MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 101 to 123 of 123
  1. #101
    chief108 Guest

    Default

    I love melatonine...

    maar voor mijn vrouw doet het idd ook helemaal niets
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #102
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    melatonine is in NL echt heel licht gedoseerd....je moet een beetje experimenteren... ik nam er altijd 4a 5 a 6 in en dan sliep ik echt in als een blok... heeeeeerlijk.... ga meteen weer een potje halen

  3. #103
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    je donderd niet in coma ILKO...

    het is een stof die je lichaam zelf ook aanmaakt...de stof die je slaperig maakt....neem je het in en ga je iets doen als lezen , compuetern of tv kijken kun je gewoon wakker blijven....gedurende de nacht is het slapen vaak ook lichter naar mate de nacht verstrijkt...

    ik ben er ook net weer mee begonnen en god damn wat wordt ik lekker fit wakker...

    (kan de energie na 6 mnd feesten en conditie verkloten en nu weer opbouwen goed gebruiken.)

    vind het ook ideaal gezien mijn wisselende diensten...
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  4. #104
    chief108 Guest

    Default

    is de moeite waard hoor....

  5. #105
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MB667 View Post
    L-Methionine 447 mg L-Isoleucine 636 mg L-Histidine 638 mg L-Threonine 1390 mg L-Phenylalanine 1697 mg L-Valine 1830 mg L-Leucine 4290 mg L-Lysine 2070 mg Magnesium 180 mg

    En die voedingsstoffen (of wat het dan ook mogen zijn) zijn niet goed?

    dit zijn aminozuren, maar het is niet zo dat het beter is naarmate je er meer neemt.
    NEt als bij vitamines is een tekort niet goed voor je lichaam, maar dit treedt bij gezonde voeding ed niet op.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  6. #106
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    Ik begin al in de verleiding te komen. Is dat spul ook handig als je maar een paar uur kunt slapen of dat niet? Stel, ik werk tot 's nachts laat (komt wel eens voor) en zou de volgende ochtend weer vroeg op moeten. Is het dan een idee om dat spul te nemen of is het in dat geval geen goed plan?
    Als ik weet dat ik maar een paar uur heb, val ik meestal niet meteen in slaap helaas.
    ik wilde eerst ook die zooi pakken, maar ik heb gehoord dat als je eenmaal die dingen pakt, dat het dan ook een stuk lastiger wordt om zonder te slapen......kan iemand dit weerleggen of bevestigen?


    op de vot dermit

  7. #107
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MB667 View Post
    ik wilde eerst ook die zooi pakken, maar ik heb gehoord dat als je eenmaal die dingen pakt, dat het dan ook een stuk lastiger wordt om zonder te slapen......kan iemand dit weerleggen of bevestigen?
    bullshit....

    voor mij geld dat niet in ieder geval...

  8. #108
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    234
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    Maar Flipper, als je na het stoppen met Melatonine geen problemen hebt met in slaap komen, waarom neem jij het dan in eerste instantie, als ik vragen mag?
    Het helpt voor je slaap ritme, tegen jetlagg zeg maar, dus als je ritme eenmaal goed is dan kan je er net zo goed mee kappen.

    Sommige mensen hebben erg slechte slaap ritme, of zijn echt nachtbrakers, die kunnen het dus net zo goed blijven gebruiken totdat het ritme op gang is.

  9. #109
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    Zeeland
    Posts
    178
    vCash
    126000

    Default

    Goed topic dit. Heb zelf jaren krachtsport gedaan, later nog wat strongman wedstrijden. Was toen altijd met m'n voeding en supplementen bezig. Ik merk zeker dat bij vechtsport, MMA in mijn geval, een goed dieet en een aantal supplementen ook zeer belangerijk zijn.

    Ik neem standaard creatine. In mijn krachtsportperiode heb ik geloof ik elk supplement gebruikt wat er maar bestaat, helaas ten koste van mijn portemonee maar jaren geleden wist ik er nog geen bal vanaf. De supplementen die ik als nuttig heb ervaren zijn er niet zoveel: Creatine, proteine poeders, GABA, melatonine, L-Glutamine etc.. Helaas bestaat er nog steeds veel troep en onzin.

    Voeding is de echte sleutel tot een goed herstel en fysiek. En voor de duidelijkheid reken ik een whey shake ook gewoon tot voeding.

  10. #110
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Van GABA kan je ook goed slapen.

  11. #111
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    310
    vCash
    126000

    Default

    Vechtsport > Welke sportvoeding kan ik gebruiken om beter te presteren met vechtsport? > Fitnessnet

    Leuk linkie met wat andere blokken eronder, heeft hier miss meer evaring met de aangehaalde supplementen zoals Smash?? en staan ook whey eiwitten die ik nog niet kon

  12. #112
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Arnhem!
    Posts
    513
    vCash
    126000

    Default

    Ik neem voor elke training tegenwoordig hotblood. Ga je echt hard op. Ik train 2x zo lekker. Zowel fitness als muay-thai. Voor mij echt een wondermiddel

  13. #113
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb ook enkele vragen/probleempjes ivm voeding.
    Mijn dag ziet er zo uit :

    8u : opstaan
    9u30: beginnen werken
    12u-13u : pauze
    13u-18u : werken
    19u - 20u30 : training

    Nu neem ik voor de training wat Isostarrepen om toch iets binnen te hebben..
    En na de training Anabolic Window supplement.
    Als ontbijt meestal muesli.
    Wanneer eet ik best mijn warme maaltijd? Tussen 12 en 13 of rond 21u?
    Welke groentes zijn goed en gemakkelijk(snel) te bereiden?
    Wanneer eet ik het best kwark?
    Wat eet ik en wanneer om energie te hebben voor de training? (ev supplement)
    Beedankt

  14. #114
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    Het beste is om tussen 12 en 13 die warme maaltijd te nemen, dan zitten je spieren vol, als je gaat trainen.
    Voor het trainen het beste een banaan te nemen.
    Kwark eten, is het best kleine hoeveelheden verspreid over de gehele dag, je lichaam kan nl niet in 1x een heleboel eiwitten/aminozuren verwerken.
    Alle groenten zijn goed,makkeliijk te bereiden zijn, stoomgroentes uit de diepvries, je gooit het de magnetron in en je hebt gevarieerde groenten.
    Na training het beste iets van suikers/kwark te eten, (geen volledige maaltijd).
    Ook na de training nog even de spieren strekken(wordt nog weleens vergeten).

    Bedankt
    Voeding zal er dan zo ongeveer uitzien :
    8u45 : "Relatief gezonde ontbijtgranen" + Multivitamin
    10u30 : Kwark
    12u : Pasta met kip/tonijn?
    14u : Kwark
    16u : Kwark
    18u : Banaan
    20u30 : Shake
    21u30 : Donker brood + Kwark

    Is dit goed?
    Nog iemand ideetje voor Warme (opwarmbare, want maak ze de avond voordien) maaltijden?
    Last edited by majas; 04-01-2010 at 12:54.

  15. #115
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default

    Shake is Anabolic Window, zitten heel veel dingen in, ook Creatine.
    En heb nog 3 potten, dus zou ze graag gebruiken

  16. #116
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Tilburg
    Posts
    360
    vCash
    126000

    Default

    Test van de consumentenbond mbt glucosamine:

    Hoe wij testen
    We kochten 15 veelverkochte glucosaminepreparaten bij de drogist en namen de tabletten mee naar het laboratorium. Daar onderzochten we of de de pillen voldoende werkzame stoffen bevatten en of erin zit wat op de verpakking staat.

    Glucosamine is te koop bij de drogist, de apotheek, via internet en via medici. De preparaten verschillen in prijs en samenstelling. Niet elke fabrikant stopt genoeg glucosamine in zijn pillen, bleek uit het laboratoriumonderzoek.

    Chondroïtine
    Eerst bekeken we of de werkelijke hoeveelheid overeenstemt met wat er op het etiket staat. Daarna gaven we een oordeel over de etiketten: hoe duidelijk zijn die? Kun je snel zien welke glucosaminevorm erin zit en hoeveel je daar per dag van binnenkrijgt wanneer je je aan de aanbevolen hoeveelheid houdt? Hierbij keken we alleen naar glucosamine en niet naar andere eventuele toevoegingen. Van de meeste extra's is niet aangetoond dat ze werken. Alleen chondroïtine zou werkzaam kunnen zijn, maar voordat daar uitspraken over gedaan kunnen worden, is meer onderzoek nodig.
    Tot slot onderzochten we de glucosamine zelf. In welke vorm zit het erin en zit er voldoende in om een dagdosis van binnen te krijgen?



    Wat het is
    Glucosamine wordt gemaakt van schaaldieren. Om voldoende glucosamine binnen te krijgen (1500 mg), zouden we elke dag een hele berg garnalen, mosselen of kreeft moeten eten. Dan is zo'n tabletje stukken handiger. Die zijn er in vele vormen, soorten en maten. Wat is nu wat? En welk merk werkt het best?
    Glucosamine is niet nieuw. Het voedingssupplement werd al in de jaren 70 ontdekt. De juichende verhalen over dit voedingssupplement, dat gemaakt wordt van schaaldieren zoals mosselen, garnalen of krab, stammen uit die tijd. Omdat de criteria voor klinisch onderzoek tegenwoordig veel strenger zijn, worden de onderzoeksresultaten uit die tijd niet meer als representatief beschouwd.

    Helpt glucosamine bij artrosepijn?
    Dat betekent niet dat glucosamine is afgeschreven als werkend middel. In de afgelopen decennia is het middel meerdere malen onderzocht en daarbij boekte glucosaminesulfaat in een aantal gevallen goede resultaten. Maar in een aantal gevallen ook niet. En of de oorzaak van de positieve werking nu lag in de glucosamine of de werking van sulfaat, is tot op de dag van vandaag (nog) niet opgehelderd.
    Artrose van de knie
    Glucosamine is in veel vormen, soorten en maten verkrijgbaar. Omdat de preparaten niet onder de Geneesmiddelenwet vallen, ontbreekt een strenge kwaliteitscontrole. Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) heeft het middel weliswaar geregistreerd als middel 'ter verlichting van symptomen van artrose van de knie', maar de geneesmiddelenkwalificatie ontbreekt daarbij. Glucosamine wordt aangemerkt als voedingssupplement. Dat verklaart waarom de kwaliteit en werkzaamheid van de verkrijgbare producten uiteen kan lopen.
    Glucosaminesulfaat
    Glucosamine is verkrijgbaar in drie vormen:
    ● glucosaminesulfaat
    ● glucosaminehydrochloride
    ● n-acetyl glucosamine
    Hiervan is sulfaat de aanbevolen vorm. De werkzaamheid van n-acetyl is niet bewezen en naar hydrochloride is minder onderzoek gedaan. Glucosaminesulfaat lijkt werkzaam te zijn bij patiënten met knie- of handartrose. Voor heupartrose is de werkzaamheid minder aangetoond. Hoe dit komt, is nog niet duidelijk.
    Chondroïtine
    De tabletten die u bij de drogist, apotheek en op internet kunt kopen, verschillen niet alleen qua samenstelling, maar ook in prijs. Het Testresultaat laat zien dat duurder niet automatisch beter is. De meest gebruikte dagdosering is 1500 mg glucosaminesulfaat. Dit komt overeen met 1183 mg glucosamine. In tegenstelling tot wat sommige fabrikanten op de verpakking beweren, bestaat er niet zoiets als 'pure glucosamine'. Wel is het zo dat een preparaat het best werkt wanneer de glucosamine die erin zit zo zuiver mogelijk is en geen toevoegingen bevatten zoals chondroïtine, mangaan, vitamine B, C of omega-3-vetzuren. Hiervan staat niet vast dat ze werkzaam zijn. U betaalt wel meer voor een potje 'mét'.


    Hulp bij het kopen
    Glucosamine is niet voor iedereen geschikt. Wie allergisch is voor schaaldieren, kan het beter niet gebruiken. Diabetici moeten extra oppassen met dit voedingssupplement. Insuline werkt minder goed bij hoge doseringen glucosamine. Indien echter aan de 1200 - 1500 mg glucosaminesulfaat wordt gehouden, is dit effect niet aangetoond.

    1. Voor de behandeling van knie- en handartrose kan glucosamine zinvol zijn. Voor heupartrose is dit nog niet bewezen. Wie artrose heeft in een vergevorderd stadium, wanneer er (bijna) geen kraakbeen meer over is, heeft niets aan glucosamine. De enige mogelijke oplossing in dat geval is een gewrichtsvervangende operatie.

    2. Loop, voor u naar de drogist gaat voor een potje glucosamine, eerst langs de huisarts. Misschien hebben uw klachten een andere oorzaak dan artrose en/of kunt u de klachten verminderen door uw leefstijl aan te passen. Glucosamine is namelijk maar een klein onderdeel van de behandeling. Veel bewegen en, wanneer u te zwaar bent, gewicht verliezen, is veel belangrijker en effectiever.

    3. Pas op met glucosamine bij:
    - een allergie voor schaaldieren. Glucosaminetabletten worden gemaakt uit schaaldieren. Een ‘vegetarisch’ alternatief bestaat ook, maar daarvan is de werking niet bewezen
    - zwangerschap of borstvoeding
    - kinderen onder de 18 jaar
    - diabetes mellitus. Insuline werkt minder goed bij hoge doseringen glucosamine. Overleg voor u glucosamine gaat gebruiken met uw arts en houdt in elk geval de glucosespiegel in de gaten
    - een hoog cholesterolgehalte. Glucosamine kan in zeldzame gevallen het cholestorolgehalte verhogen
    - een verminderde nierfunctie en een kaliumbeperkt dieet
    - antibiotica. Glucosamine kan de werking van enkele antibiotica, zoals penicilline, negatief beïnvloeden

    4. Eventuele verbetering treedt pas op na een aantal weken. Merkt u na drie maanden nog geen verbetering, stop er dan mee.

    5. Glucosamine in de meest zuivere vorm werkt het best. Preparaten waaraan stoffen zijn toegevoegd, maken het middel alleen duurder, niet per se beter.

    6. Let bij het kopen op de samenstelling, de vorm van glucosamine, het gehalte glucosamine per aanbevolen dagdosering en de prijs. Duurder betekent niet altijd beter.

    7. Glucosamine is geen wondermiddel, maar een hulpmiddel. Afvallen wanneer u te zwaar bent en in beweging blijven, zijn vele malen belangrijker en werkzamer dan die tabletten.

    Waar moet een verpakking aan voldoen?
    In de dagelijkse praktijk betekent de norm dat een verpakking een ingrediëntendeclaratie moet bevatten waarop duidelijk te zien is hoeveel glucosamine erin zit. De aanbevolen hoeveelheid per dag is 1200 tot 1500 mg. Niet in de norm opgenomen, maar wel belangrijk, is de vermelding van de hoeveelheid glucosamine per dagdosering. De hoeveelheid tabletten die per merk wordt aanbevolen, verschilt namelijk. In principe maakt dat niet uit, maar het is handiger om de hoeveelheid glucosamine per dag snel te kunnen aflezen.

    Het duidelijkste etiket
    De verpakking van Sunwell is een voorbeeldverpakking. Als consument zie je in een oogopslag welke ingrediënten het bevat, hoeveel tabletten je per dag nodig hebt en waar het preparaat van is gemaakt:

    De dagdosering is 1 tablet per dag.
    Samenstelling per tablet:
    Glucosaminesulfaat 2KCL 2000 mg
    Waarvan glucosaminesulfaat 1500 mg
    -waarvan glucosamine 1180 mg

    Het onduidelijkste etiket
    Bloem Gewricht Balans nr. 2 is het minst duidelijk. Bovendien staat er inhoudelijk onjuiste informatie op.

    Glucosamine & Chondroïtine formule:
    1 tablet bevat aan werkzame stoffen:
    Glucosamine 2 KCL 750 mg
    Glucosamine 2 KCL is een stof die niet bestaat.
    Ingrediënten: Glucosamine, chondroïtine….etc.
    Pure glucosamine bestaat niet. Welk ingrediënt dan wel wordt bedoeld, is onduidelijk.
    Het bevat per tablet 750 g glucosamine.
    Waarschijnlijk wordt hier 750 mg glucosamine bedoeld. Dit klopt nog steeds niet met de vermelding van de hoeveelheid werkzame stof per tablet: is dit 750 mg glucosmainesulfaat.2KCL, 750 mg glucosaminesulfaat of 750 mg glucosamine?
    Ook de verpakkingen van Davitamon en Pharma Nord Aps Bio-Glucosamine Forte voldoen niet aan alle voorwaarden. Pharma Nord Aps Bio vermeldt niet hoeveel glucosamine erin zit. Daarnaast geeft het etiket de samenstelling per tablet aan, niet per dagdosering. Daardoor is het lastig te zien hoeveel pillen je moet slikken om aan de aanbevolen dagdosering te komen.


    Testresultaten: glucosamine

    Glucosamine is in een aantal vormen verkrijgbaar. Omdat het belangrijk is te weten wat je binnenkrijgt, namen we de de duidelijkheid van de etiketten ook mee in de beoordeling. In het Testresultaat ziet u welk merk uit onze test u het best kunt nemen om gewrichtspijn te verlichten.

    De prijzen van de preparaten verschillen. De meest gebruikte dagdosering is 1500 mg glucosaminesulfaat. Dat komt overeen met 1183 mg glucosamine. Niet alle producten bevatten de hoeveelheid die op de verpakking staat. Het aantal tabletten is in de tabel opgenomen omdat een kleiner of groter aantal tabletten ervoor zorgt dat het product duurder of goedkoper is.

    Iemand die glucosamine wil proberen, kan DA en Hema proberen. De gemeten waarde komt zeer goed overeen met de verpakking en de prijs per dag is laag.
    Hema en Kruidvat bevatten bovendien zowel de juiste hoeveelheid als de juiste vorm glucosamine.

    De goedkoopste merken zijn Treedo Basis Plus en De Tuinen. Dat komt wellicht omdat deze supplementen hydrochloride bevatten en geen sulfaat, zoals het Reumafonds adviseert.

    Product Prijs Prijs per dag
    in euro's Aantal tabletten Dagdosis in mg Klopt hoeveelheid glucosamine
    volgens etiket? Duidelijk-
    heid etiket
    Glucosaminesulfaat
    DA Glucosamine Chondroïtine €13 0,43 90 1190 ++ ++
    Etos GewrichtTotaal stap2-onderhoud €13,50 0,45 90 1200 ++ ++
    Hema Glucosamine Complex €9 0,36 75 1182 ++ ++
    Kruidvat Glucosamine €7,40 0,37 60 1500 ++ +
    PharmaNord Bio-
    Glucosamine Forte €20 0,45 100 1197 ++ -
    Davitamon Calcium en Glucosamine €14 0,70 60 786 ++ -
    Glucon Combi €31 0,69 90 1200 + ++
    Lucovitaal Glucosamine/Chondroïtine €38 0,51 150 1500 + ++
    Sunwell Krachtige Glucosamine €13 0,43 30 1180 + ++
    Roter Glucosamine €17 0,57 30 1182 + []
    Bloem Gewricht Balans nr. 2 * €20 0,33/0,66 60 444/888 + -
    Lucovitaal
    Glucosamine 1500 mg €30 150 1500 []
    Glucosaminehydrochloride
    Treedo Combi Plus €20 0,44 90 1133 ++ ++
    De Tuinen Glucosamine 1500 mg €19 0,32 60 1245 + ++
    Treedo Basis Plus €13 0,29 90 1133 + ++
    ++ zeer goed, + goed, 0 redelijk, - matig, -- slecht
    * afhankelijk van de gekozen dosering. De verpakking geeft aan 2x daags 1 tablet als kuur en 1 tablet als onderhoudsdosering.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •