MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 30
  1. #1
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default welke Sportvoeding past bij mij?

    Mensen,

    Ik sport erg veel naast mijn 40 uurige werkweek..

    3/4 x Kickboksen en 2/3 x krachttraining, dat kan wisselen soms een avondje zwemmen of hardlopen, maar kom er op neer dat ik 5 tot 6 x per week train.

    Ik heb een kantoorbaan zit dus heel de dag achter de pc en moet mn energie kwijt!

    Ik ben (van huis uit:P) een erg grote eter voor een ventje van 65 kilo eet ik: 's ochtends 4 boterhammen, tussendoortje fruit, smiddags 12 boterhammen, tussendoortje fruit, savonds 2 x opscheppen en dan savonds vaak nog 4 boterhammen. ( heb een suikerallergie en kan dus niet snoepen, erg handig)

    Toch voel ik wel dat mijn lichaam het soms ff niet bij kan houden en heb ik het idee dat ik iets te kort kom qua voeding voor mn spiertjes... Iemand een idee?

    Thanx! Jonathan
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Ten eerste vraag ik me af of je je niet aan het overtrainen bent? Je kan wel meer en meer gaan eten, maar je lichaam heeft ook rust nodig.. Hoe hard train je? Ga je tot failure elke keer... of hou je het wel redelijk in balans?
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  3. #3
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Trouwens... als je eet.. let je dan ook goed op je eiwitten inname? Wat doe je op je boterham? Kipfilet, tonijn en pindakaas? Of hou je t meer op sandwichspread en jam
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  4. #4
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    65
    vCash
    126000

    Default

    suikeralergie? Dan moet je volgens mij erg goed opletten bij de aanschaf
    van supplementen.

    Je zou creatine kunnen proberen, gewoon standaard monohydrate of een
    andere pure variant. Er zijn echter een hoop met toegevoegde kleur- en smaakstoffen.

    Hetzelfde geldt voor eiwitten: Je kan o.a. van MBoubleYou(?) eiwitten aanschaffen waar geen zoetstoffen etc. inzitten. Is alleen minder lekker.

    *Ik weet niet hoe je voeding op dit moment verdeeld is: koolhydraten - eiwitten - vetten. En wat is je doel? Dan pas kan je eigenlijk echt beoordelen
    wat je nodig zou hebben.

    Vaak zijn extra eiwitten niet eens nodig; je kan voldoende uit je voeding halen (afhankelijk van je doel). Denk hierbij aan tonijn/kipfilet/kwark.

  5. #5
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Ik let er wel goed op dat ik mn rust pak! De ene keer train harder dan de andere, kickboksen altijd tot het naadje, maar krachttraining e.d doe ik wat ik kan hebben die dag.

    Mijn doel is om wel wat te groeie dat mag wel, ben flink droog op 65 kilo,(1,78 lang) maar kan zeker wel wat meer spiermassa bij.. verder vooral om mn spierherstel ten goede te doen, en dus veel maar dan wel gezond te sporten!

    Met mn voeding let ik wel op wat extra eiwitten ja! Ben een fan van pindakaas dat zit wel goed... ook veel kipfilet!

    Oja ook niet onbelangrijk is dat ik voor het sporten ook al zoveel aan het eten was, dus eet niet steeds meer

  6. #6
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    65
    vCash
    126000

    Default

    Als je wilt groeien in massa, zal je toch meer moeten eten dan dat je deed
    voordat je trainde. Maar let wel op de juiste voeding, het zou zonde zijn als
    je aankomt in vet; daar ga je namelijk spijt van krijgen.

    Ik denk dat je sowieso meer eiwitten nodig hebt. Probeer het eerst eens
    puur met voeding. En onthoud dat zonder voldoende rust je ook nauwelijks zal groeien.

    Voeding en rust zijn zeker net zo belangrijk als het trainen zelf.

  7. #7
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    hoe oud ben je eigenlijk
    "If you have to stop and think, it's too late"

  8. #8
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Ik ga is wat meer tonijn en kipfilet aanschaffen! Rust zit wel goed denk ik... rust zoiezo 2 hele dagen

    Het is heel niet zo dat ik me 6 dagen kapot train..

    Doen deze eiwitten ook wat extra's voor het herstel van de spieren of is het puur massa kweken?

  9. #9
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben 20 jaar jong focus!

  10. #10
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ok,

    meer vreten dan.
    veel slapen, ook tukkies zijn goed
    shakes zijn goede manier om extra calorien binnen te krijgen.


    die boterhammen zijn bruin toch? zorg voor vleesbeleg, lekker dikke plakken.
    Mag je helemaal geen suiker?> stroop of jam zijn goede bronnen van suikers.
    Last edited by FOCUS; 08-02-2008 at 13:26.

  11. #11
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Hahha duidelijk Focus...

    Zal eerst proberen uit normale ''extra'' maaltijden wat extra eiwit te halen... en wat voor shakes doel je precies op.... whey neem ik aan?

    Mn bammetjes zijn hartstikke bruin jah heerlijk, met veel vlees, verder is zoet beleg geen probleem... Ze maken alles tegenwoordig zonder suiker..
    Jam, Stroop enz zit allemaal in de broodtrommel.. Fruitsuiker is namelijk geen probleem.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    mwah,
    het gaat vnl om de calorien in de shakes.
    whey-caseine, etc.. beetje rommelen in de marge, onderzoeksresultaten zijn nogal wisselend op dat vlak.
    Het gaat erom dat je voldoende en hoogwaardige voeding binnenkrijgt.
    Bulk van de calorieen moet (vind ik!) afkomstig zijn uit koolhydraatrijke voeding, eiwitten heb je al snel genoeg, zeker als je kijkt naar de eiwitinname van nederlanders iha. Wel die eiwitten verdelen over meerdere maaltijden per dag. Dat deed je al. iha: veel maaltijden, elke maaltijd zorgen dat je zowel koolhydraten, eiwitten als wat vet innemen. Je lichaam heeft dan brandstof en bouwstoffen om te gebruiken...
    Vergeet ook niet af en toe een lekkere vette vis te eten, tenminste, als je het lust. De vetten die hier in zitten, zijn MUCHOS belangrijk voor het herstel van je lichaam.
    vreet ze dan maar

  13. #13
    chief108 Guest

  14. #14
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Alphen A/d Rijn
    Posts
    58
    vCash
    126000

    Default

    Ja ik zou je dolgraag willen helpen maar dit heeft ook weer te maken met wat je wel mag eten en wat niet of je allergies voor iets bent en dat soort dingen
    Niemand is onverslaanbaar het gaat erom dat je de zwakke plek moet vinden!

  15. #15
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Oke dan!

    Vette vis doe ik al idd! Iedere week zelfgebakken... jammie!!!!

    Ik ben nog geheel onervaren met shakes, wel veel gezocht op whey en geinformeerd maar heb je goede ervaringen met bepaalde merken of recepten? enige wat ik shake is wat brinta met melk honging en fruit

    In ieder geval al bedankt voor jullie snelle reacties

  16. #16
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Alleen allergies voor normale suiker... kunnen mn darmen niet afbreken, ne krijg ik onstekingen en word ik dus ziek maar goed.. Zoetstoffen (met maten) kan ik aan, en vruchtensuikers ook. Voor de rest kerngezond

  17. #17
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    65
    vCash
    126000

    Default

    eiwitten zijn zeer belangrijk voor het herstel van je spieren,
    net als goede vetten (zoals Focus al aangaf), maar ook koolhydraten.

    Je spieren kunnen alleen groeien als ze goed herstellen, je groeit niet als
    je alleen eiwitten neemt

    Eigenlijk is het het belangrijkste om een juiste balans te vinden in eiwitten -
    koolhydraten - vetten die zijn afgestemd op je doel.

  18. #18
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    65
    vCash
    126000

    Default

    Eiwitten
    Eiwit is een uiterst belangrijk onderdeel van ieder dieet omdat het wordt gebruikt voor weefselopbouw en herstel. Daarom is dit voedingsmiddel met name van belang voor bodybuilders en krachtsporters.

    Intensieve training breekt namelijk spierweefsel af en om die reden hebben sporters grotere hoeveelheden eiwit dan normaal nodig opdat het lichaam deze schade kan herstellen en het spierweefsel kan opbouwen.

    Gedurende de periodes van intensieve training kan onvoldoende eiwitopname leiden tot een negatieve stikstofbalans omdat de mate van eiwitafbraak de opname overtreft (U.S. Food and Nutrition Board, 1989). Dat betekent dat al die uren van keiharde training een vermindering van spieromvang en spanning tot gevolg heeft.

    Om dit te voorkomen is het noodzakelijk voldoende eiwit te eten om spieropbouw mogelijk te maken en voldoende koolhydraten om de spiermassa veilig te stellen. Eiwitten doen nog veel meer dan alleen maar spiergroei en herstel te ondersteunen. Eiwitten zijn bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de werking van het immuunsysteem – de antilichamen zijn opgebouwd uit eiwitten. Eiwit is ook noodzakelijk voor de dikte van het bloed, hormoon- en enzymproductie, gezichtsvermogen, vochtbalans en de vorming van bindweefsel (Wardlaw en Insel 1990).

    bron:bodyrecource.nl

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    beer and crisps work for me

  20. #20
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Oke! Super Blub!

    Ik eet al vrij gevarieerd nu, en gezond!
    Een extra maaltijd(of shake zoeken) met wat extra eiwitten en vetten lukt me wel denk ik... wat is eventueel goede voeding qua koolhydraten om die ook mee te nemen in een extra maaltijd????

  21. #21
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    65
    vCash
    126000

    Default

    persoonlijk eet ik veel rijst. Het beste kan je bruine rijst nemen.
    Brinta of havermout is ook een optie.

    Complexe koolhydraten zijn altijd een goed idee: zit in veel soorten groenten
    en granen. Deze worden langzaam door het lichaam opgenomen; wat weer
    goed is voor je insuline en bloedsuikerspiegel.

    Vlak na een training kan je wel voor enkelvoudige koolhydraten kiezen
    aangezien je lichaam dan 'vraagt om energie'. Je zou bijvoorbeeld dextrose
    kunnen nemen.

  22. #22
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    65
    vCash
    126000

    Default

    misschien ook leuk om te weten:

    De goede vetten (onverzadigde vetzuren) zijn o.a. erg belangrijk voor je
    testosteron-gehalte. Een goede hormoonhuishouding (dus o.a. testosteron)
    is ook zeer belangrijk voor herstel.

  23. #23
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Dusssss Blub.... een extra maaltijd met ik noem maar wat:

    Bruine rijst of pasta met kipfilet of tonijn (per dag of na trainingen?)

    Dagelijkse toetje vla misschien vervangen door kwark? (vol/halfvol?)

    en vooral de vette vis, loempia, en olijfolie niet afslaan...

  24. #24
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Vooral magere kwark is een goede eiwitten bom... Zo'n bak van 500gram verdeel je dan over 2 dagen.. of in twee porties op 1 dag..

    500gram kwark = 50 gram eiwitten.. ga er vanuit dat je lichaam per portie ongeveer een max van 30 a 40 gram op een goeie manier kan verwerken.

    Dus zo'n bak maak je twee porties van 25 gram eiwitten van.

    De smaak is niet echt fantastisch.. ik doe er zelf meestal kaneel doorheen en wat aspartaam/zoetstof (niet dat dat altijd even gezond is.. maargoed
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    ik moet echt kotsen van dat smerige voer dat jullie eten

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •