MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default lijst met supplementen en (vermeende) effecten

    Omdat er een discussie over voeding bezig is.. en omdat ik zo 'vriendelijk' was om een aanval te openen op een reclameboodschap van een sponsor van een van de mixfightzusters, denk ik dat het goed is, als iedereen zelf zn mening over bep. supps kan vormen.

    Ik heb hier een link naar ergogenics;
    http://www.ergogenics.org/503.html

    http://www.ergogenics.org/endurance.html

    Daar staat een overzicht van supplementen op alfabetische volgorde, met daarbij wat er de afgelopen tijd aan informatie is gepubliceerd.
    Let wel: Ergogenics is een (nieuws)vergaarsite. Soms zetten de makers van erg. hun eigen mening erbij, vaak ook niet. Ze zijn echter niet commercieel, en ze zijn over het algemeen ook erg kritisch. Maar ze plaatsen wel alles, dus dat er iets positiefs/negatiefs staat over een supp. betekent niet dat dat ook echt zo is.

    Om echt te kunnen beoordelen of een onderzoek betrouwbaar is, moet je enige kennis hebben over de manier van onderzoeken, wie het onderzoek financieert/uitvoert, de grootte van de onderzoeksgroepen, significantie en een aantal dingen meer.
    Toch is het interessant om door te spitten.

    Ik heb in het verleden een hoop supps op mezelf getest en het ik moet zeggen dat het bijna allemaal niet zoveel tot niets doet. In een enkel geval kreeg ik hevige buikkrampen (met een of ander bloemenextrect geloof ik), extreme aggressiebuien (weet ff niet meer welke, maar zit wel in mn karakter, telt ook mee natuurlijk).
    Er zaten ook goede bij, ik heb zelf bijv goede ervaringen met creatine, ging seng, phosfadytilserine en nog wat anderen.

    Misschien ook ff een site vermelden waar ik in het verleden vaak supps kocht>: www.creanite.com
    ik weet niet of hij nog online is.

    ook leuk, naar kruidenwinkels in nl om op zoek te gaan naar een of ander vage plant om daar daar thee-extract van te maken, en dan twee kilo van die zooi kopen, in plaats van de gebruikelijke 10gram. De smoelen van die verkopers! Of vragen naar een aantal plantjes waar ze nooit van gehoord hebben. Over mindfuck gesproken
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "If you have to stop and think, it's too late"

  2. #2
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    65
    vCash
    126000

    Default

    inderdaad ergogenics plaatst alle onderzoeken. Alles, dus ook diegene
    die werkelijk kant nog wal slaan. Goed lezen, enig verstand van zaken en
    een beetje inzicht is wel handig.

  3. #3
    chief108 Guest

    Default

    fenugriek bijvoorbeeld kan je erg goedkoop kopen als paardevoer...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •