MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 39
  1. #1
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default knockout power aangeboren

    Ja, iedereen kan leren om technisch gezien goed te stoten, maar kun je ook ervoor zorgen dat je knockout power hebt? Helpt het om met gewcihten te trainen of is het aangeboren?

    Discuss

    Ik denk dat het aangeboren is
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    ook, maar het gaat weer om de 'wil'

  3. #3
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    ook, maar het gaat weer om de 'wil'
    Nogueira heeft goede boksskills, maar toch zijn zn stoten niet zo krachtig. 'Wil' hij niet zich ervo rinzetten om zulke stoten t ehebben of heeft hij het gewoo nie ti nzich?

  4. #4
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    oldenzaal
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default

    Knockout power is naar mijn mening grotendeels aangeboren. Wel kun je door de juiste krachttraining het wat bijstellen.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    6.994
    vCash
    126000

    Default

    ik denk dat bijna iedereen de kracht heeft om iemand KO te slaan, het gaat meer om techniek en inzicht , waarom sommige er beter in zijn dan anderen ligt volgens mij voornamelijk aan de stijl van vechten. ik geloof niet zo in dat aangeboren ..................

  6. #6
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    waarom zie ik alleen KRACHT staan

    Timing is toch ook een groot aandeel in dit alles..

    combi kracht , timing en techniek.

    Ik denk dat het te trainen is...(nu nog achter komen hoe )
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  7. #7
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    Enschede
    Posts
    1.577
    vCash
    126000

    Default

    Denk dat het weinig tot niets heeft te maken met aangeboren.
    Zoals eerder gezegd zijn er meerdere factoren die van belang zijn: kracht, timing, vechtstijl etc.

    Ik geloof niet in aangeboren.
    Hoogvliegers vallen diep!!
    Peace & Love

  8. #8
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Tuurlijk gaat het ook o m andere factoren, raak iemand op het juiste moment op d ejuiste plek met de juiste techbiek en hij gaat neer. Maar er zijn mensen die net nie top het juist emoment slaan met net neit de perfecte techniek op net niet de geode plek en toch gaat ieman dneer. Of klopt di tniet?


  9. #9
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    oldenzaal
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default

    Timing en techniek spelen een grote rol. De 1 kan wel van nature explosiever en harder slaan als de ander. En behoeft minder perfectie van timing en techniek om een ko te forceren. Het is net hoe breed je het begrip 'knockout power' neemt in deze discussie.

  10. #10
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Deventer
    Posts
    72
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Ja, iedereen kan leren om technisch gezien goed te stoten, maar kun je ook ervoor zorgen dat je knockout power hebt? Helpt het om met gewcihten te trainen of is het aangeboren?

    Discuss

    Ik denk dat het aangeboren is

    denk dat je van nature wel ko power moet hebben , maar weet zeker dat het ook aan te leren is dmv krachtoefeningen en techniek natuurlijk speelt timing ook een belangrijke rol . simpel rekensommetje snelheid x massa =kracht dus hoe meer snelheid je aan de massa meegeeft des te meer kracht zul je generen om een ko te forceren en ook timing is aan te leren
    Impossible is nothing

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    igor, manhoef, tyson , sefo en hunt etc. zijn toch levende bewijzen dat het een aangeboren gave is.


    op de vot dermit

  12. #12
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.250
    vCash
    126000

    Default

    timing speelt net zo`n grote factor als kracht en snelheid, een goed geplaatste stoot op het juiste moment hoeft niet eens hard zijn..
    Face your fears, Live your dreams.


  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    6.994
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MB667 View Post
    igor, manhoef, tyson , sefo en hunt etc. zijn toch levende bewijzen dat het een aangeboren gave is.
    waar baseer je dat op dan als ik vragen mag ?

  14. #14
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    lelystad
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    ik denk niet dat het aangeboren is, ik denk dat in het geval van sefo en hunt het een groot voordeel is dat ze een groot samoaans lichaam hebben (dit is wel genetisch bepaald) maar de hoeken waarop ze iemand neerslaan komt vaker door timing in mijn ogen...

    de grootste K.O machine die ooit heb gezien is Cro Cop 67% van zijn gevechten eindigen in (t)ko... dat is meer dan sefo (65%), igor (50%).

    manhoef heeft daaren tegen 93%!!

    cro cop en manhoef zien er niet uit alsof ze van nature die kracht hebben, ik denk dat 90% door training komt, goed geplaatste stoten, goede timing

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.922
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kickboxer1987 View Post
    ik denk niet dat het aangeboren is, ik denk dat in het geval van sefo en hunt het een groot voordeel is dat ze een groot samoaans lichaam hebben (dit is wel genetisch bepaald) maar de hoeken waarop ze iemand neerslaan komt vaker door timing in mijn ogen...

    de grootste K.O machine die ooit heb gezien is Cro Cop 67% van zijn gevechten eindigen in (t)ko... dat is meer dan sefo (65%), igor (50%).

    manhoef heeft daaren tegen 93%!!

    cro cop en manhoef zien er niet uit alsof ze van nature die kracht hebben, ik denk dat 90% door training komt, goed geplaatste stoten, goede timing
    Meerendeel van de KO's van Cro Cop zijn er volgens mij gekomen door zijn linker scheenbeen, en niet door een stootcombinatie. Is dus niet het beste voorbeeld
    "I have no use for bodyguards, but I have a very special use for two highly trained certified public accountants. (Elvis Presley)

  16. #16
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    lelystad
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dennis View Post
    Meerendeel van de KO's van Cro Cop zijn er volgens mij gekomen door zijn linker scheenbeen, en niet door een stootcombinatie. Is dus niet het beste voorbeeld
    of een trap naar de lever en dan GnP of trap tegen hoofd gevolgt door GnP.... maar cro cops KO's waren merendeels door trappen ja..

    als we hier een antwoord op willen geven moeten er eerst een duidelijke definitie van k.o. power komen?
    1 punch k.o.
    puch combo's
    trappen (ala peter aerts)

  17. #17
    Join Date
    May 2005
    Posts
    763
    vCash
    126000

    Default

    KO's maken is denk ik niet aangeboren.. het geen wat je wel meer aangeboren kan hebben is dat je snel reageert op dingen.. dus ik sla je en jou reflex sneller is.. is wel handig..

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MB667 View Post
    igor, manhoef, tyson , sefo en hunt etc. zijn toch levende bewijzen dat het een aangeboren gave is.
    Rare gave is dat dan.

    En als je het niet 'wil' zal het je niet lukken

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    wat is het anders, een afwijking?

    en tsuki: in interviews van hunt en igor komt naar voren dat ze al voordat ze een vechtsport gingen beoefenen al mensen makkelijker ko konden slaan, dan heb je er toch aanleg voor, of zie ik dat verkeerd? En ik kan zo nog iemand die ko power uit zichzelf heeft zonder dat hij op een vechtsport heeft gezeten. Het is gewoon iets wat je in je hebt of niet, lijkt mij dan.
    Last edited by MB667; 08-12-2006 at 18:06.


    op de vot dermit

  20. #20
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Master RICO. View Post
    denk dat je van nature wel ko power moet hebben , maar weet zeker dat het ook aan te leren is dmv krachtoefeningen en techniek natuurlijk speelt timing ook een belangrijke rol . simpel rekensommetje snelheid x massa =kracht dus hoe meer snelheid je aan de massa meegeeft des te meer kracht zul je generen om een ko te forceren en ook timing is aan te leren
    Gelukkig ...

    Van de week maar weer mee bezig dan Sensei...
    OUS!!!
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Bekijk het eens anders. Wie zijn de mensen die KO gaan? Hoe zijn die getraind, warming up, etc etc.

    En warneer heb je KO'power' dan. Is er een schaal voor van 1 tot 10? Is er onderzoek naar gedaan net als bij Drago in Rocky?

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MB667 View Post
    wat is het anders, een afwijking?

    en tsuki: in interviews van hunt en igor komt naar voren dat ze al voordat ze een vechtsport gingen beoefenen al mensen makkelijker ko konden slaan, dan heb je er toch aanleg voor, of zie ik dat verkeerd? En ik kan zo nog iemand die ko power uit zichzelf heeft zonder dat hij op een vechtsport heeft gezeten. Het is gewoon iets wat je in je hebt of niet, lijkt mij dan.


    Ik wil alleen maar zeggen dat je gewoon een beetje lompe kracht of explosieviteit moet hebben om iemand KO te slaan, de een heeft dat heel veel de ander niet. Een gave is bv. dat je iemand pijn kan wegnemen met je handen en niet om iemand de vernieling in te slaan. Slaat toch nergens op.

  23. #23
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    weet niet of het alleen te maken heeft met pure slag kracht.. als ik interviews hoor met tegenstanders van fedor zeggen ze allemaal dat ie het hardste van allemaal slaat.. alleen hij slaat nooit iemand ko
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2005
    Posts
    302
    vCash
    126000

    Default

    Dat lijkt me moeilijk meten. Of voel je ook op het moment van de knockout stoot of deze hard was?

  25. #25
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    hmm zit ook weer wat in natuurlijk
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •