MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 24 of 24
  1. #1
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Netherlands
    Posts
    102
    vCash
    126000

    Default Meaning of OSU and The Way of The Warrior

    Osu

    Diverse bonden en organisaties leven met elkaar en door elkaar. Allen maken we fouten en doen we dingen die we achteraf anders zouden willen doen. Slechts enkele grote mannen zoals GM Ed Parker en GM Mas Oyama wisten voor lange tijd een grote organisatie bijelkaar te houden. GM Parker deed dat met zijn American Kenpo Karate en GM Mas Oyama deed dat met de Kyokushin Kai. Al tijdens de glorie jaren van deze bonden onstonden er alweer aftakkingen. Bij Kenpo bv: Kajukenbo , Shaolin Kenpo , Shaolin Kempo Karate , American Kempo etc Bij Kyokushin bv: Ashihara , Shidokan en Seidokan. Maar allen waren vaak afkomstig van de originele vorm en hadden vaak getraind bij GM Parker en GM Oyama. Ze bleven echter het respect voor elkaar behouden ondanks afwijkingen in meningen en stijl.

    Natuurlijk is er een competitie tussen diverse bonden in éen stijl of systeem. Dat houd de krijgskunst ook in beweging en ontwikkeling.

    Actiester en 6e Dan American Kenpo Karate JEFF SPEAKMAN heeft nu ook een eigen vorm van het Parker systeem ontwikkeld en dat heet KENPO 5.0 hij heeft samen met enkele MMA fighters de Ed Parker stijl Kenpo uitgebreid met Grappling en MMA technieken. Dat is een onderdeel van de evolutie. En vind ik persoonlijk een vooruitgang voor het Kenpo. Ondanks deze verandering blijft SPEAKMAN zijn oude leraar ED PARKER wel respecteren , maar het is zijn plicht als student om verder te gaan waar zijn leraar is gestopt.

    Kyokushin is een prachtig en bijzonder systeem en stijl. Bikkelhard maar ook een eerlijke vorm van Karate. Gordeau (s) , Kuipers , Wedel , Kurbanov , Schilt , Smit , Hug. Allemaal namen uit deze hoek. En waar zijn ze allen of beter gezegd waar komen wij allemaal vanaf????

    Of je nu Kyokushin , Judo , Ashihara , Kempo , Kenpo , Kobudo noem maar op doet!! Als Kaicho Jon Bluming er niet was geweest dan waren de huidige krijgskunsten en systemen in Nederland anders geweest dan als ze nu zijn tot aan het MMA toe , want wie combineerde Judo - Karate en Jujutsu???

    Iedereen maakt fouten en iedereen roept of zegt , schrijft zijn eigen mening. Mijn verhaal is geen mening , mijn verhaal is een eerbetoon aan iemand die niet alleen voor zichzelf maar vooral voor ons allemaal iets heeft neergezet. En zie daar het goede en mooie van in , in welke organisatie je ook zit of bij bent.

    Er zijn werkelijk duizenden Kenpo scholen in de hele wereld die afstammen van GM Ed Parker. Allemaal gaan ze hun eigen weg , maar ook allen respecteren en eren dezelfde grondlegger "ED PARKER". Voor Kyokushin geld MAS OYAMA.

    Maar laat ons niet vergeten dat voor wij waarschijnlijk allen geboren zijn , was eer 1 man die de krijgskunst voor "ONS" op de kaart heeft gezet.

    En daarom

    OSU JON BLUMING

    Wil je reageren dan schrijf aub een verhaaltje over jou kennismaking met GM Jon Bluming. Dat wil zeggen leuke herinneringen en momenten over het leven van een hoe je het ook keert en aan welke kant je ook staat "LEGENDE".

    Dylan schreef ooit

    It may be the devil
    Or it may be the lord
    But you've gotta serve somebody

    Osu
    Renshi Robert Pepels
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Beste Robert, mooi verhaal ! Mis alleen 1 klein ding en dat is dat respect nooit van 1 kant kan, mag en moet komen.

    Ik heb de volgende alinea persoonlijk in 1995 geschreven en je kan hem inmiddels terugvinden op alle kyokushin sites

    Lees het is na :

    Kyoku-Shin-Kai

    Kai betekent samenwerken.
    Dit staat voor het samenwerken met elkaar in de juiste verhouding en altijd met het nodige respect voor ieders standpunt. Respect is een essentieel punt in de relatie tot elk mens.


    De rest kan jezelf denk ik wel invullen ..........

    Osu Sjaak

  3. #3
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Netherlands
    Posts
    102
    vCash
    126000

    Default

    Osu Shihan Sjaak

    Natuurlijk ben ik het daar mee eens maar dat was ook niet de vraag die ik stelde. Ik respecteer ook mensen die mij eventueel niet respecteren.

    Maar ja inderdaad het is handig en goed als het van twee kanten komt.

    Osu

    Robert Pepels Renshi

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Beste Robert osu,

    laten we gewoon elkaar proberen te waarderen en respecteren om wat we zijn en wat we doen en laten we ook proberen om randverschijnselen te beperken of om deze binnenskamer te houden want niemand is gebaat bij al dat modder gegooi.

    Iederen is meer gebaat bij onderlinge samenwerking op elk sportief vlak

    Maar ben het met je eens dat the meaning of OSU heel belangrijk is.

    Op mijn website staat een stukje in het Engels over : "the Spirit of Osu" zie : http://www.musashi.nl/Philosophyframe.htm

    Osu Sjaak
    Last edited by Sjaak; 14-12-2006 at 16:26.

  5. #5
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Geachte heren, wat is een renshi ??

    Sifu en shihan weet ik wel......

  6. #6
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Netherlands
    Posts
    102
    vCash
    126000

    Default

    Osu Shihan Sjaak

    Misschien bedoeld u anderen maar kan me niet herinneren dat mijn post over modder gooien ging?

    Osu

    Robert Pepels Renshi

  7. #7
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Netherlands
    Posts
    102
    vCash
    126000

    Default

    Osu Shihan Sjaak

    Is een goed stukje op de link over Osu

    Osu

    Robert Pepels Renshi

  8. #8
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1.300
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Geachte heren, wat is een renshi ??

    Sifu en shihan weet ik wel......
    x2

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    Voor mij heeft deze topic een iets te groot OSU gehalte eerlijk gezegd...

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Near the coffee machine
    Posts
    4.894
    vCash
    126000

    Default

    OSU!

  11. #11
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1.300
    vCash
    126000

    Default

    OSU! OESH! OSH!

  12. #12
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by B3 lik3 M3 View Post
    OSU!
    Quote Originally Posted by Effective View Post
    OSU! OESH! OSH!
    gezondheid!!

  13. #13
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    usch , uso (zie ik altijd op fighttalk die laatste)

  14. #14
    Join Date
    May 2005
    Posts
    763
    vCash
    126000

    Default

    HOOOOOOOOOOOSSSSEEEEEE hehe

  15. #15
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    ouzo !

  16. #16
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by willem777 View Post
    ouzo !

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    groningen
    Posts
    4.236
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Effective View Post
    x2
    Osu en Renshi is en perfectsionist die de puntjes op de i zet , En 6e danner rood wit geblokte band of en zwarte band met 6 gouden strepen Rokudan dat is de betekenis van en Renshi .En Renshi is voorbeelt voor zen studenten perfect in zijn uitvoering,s in Kata,s Kihon en VechtKumite,s Randori enz .

    oesh

    met de sportiefste sportgroeten

    osu
    jan
    Last edited by jan sensei kyokushin; 16-12-2006 at 22:41.



    " De grootste wijsheid is wijsheid op het juistste moment "

  18. #18
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Dus als je renshi over jezelf zegt schep je eigenlijk op?

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    groningen
    Posts
    4.236
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    Dus als je renshi over jezelf zegt schep je eigenlijk op?
    OSU nee Marcelt en Renshi is still en strong schept nooit op ,het is de ervaring van en karateka na jaren van afzien trainen ,bloed zweet en tranen in ups en donws wat hij als karateka bereikt heeft meestal na 25jaar of meer trainen en les geven daar hoef je geen wedstrijden voor gedaan te hebben de een geeft les de ander vecht ,dat en renshi zijn stijl beoefent welke vorm van stijl dan ook in het martial-arts-budo enz bevordert wordt door karateka,s die boven hem staan beoordeelt wordt . dus en Renshi is niet en karateka die opschept in tegendeel maar respect heeft voor zen kohai,s (studenten ) van 10 kyu tot 10de dan
    osu

    maar zijn stijl en ervaring doorgeeft heden en aan de volgende generatie,s en Renshi is meestal 40 jaar of ouder

    osu jan
    Last edited by jan sensei kyokushin; 17-12-2006 at 00:39.



    " De grootste wijsheid is wijsheid op het juistste moment "

  20. #20
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    O moet ik nog ff wachten. Ben wel boven de 40 , maar zo lang train ik nog niet. Nog een jaartje of twaalf.

  21. #21
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Quote Originally Posted by Robert Pepels View Post
    Osu
    OSU JON BLUMING
    Wil je reageren dan schrijf aub een verhaaltje over jou kennismaking met GM Jon Bluming. Dat wil zeggen leuke herinneringen en momenten over het leven van een hoe je het ook keert en aan welke kant je ook staat "LEGENDE".
    Renshi Robert Pepels
    Ik heb zijn biografie gelezen en was erg onder de indruk van wat hij met name vroeger gedaan heeft vooral het zelf trainen in Japan en Korea en het promoten van het karate in Nederland. Door het boek werd me ook nog meer duidelijk dat de grondleggers van het kickboksen in Nederland uit de Bluming hoek kwamen. Het boek is overigens wel zeer beroerd geschreven. Het viel me ook op dat hij nogal rancuneus was over bepaalde personen in het boek.
    Later wilde mijn vriendin nog zo'n boek hebben voor de dochter van opa Schutte (Mida) bij wie Bluming vroeger trainde en we mailden hem. Hij vond het leuk van Mida te horen en we werden gelijk op de koffie uitgenodigd. Later in zijn huis werden we zeer gastvrij ontvangen en hebben een leuk gesprek gehad. Zijn huis was een soort Japans museum. Er was ook zo'n soort altaartje waar onder meer een foto van Kurosaki stond.

  22. #22
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Netherlands
    Posts
    102
    vCash
    126000

    Default

    Osu

    Dank je voor verhaal marcelt, dat was ook de bedoeling.

    Ok zal even reageren op het Renshi verhaal. Wat Sensei Jan zegt klopt wat betreft het karate gebeuren. Maar mijn Renshi titel geldt voor mijn kempo karate en kenpo karate graduatie van een 5e dan. Bij kempo en kenpo gebruikt men renshi al vanaf 4e dan met overigens dezelfde betekenis als Sensei Jan beschrijft. En hoewel ik geen 40 ben (jonger) heb ik er wel al 25 jaar opzitten.

    Osu

    Robert Pepels Renshi

  23. #23
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Dank voor de heldere uitleg.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    groningen
    Posts
    4.236
    vCash
    126000

    Default

    Osu graag gedaan Glen

    osu jan



    " De grootste wijsheid is wijsheid op het juistste moment "

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •