MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.861
    vCash
    126000

    Default Weighted vest waar te koop??

    Ben van plan een weighted vest te kopen alleen weet ik nog niet welke en waar? Best wel essentieel natuurlijk.

    Wie heeft advies of tips??
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ik heb er een van Reebok, tot 18kg.
    hij is vrij prijzig, maar zit goed strak om mn lichaam, dus geen klotsende gewichten. Ben er erg tevreden over.
    www.humanmotion.nl
    ook leuke oefeningen op de site overigens

    http://www.humanmotion.nl/prod_show....o=TFRE_RE10109

  3. #3
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.861
    vCash
    126000

    Default

    @focus, tx voor de info.

    idd een prijzig vessie (iron vest).

    Misschien moet ik sowieso met een licht vest beginnen

  4. #4

    Default


    ={Si Vis Pacem Para Bellum}=
    ={It's not about the size of the dog in the fight, it's about the size of the fight in the dog}=
    ={Talk softly but carry a big stick}=

  5. #5
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    365
    vCash
    126000

    Default

    ja wel interesante topic ik wou namelijk tijdje geleden ook zo'n vest aanschaffen maar wat zijn nou de werkelijke voordelen ervan????
    neemt je spiermassa snel toe? gaat het afvallen sneller?
    wie heeft er ervaring mee en kan wat antwoorden geven want ik heb tegenstrijdige dingen erover gehoord dat je snel blessures krijgt aan je knieen en enkels maar of dit waar is?

  6. #6
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Sorry dat ik zo laat reageer op je vraag...
    om te beginnen, de kans op blessures is idd aanwezig -als je er onverstandig gebruik van maakt.

    Wat kan je ermee doen en wat zijn de te behalen winsten?
    Het toevoegen van een relatief licht gewicht zal je massa en maximale kracht niet of nauwelijks doen toenemen.
    Wel kan het de conditietraining zwaarder maken (joggen met vest) en -de reden dat ik hem gebruik- de explosiviteit van de benen vergroten.
    Je kunt hem omdoen en dan jumpsquats doen, vanuit diepe squatpositie op een verhoging springen, hellingen oprennen, trappen op sprinten, vanuit stilstand wegsprinten. Het versnellen van je eigen gewicht is bij deze oefeningen niet meer te verbeteren; door nu een klein beetje extra gewicht toe te voegen moet je, om dezelfde start/spring/sprint snelheid te bereiken, meer kracht ontwikkelen. Die extra kracht die je leert te ontwikkelen kun je dan -hopelijk- weer toepassen in de bewegingen met eigen lichaamsgewicht. Voor MMA kan het nuttig zijn, om bijvoorbeeld meer kracht en snelheid te hebben tijdens een shoot oid. Maar ook andere drills zijn te bedenken.. waarbij je bijv. plots naar achteren moet omdat iemand instormt, of je wilt juist afstand overbruggen naar de tegenstander tijdens (kick)boksen. Allemaal vanuit stilstand versnellen. Of je wilt juist sneller van richting kunnen veranderen tijdens een gevecht..afremmen en weer de andere kant op bewegen bijvoorbeeld.
    Je versnellingen kunnen dus verbeterd worden met het vest.

    let op: Je gewrichten, pezen ed krijgen het wel zwaarder te verduren, dus bouw het geleidelijk op. De aanpassing van gewrichten, pezen ed duurt lang!!!! Met name het landen na een stap of sprong is zwaar belastend. Dan is het veiliger om trappen op te rennen, of ergens op te springen (geen valmoment).

    Om nog betere trainingseffecten te krijgen zou je daarnaast ook de maximale kracht en snelheid kunnen verbeteren. (dmv zware squats ed.) .
    Ook dieptesprongen, counterjumps, downhill running ed horen er dan bij om het plaatje compleet te krijgen.

    Voor geinteresseerden volgt hier een iets meer natuurkundige uitleg:
    F=m.a, oftewel, kracht= massa maal versnelling. Anders geschreven¨a=F/m. Wanneer je de massa (m) vergroot maar de versnelling (a) constant wilt houden, moet je de kracht (F) verhogen. En wanneer je de snelheid niet kan vergroten, kan je nog wel de massa vergroten. dmv een gewichtsvestje!

    Verder is vermogen de hoeveelheid kracht die je per seconde kan vrijmaken. W= FxS/ t
    ff simpel gezegd: hoe meer kracht je per seconde kan opwekken, hoe meer vermogen je levert.

    NB: Je kan dus gewicht toevoegen met het vest. Je kan echter ook proberen om de snelheid te verhogen.
    Een goede methode (beetje off topic, maar ik kan het niet laten), is om de kinetische energie (Uk=1/2 mv²) te vergroten. Door van een verhoging af te springen stop je meer snelheid in het systeem. Dit is een superieure methode om te trainen en moet eigenlijk ook toegepast worden tijden andere oefeningen zoals bankdrukken. Om veel gewicht te kunnen banken moet je dus de barbell relatief snel laten zakken!!! Ook kan er gewerkt worden met elastieken ed..Dit is wel een extreem zware trainingsmethode en ik zal het hier verder bij laten.
    Ik draai weer es door, sorry mensen.. mocht het onduidelijk zijn of overkomen als quasi-interessant blablabla, ff schelden en dan probeer ik het beter uit te leggen

  7. #7
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    wbt afvallen, ik denk het niet. Durf ik niet met zekerheid te zeggen...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •