MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    KNSM-eiland, Amsterdam
    Posts
    357
    vCash
    126000

    Default Tentoonstelling van dode lichamen in A'dam.

    In de Beurs van Berlage (vlak bij het centraal station) vanaf 25 november. Lijkt me erg interessant en ik ga er dan ook zeker naar toe. Prima uitje voor tijdens de kerstvakantie lijkt me.
    http://www.bodiesamsterdam.nl/nl/bodies.html

    Om u te laten zien hoe het lichaam er van binnen werkelijk uitziet, wordt voor deze tentoonstelling gebruik gemaakt van echte mensenlichamen. De lichamen zijn geconserveerd, zodat geen ontbinding optreedt.
    Na conservering volgens de gebruikelijke procedure voor overledenen wordt het lichaam geprepareerd met het doel bepaalde onderdelen te laten zien. Na de preparatie wordt het lichaam ondergedompeld in aceton om al het lichaamsvocht te verwijderen. Vervolgens wordt het lichaam in een groot bad met silicone of een polymeer in een vacumkamer geplaatst. Onder vacum verlaat aceton het lichaam als gas om te worden vervangen door het polymeer, dat in alle cellen en lichaamsweefsels doordringt. Vervolgens wordt als laatste stap in het proces een katalysator gebruikt, waardoor het lichaam hard wordt.
    Het resultaat van deze conserverings- methode is een lichaam dat tegen ontbinding beschermd is. Dit biedt een scala aan unieke educatieve mogelijkheden die op verschillende niveaus kunnen worden toegepast, bijvoorbeeld door medische deskundigen, archeologen of andere wetenschappers.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Lijkt mij ook erg interessant.. beetje bizar.. dat wel..

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    KNSM-eiland, Amsterdam
    Posts
    357
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fr3ddy View Post
    .. beetje bizar.. dat wel..
    Zeker, maar dat vind ik dan ook het leuke er aan . Het zal best wel een succesvolle tentoonstelling worden denk ik. Mede door de 'griezel' factor.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •