MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 5 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 101 to 125 of 171
  1. #101
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Zag vandaag dat een gozer een andere gozer beetje lastig viel en toen bedacht ik me hoe ik hem neer zou slaan als hij mij lastig zou vallen en toen dacht ik aan deze topic.

    Vervolgens heb ik hem doodgeschopt. Nee, dat is een geintje
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #102
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    een bijna-dood ervaring dus

  3. #103
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Belgium
    Posts
    160
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb als kind meermaals gevochten op school, maar leerde het snel af door me in te schrijven voor judolessen. Sindsdien ben ik veel relaxter geworden en vermijd ik zoveel mogelijk problemen en probeer situaties op voorhand in te schatten en uit de weg te gaan.
    Een aantal jaren geleden ben ik dan toch een keer noodgedwongen in conflict geraakt met 2 gasten die me 'geld voor de telefoon' kwamen vragen. Mijn grootste fout is dat ik toen de conversatie ben aangegaan ipv gewoon weggewandeld. Ik zei hen dat ze niets zouden krijgen en dat ze maar op een andere manier naar huis moesten zien te bellen. Toeval wou dat mijn vader mij net aan die plek (een publiek park) had afgezet en nog in de buurt was. Die kwam er dan ook bij staan toen hij zag wat er bezig was en toen begonnen die gasten hetzelfde verhaal tegen mijn vader (incl. dreigementen). Ze kregen net hetzelfde antwoord van mijn vader en toen begon het spel. Destijds liep mijn vader namelijk bijna constant rond met een tasje onder zijn arm (portefeuille, creditcards, papieren, etc). Dat zagen ze en in een snelle beweging probeerden ze dat van hem af te nemen. Nu het mijn vader was die ze lastig vielen, ben ik lichtjes door het lint gegaan...Ik zag hen hem omcirkelen en dat tasje trachten weg te grissen. Een van die gasten viel op de grond omdat mijn vader snel een terugtrekkende beweging maakte om die tas bij hem te houden. De andere begon al weg te lopen, waardoor ik dacht dat "het" al gebeurd was. Ben er achter beginnen hollen, achter in zijn kraag gevat en dan puur instinctmatig een poging van hem om op mijn gezicht te slaan afgeweerd waarop ik een cross op zijn gezicht kon geven. Die jongen zakte meteen in elkaar. Zijn vriend kwam dan naar me gelopen met zijn vuist 'in aanslag'. Ook vrij makkelijk afgeweerd, maar die gast heb ik niets kunnen doen omdat hij snel zijn vriend rechttrok en samen begonnen weglopen. In pure razernij ben ik hen nog een heel eind achterna gelopen zonder succes. Toen ik terug naar mijn vader ging konden we de schade opmeten. Hij was er in geslaagd om zijn tasje te bewaren, maar in een poging om een van die gasten een trap te geven had hij direct een vuist op zijn gezicht gekregen waardoor zijn tandvlees bloedde. Ik had zelf niets opgelopen, maar die jongen die ik had neergeslagen moet erg geraakt zijn geweest. Ik had op dat ogenblik namelijk een witte trui waarvan de rechtermouw volledig onder het bloed zat. Dat is hetgeen wat ik me nog kan herinneren. Het zal allemaal wel snel verlopen zijn, maar ik had achteraf voor een stuk een black-out en wat ik me nog kan herinneren lijkt zich precies matrix-gewijs in slow motion te hebben afgespeeld.
    Sorry voor de lange post

  4. #104
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Belgium
    Posts
    160
    vCash
    126000

    Default

    Ik weet trouwens niet of er hier nog mensen zijn die ooit al eens 'bevroren' zijn geraakt in een straatsituatie, maar dat is me ook al een paar keer overkomen. Gewoon door adrenaline vast staan en niet weten wat doen. Ik heb me over die keren heeeeel lang slecht gevoeld (zelfs even een tijdje gestopt met trainen) omdat ik mezelf laf vond en ik dacht dat ik met mijn vechtsporten meer had moeten kunnen doen.
    Ben nu bezig in een briljant boek over straatgeweld en hoe ook de meest ervaren gevechtsportbeoefenaars zwaar KO kunnen gaan op straat. Volgens mij is het boek uniek in zijn soort. Het beschrijft echt perfect wat er gebeurt als je met een (potentiële) dreiging te maken krijgt. Het 'fight or flight'-syndroom en dat bijna iedereen instinctmatig neigt naar flight. Een van de redenen hiervoor is dat mensen de adrenaline die vrijkomt vaak verwarren met angstgevoelens (door de adrenaline begint het been bijv. te trillen, begint de mond droger te worden, beginnen je handen te zweten etc.) en hierdoor aan de grond genageld geraken.
    Ik kan dit boek enkel maar enorm aanbevelen. Het heet 'Dead or Alive' en is geschreven door Geoff Thompson.

  5. #105
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    6.994
    vCash
    126000

    Default

    op straat vechten is zo 2006 ................

  6. #106
    Jochem Guest

    Default

    Ik heb wel eens op straat gevochten. Ik kopte die gozer zijn hand toch mooi weg met mijn kaak. En hij zei echt niks meer toen ik huilend wegliep.

  7. #107
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Ik vecht niet op straat, ik krijg altijd slaag. Ben in elkaar gebeukt door een groep kale coke gabbers op een wc. Dan een of andere idioot die met een knuppel me hersenpan inveegt. Ook een keer een boze vader die me kop door een tuinhek probeert te drukken. Een kerel die ze dobberman op me loslaat... al met al fakkel ik niet lang, ik druk gewoon een stuk glas in je keel en daarna zie ik wel weer.


  8. #108
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    In je slaapkamer.
    Posts
    3.611
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bejito007 View Post
    Een aantal jaren geleden ben ik dan toch een keer noodgedwongen in conflict geraakt met 2 gasten die me 'geld voor de telefoon' kwamen vragen. Mijn grootste fout is dat ik toen de conversatie ben aangegaan ipv gewoon weggewandeld. Ik zei hen dat ze niets zouden krijgen en dat ze maar op een andere manier naar huis moesten zien te bellen. Toeval wou dat mijn vader mij net aan die plek (een publiek park) had afgezet en nog in de buurt was. Die kwam er dan ook bij staan toen hij zag wat er bezig was en toen begonnen die gasten hetzelfde verhaal tegen mijn vader (incl. dreigementen). Ze kregen net hetzelfde antwoord van mijn vader en toen begon het spel. Destijds liep mijn vader namelijk bijna constant rond met een tasje onder zijn arm (portefeuille, creditcards, papieren, etc). Dat zagen ze en in een snelle beweging probeerden ze dat van hem af te nemen. Nu het mijn vader was die ze lastig vielen, ben ik lichtjes door het lint gegaan...Ik zag hen hem omcirkelen en dat tasje trachten weg te grissen. Een van die gasten viel op de grond omdat mijn vader snel een terugtrekkende beweging maakte om die tas bij hem te houden. De andere begon al weg te lopen, waardoor ik dacht dat "het" al gebeurd was. Ben er achter beginnen hollen, achter in zijn kraag gevat en dan puur instinctmatig een poging van hem om op mijn gezicht te slaan afgeweerd waarop ik een cross op zijn gezicht kon geven. Die jongen zakte meteen in elkaar. Zijn vriend kwam dan naar me gelopen met zijn vuist 'in aanslag'. Ook vrij makkelijk afgeweerd, maar die gast heb ik niets kunnen doen omdat hij snel zijn vriend rechttrok en samen begonnen weglopen. In pure razernij ben ik hen nog een heel eind achterna gelopen zonder succes. Toen ik terug naar mijn vader ging konden we de schade opmeten. Hij was er in geslaagd om zijn tasje te bewaren, maar in een poging om een van die gasten een trap te geven had hij direct een vuist op zijn gezicht gekregen waardoor zijn tandvlees bloedde. Ik had zelf niets opgelopen, maar die jongen die ik had neergeslagen moet erg geraakt zijn geweest. Ik had op dat ogenblik namelijk een witte trui waarvan de rechtermouw volledig onder het bloed zat. Dat is hetgeen wat ik me nog kan herinneren. Het zal allemaal wel snel verlopen zijn, maar ik had achteraf voor een stuk een black-out en wat ik me nog kan herinneren lijkt zich precies matrix-gewijs in slow motion te hebben afgespeeld.
    Sorry voor de lange post
    Vet verhaal.
    Maar wat ik me afvraag is:





    waarom loopt jouw pa met een handtasje?
    Quote Originally Posted by De dikke nudist
    Life is like a box of chocolates. It doesn't last very long when you're a fat glutton.

  9. #109
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Belgium
    Posts
    160
    vCash
    126000

    Default

    Lol, ik wist dat die nog ging komen, ondanks mijn verwoede pogingen om het op een 'tasje' te houden en het heel stoer en mannelijk te willen laten uitschijnen
    En voor de duidelijkheid: Pa =/= Ma

  10. #110
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    385
    vCash
    126000

    Default

    http://youtube.com/watch?v=rs1Uwl9adeQ

    Bekijkt die video eens.Het is een turks straatgevecht dat begonnen is door verkeersaggressie.De man in't zwart die alleen is heeft wat bokservaring en de rest van de mannen die in 1 auto zaten is vader en zonen enzo.Ik moet wel zeggen dat men respect wel uitgaat naar de man in't zwart,en dat hij soms wild stoot maar pas op,doe het maar 's tegen zoveel man,man.Niet gemakkelijk hoor,zeker als ze u echt willen pakken omdat ge begonnen zijt met hun vader te slaan.Dan heb ge mss toch wel een idee of vechtsport van nut kan zijn.... .

  11. #111
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Belgium
    Posts
    160
    vCash
    126000

    Default

    Grappig filmpje en de rocky muziek erbij Die jongen in het wit heeft vooral pech dat hij werd tegengehouden door iemand die hem aan zijn trui trekt. Daardoor heeft hij de grootste klappen gekregen.

  12. #112
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    K'heb slechts twee maal in mijn leven ( ben nu 28 ) op straat gevochten .
    Ik ben niet zo'n straatvechter , en ben altijd vrij kalm en probeer ruzie te vermijden .

    De twee maal dat ik gevchten heb op de straat was één kerel K.o en de andere keer had mijn uitdager een gapende wonde onder zijn oog ( waar ikzelf echt van versteld stond dat een oogwonde zo kan openstaan ).

    Maar zoals ik zeg dit waren één voor één gasten die niet wilde praten om de zaakjes uit te klaren , en steeds eerst zijn beginnen meppen.

    Verder ben ik het rustige persoontje .

    Zodus ja ik heb wel iets gehad aan mijn gevechtsport hoor , want tijdens die gevechten gebruikte ik ook technieken .

    De reden om te beginnen met gevechtsport mag noooit maar dan ook nooit zijn dat men het wil gaan gebruiken op de straat ( wel als zelfverdediging ).


    Indien je als mma vechter in een gevechtsituatie op straat bent verwikkeld zou ik toch afraden om Bvb een wurging te gebruiken , want dit kan dan wel eens serieus verkeerd aflopen .

    Een vechter moet kunnen vechten ja , maar ook bedachtzaam zijn .

  13. #113

    Default

    Ga op atlethiek, kun je hard weg rennen als er iets is.....

    ={Si Vis Pacem Para Bellum}=
    ={It's not about the size of the dog in the fight, it's about the size of the fight in the dog}=
    ={Talk softly but carry a big stick}=

  14. #114
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Holland
    Posts
    6.131
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben altijd veel te geil om ruzie te maken.. Als ik in de stad ben dan.

  15. #115
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Camino View Post
    K'heb slechts twee maal in mijn leven ( ben nu 28 ) op straat gevochten .
    Ik ben niet zo'n straatvechter , en ben altijd vrij kalm en probeer ruzie te vermijden .

    De twee maal dat ik gevchten heb op de straat was één kerel K.o en de andere keer had mijn uitdager een gapende wonde onder zijn oog ( waar ikzelf echt van versteld stond dat een oogwonde zo kan openstaan ).

    Maar zoals ik zeg dit waren één voor één gasten die niet wilde praten om de zaakjes uit te klaren , en steeds eerst zijn beginnen meppen.

    Verder ben ik het rustige persoontje .

    Zodus ja ik heb wel iets gehad aan mijn gevechtsport hoor , want tijdens die gevechten gebruikte ik ook technieken .

    De reden om te beginnen met gevechtsport mag noooit maar dan ook nooit zijn dat men het wil gaan gebruiken op de straat ( wel als zelfverdediging ).


    Indien je als mma vechter in een gevechtsituatie op straat bent verwikkeld zou ik toch afraden om Bvb een wurging te gebruiken , want dit kan dan wel eens serieus verkeerd aflopen .

    Een vechter moet kunnen vechten ja , maar ook bedachtzaam zijn .
    Zij begonnen met slaan, zag jij dus de klappen aankomen? Hoe is die gast ko gegaan: lhk?

  16. #116
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    Als je een beetje bedachtzaam bent en kan inschatten dan zie je vaak wel wanneer iemand wil gaan uithalen .
    De kerel die zou gaan uithalen stond recht voor mij en kwam een beetje naar voor toe .
    Ik ben direct in dekking gaan staan en geen enkele klap gekregen , en het was een regen van klappen dat weet ik nog wel.

    Zodus dekking is toch een zeeer belangrijk iets .

    De kerel die K.o was gegaan heb ik een hoek gegeven .

    Ik dacht achteraf wel dat ik een serieus risico heb begaan met blote vuist op iemand zijn slaap slaan ( hoek ) .

    Maar daar denk ik die moment niet aan .

  17. #117
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Camino View Post

    De kerel die K.o was gegaan heb ik een hoek gegeven .

    Ik dacht achteraf wel dat ik een serieus risico heb begaan met blote vuist op iemand zijn slaap slaan ( hoek ) .

    Maar daar denk ik die moment niet aan .
    Heb je met volle kracht uitgehaald? Vaka hoor je dat het toch wel eng is om iemand voluit te slaan zo zonder bescherming.

  18. #118
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    317
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Heb je met volle kracht uitgehaald? Vaka hoor je dat het toch wel eng is om iemand voluit te slaan zo zonder bescherming.
    Tis idd nie slim en zeer gevaarlijk. Tijd voor wat Krav-Maga lessen mannen
    Im Not Looking 4 Trouble, But Im Ready 4 It
    Chute Boxe & Luta Livre

  19. #119
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    heb altijd het idee gehad dat je zonder bescherming beter met open hand kan slaan op het hoofd (het oude freefight/pancrase open hand dan hé.. niet bitchslappen ) omdat je dan minder risico loopt op een gebroken hand
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  20. #120
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    317
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Chico View Post
    heb altijd het idee gehad dat je zonder bescherming beter met open hand kan slaan op het hoofd (het oude freefight/pancrase open hand dan hé.. niet bitchslappen ) omdat je dan minder risico loopt op een gebroken hand
    plaats maar eens een bitchslap vanuit de heup en schouder
    Im Not Looking 4 Trouble, But Im Ready 4 It
    Chute Boxe & Luta Livre

  21. #121
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    tijd voor een stanleymesje in de kontzak.

  22. #122
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    317
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    tijd voor een stanleymesje in de kontzak.
    Dat kan je ook fataal worden met Krav Maga
    Im Not Looking 4 Trouble, But Im Ready 4 It
    Chute Boxe & Luta Livre

  23. #123
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Ik bedoelde eigenlijk dat ik bang zou zijn iemand dood te slaan als ik met volle kracht zonder bescherming een hoek zou geven.

  24. #124
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    317
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Ik bedoelde eigenlijk dat ik bang zou zijn iemand dood te slaan als ik met volle kracht zonder bescherming een hoek zou geven.
    wrom...gebeurt zo vaak,,,denk dan een high-kick met de scheen harder aankomt iig
    Im Not Looking 4 Trouble, But Im Ready 4 It
    Chute Boxe & Luta Livre

  25. #125
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ValeTudo View Post
    wrom...gebeurt zo vaak,,,denk dan een high-kick met de scheen harder aankomt iig
    De tip van Valetudo: gebruik de highkick in een straatgevecht

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •