MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 58
  1. #26
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    NMGN
    Posts
    319
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb de partij ook "live" mogen aanschouwen, het ging redelijk gelijk op en zeker in de laatste ronde oogde de engelse sterker maar Krista scoorde toch meer, in de clinch bijvoorbeeld maakte zij 4 knieen waar de engelse er 2 maakte, en het zijn de puntjes die tellen, zeker bij de WFCA. Verder vond ik het een leuke wedstrijd die natuurlijk vraagt om een rematch in Engeland.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    228
    vCash
    126000

    Default Krista

    Hey Ronald,

    Reactie van Fred Royers op kickboks.nl

    Moet zeggen dat ik het wel met hem eens ben.
    Overigens ook mooie zwart/wit foto's aldaar.

    Misschien correctie op topic uitvoeren na het (nogmaals) zien van de wedstrijd. Zie mijn eerdere reactie.

  3. #28
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Almelo
    Posts
    1.488
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Khanom Thom View Post
    23 Maart a.s. geven wij een groot Muay Thai/MMA (Shooto) gala in Twello; Eastside Rumble
    Lijkt me leuk om die partij daar te laten plaatsvinden... ik zal contact opnemen met Fred Royers en Faldir Chahbari.

    Groet, Geronimo
    Moet je doen.
    Ik heb ook nog een zelfde type vechter in mijn stal om effe indruk te maken in Twello.
    Momentopname bij benadering (niet wetenschappelijk onderbouwd) :
    Former Reputation Received (400 point(s) total)
    Latest Reputation Received (509 point(s) total)

  4. #29
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Almelo
    Posts
    1.488
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dannyboy View Post
    Hey Ronald,

    Reactie van Fred Royers op kickboks.nl

    Moet zeggen dat ik het wel met hem eens ben.
    Overigens ook mooie zwart/wit foto's aldaar.

    Misschien correctie op topic uitvoeren na het (nogmaals) zien van de wedstrijd. Zie mijn eerdere reactie.
    Correctie?
    Verslaggevers behoren niet te corrigeren als ze ervan overtuigd zijn dat wat zij gezien hebben hun waarheid is. Het is een verslag van een verslaggever (het woord zegt het al).
    Dan gaat elke vechter die een beetje slecht uit een verslag komt een correctie vragen. Waar zal dat toe leiden? Boze brieven in de bus? Niet bestelde postorderpakketjes thuis bezorgd?
    Momentopname bij benadering (niet wetenschappelijk onderbouwd) :
    Former Reputation Received (400 point(s) total)
    Latest Reputation Received (509 point(s) total)

  5. #30
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Ik heb net de reactie van Fred Royers op Kickboks.nl gelezen. Om mijn reactie daarop overzichtelijk te houden zal ik die tekst hier ook even neerzetten (zie de topic Het stoort het mij dat er.....).

    Hi allemaal,

    Het is niet mijn gewoonte te reageren op meningen van anderen, ik geloof in vrijheid van meningsuiting.

    Toch stoort het mij dat er bij websites nogal badinerend gesproken wordt over een prachtige partij muay thai kickboksen tussen twee top vechters.

    Ik schrijf hier ook als trainer van Krista Fleming. Zij vocht haar wereldtitel partij (WFCA -57.1 kg)tegen Bernise Aldiss op 11 november op het 'Enter the dragon gala.

    De Britse verloor op punten na een harde strijd over 5 ronden. Het verslag dat kort daarna op sites circuleerde was niet alleen slecht, maar tevens ook nog eens incorrect.

    Ik heb grote moeite met opmerkingen als 'zou Krista Fleming moeite hebben gehad met het scoren van punten'.
    Het tegendeel is waar. Het beurs getrapte bovenbeen van de Britse was hier een tastbaar en kleurrijk bewijs van.

    'De Britse vocht 5 ronden lang achteruit en scoorde makkelijk?' Wat een kletskoek, de video beelden geven een heel ander beeld.

    'Er zou door de dames niet vol geraakt zijn?' Ik zou bijna gaan geloven dat de bewuste verslaggever niet helemaal door heeft wat het betekent om geraakt te worden.
    Misschien zou de verslaggever eens een keer moeten komen mee trainen om het begrip 'vol geraakt worden' wat beter te kunnen definieren.


    Het verslag (je) getuigt van en zekere vooringenomenheid en staat vol met beweringen waarin wij ons, noch de wedstrijd, in kunnen herkennen.

    De erbij geplaatste foto's lijken er vooral te zijn neer gezet om het gelijk van de verslaggever aan te tonen.

    Jammer en journalistiek gezien verwerpelijk. Mocht hij geen betere foto's hebben dan deze, dan lijkt me een opfris cursus van hoe-te-fotograferen nuttig.

    Hoe dan ook ik meende toch even te moeten reageren. Verslaggeving doen is een serieuze zaak. Ook al doe je het als hobby en in je vrije tijd.
    De sporters die daar in de ring staan verdienen dat ook.

    Ik heb een serie foto's erbij gevoegd die hopelijk een ander beeld geven van deze wedstrijd dan de foto's die werden aangeleverd bij het stukje van onze scribent.

    Met de meeste hoogachting,
    Fred Royers
    Eerst even over de opmerking “geen van de vechters weten elkaar vol te raken”. Het “vol raken” staat in de context van de zin die er aan vooraf gaat: “Geen van beide vechters komt overigens écht in gevaar deze wedstrijd.” Uiteraard heb ik ook gezien dat beide vechters hard zijn doorgekomen. Eén zin later schrijf ik ook dat ik het een leuke wedstrijd vond. Je mag van mij aannemen dat ik dat niet gevonden had als zowel Krista als Bernise enkel en alleen elkaar hadden getoucheerd. Maar geen van beiden is écht in problemen geweest in de partij; in die context moet je "vol geraakt" dus lezen.

    Het verslag zou verder getuigen van een zekere vooringenomenheid. Op welke vooringenomenheid wordt precies gedoeld? Waar zou precies mijn motivatie liggen om vanuit een bepaalde partijdigheid te schrijven? Wat zijn dan mijn belangen in deze? Ik kan het antwoord zelf eenvoudig geven trouwens: ik heb er geen. Kun jij hetzelfde zeggen Fred?

    Dat de geplaatste foto’s vooral geplaatst zouden zijn om mijn gelijk aan te tonen kan ik eenvoudig ontkrachten. Ik heb hier namelijk nog wel meer foto’s liggen waar Krista geraakt wordt door Bernise (die ik bij deze hieronder zal plaatsen). Als het mijn bedoeling was geweest om Krista slecht af te schilderen, waar op gedoeld lijkt te worden, dan zou ik díe toch wel geplaatst hebben?!
    Om er nu niet gelijk van beschuldigd te worden dat ik bij deze alsnóg alleen die foto’s plaats, zal ik ook nog een paar foto’s plaatsen van Krista die Bernise raakt. Dan is dat tenminste ook weer in evenwicht.
    En tja, de foto’s die in een verslag geplaatst worden zijn nu eenmaal altijd een selectie. In dit verslag waren dat een stuk of 4, 5 foto’s per wedstrijd (soms nog geen eens). Een compleet beeld schetsen van een wedstrijd is daarmee niet mogelijk. Valt er natuurlijk altijd te discussiëren over waarom je een bepaalde foto wel of niet plaatst. Ik had immers ook het setje foto’s van hieronder kunnen plaatsen i.p.v. de foto’s die nu geplaatst zijn. Maar verwacht van mij vooral niet dat ik bij elke foto ga verantwoorden waarom ik die ene nou wel en die andere nou niet geplaatst heb. Daar ga ik echt niet aan beginnen.

    Overigens, regelmatig zijn er ook verzoeken van bezoekers om bepaalde foto’s te plaatsen. Ik kan me bijvoorbeeld bij een partij van Jimmy Eimers herinneren dat één van onze members opmerkte dat je Jimmy alleen maar zag trappen. De vraag was of ik ook foto’s had waar hij aan het boksen was. In zo’n geval ga ik gewoon nog ff zoeken en plaats die foto’s alsnog (als ik ze heb uiteraard). Als ik in dit geval die vraag ook had gekregen had ik met evenveel plezier hetzelfde gedaan.

    Tot slot, toen ik het stukje schreef begreep ik natuurlijk ook al wel dat niet iedereen het daar mee eens zou zijn en dat dat reacties op zou roepen. Gemakshalve kun je er dan natuurlijk ook voor kiezen om dat niet te doen. Met alleen maar “halleluja” roepen bespaar je jezelf tenslotte een hoop gedoe. Ik heb echter ervoor gekozen om dat niet te doen en eenvoudigweg aan te geven wat ik er van vond. Dat mag van mij als verslaggever ook verwacht worden! Zoals Fred in het stuk hierboven ook al schrijft: “verslaggeving is een serieuze zaak”. Gelukkig zijn bezoekers tegenwoordig ook niet meer afhankelijk van verslaggeving alleen. Via sites als Youtube en VideoGoogle kan iedereen zijn eigen oordeel vormen.
    Het is echter duidelijk dat we over de uitslag van de partij van mening verschillen. Daar heb ik geen enkel probleem mee.
    Ook over mijn verslaggeving kunnen we van mening verschillen. En net zoals ik mijn mening mag geven over de partij mag er ook kritiek zijn op mijn schrijven. Wel jammer overigens dat daarover quasi grievend wordt gesproken in termen als vooringenomen, fotocursus volgen, journalistiek verwerpelijk en scribent (prulschrijver). In mijn verslaggeving schrijf ik in ieder geval nooit op dezelfde toon over vechters.

    Over journalistiek verwerpelijk gesproken: het zou pas echt journalistiek verwerpelijk zijn als ik niet meer zou schrijven wat ik denk omdat de trainer van een van beide vechters daar iets anders van vindt.







  6. #31
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    575
    vCash
    126000

    Default

    Op de laatste serie foto's is toch echt duidelijk te zien dat Krista de betere was!

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by CDW View Post
    Op de laatste serie foto's is toch echt duidelijk te zien dat Krista de betere was!
    Ik kan er nog wel meer posten, en dan denk je weer het omgekeerde. Zo blijven we doorgaan . In deze topic staat ook een link naar het filmpje. Die geeft de meest objectieve informatie.
    Overigens, zelfs objectief een filmpje bekijken valt niet mee, en dat meen ik serieus.

  8. #33
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Almelo
    Posts
    1.488
    vCash
    126000

    Default

    Wat een lange reactie Ronald. In de topic ervoor heb ik het in 3 zinnen verteld. Komt op hetzelfde neer.

    Fred Royers hoeft zich niets aan te trekken van opmerkingen van een internet verslaggever. Daar moet hij boven staan. En Ronald hoeft zich geen 'censuur' op te leggen. Beter een onbeholpen spontaan verslag dan een gecensureerd/geredigeerd verslag.

    In die zin heeft Fred Royers gelijk als hij vindt dat een FOTO-verslag middels FOTO's een realistisch beeld van de wedstrijd moet geven. Maar... de meeste FOTO-verslagen op de fora bestaat uiteraard uit FOTO's geïllustreerd met 'verslagen' of wat daar ook voor door moeten gaan. Vaak is het een paar regels tekst met de namen van de vechters, kort verloop van de wedstrijd en de uitslag. Anders heet het geen FOTOVERSLAG. De tekst hoeft dus niet te voldoen aan de regels van de journalistiek.
    Bij Krista was de tekst iets uitgebreider en ..... patsboem, de scribent wordt gelijk neergehaald.
    Volgende keer gewoon de namen en uitslag noemen en de beelden voor zich laten spreken.
    Momentopname bij benadering (niet wetenschappelijk onderbouwd) :
    Former Reputation Received (400 point(s) total)
    Latest Reputation Received (509 point(s) total)

  9. #34
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default

    Goed verslag Ronald
    Je foto's worden steeds beter ondanks dat je bijna iedere x slecht licht hebt.
    Ga zo doorrrrrrr!!!
    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

  10. #35
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    goeie foto's Ronald! Ondanks het slechte licht!

    en tsja... als je als reporter niet eens meer je mening mag geven dan houdt het toch al snel op. Blijkbaar zit er toch een kern van waarheid in je betoog, anders wordt er niet zo fel op gereageerd

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  11. #36
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Almelo
    Posts
    1.488
    vCash
    126000

    Default

    Ronald,

    Dat rode kruisje op zijn binnenkant rechteronderbeen zie je op een foto van FT ook aan de buitenkant. Hij heeft ze dus 2x laten zetten.
    http://www.fighttalk.nl/bereal/arnhem071107/064.jpg

    Misschien kan Richelieu uitleggen waar het kruis voor staat, want ziet er verdacht uit.
    En misschien Justinian inschakelen voor de te volgen procedure

    Momentopname bij benadering (niet wetenschappelijk onderbouwd) :
    Former Reputation Received (400 point(s) total)
    Latest Reputation Received (509 point(s) total)

  12. #37
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    hahaha....mischien wel jah.

    Nee, het is geen keltisch kruis, dus alle sensatiezoekers kunnen weer gaan zitten omdat een keltisch kruis bijna altijd een combinatie is van een christelijk kruis met een cirkel. Meneer heeft een wat vierkanter kruis. Het Maltezer (duitse) kruis loopt naar buiten breed uit en deze niet.

  13. #38
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    228
    vCash
    126000

    Default Krista

    Hey Ronald,

    Bedankt voor je reactie. Inderdaad is er een verschil van mening aanwezig. Ikzelf vind (na het zien van de partij op youtube) dat Krista de overwinning terecht heeft gekregen.

    Aardige van dit forum is dat je dus gewoon een verschil van mening kan hebben. Zoals je zelf ook aangeeft.

    Mijn opmerking m.b.t. de "correctie" was als semi-vraag opgezet.
    Onder het mom van: "Heb je na het bekijken van youtube nog dezelfde mening". Was ik wel benieuwd naar.

    Inmiddels zijn we een halve week verder en zijn er weer nieuwe partijen in aantocht. Kijk ik zoals gewoonlijk weer uit naar jullie foto's en verslagen.

  14. #39
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Dannyboy View Post
    Inmiddels zijn we een halve week verder en zijn er weer nieuwe partijen in aantocht. Kijk ik zoals gewoonlijk weer uit naar jullie foto's en verslagen.
    Hou de site zeker in de gaten, de 17de is Mixfight aanwezig bij Battle under the Tower in Steenwijk en de 18de zijn we aanwezig bij het topgala van het oosten...RINGS Enschede

  15. #40
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Down Town Emmen
    Posts
    6.334
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dragon Tail View Post
    Ronald,

    Dat rode kruisje op zijn binnenkant rechteronderbeen zie je op een foto van FT ook aan de buitenkant. Hij heeft ze dus 2x laten zetten.
    http://www.fighttalk.nl/bereal/arnhem071107/064.jpg

    Misschien kan Richelieu uitleggen waar het kruis voor staat, want ziet er verdacht uit.
    En misschien Justinian inschakelen voor de te volgen procedure

    http://www.mixfight.nl/Ronald/2007/E...heDragon45.jpg

  16. #41
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Ik heb hier gisteren met Fred Royers over gesproken en hij vroeg me of ik deze foto's wilde posten.












    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  17. #42
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Down Town Emmen
    Posts
    6.334
    vCash
    126000

    Default

    thx Wheelie

  18. #43
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    www.blackjackets.nl
    Posts
    4.297
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dragon Tail View Post
    Moet je doen.
    Ik heb ook nog een zelfde type vechter in mijn stal om effe indruk te maken in Twello.

    Een gala van Muay Boran Gym zonder Scorpio Gym is toch een wiel zonder spaken...

  19. #44
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Khanom Thom View Post
    Een gala van Muay Boran Gym zonder Scorpio Gym is toch een wiel zonder spaken...
    Dat zijn alleen maar relschoppers..die lopen aan jurytafels te schreeuwen...

  20. #45
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Almelo
    Posts
    1.488
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Dat zijn alleen maar relschoppers..die lopen aan jurytafels te schreeuwen...
    ..... tegen fotografen die de jury afleiden, waardoor de puntentelling wordt verpest.
    Momentopname bij benadering (niet wetenschappelijk onderbouwd) :
    Former Reputation Received (400 point(s) total)
    Latest Reputation Received (509 point(s) total)

  21. #46
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Dragon Tail View Post
    ..... tegen fotografen die de jury afleiden, waardoor de puntentelling wordt verpest.

  22. #47
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    www.blackjackets.nl
    Posts
    4.297
    vCash
    126000

    Default

    Ik bemoei me hier niet mee....



  23. #48
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    groningen
    Posts
    4.236
    vCash
    126000

    Thumbs up

    hehehe wij gaan toch niet raar doen forumbroeder

    maar ja en forum is voor antwoord tegeven op en topic en vragen EN om een antwoord terug tekrijgen
    vrije meninguitting in vrij nederland
    sportgroeten
    jan



    " De grootste wijsheid is wijsheid op het juistste moment "

  24. #49
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Khanom Thom View Post
    Ik bemoei me hier niet mee....


    Word tijd dat ik aanstaande zondag eens kont ga schoppen....

  25. #50
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    www.blackjackets.nl
    Posts
    4.297
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Word tijd dat ik aanstaande zondag eens kont ga schoppen....
    Zondag... in de kerk?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •