MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 42
  1. #1
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.882
    vCash
    126000

    Default Wilders lanceert Burka-wet

    Wie een burka op straat draagt, riskeert een celstraf van 12 dagen of een boete van 3350 euro. Gezichtsbedekkende kleding mag nergens meer behalve achter de eigen voordeur. Ook in de moskee is het dragen van een burka strafbaar.

    Dit staat in het initiatiefwetsontwerp Burkaverbod, dat PVV-leider Geert Wilders vandaag bij de Tweede Kamer indient. Het voorstel betreft uitsluitend het dragen van een burka of nikaab in welke vorm dan ook. Integraalhelmen of bivakmutsen, die ook het gezicht bedekken, vallen niet onder het verbod dat Wilders voor ogen heeft.

    Volgens Wilders moet de burka als ‘symbool van vrouwenonderdrukking’ worden verboden. Verder belemmert de burka of nikaab de emancipatie van vrouwen, omdat het de kans op een baan heel klein maakt. Ten slotte wijst de PVV-leider op het veiligheidsrisico. Burgers vinden een burka bedreigend, denkt Wilders, en vermindert het gevoel van veiligheid. Daarnaast is gezichtsbedekkende kleding een risico omdat de drager niet kan worden geïdentificeerd.

    Het wordt tijd dat Nederland een keer nee zegt. Een burka of nikaab past niet in onze samenleving. "We moeten een keer pal staan voor onze eigen westerse normen en waarden", vindt PVV-leider Geert Wilders.
    Hoeveel vrouwen er nu met een burka of nikaab rondlopen weet Geert Wilders niet, maar volgens hem neemt hun aantal wel toe. "Laten we nu voor één keer de problemen eens vóór zijn. Meestal wachten we tot het te laat is", stelt hij.

    Wilders diende twee jaar geleden al een motie in waarin het toenmalige kabinet werd gevraagd een regeling voor een burkaverbod op te stellen. Met steun van VVD, CDA en LPF haalde hij een meerderheid. Het kabinet bleek echter te verdeeld om met een voorstel te komen. Een commissie studeerde, minister Verdonk (Vreemdelingenbeleid en Integratie) stuurde een nota, maar verder gebeurde er niets.

    Hij stelde daarom maar zelf een wetsvoorstel op om de burka het land uit te krijgen. "Het is een uiting van afwijzing van de westerse kernwaarden en kernnormen", schrijft Wilders in zijn initiatiefwetsontwerp.

    Ambtenaren van minister Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) hielpen (zoals gebruikelijk) het Kamerlid met zijn wet. Zij keken of de tekst van Wilders’ voorstel niet strijdig is met de Grondwet en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Dat is volgens Wilders niet het geval.

    Geert Wilders rekent op steun van een Kamermeerderheid, zoals dat ook met zijn motie het geval was. Maar of het CDA achter zijn plannen blijft staan, is twijfelachtig. Deze partij wil met het oog op de openbare orde en veiligheid alle vormen van gezichtsbedekking verbieden, dus ook carnavalsmaskers, bivakmutsen en integraalhelmen. Zo staat het ook in het coalitieakkoord van CDA, PvdA en ChristenUnie.

    Maar Wilders heeft die invalshoek juist afgewezen. Hij wil alleen een verbod op het dragen van een burka, een nikaab of 'allesbedekkende kleding die door de gemiddelde burger redelijkerwijze gezien zou kunnen worden als een burka of een nikaab'. Het wetsvoorstel is een wereldprimeur voor Geert Wilders.

    Nergens ter wereld geldt een burkaverbod zoals hij dat wil. In Frankrijk is het verboden in scholen en openbare gebouwen en sommige Belgische gemeenten hebben een burkaverbod ingesteld.

    AD
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Maar een goede integratie komt alleen tot stand als moslims rekening willen houden met onze joods-christelijke tradities, en niet als de islam ons door de strot wordt geduwd.

  2. #2
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.882
    vCash
    126000

    Default

    Mooi recent interview met Geert Wilders in Who's Next

    http://www.youtube.com/watch?v=SIFukk7D8rQ
    Maar een goede integratie komt alleen tot stand als moslims rekening willen houden met onze joods-christelijke tradities, en niet als de islam ons door de strot wordt geduwd.

  3. #3
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    5.251
    vCash
    126000

    Default

    toen ik het vanmiddag zag op tv.. dacht ik.. ik weet zeker dat guru hier een post over gaat aanmaken! hahaha..

  4. #4
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    1.178
    vCash
    126000

    Default

    Opzich een goed standpunt. het dragen van een Burka is niet naar Nederlandse maatstaen en gewoontes. en het kan intimiderend overkomen. maar de manier waarop Geert W. dit standpunt verdedigd zal weinig steun komen van de overige partijen.

    zou hij het zelfde "sapje in een ander flesje gieten" dan had het kans van slagen gehad.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    den helder
    Posts
    2.914
    vCash
    126000

    Default

    ik vind het wel een goed standpunt want als wij in zulke landen onze bikini aan doen hebben wij ook een probleem.
    als ik in een winkel zou werken en er zou iemand met een burka binnenkomen zou ik denken dat het een overvaller is ofzo...

  6. #6
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Zwolle
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default

    Toevallig zag ik vandaag iemand in een burka lopen en het is ook geen porem. Het is misschien raar om te zien maar ik stoor me er eigenlijk niet aan tenzij het een hype gaat worden :x

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Burka's zijn geil, ik wordt er helemaal warm van.


  8. #8
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    als wilders een burka ziet als ‘symbool van vrouwenonderdrukking’ is het dan geen onderdrukking als hij ze gaat verbieden???

  9. #9
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    das allemaal zwaar overdreven,

    hier kan je alles over burka's vinden:
    http://www.realultimatepower.net/

  10. #10
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    In je slaapkamer.
    Posts
    3.611
    vCash
    126000

    Default

    Weet je tegen welk kledingstuk er een wet moet komen?

    UGG'S!!!


    Die dingen zien er niet uit.

    "Hey, moet je mij kijken, ik draag Ugg's. Het ziet er niet uit maar ik ben ZOOOOOO cool dat dat niks uitmaakt."

    Fucking skanks...

    Ik HAAT ze.
    Quote Originally Posted by De dikke nudist
    Life is like a box of chocolates. It doesn't last very long when you're a fat glutton.

  11. #11
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.882
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by jopke View Post
    als wilders een burka ziet als ‘symbool van vrouwenonderdrukking’ is het dan geen onderdrukking als hij ze gaat verbieden???
    Nee, dat is een actie voor onze vrijheid, zodat wij niet geannexeerd worden door schurkenstaten als Iran.
    Maar een goede integratie komt alleen tot stand als moslims rekening willen houden met onze joods-christelijke tradities, en niet als de islam ons door de strot wordt geduwd.

  12. #12
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.882
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by nycto View Post
    Toevallig zag ik vandaag iemand in een burka lopen en het is ook geen porem. Het is misschien raar om te zien maar ik stoor me er eigenlijk niet aan tenzij het een hype gaat worden :x
    In Zwolle een gezien met een burka?
    Gewoon van haar hoofd aftrekken of vragen waarom ze dat draagt.
    Maar een goede integratie komt alleen tot stand als moslims rekening willen houden met onze joods-christelijke tradities, en niet als de islam ons door de strot wordt geduwd.

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Een burka is in mijn ogen een stuk kleding om te vrouw te onderdrukken dus het is goed dat het hier wordt verboden, alleen de reden voor Wilders om het te verbiden, het irriteren van de moslims is niet goed.


    op de vot dermit

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    Burka verbieden vind ik een goede zaak. Zelfs vandaag de dag zijn de carrierekansen nog steeds vele malen groter voor mannen als voor vrouwen. En dan is die burka helemaal een grote stap terug de middeleeuwen in.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Best geil zo'n burka



    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  16. #16
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Guru View Post
    . Een burka of nikaab past niet in onze samenleving. "We moeten een keer pal staan voor onze eigen westerse normen en waarden", vindt PVV-leider Geert Wilders.
    Hoeveel vrouwen er nu met een burka of nikaab rondlopen weet Geert Wilders niet, maar volgens hem neemt hun aantal wel toe.
    AD
    ofwel die geblondeerde slet weet helemaal niet waar ie over lult...

    hij is zo begaan met al die onderdrukte moslima's dat ie de cijfers niet eens kent...

    lijkt me toch wel het minste als je serieus een probleem wilt aankaarten. hier liggen m.i. dan ook hele andere motieven aan ten grondslag

  17. #17
    chief108 Guest

    Default


  18. #18
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    word @ chief
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wheelie View Post
    Best geil zo'n burka


    I'd hit it...

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    I'd hit it...
    Met een ijzeren pijp wel ja


  21. #21
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    amsterdam
    Posts
    149
    vCash
    126000

    Default

    @guru
    hahaha, vrijheids van mening? is dat democratie? ik zie ook liever geen vrouw met zo kleding, maar dat je het gaat verbieden.
    Geert Wilders is een hond, een grote klootzak, vuile rasist die hij is, hij kan de pot op, mother fuckaaaaaaaa

  22. #22
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Wilders is de man, ok sommige dingen kun je vraagtekens bij zetten maar dit soort dingen vind ik echt heel goed. Als je in een burka wil rondlopen emigreer je maar lekker naar Iran ofzo....

  23. #23
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    waarom?

    je hebt in nederland toch vrijheid van geloofsuiting... dat is toch juist een onderdeel van de nederlandse cultuur?

    het feit dat er in iran (weinig tot) geen vrijheid van geloofsuiting (of meningsuiting) is wil toch niet zeggen dat we dat hier ook moeten invoeren maar dan vanuit een joods-christelijk perspectief?
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Ook ik ben voor een verbod op Burka's op straat, het is net zoals winkelen met een dichte bivakmuts

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Ook ik ben voor een verbod op Burka's op straat, het is net zoals winkelen met een dichte bivakmuts
    IDEE!!!!!


    op de vot dermit

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •