doet verder niks meer dan lesgeven en teert op dat ene dingetje.

    solide en standaard BJJ technieken.... dat zijn de dingen waarop je blijft winnen. dat zijn de technieken waarop Rickson Margarida 6 keer achter elkaar pakt, of Jacare of Filho.... die grappen zien er leuk uit, maar hebben er eigenlijk niks mee te maken.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •