MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 21 of 21
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default Nederlander: vrije mening onder druk

    Nederlander: vrije mening onder druk
    Gepost door Nolius - Bron: NOS
    Gepubliceerd: donderdag 19 april 2007 @ 07:16

    80 procent van de Nederlanders denkt dat er in Nederland extreme groeperingen actief zijn die de rechtsstaat ondermijnen. Dat blijkt uit onderzoek van het Nationaal Comité 4 en 5 mei.

    Daarnaast vindt bijna 40 procent van de Nederlanders dat je in Nederland niet altijd voor je eigen mening kunt uitkomen. Vooral bij onderwerpen rond de multiculturele samenleving leeft dat gevoel.

    De onderzoekers trekken de conclusie dat de vrijheid van meningsuiting onder druk staat. "Kennelijk is dit debat zo gepolariseerd, dat men het gevoel heeft niet altijd te kunnen zeggen wat men wil", aldus het rapport.

    De meeste ondervraagden vinden die vrijheid juist het belangrijkste grondrecht. En 70 procent vindt de bestrijding van terrorisme belangrijker dan bescherming van de privacy.

    Minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken discussieert vanmiddag in Utrecht met scholieren over de uitkomsten van het onderzoek. Ook wordt erover gediscussieerd op de bevrijdingsfestivals op 5 mei.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by Iwan666 View Post
    70 procent vindt de bestrijding van terrorisme belangrijker dan bescherming van de privacy.
    dus de propaganda heeft gewerkt...

    mensen zijn echt dommer als dat ik dacht
    wederom...

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by chief108 View Post
    dus de propaganda heeft gewerkt...

    mensen zijn echt dommer als dat ik dacht
    wederom...

    OVer dat stukje ben ik het wel eens met je ja.
    Alhooewel ik ook van mening ben dat het probleem in het geheel ontkennen ook niet echt de oplossing is.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat dit artikel wel klopt..
    Ik ga echt niet over dubbele nationaliteiten met sommige van mijn mede-nederlanders.. dikke kans dat ik een boel trammelant aan de kop krijg..

    Wat etreft de privacy:
    Het argument: Als je niets te verbergen hebt, hoef je je ook geen zorgen te maken wordt in die discussie net wat te vaak aangedragen.

    Wat mensen vaak vergeten is de consequenties op lange termijn. In mn huidige job hebben we hier veel mee te maken.. Zo werken we veel met BSN (burger service nummer, feitelijk je sofi) en vaak mogen we dit in het kader van privacy niet gebruiken in software..

    Op dit moment maakt het geen ruk uit dat er bijvoorbeeld medische gegevens aan dit nummer hangen, maar stel je nou voor dat we over een paar jaar in een fundamentalistische christenstaat leven. Waarbij homosexualiteit als een doodszonde wordt bestempeld en wettelijk strafbaar wordt gemaakt.

    Door alle systemen die BSN gebruiken te koppelen kun je dan plots allerlei verbanden gaan leggen tussen mensen en hun digitale dossiers bij allerlei instanties..

    Op dat moment kun je met wat slimme zoekopdrachten in je digitale dossier zo alle homosexuelen op basis van bijvoorbeeld de frequentie waarmee deze mensen SOA testen hebben afgenomen.

    Misschien een wat extreem voorbeeld, maar dit zijn wel dingen die je mogelijk maakt.
    Het lijken allemaal kleine stukjes privacy die je inlevert en deze raken je niet direct, maar je hebt geen idee wat ze er op termijn mee gaan doen.

    Ander goed voorbeeld is Software kopieren. Mocht dat ooit met terugwerkende kracht strafbaar worden gemaakt zijn we hier ALLEMAAL de lul..
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  5. #5
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Down Town Emmen
    Posts
    6.334
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by chief108 View Post
    dus de propaganda heeft gewerkt...

    mensen zijn echt dommer als dat ik dacht
    wederom...
    x1

  6. #6
    chief108 Guest

    Default

    goed stuk Mickey...

    wij zijn druk bezig met de Digitale Overheid...
    de gemeente moet een soort portal worden voor alle diensten die de overheid te bieden heeft *en* alles digitaal natuurlijk

    de mogelijkheden zijn eindeloos

    de mogelijkheden om mensen te controleren ook
    en wat dacht je van al die leuke pasjes van verschillende supermarkt ketens waarmee je kan sparen?
    al die gegevens kunnen gewoon gelogd en verkocht worden

    dus al jouw boodschappen die gebruikt worden om een profiel te maken van de klanten
    maar wat nou als ze die data gaan doorverkopen aan bijvoorbeeld de tegenwoordig commerciële ziekenkostenverzekeraars?

    het zou fijn zijn als mensen gewoon eens na zouden denken over de gevolgen van zaken voordat ze gaan zeggen dat ze heus wel een "stukje privacy voor veiligheid willen opgeven"

    zulke mensen hebben IMHO geen recht op privacy noch veiligheid

  7. #7
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.048
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind veiligheid belangrijker dan privacy, maar daarmee vind ik privacy nog steeds één van de belangrijkste zaken die er zijn. Veiligheid is voor mij alleen de eerste taak van de overheid.

    Waar ik me wat privacy nog weleens zorgen over maak is het gebruik van mijn mobiele telefoon. Ik heb gehoord dat ongeacht of je belt, je precies kunt zien waar iemand is, als de telefoon aan staat en dat deze gegevens jaren opgeslagen zijn. Weet iemand hier meer van?

  8. #8
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    het is een beetje jammer dat de "vrije mening" alleen te maken heeft met allochtonen / buitenlanders ipv je echte vrije mening geven.
    Het is complete onzin dat mensen niet hun mening kunnen geven in NL, hier kan het juist wel. Mening geven en beledigen daar moet een goede grens voor komen, ik vind dat je alles kan / mag zeggen mits je maar niemand beledigd / stigmatiseerd. Echt een bullshit discussie dit vind ik, als het echt een dictatuur aan het worden was hier zoals in bijv china of rusland (check het nieuws) dan mag je imo pas echt spreken over vrije mening beperking. Nu gaat het er alleen maar om dat de 'rechtse' groep niks meer mag zeggen over allochtonen terwijl dat echt overdreven is naar mijn mening. Of ik denk er gewoon te makkelijk over.. kan natuurlijk ook. (te nuchter zou het meer moeten zijn)
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  9. #9
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    En tuurlijk is er een groep extremisten, maar dat was al voor 9/11 zo... vind het alleen jammer hoe het de laatste paar jaar gaat, je merkt echt van splitsing van de samen leving op deze manier... en dat is niet goed volgens mij, bevorderd de 'integratie' helemaal niet.
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  10. #10
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by mossad View Post
    Waar ik me wat privacy nog weleens zorgen over maak is het gebruik van mijn mobiele telefoon. Ik heb gehoord dat ongeacht of je belt, je precies kunt zien waar iemand is, als de telefoon aan staat en dat deze gegevens jaren opgeslagen zijn. Weet iemand hier meer van?
    dat klopt...
    weet niet of dat jarenlang opgeslagen wordt, maar iig wel maandenlang

  11. #11
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3.126
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Italian*Berlusconi* View Post
    Mening geven en beledigen daar moet een goede grens voor komen, ik vind dat je alles kan / mag zeggen mits je maar niemand beledigd / stigmatiseerd.
    Ja maar waar leg je de grens? De een is stuk sneller beledigd dan anderen.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3.126
    vCash
    126000

    Default

    En wat die veiligheid/privacy betreft is natuurlijk bullshit.
    Was de identificatieplicht niet o.a. ingevoerd in de strijd tegen terrorisme?
    Privacy wordt er flink mee geschonden en de enige die er last van hebben zijn de gewone burgers.

  13. #13
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    In je slaapkamer.
    Posts
    3.611
    vCash
    126000

    Default

    Veiligheid?
    Welke veiligheid?

    Identificatieplicht?
    Gaat je geen moer aan wie ik ben.

    Ziektekostenverzekeraars?
    Onze regering heeft ons overgeleverd aan de genade van multinationals.
    Hoezo vertegenwoordigers van het volk?

    Mening uiten?
    Oppinions are like assholes; everyone has one.
    En als je mening er WEL toe doet uit je hem ondanks je bezwaren..

    Integratie?
    Oprotten met integratie.
    Toffe mensen groeien vanzelf naar elkaar toe, daar is geen term voor nodig.

    En dan dit: 80 procent denkt dat er groepen actief zijn die de rechtsstaat ondermijnen.
    Hoe naïef kun je zijn.
    Die groepen zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn.
    Live on, zoals mensen al duizenden jaren doen.
    Quote Originally Posted by De dikke nudist
    Life is like a box of chocolates. It doesn't last very long when you're a fat glutton.

  14. #14
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Iwan666 View Post
    Nederlander: vrije mening onder druk
    Gepost door Nolius - Bron: NOS
    Gepubliceerd: donderdag 19 april 2007 @ 07:16

    Daarnaast vindt bijna 40 procent van de Nederlanders dat je in Nederland niet altijd voor je eigen mening kunt uitkomen. Vooral bij onderwerpen rond de multiculturele samenleving leeft dat gevoel.
    Klopt! Bijna altijd als ik bijvoorbeeld wil zeggen dat ik het puik vind dat de 26.000 asielzoekers eindelijk eens Nederlander worden, is er altijd wel een (ultra)rechtse blaaskaak, die me schreeuwerig probeert op andere gedachte te brengen.
    Ik hou er mee op, het heeft geen zin meer.



    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  15. #15
    chief108 Guest

    Default

    LOL

  16. #16
    chief108 Guest

  17. #17
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    emmen
    Posts
    4.724
    vCash
    126000

    Default

    hehe fokke & sukke

  18. #18
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Wel lol, maar geen reps?

    Tss tss....




    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  19. #19
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    durft niemand zn mening meer te geven in deze topic?
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  20. #20
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog View Post
    Klopt! Bijna altijd als ik bijvoorbeeld wil zeggen dat ik het puik vind dat de 26.000 asielzoekers eindelijk eens Nederlander worden, is er altijd wel een (ultra)rechtse blaaskaak, die me schreeuwerig probeert op andere gedachte te brengen.
    Ik hou er mee op, het heeft geen zin meer.

    ik wou je reps geven voor deze opmerking maar moet nog wat rond delen

  21. #21
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    in oost duitsland had je ook geen privacy en vrije meningsuiting, maar veilig dat iedereen zich daar voelde...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •