MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 19 of 19
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    den helder
    Posts
    2.914
    vCash
    126000

    Default Sportvoeding mijn ervaring

    Beste mensen, hier mijn verhaal.

    Nutriworld is de grootste importeur van Europa in sportvoeding, van gewichtsverlies tot anti veroudering supplementen. Wij zijn gekend voor onze kennis van producten, betrouwbaarheid, snelle levering!! en lage prijzen!!


    Even voorstellen.
    Mijn naam is Jorina Baars, ik doe al zo’n 12 jaar aan kickboxen. Mijn resultaten tot nu toe zijn tweevoudig Nederlands tweevoudig Europees en Wereld kampioen. Ik word al ongeveer een jaar gesponsord door Nutriworld. Ik doe aan topsport, ik train 6 dagen in de week waarvan 3 dagen in de week twee maal per dag. U begrijpt dat ik dus enorm veel van mijn lichaam vraag, en niet meer zonder sportvoeding kan.
    Zonder sportvoeding,
    maandag begon op zich goed, de training liep die dag vaak lekker.
    Dinsdag had ik vaak nog spierpijn van maandag, maar ik moest weer aan de bak met trainen. Doordat ik nog spierpijn had ging de training al vaak niet zoals ik wilde.
    Woensdag voelde mijn lichaam al “leeg”, ik had nog steeds spierpijn van maandag en trainen ging weer niet zoals het moest zijn.
    Donderdag ging het meestal gelukkig wel weer met de spierpijn, maar mijn lichaam voelde nog steeds “leeg”. De training ging vaak wel weer lekker qua snelheid en conditie, maar qua hardheid zeker niet op en top.
    Vrijdag had ik weer spierpijn van donderdag, kortom trainen ging weer niet op en top zoals het zou moeten. Snel vermoeid, weinig kracht en conditie in de spieren.
    Zaterdag heb ik altijd een rust dag, die moet ik echt nemen omdat dan mijn lichaam weer een klein beetje kan herstellen.
    Zondag trainen we alleen sparren, ik heb daar nooit echt moeite mee gehad en daar heb ik ook vaak geen spierpijn van.

    Uitleg sportvoeding die ik gebruik,
    Supplementen die ik gebruik zijn: Eiwitten, koolhydraten, creatine, natuurlijke vochtafdrijver, vitaminen en mineralen .
    Vitaminen en mineralen gebruik ik standaard elke dag. Ik gebruik onder andere vitaminepak van prolab.
    Ik gebruik 2 verschillende soorten eiwitten. Isocool van het merk ultimate nutrition daar zitten geen koolhydraten bij toegevoegd. Deze eiwitten gebruik ik als ik voor een wedstrijd moet afvallen. Ik gebruik ze na mijn training. Na mijn kickbox training gebruik ik in combinatie met de isocool de Carbo Booster ook van het merk Ultimate nutrition dat zijn koolhydraten.
    In de tijd dat ik geen wedstrijden heb of ik niet op mijn gewicht hoef te letten, gebruik ik xtreme pro whey van het merk SNI daar zitten wat meer koolhydraten in en neemt minder snel op.
    Als ik voor een wedstrijd moet toppen (alles uit de kast moet halen) gebruik ik fierce van het merk SAN of Superpump van Gaspari. Dit gebruik ik ongeveer 2 maanden voor mijn wedstrijd, na mijn wedstrijd neem ik een periode van ongeveer 6 weken geen creatine meer omdat anders je lichaam het minder goed opneemt. Creatine is lichaams eigen stof.
    De natuurlijke vochtafdrijver gebruik ik als ik echt onder mijn normale gewicht van 63kg moet vechten. Laatst was dat -61kg dan gebruik ik 1,5dag voor mijn wedstrijd 1 tot 2 pilletjes per dag en daarna stop ik ermee. Vochtafdrijven kan alleen tijdelijk want je lichaam corrigeert zichzelf na 3 dagen. De natuurlijke vochtafdrijver die ik heb gebruikt is taraxatone van cytodyne.

    Trainen met sportvoeding,
    Maandag ochtend kracht/conditie trainen na het kracht/conditie trainen eiwit shake met koolhydraten om weer te herstellen voor de avondtraining met kickboxen.
    Maandag avond kickboxen, voor het kickboxen Fierce of Superpump en na het kickboxen eiwit shake en koolhydraten om te herstellen voor volgende dag.
    Dinsdag avond kickbox training ik gebruik voor de training weer fierce of superpump. Ik ben hersteld van de maandag en kan wederom knallen.
    Woensdag ochtend kracht/conditie na het kracht/conditie trainen eiwit shake met koolhydraten om te herstellen voor de avond training met kickboxen.
    Woensdag avond kickboxen normaal was ik al leeg mijn lichaam voelde op, maar nu zeker niet ik kan de training bijna fluitend meedoen, voor het trainen wederom fierce of superpump en na het trainen eiwit shake met koolhydraten.
    Donderdag avond kickbox training voor het kickboxen fierce of superpump en na het kickboxen eiwit shake.
    Vrijdag ochtend weer het zelfde als maandag en woensdag kracht/conditie training en daarna eiwit shake en koolhydraten voor het herstel zodat ik in de avond weer kan knallen. Vrijdag avond kickboxtraining, voor het trainen fierce of superpump en na het trainen eiwit shake en koolhydraten.
    Zaterdag rust dag
    Zondag middag kickbox training. Voor het trainen fierce of superpump en na het trainen eiwitshake en koolhydraten.

    Kortom ik kan met voedingssupplementen veel meer uit mezelf halen, 6 dagen in de week knallen, zonder dat ik me last heb van veel spierpijn of vermoeidheid en vermoeidheid in de spieren.

    Ik hoop dat ik u een goed beeld heb kunnen geven over wat voedingssupplementen kunnen doen en wat de voedingssupplementen kunnen bijbrengen in de sport en topsport.

    Met alles wat ik heb gekregen qua sportvoeding werd mij goed verteld waarvoor het dient, hoelang ik het moet gebruiken, wanneer ik het moet gebruiken, de hoeveelheid die ik moet gebruiken etc.

    Let op! wij zijn een groothandel en verkopen niet aan particulieren, maar heeft u intresse gekregen en u bent aangesloten bij een sportschool vraag dan eens na of er nog meer jongens en meiden zijn die intresse hebben. Wij verkopen in onze sportschool ook eiwitshakes en dat loopt super goed.

    Voor meer vragen over de supplementen en verkoop/inkoop van de supplementen kunt u contact opnemen met Sander Donker: [email protected] of Alex Woord [email protected]

    Heeft u nog vragen betreft mijn trainingen of de supplementen die ik heb gebruikt kunt u mij mailen [email protected]

    Met vriendelijke groet,

    Jorina Baars
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    den helder
    Posts
    2.914
    vCash
    126000

  3. #3
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    beetje jammer dit

  4. #4
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Breda
    Posts
    581
    vCash
    126000

    Default

    Hoezo is dit jammer?

    Geef uitleg dan?

  5. #5
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    dit gedeelte wordt gebruikt voor technieken, training, voeding en blessures, niet voor reclamepraatjes
    prima dat ze een sponsor heeft, maar vind een reclamepraatje hier niet horen.

  6. #6
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    1.073
    vCash
    126500

    Default

    Ik vind dat Focus een punt heeft. Maar los daarvan kunnen we wel een discussie starten over het nut van ..... en daar zo'n post in gebruiken

  7. #7
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    zit op mn werk maar kan wel ff wat losse flodders knallen..


    na mijn wedstrijd neem ik een periode van ongeveer 6 weken geen creatine meer omdat anders je lichaam het minder goed opneemt.
    nooit van gehoord..op een gegeven moment is je lichaam verzadigd, dan kan je minder (vaak) nemen. De max,opnamehoeveelheid blijft gelijk, maar verschilt wel per persoon (afh van spiertype, vegetariers)

    Vitaminen en mineralen gebruik ik standaard elke dag.
    nergens voor nodig, als je goed eet krijg je ruim voldoende binnen. Slechts bij tekorten merk je prestatievermindering, door meer te nemen ga je echter niet beter presteren/sneller herstellen.
    Paar uitzonderingen, mogelijk vitc oa. Iha kan een hoge dosis vitamine eerder schadelijk dan gezond zijn voor je lichaam!

    De natuurlijke vochtafdrijver die ik heb gebruikt is taraxatone van cytodyne.

    zie hier wat andere meningen over dit produkt:

    http://forum.dutchbodybuilding.com/f...axatone-54518/


    Als ik voor een wedstrijd moet toppen (alles uit de kast moet halen) gebruik ik fierce van het merk SAN of Superpump van Gaspari.
    een produkt (creatine?) dat SUPERPUMP heet lijkt me ONGESCHIKT voor een vechtsporter...of zou het middel helemaal geen superpomp geven?
    suggestieve namen vanuit de supplementeninsdustrie, gekoppeld aan successtories, of inspelen op onzekerheden en gebruik van pseuso-wetenschappelijk onderzoek..


    Kijk, daarom heb ik een hekel aan dit soort artikelen.
    alsof je anders niet zou herstellen...
    voeding en rust zijn extreem belangrijk, maar ipv dit soort RECLAME zou het beter zijn als men zich eens goed liet voorlichten over de effecten van goede en getimede VOEDING en rust, ipv dit soort onzin.

    zoals ik al zei, dit hoort niet in deze sectie. Dit is geen voorlichting, info...






  8. #8
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    haha focus, je ziet toch zo dat ze dit niet zelf heeft geschreven!

    nutriworld heeft een reclame babbeltje opgeschreven en post dit nu ff uit haar naam...

    ik vind het persoonlijk niet echt kloppen om op deze manier reclame te maken, maar ja wie ben ik?

    succes met je cariere en je sponsor jojo!

  9. #9
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    was ook niet direct een sneer naar jojo, ook al komt het voor haar rot over.
    ik weet heus wel dat jojo zo goed presteert doordat ze kwaliteiten heeft en gewoon keihard traint.

    zat me gewoon te ergeren aan die reclamepraat...

  10. #10
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    ik ben het 100 procent met je eens!!!

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    den helder
    Posts
    2.914
    vCash
    126000

    Default

    Reactie van Nutriworld…trotse sponsor van Jorina.

    Creatine
    Creatine zit tegenwoordig in meerdere producten en het is aan te raden om periodes van bv 2mnd te gebruiken en dan een maand niet. Verschilt idd iets per persoon maar dit is een richtlijn. Als je creatine neemt wordt het omgezet in het lichaam en dat omzettingsproces wordt minder na een tijdje, daarom de pauze.

    Vitaminen/mineralen
    Het enige wat duidelijkheid geeft zijn feiten. De feiten die mij bekent zijn: als je groente en fruit eet krijg je voldoende vitaminen binnen als je verder geen activiteiten ontplooid of stress hebt. Als je gaat sporten heb je dus aanvullende vitaminen/mineralen nodig.
    Zoals mijn opa zei: tegenwoordig wordt er meerdere keren per jaar geoogst dmv technologie, het is niet zo dat daar nog steeds zoveel vitaminen in zitten zoals voorheen toen er 1 per jr werd geoogstJ

    Taraxatone
    Ieder z’n mening maar dit is al jaren een veel verkocht product. Ik doe zelf al jaren naturel BB wedstrijden en zweer er ook bij.

    Superpump/Fierce……oftewel creatine-stikstof en vinpocetine.
    Idd moet je uitkijken want je wilt tijdens een partij geen pomp die je in de weg zit. Wel wil je verzuring, uitstellen, herstelvermogen tussen de rondes en energie om tot het einde te kunnen gaan. Ik heb dit ook met Jorina uitgeprobeerd ruim voor haar partij.
    Is het je opgevallen dat de partij tegen Nong Toom dat Jorina elke keer opknapte tussen de rondes door? Dat is je spiercellen vullen met voedingstoffen en daar gebruiken we deze pre-work outs voor. We hebben samples, zie bv bij de Muscle & Fitness om het een keer uit te proberen. Het maakt het trainen nog leuker! Wel heel belangrijk om tijdens het gebruik van creatine producten meer te drinken.

    Voeding en rust zijn absoluut het meest belangrijk, is je basis! Als je vervolgens meer wilt dan is sportvoeding iets waar je je voordeel mee kan doen. Jorina wordt begeleidt qua voeding, training en zeker ook wordt rust in de gaten gehouden. In aanvulling op haar voeding is haar herstelvermogen vergroot dmv sportvoeding.
    Wat mij vaak opvalt is de negatieve toon in reactie op mailtjes. Je kan aannemen dat Jorina reclame aan het maken is, lees iets terug doen voor sponsor maar daarnaast is zij een prachtig voorbeeld dat je je voordeel kan doen met sportvoeding.

    Lang verhaal kort, Jorina bedoeld dit positief en vertelt uit eigen ervaring. Hou het positief en door een woord als onzin te gebruiken maak je jezelf ongeloofwaardig.

    Nutriworld

  12. #12
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat het neer sabelen van het vitamine gebruik onnodig is ....

    het toevoegen van de vitamine (C , B`s , mineralen) aan het voedings patroon is gezien de vele lichamelijke arbeid, vele zweten, proteine rijke voeding geen verkeerde..

    Uit onderzoeken is gebleken dat het positieve effect van Creatine zeker wel wordt bevorderd door rust pauzes...


    Ben wel met FOCUS eens dat een middel dat de pomp in de spieren bevorder niet echt cool is met vechten....je schouders klappen vol...kuiten staan strak....(dit is trouwens ook 1 van de mogelijke effecten van creatine.

    BEtreft vocht afdrijven geloof ikook niet in de middelen die genoemd worden...bleekseldrie en jeneverbes capsules doen het perfect en je weet wat je inneemt..gewoon 2 liter water extra per dag erbij en je plast heel wat extra vocht weg...
    Ik bedacht me in ene dat de pomp verbeterende middelen eventueel wel een positief effect hebben op de afvalstoffen afvoer...maar daar zou ik dan gewoon L-citrulina voor kiezen.

    Wel heel tof voor Jorina dat ze een goede sponsor heeft...is erg prettig.
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    den helder
    Posts
    2.914
    vCash
    126000

    Default

    en het verhaal bovenin heb ik wel zelf geschreven. als ik op het forum typ is het meer msn taal en simpel.

    als ik op me werk ben dan schrijf ik dus duidelijk anders en meer zakelijk.

  14. #14
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    hmmm veel overeen komsten JOJO ...

    ik ben een sterk gelover in sportvoeding en geloof ook zeker dat je er baad bij hebt
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  15. #15
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    1.906
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by the underdog View Post
    hmmm veel overeen komsten JOJO ...

    ik ben een sterk gelover in sportvoeding en geloof ook zeker dat je er baad bij hebt
    baat tijd voor extra vitamientjes!

  16. #16
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    1.906
    vCash
    126000

    Default

    ik vind het trouwens ook geen voorlichting ofso..
    maar topictitel is ook haar ervaring, hoewel ik
    daarover ook btje weinig teruglees. lijkt meer op
    soort dagboek van wanneer ze wat neemt en waarom..
    maar niet wat ze voelt, of t werkt en wat t doet als ze
    t weglaat bijv.

    maar dat is aan de andere kant ook niet goed te doen objectief.

    info over normale voeding.. zou wel grappig zijn als ei / tonijn etc
    producenten ook zo zouden gaan doen dat je zonder dat eten niet
    goed genoeg kan presteren

  17. #17
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    feiten zeg je:


    welnu, goed ONDERBOUWD artikel over (on)zin van vitamines
    http://knkf.cms.ixp.nl/media/files/k...-juni-2007.pdf

    VRIJWEL ALLE tot nog toe bekende wetenschappelijk onderbouwde feiten over creatine:
    http://www.jissn.com/content/4/1/6

    ik kom jouw feiten nergens tegen


    natuurlijk doe ik negatief
    want dit is geen objectieve informatie, maar een manier om de verkoop op te krikken.
    Hoe betrouwbaar is een dergelijk advies/stukje wanneer het geplaatst wordt door de verkopende partij?????????
    hoe moet men straks nog weten of de info op dit forumonderdeel betrouwbaar en onafhankelijk is???????????

    Overigens,
    ik heb zelf ruime ervaring met ergeogene middelen, supplementen enz.
    Datgene wat echt werkt is te vangen onder het kopje doping
    de rest: vrijwel allemaal onzin! Denk maar ff aan de tribulus hype, ZMA etc etc

    uitzonderingen daargelaten.

    Deze sectie gaat naar de klote als hij wordt gebruikt voor reclamebooschappen

  18. #18
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    sorry dat ik het zeg maar ik ben het volkomen met FOCUS eens, dit is gewoon min op meer een ''tell-sell'' verhaaltje, dat niet tot nauwelijks onderbouwd wordt...

    daarintegen onderbouwd focus zijn mening wel.

    als iemand uitleg wil geven over zijn voeding okee goed, maar als het een regelrecht verkoop praatje word vind ik het storend.

    koop dan een mooie banner hier op mixfight.nl dan steun je de site, en kunnen de mensen die meer van uw product willen weten ongestoord uw website bekijken en hun eigen mening daarover vormen...

  19. #19
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Weet je wat ik open een nieuwe topic met een aangepast geheel...
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •