MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default Stam beëindigt per direct carrière

    Stam beëindigt per direct carrière

    Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op maandag, 29 oktober om 11:10

    Jaap Stam zet met onmiddelijke ingang een punt achter zijn voetballoopbaan. De speler van Ajax zal maandagmiddag om 13:15 uur zijn besluit toelichten op een persconferentie.

    Stam (35) ontvluchtte vorig jaar zomer de hectiek van het Italiaanse voetbal en tekende toen voor twee seizoenen bij Ajax. De oud-international had afgelopen zomer al aangegeven aan het einde van het huidige seizoen zijn carrière te beëindigen. Mede door blessures werd het niet wat hij ervan had verwacht.

    “De beslissing is gevallen, daar hoeven we niet moeilijk over te doen”, vertelde Stam drie maanden geleden nog. “Het is fantastisch om te voetballen, dat vind ik nog steeds. Maar het brengt ook allerlei verplichtingen met zich mee. Ik ben nu bijna 35, een moment om eens goed na te denken. Dan moet je voor jezelf kiezen.” Naar verluidt zijn nu omstandigheden in de privé-sfeer de reden voor zijn plotselinge besluit.

    Via FC Zwolle, Cambuur Leeuwarden en Willem II kwam de verdediger twaalf jaar geleden terecht bij PSV. Na drie seizoenen haalde Manchester United de 67-voudig international naar Old Trafford, om vervolgens voor Lazio en AC Milan te spelen.

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Bizar !
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Jammer.... eerst de reden maar eens afwachten met die persconferentie.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Zal wel met zijn blessure te maken hebben denk ik...
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  5. #5
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Zwaar klote. Beste Nederlandse verdediger van de laatste jaren. Weer een aderlating voor Ajax.

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.513
    vCash
    113250

    Default

    Hmm dit is idd zwaar klote!!! Hoorde gister al dat hij niet bij de wedstrijd aanwezig was door prive omstandigheden... We moeten maar afwachten.

    "'...En hij heeft ook nog is de snelheid van een schildpad met parkinson..." Fred Royers 2007

  7. #7
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    4.780
    vCash
    126000

    Default

    Tering. Inderdaad even de persconferentie afwachten maar wat een ellende.

    Kan er, buiten alle blessures, ook wel weer bij.

  8. #8
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Ja hij heeft last van blessures, maar ik denk dat hij het gewoon niet kan opbrengen nog een half jaar door te hobbelen tegen de VVV's en de Graafschappen van de Nederlandse competitie. Daarbij komt het gezeik rond Ajax met Ten Cate die weg gaat en het gedoe rond het bestuur. Wellicht als Ajax de Champions League had gehaald dat hij het seizoen gewoon had afgemaakt.

    RTL site meld:
    Familie-omstandigheden

    De 67-voudige international heeft dat bevestigd tijdens een persconferentie. Stam ontbrak gisteren in de wedstrijd tegen FC Utrecht (0-1) wegens droevige familie-omstandigheden. Voor die tijd was hij diverse malen geblesseerd. Hij speelde sinds de zomer van 2006 bij Ajax.Zijn contract liep tot medio 2008.
    Kracht

    "Ik kan niet meer brengen wat ik moet brengen", zegt Stam op de persconferentie. "Ik wilde in het begin van het seizoen al stoppen. Ik heb me over laten halen om door te gaan. Nu heb ik er de kracht niet meer voor."
    Grote clubs

    Stam speelde voor FC Zwolle, Cambuur Leeuwarden, Willem II, PSV, Manchester United, Lazio Roma en AC Milan.


  9. #9
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    4.780
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Spike_tm View Post
    Ja hij heeft last van blessures, maar ik denk dat hij het gewoon niet kan opbrengen nog een half jaar door te hobbelen tegen de VVV's en de Graafschappen van de Nederlandse competitie. Daarbij komt het gezeik rond Ajax met Ten Cate die weg gaat en het gedoe rond het bestuur. Wellicht als Ajax de Champions League had gehaald dat hij het seizoen gewoon had afgemaakt.

    Hij geeft in de persconferentie juist aan dat dat niet de hoofdredenen zijn geweest. Al voor het begin van het nieuwe seizoen wou hij stoppen, maar is toch door gegaan.

    Natuurlijk werkt het wel mee als je al niet lekker zit, maar ook al was er CL voetbal dan had hij misschien nog gestopt.
    Hij zegt tijdens de wedstrijd meer bezig te zijn met zichzelf en zijn fysieke conditie dan de tegenstander. Tsja, als dat zo is is dat het zelfde tegen een aanvaller van vvv als tegen een aanvaller van Barcelona.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Je zou toch zeggen dat je in zo'n droevige periode (verlies van zijn vader) een uitlaatklep nodig hebt.

    Eeuwig zonde dat hij er op deze manier uitstapt. Ik denk dat hij hier ook nog wel spijt van zal krijgen...
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Nijverdal
    Posts
    715
    vCash
    126000

    Default

    jammer, inderdaad een aderlating.
    greetz tuigenke

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Veenendaal
    Posts
    1.662
    vCash
    126000

    Default

    groot gelijk..met die blessures en het gezeik bij ajax zou ik er ook geen zin meer in hebben! maar idd jammer

  13. #13
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Groot verlies voor het Nederlandse voetbal!
    Een van de beste verdedigers ooit in Nederland!

    Ajax zal hem nog gaan missen!

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    6.144
    vCash
    126000

    Default

    kan dr ook nog wel bij......... wat een tyfus seizoen

    Stam heeft bij Ajax nooit gebracht wat verwacht werd , wel jammer voor hem en voor ons aller Ajax......

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •