MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 35 of 35
  1. #26
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    misschien reageer ik wel overdreven,


    maar ik kan me wel je eerste positieve bijdrage voor de geest halen; iets in de trant van: heb je voor dit advies zo lang voor fysio gestudeerd? ben je dronken of zoiets? ongeveer...
    Niet echt een vriendelijke bedoelde opmerking.
    Zeg dat ik fout zit en leg uit waarom dat dan zo is.
    Die fysio-opmerking is in mijn ogen sarcastisch.
    Overigens meld ik alleen dat ik fysio ben, omdat er naar gevraagd werd in andere posts. Ik probeer er niet mee te pronken, want ik ben me prima bewust van mijn beperkingen tav kennis en kunde over trainingsleer. Ik heb me er vnl in verdiept omdat ik het op mezelf wilde toepassen, pas later ben ik het gaan toepassen op anderen. Ik word me er steeds meer van bewust dat ik heel veel NIET weet. Maar ik vind het leuk om erover te discussieren, want ik leer van de feedback (niet die van jou).
    ALs ik interessant wil overkomen ga ik wel mn naam eronder zetten ok?

    Ik weet dat ik af en toe 'moeilijk' dingen opschrijf. Ik probeer om dat zo weinig mogelijk te doen, maar helaas, ik verval in oude fouten. Dat komt, omdat ik het moeilijk vind om al typend dingen uit te leggen. Tis al zo vaak een lange zit om het een en ander uit te leggen.
    Met een potje voetbal probeerde ik dus een voorbeeld te geven van een activiteit waar je in intervallen inspanning levert. En ik ben overigens nog steeds van mening dat een potje voetbal een prima conditietraining is, dus ik zwak niets af.
    Ja, het kan leiden tot blessures, maar afgezien daarvan snap ik nog steeds niet waarom het zo dom is om voetbal aan te voeren als een aanvullende conditietraining. Het is zelfs te verkiezen boven een lange duurloop.
    anyway,
    ik zal je post wel verkeerd opgevat hebben.
    Leuk dat je meedoet aan deze discussie, bedankt voor de kritiek.
    Post eens wat vaker in deze sectie.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    ik ben het opzich wel met focus eens.. balsporten zoals voetbal, basketbal, rugby, korfbal, handbal etc etc zijn eigenlijk een continue intervaltrainen... naar voren rennen, naar achteren rennen, opzij etc etc etc... continue suicides lopen... (mits je fanatiek speelt en niet zoals ik op tv zie, één actie en dan weer wandelen)..

    je kunt er idd blessures van oplopen... maar dat kun je overal.. dat is een afweging die je kunt maken...

    maar op een wekelijkse zomermiddag een paar uur basketballen op pleintje met wat vrienden waarbij je conditie vooruit mee gaat is toch niets mis mee?

  3. #28
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    En dan hebben we het niet eens over blessures. IIg als ik zeker een blessure wil, moet ik een potje gaan voetballen met een stel maten.
    kom op jochem.
    iemand die z'n eigen bloemkooloren leeg zuigt is nergens bang voor.
    zeker niet voor een zeikerig voetballers blessuretje...

    p.s. dat was jij toch ? (van die bloemkooloren)

  4. #29
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Chico View Post
    maar op een wekelijkse zomermiddag een paar uur basketballen op pleintje met wat vrienden waarbij je conditie vooruit mee gaat is toch niets mis mee?

    't is pas januari gvd

    ik wil zomer !

  5. #30
    chief108 Guest

    Default

    ik haat teamsporten...

    en ik wil ook zomer

  6. #31
    Jochem Guest

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    misschien reageer ik wel overdreven,


    maar ik kan me wel je eerste positieve bijdrage voor de geest halen; iets in de trant van: heb je voor dit advies zo lang voor fysio gestudeerd? ben je dronken of zoiets? ongeveer...
    Niet echt een vriendelijke bedoelde opmerking.
    Zeg dat ik fout zit en leg uit waarom dat dan zo is.
    Die fysio-opmerking is in mijn ogen sarcastisch.
    Overigens meld ik alleen dat ik fysio ben, omdat er naar gevraagd werd in andere posts. Ik probeer er niet mee te pronken, want ik ben me prima bewust van mijn beperkingen tav kennis en kunde over trainingsleer. Ik heb me er vnl in verdiept omdat ik het op mezelf wilde toepassen, pas later ben ik het gaan toepassen op anderen. Ik word me er steeds meer van bewust dat ik heel veel NIET weet. Maar ik vind het leuk om erover te discussieren, want ik leer van de feedback (niet die van jou).
    ALs ik interessant wil overkomen ga ik wel mn naam eronder zetten ok?

    Ik weet dat ik af en toe 'moeilijk' dingen opschrijf. Ik probeer om dat zo weinig mogelijk te doen, maar helaas, ik verval in oude fouten. Dat komt, omdat ik het moeilijk vind om al typend dingen uit te leggen. Tis al zo vaak een lange zit om het een en ander uit te leggen.
    Met een potje voetbal probeerde ik dus een voorbeeld te geven van een activiteit waar je in intervallen inspanning levert. En ik ben overigens nog steeds van mening dat een potje voetbal een prima conditietraining is, dus ik zwak niets af.
    Ja, het kan leiden tot blessures, maar afgezien daarvan snap ik nog steeds niet waarom het zo dom is om voetbal aan te voeren als een aanvullende conditietraining. Het is zelfs te verkiezen boven een lange duurloop.
    anyway,
    ik zal je post wel verkeerd opgevat hebben.
    Leuk dat je meedoet aan deze discussie, bedankt voor de kritiek.
    Post eens wat vaker in deze sectie.
    De opmerking was niet disrespectvol bedoeld, een plaagstootje was het in mijn ogen. Ik vind je post juist meestal waardevol, alleen deze vond ik persoonlijk een vreemd advies.

  7. #32
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    zou ik ook gewoon tegen moeten kunnen
    Zijn we koel Jochem?

  8. #33
    Jochem Guest

    Default

    altijd man.

  9. #34
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    173
    vCash
    126000

    Default

    pfff.gelukkig dat jullie nog vriendjes zijn Nu durf ik nog wel een vraag te stellen..
    Hij is wel een beetje off topic..ik hoop niet dat dat erg is?

    Ik heb een enkelblessure (banden aan de buitenkant, 3 wk geleden) daarvan ben ik nog aan het herstellen. Ik heb geprobeerd weer wat mee te doen aan de thaibokstraining van zaterdag en gisteren 5 km gelopen (op een band voor de demping). Nu had ik de rest van de dag last van steken aan de binnenkant (!) van mijn enkel..Enig idee hoe dat dan kan? En heeft iemand nog tips voor snel herstel? (tape heb ik al gehad en is er even af om mijn huid te laten ademen, doe ik er morgen wel weer op) MOet er wel bij zeggen dat ik de eerste week van blessure gewoon ben doorgegaan, weliswaar ingetaped maar toch..ik wilde de ernst niet zo onder ogen zien denk ik de tussenliggende week wat spinning enzo gedaan (saai).
    Ik doe overigens al balans oefeningen en draaien met de voet

  10. #35
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    ik zou zeggen rust... ik heb zelf een paar jaar geleden doorgetraind met een geblesseerde enkel... en op een gegeven moment ging elke dag minimaal één keer door beide enkels heen.. toen drong het door dat ik rust moest nemen...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •