MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 8 of 8
  1. #1
    Join Date
    May 2005
    Posts
    763
    vCash
    126000

    Default Meniskus operatie en revalideren

    Heeej mensen..

    Ik heb een vraagje.. ik heb aantal jaren ( jaja ) gevoetbalt.. en heb er een kapotte knie aan over gehouden door een fout van de dokter die me te lang door heeft laten lopen.. en na mijn 2de operatie aan de binnenste meniskus ben ik gestopt met voetbal en heeft een vriend me over gehaald mee te doen aan kickboxen..

    ben alweer een tijdje bezig en ben laatst begonnen weer met op de grond.. nu merk ik dat ik met bepaalde dingen zoals een sahkaku? geen idee hoe je het schrijft.. en andere dingen mijn knie niet haaks kan buigen.. dit is gewoon echt kut..

    iemand een probleem wat je hier mee kan? of is dit gewoon kut en moek gewoon hopen dak het over ..... wel kan?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Het bewegingsgedrag van je knie is hoogstwaarschijnlijk verstoord door het verwijderen van een (gedeelte van) je mensicus, mogelijk is er ook sprake van slijtage? De knie 'loopt dan eerder vast'.
    Het beste was geweest als je na de operatie een revalidatietraject had doorlopen. Na een menisectomie is dit doorgaans een week of 6-8.
    Je kan dat nog steeds doen, al is het moeilijk te zeggen in hoeverre er nog winst te behalen valt.
    Zoek een goede sportfysiotherapeut, die ook mogelijkheid heeft tot krachttraining. Hij kan door middel van bepaalde technieken proberen je knie beter te laten bewegen (bij jou is het buigen van de knie beperkt) en dan is het verder sterker worden in dat been. Als je na een knie operatie niet gerevalideerd hebt, kan je er donder op tegen zeggen dat dat been een fors krachtverschil heeft, vergeleken met voor de operatie!
    Bijkomend voordeel van de krachttraining is dat je niet alleen je spieren versterkt, maar ook je kraakbeen en andere structuren gecontroleerd belast, waardoor het tot op zekere hoogte 'getraind wordt'. Je kan dus door krachttraining de belastbaarheid van je knie in algemene zin verhogen.
    succes

  3. #3
    Join Date
    May 2005
    Posts
    763
    vCash
    126000

    Default

    Heej focus..

    bdankt voor je reactie.. ik heb 4 weken gerefalideerd bij fysio.. volgens de fysio was het goed en kon ik weer voorzichtig beginnen met opbouwen.. dit heb ik ook gedaan en kickboxen enzo gaat allemaal wel.. alleen als ik me knie haaks buig.. de zeikanten en de achterkant van mijn binnenste meniskus zijn weggeslepen en heb ook slijtage jah..

    dus veel krachttraining moet het btr kunnen maken?

  4. #4
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Krachttraining EN mobilisaties.
    Zonder het al te technisch te willen maken; het buigen van de knie kan verbeterd worden door bepaalde technieken (translaties, angulaties, tractie) uit te voeren. Zoals ik al zei, 6-8 weken gemiddeld direct na de operatie, dus je hebt te kort gerevalideerd. Nu zal het traject beduidend langer duren, gokje..3-4 maanden zeker..
    opbouw krachttraining ongeveer: underloaded, hypertrofie, max kracht, snelkracht, explosiefkracht, plyometrie. Elke fase dient doorlopen te worden, hoelang een fase duurt hangt af van vele factoren, maar reken maar op vier maanden.

  5. #5
    Join Date
    May 2005
    Posts
    763
    vCash
    126000

    Default

    en hierbij kan ik wel gewoon kickboxen toch? want dit kan ik zeg maar vol uit zonder enig probleem..

    thnx voor je reactie zou het zeker ff nakijken ..

  6. #6
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    http://www.nvfs.nl/content/iFrames.a...dKbePaShgOegSa


    zoek op je regio naar sportfysio, of sportmedisch adviescentrum....

  7. #7
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    willie wat slecht

  8. #8
    Jochem Guest

    Default

    leer jezelf aan om hem over de andere kant te doen. Is even wennen, maar als je lichaam je limiteert werk je er gewoon omheen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •