MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    arnhem
    Posts
    2.846
    vCash
    126000

    Default Wat te doen tegen pijnlijke knokkels!?!?

    Heeft iemand tips voor mij, heb namelijk last van één van mijn knokkels.

    Alvast bedankt.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    lelystad
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    wat bedoel je met pijn? voelen ze beurs?

    tegen kneuzingen schijnt aniflor te helpen (verzachtend voor de pijn, is echt wel homeopatisch als ik me niet vergis)

    direct na de training een ijspack erop houden om de zwelling tegen te gaan

  3. #3
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    is al eens eerder besproken maar anders van neopreen (duikpakmateriaal) een strip met gaten voor je knokkels, die over je handen doen en dan boksen.
    resultaat is dat je je knokkels ontslast, de belasting naar je hand geleid via het neopreen en dus je knokkels zich kunnen herstellen..

    succes!

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    8.002
    vCash
    126000

    Default

    ik heb hetzelfde gehad. dikke bult erop en het gevoel alsof alles verschoven is. gewoon eigenwijs doorgebokst en heel lang last van gehouden. gewoon rust houden is het beste denk ik, ijs erop en idd arniflor insmeren. Ik draag nu 2 bandages om te zorgen dat het niet nog een keer gebeurd

  5. #5
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    arnhem
    Posts
    2.846
    vCash
    126000

    Default

    Bedankt voor de reacties, was dat arniflor helemaal vergeten zal het eens insmeren. en ik draag al een dikke ouderwetse bokshandschoen om het niet te minder te belasten.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    ik wil je graag verwijzen naar deze topic... http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=68142

  7. #7
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Bot- en de bekleding van bot in het bijzonder (kraakbeen, periost)-, hebben, na beschadiging een erg lange helingstijd.
    De sterkte (afhankelijk van de dikte, buigzaamheid en samenstelling van het bot) kan toenemen door herhaaldelijk blootstellen aan compressie en/of stootkrachten. Dus ja, het valt te trainen..
    Wat belangrijk is om te beseffen, is dat het herstelproces lang kan duren.
    Rond de veertien dagen begint het bot zich te remodelleren dwz het gaat zichzelf reorganiseren en wordt daarmee structureel sterker. Dit is in ieder geval zo bij de botten van ratten, bij mensen is het niet uitgebreid onderzocht (je kan moeilijk een hele groep mensen met opzet botkneuzingen geven, vandaar de ratstudies..).
    Dat structurele sterker worden begint dus na zon twee weken, daarvoor is het 'ontstekingsproces' nog te actief.
    Dit ontstekingsproces hoort erbij, maar als het te heftig is, of te lang duurt, kan koelen misschien wel helpen. Je moet dan wel meermalen per dag koelen (minimaal 5), en liefst langere tijd (half uur zou ik doen, maar dat is mijn eigen mening). IJs kan, maar een badje met koud water is gemakkelijker.
    Bot zal door een gedoseerde stootbelasting sterker worden, kraakbeen (gewrichtsbekleding) wordt door compressie en decompressie 'gevoed' vanuit het onderliggende bot.
    Bot kan dus getraind worden..net als krachttraining voor je spieren, is het wel belangrijk om de trainingsprikkels en intensiteit van de prikkels op elkaar af te stemmen.
    Na twee weken kan je ermee beginnen.
    Je kan bijvoorbeeld een stootkussen, of een zakje gevuld met een semiharde substantie (zand, graan, etc) nemen en er tegen gaan slaan.
    Niet te hard, want dan beschadig je het bot opnieuw.
    Ook niet te veel, zelfde reden.
    Moeilijk om harde cijfers te geven. Je kan starten met bijvoorbeeld 50 gecontroleerde, rustige stoten. Gaat het pijn doen, onmiddellijk stoppen.
    Na een dag of twee herhaal je het.
    Gaat het goed, dan voer je rustig het aantal herhalingen op, en daarna pas de stootkracht.
    Je kan ook rustig op de zware zak gaan stoten, gedurende bijvoorbeeld tien minuten, en dan de tijd opvoeren...
    Het probleem met vechten is, dat je eigenlijk zo snel mogelijk weer voluit wil. Neem de tijd en het geneest goed, of blijf er lang mee rondlopen...
    hoop dat je hier wat mee kan, ik had nog meer willen schrijven, maar het al zon lang lulverhaal....
    succes en geduld

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •