MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 18 of 18
  1. #1
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    NMGN
    Posts
    319
    vCash
    126000

    Default Trommelvlies gescheurd

    Donderdag met trainen een goeie stoot op mn oor gehad, daarna voelde het alsof er watten inzaten.
    Vrijdagochtend nog steeds last ervan en even de docter gebeld, de assistente daar heeft altijd wel goede tips bij kleine ongemakken, dit keer stond ze erop dat ik langs moest komen om de arts ernaar te laten kijken.
    De arts keek in mn oor en constateerde een gat, zo had ze het nog nooit gezien.
    Ik had nog steeds niet het gevoel dat ik iets "serieus" had, maar ze verzekerde me dat ik het wel serieus moest nemen en ervoor moest zorgen dat er geen water in kon komen, dus niet in bad,zwemmen en uitkijken met douchen.
    Ik moet over 2 weken terug komen om te laten kijken of het al geneest.
    Binnen 6 weken moet het dicht zijn.

    Ze zei ook nog dat het eigenlijk wel vaker voor moest komen bij onze sport maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen ermee naar de docter gaat.
    Doe dat dus wel! Je kan infecties krijgen door water dat naar binnen loopt en als het binnen 6 weken niet dicht is word word je trommelvlies operatief hersteld.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    klote...

    beterschap

  3. #3
    chief108 Guest

    Default

    willem777 heeft dat ook regelmatig gehad met boksen
    een paar weken geleden nog geloof ik

    gast is ook zo doof als de pest....

  4. #4
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    beterschap man
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  5. #5
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Bah klote. Beterschap!

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  6. #6
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    sterkte jongen.. lijkt me echt balen. Ik ben zelf beetje vrije tijds dj.. zou me echt klote lijken dan.

  7. #7
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    NMGN
    Posts
    319
    vCash
    126000

    Default

    Ja nou het doet geen pijn maar het is vervelend, het lijkt alsof er watten in je oor zitten en soms lijkt het ook dat mn evenwicht niet helemaal ok is.
    Ik poste het eigenlijk omdat het vrij onschuldig lijkt en blijkbaar ook best veel voorkomt maar dat mensen er niet snel mee naar de docter gaan en dat beter wel kunnen doen.
    Bedankt voor jullie medeleven.
    Groetjes Chaca
    Mevr. voor degene die dat nog niet wisten

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Sterkte ermee. Ik heb dit ook een keer gehad met boksen, maar bij mij was het met vier weken wel weer dicht. Bij mij op de sportschool heeft best een aantal kerels hier last van gehad...

  9. #9
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Nijmegen!
    Posts
    23
    vCash
    126000

    Default

    Beterschap!

  10. #10
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    heb het of 4-5 keer gehad. een paar weken geleden voor het laatst
    na hooguit 3-4 weken hoor je weer normaal.
    blijft wel een zwakke plek blijkbaar

    je hebt van die speciale bokskappen met zo'n extra bescheremde rand om het oor en daarover gekruisd leertjes. zou preventief kunnen werken.
    je kunt ook nog speciale oordoppen aan laten meten.

    iig beterschap

  11. #11
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    een kameraad van mij heeft een beetje dezelfde klachten, en heeft het er over dat hij "gekraak" hoort...

    is dit ook een van de symptonen??

  12. #12
    Jochem Guest

    Default

    Ik heb het ook gehad, ben er meerdere keren voor bij de huisarts geweest (over bijna 7 jaar!), telkens kreeg ik te horen dat er niks aan de hand was. Terwijl ik het water niet in kon, als ik ging zwemmen verdronk ik zowat (water loopt in je oor, veel pijn, je wordt misselijk en je evenwichtsgevoel is weg)

    Toen een keer bij een routine-controle voor iets anders zij die oetlul, " he wist je dat je een scheur in je trommelvlies hebt?" Ondertussen zit ik bij een andere huisarts

    Afijn, werd dus een operatie, ze snijden je oor half eraf (moest bij mij iig) en klappen het weg, fixen je trommelvlies en je bent weer ok. Volledig herstel na een paar weken.

    Edit: Mijn belangrijkste symptoon was dat ik lucht uit mijn oor kon blazen. Als je je neus dichtknijpt en blaast, blies ik wat lucht via mijn oor eruit.

  13. #13
    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    974
    vCash
    126000

    Default

    Hey dat kan ik ook en als ik te diep onder water ga loopt het water er ook in krijg ik ook een heel zeer oor. Ik zal er is mee naar de dokter gaan dan.

  14. #14
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb het meerdere keren gehad. De eerste keer gebeurde tijdens een wedstrijd. Meteen de eerste stoot, daarna klonk het alsof ik een emmer op mijn hoofd had. Mijn trommelvlies was er VOLLEDIG uit geslagen en hing nog aan een klein velletje in mijn oor. De huisarts had het nog nooit zo ernstig gezien en vond het zo interessant dat hij zijn assistentes van de praktijk erbij riep om, om de beurt in mijn oor te kijken.
    Ik zou er, volgens de huisarts, problemen mee kunnen krijgen met bijv. duiken of iets dergelijks. Het was binnen 2 weken volledig dicht en een aantal jaren terug heb ik zonder problemen gedoken.


    Detail: na de partij heb ik een watje in mijn oor gedaan. Die heb ik nooit meer terug gevonden

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fr3ddy View Post
    Detail: na de partij heb ik een watje in mijn oor gedaan. Die heb ik nooit meer terug gevonden
    LOL

  16. #16
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Heemskerk
    Posts
    116
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fr3ddy View Post

    Detail: na de partij heb ik een watje in mijn oor gedaan. Die heb ik nooit meer terug gevonden
    Dat heb ik dus een aantal jaar geleden gehad, had toen last van troep in mn oor, dus watje erin etc. Daarna het watje niet meer terug gevonden tot 2x aan toe. Kwam ik een week later bij de dokter (voor mn oor dus) kon hij niks zien, bleek dus dat die watjes in mn oor gezogen waren en vol met bloed etc. zaten. Was geen fijn gevoel toen hij ze eruit trok! Dus daar moet je denk ik wel mee oppassen!

  17. #17
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Whaha 'horror' man! Hmmm.. die partij is nu ruim 7 jaar geleden.. en heb nog nergens last van..

  18. #18
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Leon, Mexico
    Posts
    5.191
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by jcsport View Post
    Ja nou het doet geen pijn maar het is vervelend, het lijkt alsof er watten in je oor zitten en soms lijkt het ook dat mn evenwicht niet helemaal ok is.
    Ik poste het eigenlijk omdat het vrij onschuldig lijkt en blijkbaar ook best veel voorkomt maar dat mensen er niet snel mee naar de docter gaan en dat beter wel kunnen doen.
    Bedankt voor jullie medeleven.
    Groetjes Chaca
    Mevr. voor degene die dat nog niet wisten
    Bedankt voor het posten en in ieder geval veel beterschap!

    Enne ... Mevrouw?! Foto?!
    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je hebt het overigens over mensen met een judo-achtergrond die beseffen dat guardspringen een zeer effectieve techniek is. Dat wordt ook niet ontkend, althans niet door mij, ...
    Mixfight-Ambassadeur in Mexico

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •