MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 51 to 75 of 140
  1. #51
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Down Town Emmen
    Posts
    6.334
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by chief108 View Post
    LOL....

    dan voel ik me morgen tenminste ietsjes minder bejaard

    hoop ik....
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by paspoes View Post
    nutteloos is het zeker niet, het is wat je leuk vind
    ok ok.. had beter kunnen zeggen voor mij is het een nutteloze oefening

    ben al vrij explosief en klein en heel compact gebouwd... euh.. doe 't ook niet voor uiterlijk ofzo... en het helpt me niet echt met sneller of harder stoten..

    wat dat betreft vind ik bijv. squatten dan een betere oefening of deadlifts, olympic lifts, cleans etc... betrekt m'n hele lichaam erbij.. kan ik weer meer gebruiken bij bijv. worstelen

    maar respect voor je 300+ kg record doe ik je zeker nooit niet na

  3. #53
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    hoezo helpt bankdrukken niet met sneller en harder stoten... een deel van de kracht komt toch ook uit de triceps en borst? en dat is ook wat je traint met bankdrukken...

    kan me vergissen.. maar toch

  4. #54
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tapilaha View Post
    ok ok.. had beter kunnen zeggen voor mij is het een nutteloze oefening

    ben al vrij explosief en klein en heel compact gebouwd... euh.. doe 't ook niet voor uiterlijk ofzo... en het helpt me niet echt met sneller of harder stoten..

    wat dat betreft vind ik bijv. squatten dan een betere oefening of deadlifts, olympic lifts, cleans etc... betrekt m'n hele lichaam erbij.. kan ik weer meer gebruiken bij bijv. worstelen
    je hele lichaam behalve je borstspieren dus ...

    Ik ben het met je eens dat squatten enzo veel belangrijker is, maar toch. benchpressen is voor niemand nutteloos.

  5. #55
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ja maar je moet die kracht wel kunnen overbrengen.
    bij een beweging als een stoot gaat het er uiteindelijk om dat je 'tegen de grond afzet'. ALs er ergens een zwakke plek zit, door krachttekort of instabiliteit van een of meerdere gewrichten, dan gaat er energie verloren.

    Verder gaat het bij een (goede) stoot om een gecoordineerde beweging van het hele lichaam. ALLE spiergroepen die betrokken zijn (en dat is dus vanaf je grote teen tot je knokkel) werken samen. Dit samenspel luistert ONGELOOFLIJK nauw! Waanzinnig complexe beweging, een perfecte afstemming van de spiergroepen onderling vereist dan ook jaren van trainen, verbeteren, verfijnen. Laat ik even aanleg buiten beschouwing...Stop je zomaar meer kracht in bepaalde spiergroepen, dan verstoor je het samenspel ENORM. Het lichaam moet op zoek gaan naar een nieuw evenwicht. ALLE spiergroepen moeten zich nu gaan aanpassen.
    Dit kan oa betekenen dat je -ondanks je gewonnen spierkracht- maar een klein percentage van die bijgekomen spierkracht daadwerkelijk gebruikt om te stoten. Bovendien is kracht niet eens de issue als we het hebben over de armen bji stoten. Het gaat om SNELHEID.
    De benen en de romp genereren kracht (rotaties en voorwaartse beweging) en de schouders en armen bewegen weer ten opzichte van de romp. Het is dus een optelsom van bewegingen (net als wanneer je op een roltrap staat en dan ook nog eens gaat lopen, jouw snelheid komt bij die van de roltrap).
    Om het nu even 'simpel' te houden. Je kan in een licht voorwerp geen kracht stoppen. Je kan een muntje niet met grote kracht weggooien, WEL MET HOGE SNELHEID. Hoe zwaarder het voorwerp/lichaamsdeel, hoe meer kracht je kan toepassen. Een kogelstoter zal met een bankdruk van 200kg of meer gebaat zijn (meestal). Voor een bokser zal het veel belangrijker zijn om explosief te zijn. Is nog een heel verhaal, het gaat hier om Rate Of Force Development.
    In het kort: Wanneer je bankdrukt duurt het eventjes voor je je Maximale kracht ontwikkelt tegen de stang. Laten we zeggen 0.5 seconden of zo.
    een stoot is dan allang afgelopen. De RFD is dus laag met bankdrukken en hoog met stoten. De kracht die je leert te ontwikkelen met een zware bankdruk kan je dus niet toepassen met stoten. Nu is de RFD per persoon anders. De een zal gebaat zijn met een zwaardere bank, de ander zal zich mn moeten concentreren op het explosiever worden. Maar gewoon een zware bankdruk zal zich niet altijd vertalen in een hardere stoot.
    Het is dus vaak beter om te banken met een gewicht dat lichter is en waarmee je tracht om in een zeer korte tijd je max kracht te ontwikkelen.
    ideaal gezien verbeter je beiden continu; Fmax en RFD moeten het gehele jaar door worden getraind. Maar een bank van 200kg zal je niet helpen. Daar is je vuist te licht voor.

  6. #56
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    olympische oef hebben als voordeel dat ze altijd het hele lichaam laten samenwerken. Geen deelbeweging, en dus ook geen verstoorde verhouding van krachtenopbouw in het lichaam. Bovendien worden de bewegingen vaak op snelkracht en vermogen getraind.
    borstspieren hoeven niet heel veel max.kracht te ontwikkelen met stoten hoor.
    ik ken bodybuilders die niet eens een deuk in een pakje boter slaan.

  7. #57
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    olympische oef hebben als voordeel dat ze altijd het hele lichaam laten samenwerken. Geen deelbeweging, en dus ook geen verstoorde verhouding van krachtenopbouw in het lichaam. Bovendien worden de bewegingen vaak op snelkracht en vermogen getraind.
    borstspieren hoeven niet heel veel max.kracht te ontwikkelen met stoten hoor.
    ik ken bodybuilders die niet eens een deuk in een pakje boter slaan.
    Ik denk dat Bob Sapp meer benched dan Crocop or Rutten. Ik denk niet dat hij even hard stoot als die twee.

    Hard stoten = zoveel mogelijk massa achter je zo snel mogelijk bewegende vuist brengen.

  8. #58
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Down Town Emmen
    Posts
    6.334
    vCash
    126000

    Default

    leer een bodybuilder stoten en dan kom je wel achter

  9. #59
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by paspoes View Post
    leer een bodybuilder stoten en dan kom je wel achter
    Heb ik al eens gedaan. Resultaat: allemaal ongedeukte pakjes boter

  10. #60
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    kleine bump

    Cro-cop zei in een interview dat zijn max 150kg*3 is. Netjes dus.
    Sapp duwt 600lbs.
    Lesnar +500lbs.

    Tuurlijk zal benchpress je helpen, op zich is het een goede oefening als "horizontal push", maar de "hoeveel bench je"-freaks die denken dat een goede bench overdraagt in een goede slag verneuken het imago van de oefening stevig.

    Het grootste nadeel van de bench vind ik dat als je degelijk wat gewicht drukt je je schouders naar achter moet trekken vanwege de blessuregevoeligheid. Een stoot is juist the other way round. Met een push-up heb je dit probleem niet en kun je wel de slagtechniek meer nabootsen.

    plyo push-ups > Push-ups > push/shoulder press > bench press met relatief smalle grip(armen op 90 graden van je lichaam) > machine press

    Sidenote, ik druk 140kg*1.
    Last edited by calyptus; 03-02-2008 at 21:45.

  11. #61
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    daar gaat mn theorie


    of: mensen die hard kunnen slaan, hebben ook de potentie om een zware bankdruk te krijgen. Immers; goede neurale sturing, veel type2vezels, kunnen veel vermogen opwekken. Dat wil nog niet zeggen dat mensen die een zware bank hebben ook hard kunnen slaan. Het wil ook niet zeggen dat de stoot harder is geworden door de zware bankdruk.

  12. #62
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by calyptus View Post
    kleine bump

    Cro-cop zei in een interview dat zijn max 150kg*3 is. Netjes dus.
    Sapp duwt 600lbs.
    Lesnar +500lbs.

    Tuurlijk zal benchpress je helpen, op zich is het een goede oefening als "horizontal push", maar de "hoeveel bench je"-freaks die denken dat een goede bench overdraagt in een goede slag verneuken het imago van de oefening stevig.

    Het grootste nadeel van de bench vind ik dat als je degelijk wat gewicht drukt je je schouders naar achter moet trekken vanwege de blessuregevoeligheid. Een stoot is juist the other way round. Met een push-up heb je dit probleem niet en kun je wel de slagtechniek meer nabootsen.

    plyo push-ups > Push-ups > push/shoulder press > bench press met relatief smalle grip(armen op 90 graden van je lichaam) > machine press

    Sidenote, ik druk 140kg*1.
    Zou stoten met een rubber band als weerstand niet nog beter zijn? Dan kan je de hele keten van spieren/pezen van je voeten tot he onderarmen in één keer samen trainen.

    YouTube - Resistance Training 2-10-07


  13. #63
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    stoten met een elastiek is weer tricky.
    het zou kunnen dat je stoot erdoor verslechtert,
    want je 'verziekt' je coordinatie.
    immers, elastiek geeft progressief steeds meer weerstand,
    stoot is ballistisch.
    Bankdrukken met elastieken (bv 'accommodating resistance', of 'overspeed eccentrics') zou dan weer beter zijn.

    echt lastige materie, hoe langer ik erover nadenk, hoe listiger het wordt.

  14. #64
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    In me top 1x120 kg met een eigen gewicht van 69kg.

  15. #65
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    stoten met een elastiek is weer tricky.
    het zou kunnen dat je stoot erdoor verslechtert,
    want je 'verziekt' je coordinatie.
    immers, elastiek geeft progressief steeds meer weerstand,
    stoot is ballistisch.
    Bankdrukken met elastieken (bv 'accommodating resistance', of 'overspeed eccentrics') zou dan weer beter zijn.

    echt lastige materie, hoe langer ik erover nadenk, hoe listiger het wordt.
    de benchpress vertalen naar de sportspecifieke eisen van een harde stoot is dus lastig. een maximale press verhoogt wel een stukje algemene basiskracht.
    ik vraag me af of dit in de praktijk echt contraproductief zou zijn voor harde stoten.

    daarnaast is het natuurlijk super cool om te doen

  16. #66
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    je hele lichaam behalve je borstspieren dus ...

    Ik ben het met je eens dat squatten enzo veel belangrijker is, maar toch. benchpressen is voor niemand nutteloos.
    tis niet zo dat ik benchen heelemaaaal oversla maar ik hoef niet perse tot de 150 kg te kunne benchen zeg maar...

    heeft ook wel wat met uiterlijk te maken.. wil niet als een of ander klein michelinmannetje rondlopen

  17. #67
    Jochem Guest

    Default

    Quote Originally Posted by dimitri View Post
    Ik denk dat Bob Sapp meer benched dan Crocop or Rutten. Ik denk niet dat hij even hard stoot als die twee.

    Hard stoten = zoveel mogelijk massa achter je zo snel mogelijk bewegende vuist brengen.
    Niet? vraag het aan Hoost. Bob sapp slaat harder. gewicht telt ook zwaar mee in die rekensom zoals je zelf ook al aangeeft. (massa)

  18. #68
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    Niet? vraag het aan Hoost. Bob sapp slaat harder. gewicht telt ook zwaar mee in die rekensom zoals je zelf ook al aangeeft. (massa)
    Hoeveel massa je achter die vuist krijgt is een kwestie van techniek.

    Misschien kunnen Peter Aert of Crocop bevestigen of Sapp harder slaat. Zij maakten korte metten met Sapp, en hadden het heel wat moeilijker met Hoost iirc.

    Sommige vechters hebben het moeilijk met de onorthodoxe stijl van Sapp omdat ze gewoon zijn tegen andere echte kickboxers te vechten.


  19. #69
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Het gaat hier niet om die de wedstrijd wint, maar of een zware bankdruk ook bijdraagt aan een hardere stoot, direct danwel indirect.
    Maar inderdaad, Bob Sapp weegt zo gigantisch veel, als hij zn gewicht achter zn stoot krijgt, dan telt dat wel mee.

    Mogelijk is die zware bankdruk bij de toppers, tevens zwaargewichten, wel een gevolg van juiste spiervezelsamenstelling, gerichte training en de gebruikelijke dosis sap. Staat het los van het stoten

    ben het in ieder geval met Dimitri eens: stoten is in eerste instantie kwestie van techniek.
    Daarnaast ook massa en snelheid. Of je met een uberzware bankdruk een van deze factoren verbetert??

  20. #70
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    .

    Mogelijk is die zware bankdruk bij de toppers, tevens zwaargewichten, wel een gevolg van juiste spiervezelsamenstelling, gerichte training en de gebruikelijke dosis sap. Staat het los van het stoten

    ben het in ieder geval met Dimitri eens: stoten is in eerste instantie kwestie van techniek.
    Daarnaast ook massa en snelheid. Of je met een uberzware bankdruk een van deze factoren verbetert??
    zo bekeken is een zware bankdruk eigenlijk gewoon 1 van de prettige bijkomstigheden van de juiste spiervezelsamenstelling e.d. van de vechtsporttoppers.
    en niet zo zeer dat de harde stoot een gevolg is van die zware bankdruk of daar zelfs maar verband mee houdt.
    it just comes with the job

  21. #71
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    1.073
    vCash
    126500

    Default

    Quote Originally Posted by dimitri View Post
    Ik denk dat Bob Sapp meer benched dan Crocop or Rutten. Ik denk niet dat hij even hard stoot als die twee.

    Hard stoten = zoveel mogelijk massa achter je zo snel mogelijk bewegende vuist brengen.
    Sinds wanneer is cro cop zo'n puncher? Kan me niet herinneren dat cro cop ooit in de buurt van Ernesto omver slaan is gekomen. Bob sapp maait, maar wel heel hard

  22. #72
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    1.073
    vCash
    126500

    Default

    Ray sefo zegt dat Mark Hunt en Mighty MO de hardste punch uit het circuit hebben. En hijzelf natuurlijk, maar dat zegt Ernesto. Bernardo had ook wel een harde.

  23. #73
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Reading, UK
    Posts
    1.379
    vCash
    126000

    Default

    onder mannen die echt hard kunnen slaan versta ik Ray Sefo en Igor Vovchanchyn.

    Yeah....that uhhhhh...... there's definately uhhhhmm.. some data there...

  24. #74
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    yup,
    en Mike Tyson hoort daar ook bij
    "If you have to stop and think, it's too late"

  25. #75
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    en ene willem777...
    maar misschien denkt ie dat alleen maar

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •