MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 8 of 8

Thread: fight science

  1. #1
    Join Date
    Oct 2005
    Posts
    212
    vCash
    126000

    Question fight science

    Onlangs heb ik vernomen dat het programma "Fight Science" op discovery channel-ned is geweest. Ik heb dit helaas gemist, een goede vriend van mij heeft vervolgens toch het programma voor mij weten te regelen op cd, helaas is deze zonder ondertiteling. Mijn engels is niet zo goed dus ik begrijp een aantal zaken die aan bod zijn gekomen niet.

    Wellicht heeft een van jullie het programma gezien en kunnen jullie mij het volgende vertellen.

    Uit het verhaal heb ik begrepen dat de "death punch"
    (ik geloof hier zelf vrij weinig van vandaar daar ik hier vraag of ik het goed heb begrepen) van de ninjitsu meester harder aankwam/meer inpact had dan de muay thai knie, en dat deze daadwerkelijk dodelijk kon zijn, klopt dit?

    en een kung fu meneer sloeg sneller dan dat een slang kon toeslaan, klopt dit?
    (vind ik onwaarschijnlijk vandaar dat ik me af vroeg ik ik het door mijn slechte engels niet verkeerd heb begrepen)

    En wat was het hele verhaal van de "onder de oksel punch"? ga je hier ook aan dood? dit segment van het programma begreep ik helemaal niet.

    Mochten deze zaken waar zijn dan zijn er mogelijk een aantal mensen die ik ten onrechte voor "gek" heb verklaard vanwege hetgeen wat ze pretendeerden over hun vechtsport.

    Alvast bedankt,
    Last edited by tap-out; 15-12-2006 at 23:53.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Sakuraba = GOAT

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    pffff

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.961
    vCash
    126000

    Default

    ik vond het tamelijk duidelijk, muay thai won met traptechnieken, de bokser met stoten. eheheh

    Dat die kung fu dude sneller dan een slang was...tja.....eigenlijk mocht je het ook geen stoot noemen maar eerder een spastische bitchslap, er zat ook 0,0 power achter de kung fu stoot (was ook gemeten)

    en wat betreft die doodsstoot...tja...als iemand gaat liggen en ik geef hem een onnodige hartmassage dan kan die ook de pijp uit gaan. Hele magere mensen die je hard op de bovenrug mept, kunnen zelfs een klaplong krijgen. Een pittige stoot op de adamsappel kan ook een fatale afloop hebben. (ps die doodsstoot was op het hart, niet onder de oksel)

    betreffende de okselstoot, deze scheen je te verlammen....hier doe ik maar geen uitlatingen over doen, komt op mij iig niet geloofwaardig over.
    I've seen chaos and order reign supreme
    I've seen the beauty of the universe
    so peaceful and serene
    in seconds turn to violence and screams

  4. #4
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    1.906
    vCash
    126000

    Default

    kijk anders ff op youtube. kun je t zelf bekijken (y)

  5. #5
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    er zijn drukpunten die die shit kunnen veroorzaken.... het probleem is dat je daar bij een getrainde (en waarschijnlijk ook minder getrainde) nooit van je leven bij komt of het kost decennia om te trainen en tegen die tijd ben je je snelheid wel weer kwijt...

    er wordt bij ons bij jiujitsu wel eens van die drukpunten stages gedaan... (ga er meestal niet heen..) dan ben ik vaak weer probeerslachtoffer de volgende les... zitten zeker leuke dingen bij.. maar praktisch is het vaak niet
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  6. #6
    Join Date
    Oct 2005
    Posts
    212
    vCash
    126000

    Default

    Ok jongens bedankt, ik heb het dus toch grotendeels goed begrepen. Zulke resultaten had ik dus niet verwacht, en ik altijd maar denken dat de "death punch" onzin was! Ik weet niet wat ik van die okselstoot moet denken 't lijkt mij iig niet verstandig om uit te proberen tijdens sparren (lijkt me namelijk idd vrij moeilijk om iemand daar te meppen, voordat ik lens geslagen ben) en nu ik het nogmaals heb bekeken is mij ook duidelijk geworden dat er idd vrij weinig power achter die kung fu 'stoot' zat, toch blijft het knap met die snelheid toeslaan.
    Sakuraba = GOAT

  7. #7
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    lelystad
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    de doodstoot word ook als volgt uitgelegt

    "langzaam toegepast (zoals in ehbo) kan het levens reden door het hart weer te laten werken, maar heel snel toegepast kan het doden. door het hart een te grote klap te snel te geven"

    makkelijk toe te passen is iets anders

    boksers hadden de beste stoten (logish)
    teakwondo had een zeer harde trap (achterwaardse trap) maar had erg veel momentum nodig om te plaatsen
    de Muay Thai knie kwam veeeeeel harder aan en is te plaatsen op een kleinere afstand en heeft een goed raakoppervlakte.

    de mensen die de testen afnamen doen testen met dummies en autocrashes. tijdens de autotesten werken ze met een schaal van 0 tot 1 waarbij 1 dodelijk is en 0 veilig. de knie van de muay thai vechter behaalde 0.6 of 0.7.... voor één persoon op een kleine afstand is dat zeer significant.

    kanttekingen bij de "test"
    het gewicht van alle vechters... die boksers weegt volgens mij wel een kilo of 15 meer dan alle andere vechters. dus zijn stoot kan makkelijk meer kracht genereren. met de trappen, die teakwondo gast had het lichaam van bijna een bodybuilder. die weegt zeker weten meer dan de karate of kung fu vechter in de test. ben benieuwd wat voor krachten ze hadden gemeten als een vechter kaliber Sem Schilt of Peter Aerts hadden neer gezet (130 en 115 kilo)

    de wapens: ze zochten naar het wapen wat niet alleen het meeste kracht kon leveren maar ook "een" was met de vechter. de mate waarin het wapen te beheersen was.

    de Bo en Cali stick konden erg veel kracht geven, met goede snelheden (centrifugale kracht) maar met teveel kracht braken deze door midden.

    flexibele wapens: Nunchucks en de 3 delen staf
    in de chinese oudheid kwamen ze erachter dat stokken vaak braken, dus verbonden ze de gebroken staf met ijzeren kettingen. op deze manier kon je reach (afstand) aanzienlijk vergroot worden. en je kon de drie delen staf voor meerdere doeleinde tegelijk gebruiken (blokken, aanvallen). de krachten die hiermee berijkt worden zijn ook erg hoog. maar hebben een erg hoge terug slag nadat ze iets raken. de nunchuck raakte bijna de pols van de vechter zelf na impact.

    zwaarden:
    zwaarden zijn over het algemeen sterker dan stokken omdat ze van staal zijn. mits goed uitgebalanceerd is het zwaard zeer makkelijk te handhaven. de Gin is oud chinees zwaard, lang snel en dun. gemaakt om tussen bepansering door te boren en vitale organen te raken. nadeel doordat de Gin dun is is deze ook niet stevig om te blokken of bepanstering te doorboren.

    Dao beter bekent als chinese Broad sword. een stuk breder in omzet. in doffe stevige kant om mee te verdedigen één scherpe kant om makkelijk door vlees heen te snijden. de Dao is wel sterk genoeg om vormen van pantsering te doorboren. licht genoeg om halverwege van richting te veranderen. maar door de brede omvang lange na niet precies genoeg om organen goed te raken.

    Katana oftewel samurai zwaard. dun, sterk uiterst goed gebalanceerd. de beelden spreken voor zich als ze op de dummy inhaken. de Katana gaat dwars door armen en zelfs het hele bovenlichaam. iets waar de Gin bijna door midde brak en de Dao teveel moeite mee had.

  8. #8
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Ik vond dat stukje stenen breken wel indrukwekkend

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •