Results 1 to 13 of 13

Default Kuyt baalt van status bij Oranje

Kuyt baalt van status bij Oranje

Geschreven door Bart Kruyt op donderdag, 22 november om 11:28 Dirk Kuyt beleeft bij het Nederlands elftal niet zijn meest fijne momenten. Hoewel Oranje zich afgelopen weekend plaatste voor het EK, is de Katwijker van basisspeler gedegradeerd tot bankzitter. Zelfs gisteravond, toen Oranje met een veredeld B-elftal aantrad in Wit Rusland, was er geen plek voor Kuyt. De spits baalt.Tegenover de camera's van RTL7 liet de anders zo timide Kuyt zijn frustraties de overhand nemen. "Ik was er klaar voor om te starten en daarom ben ik zeer teleurgesteld dat ik niet vanaf het begin speelde. Daar heb je mee te maken, de trainer kiest voor iemand anders. Daar verander je niet zoveel aan, maar ik ben het er zeker niet mee eens
    De spits van Liverpool weet wat zijn positie is binnen het Nederlands elftal, maar heeft daar geen vrede mee. Nadat Ruud van Nistelrooy terugkeerde wist ik dat de kans klein was dat ik in de spits zou staan. Toch had ik grote verwachtingen op het moment dat we met twee spitsen gingen spelen. Ik dacht dat ik een kans maakte, maar moest weer op de bank beginnen. Ik wil geen twaalfde man zijn. Ik wil gewoon in de basis spelen."
    Advertentie door Mixfight.nl
    I love it when a plan comes together. Colonel John Smith aka "Hannibal"

Hij moet zichzelf nou ook weer niet overschatten!
    I love it when a plan comes together. Colonel John Smith aka "Hannibal"

idd maar hij is volgens mij niet de enige, ik hoor na zowat elke wedstrijd wel weer een speler direct zeggen dat ze prima gespeeld hebben (maar we zijn natuurlijk in het EK dus zal niet zeuren)..

op zich natuurlijk niet zulke zulke rare uitspraken van kuyt, moet ook zijn ei kwijt denk ik...

psies en bij liverpool ging t al slecht, hij zit ff in een dip

Toch mag Koevermans zijn veters nog niet strikken.
    Sowieso vreemd dat hij verkozen wordt boven Huntelaar.
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

Ik denk dat Koevermans wel een nuttige spits is.
    Kuijt is wel een goede speler maar internationaal heeft hij zich nog niet echt bewezen

Koevermans is een goede spits om erbij te hebben (beetje vennegoor type).
    Spitsen als Van Nistelrooy, Makaay, Kuyt en Huntelaar zijn toch wel van een iets ander kaliber lijkt me.
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

Kuyt is een kanjer maar niet de beste spits.

Aujourd'ui ne pas executez de homofile - vandaag geen flikker uitgevoerd.

Quote Originally Posted by Maupie View Post
    Kuyt is een kanjer maar niet de beste spits.
    Daar kan je over twisten natuurlijk. Ik bedoel, hoeveel van de andere spitsen hebben gescoord in een champions league finale?
    Daarnaast is Kuyt met z'n loopvermogen ideaal als bewegende spits om een diepe spits heen. Hij is als aanspeelpunt aan de bal heel sterk, geeft daarmee middevelder de kans om aan te sluiten.
    Bij van Nistelrooy is dat heel anders, die is als diepe spits, als pure afmaker goed maar als aanspeelpunt bakt hij er niks van. Een bal vast houden en in de ploeg houden is er niet bij. Hij komt het beste tot zijn recht met een balvaste, sterke speler met veel loopvermogen in zijn rug. De manier waarop Raul speelt bij Real. Dat werkt heel goed.
    Nou wil ik Kuyt niet vergelijken met Raul, want Raul is wel een aantal klasse beter. Maar in die rol zou Kuyt in Oranje wel het beste tot zijn recht komen.

Quote Originally Posted by Spike_tm View Post
    Daar kan je over twisten natuurlijk. Ik bedoel, hoeveel van de andere spitsen hebben gescoord in een champions league finale?
    Daarnaast is Kuyt met z'n loopvermogen ideaal als bewegende spits om een diepe spits heen. Hij is als aanspeelpunt aan de bal heel sterk, geeft daarmee middevelder de kans om aan te sluiten.
    Bij van Nistelrooy is dat heel anders, die is als diepe spits, als pure afmaker goed maar als aanspeelpunt bakt hij er niks van. Een bal vast houden en in de ploeg houden is er niet bij. Hij komt het beste tot zijn recht met een balvaste, sterke speler met veel loopvermogen in zijn rug. De manier waarop Raul speelt bij Real. Dat werkt heel goed.
    Nou wil ik Kuyt niet vergelijken met Raul, want Raul is wel een aantal klasse beter. Maar in die rol zou Kuyt in Oranje wel het beste tot zijn recht komen.
    Jij hebt gelijk. Maar mij lijkt Van Persie beter om Van Nistelrooy heen. Hij is ook meer van het nivo Raul.
    "...luck is when preparation meets opportunity." - Ken Shamrock

"Simplicity is the key to brilliance."
    - Bruce Lee

Ik vraag mezelf al jaren af waarom die van basten Makaay nooit selecteerd.
    Koevermans, vennegoor, Huntelaar, Babel en zelfs Kuyt zijn allemaal minder dan hem.

Quote Originally Posted by smike View Post
    Ik vraag mezelf al jaren af waarom die van basten Makaay nooit selecteerd.
    Koevermans, vennegoor, Huntelaar, Babel en zelfs Kuyt zijn allemaal minder dan hem.
    De opdracht die Van Basten meekreeg van de KNVB was toekomstgericht. Dus met jonge(re) spelers een team bouwen. Dat betekend dat er voor de ouwe knarren geen plaats meer is. Dat doet 'ie dan nog redelijk. Jammer van dat team aspect, daar begrijpt hij niet veel van hè

Zou die een voorbeeld kunnen nemen aan Foppe, die maakt een team van lammen en blinden nog Europeesch Kampioen
    Is that a guardjumper in your pocket or are you just happy to see me?

Maar zoveel jongere spelers zie ik niet, de spelers die hij nieuw heeft geselecteerd zijn al helemaal niet jong.

Tags for this Thread

Bookmarks