MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 13 1234511 ... LastLast
Results 1 to 25 of 304
  1. #1

    Default Testers gezocht voor nieuw supplement.

    Carnation: time release beta-alanine:
    Supplementeren met beta-alanine is de meeste effectieve manier om de carnosineconcentraties in de spieren te verhogen.

    Een verhoogde carnosineconcentratie zorgt er voor dat er op een hele effectieve manier door verschillende biochemische mechanismen
    spiervermoeidheid wordt uitgesteld.

    Onderzoek toont onder andere aan dat het supplementeren met beta-alanine zorgt voor een toename in de werkcapaciteit
    (langere, hardere en intensievere trainingen/wedstrijden).
    Beta-alanine is zelfs effectiever in het uitstellen van spiervermoeidheid dan creatine en werkt zo goed dat het de duuruithoudingsvermogen laat stijgen met 14% na 28 dagen, zonder training.

    Effecten van een verhoogde spiercarnosineconcentratie:

    -Remming van de verzuring
    -Toename vetvrije spiermassa
    -Toename [explosieve] kracht
    -Toename spieruithoudingsvermogen
    -Toename duuruithoudingsvermogen
    -Toename trainingscapaciteit
    -Toename in energie
    -Een betere bloedtoevoer naar de spieren
    -Verbeterd herstel

    Bij vechtsporten en met name MMA worden meerdere energiesystemen gebuikt en vaak ook tot het uiterste aangesproken.

    De drie energiesystemen die een MMA vechter gebruikt zijn:
    · het ATP-CP system
    · het anaerobisch lactisch systeem
    · het aerobe systeem

    In deze drie de systemen zorgt beta-alanine ervoor dat vermoeidheid wordt uitgesteld.

    Dit betekend dat je op conditioneel gebied een betere vechter wordt als je supplementeerd met Carnation.

    Dit geeft je dus direct een voordeel ten opzichte van je tegenstander omdat je harder kan werken.

    Maar ook kan je, doordat je minder snel vermoeid raakt, technieken beter beheersen en uitvoeren.

    Door het constant aanspannen van spieren en het aanspreken van de drie besproken energiesystemen wordt tijdens een MMA training of wedstrijd erg veel melkzuur en dus ook waterstofionen geproduceerd.

    In het onderstaande stuk kan je lezen hoe Carnation deze waterstofionen neutraliseert.

    Remmen van de verzuring:
    Carnation buffert op een hele effectieve manier waterstofionen welke vrijkomen als melkzuur zich opbouwt in een spier.
    Waterstofionen en dus niet melkzuur veroorzaken de brandende pijn en belemmeren het functioneren van de spier tijdens inspanningen.
    Waterstofionen verlagen de pH-waarde van zowel het bloed als de pH-waarde van de spieren en verhogen dus de zuurtegraad.
    Carnosine bindt zich aan de waterstofionen waardoor deze worden geneutraliseerd, carnosine werkt dus als een buffer5.

    Door de buffercapaciteit van carnosine kunnen spieren dus langer presteren op een hoog niveau.

    Maar Carnation heeft ook nog een positief effect op de onderstaande systemen:

    · Calcium regulator
    · Anti-oxidant
    · NOS
    · Enzym regulator en activator
    · GABA
    (lees hier meer over op http://shop.zona-mma.com/shop/product_info.php?products_id=312 )


    Waarom is Carnation time released?
    Beta-alanine veroorzaakt een tintelende huid bij effectieve doseringen (speldenprik gevoel).

    Door de beta-alanine time release te maken wordt de opname verspreid over een aantal uur waardoor er geen speldenprik gevoel
    optreedt en dus ook niet voor ongemak zorgt. De tintelingen beginnen ongeveer 10-20 minuten na inname en kunnen tot een uur daarna aanhouden.

    Poeders, capsules of andere beta-alanine producten die niet time released zijn gemaakt worden heel snel opgenomen in het bloed en bereiken een piek na 30-45 minuten.

    Eenmaal opgenomen in het lichaam hecht beta-alanine zich aan neuronen
    (zenuwcellen) in de huid waardoor deze neuronen geprikkeld worden en afgaan.

    Het afgaan van de neuronen veroorzaakt de tintelingen.
    Door de geleidelijke opname van Carnation dankzij de time release technologie wordt dit probleem vermeden.
    De paresthesie die beta-alanine veroorzaakt is overigens een ongevaarlijke en niet-schadelijke bijwerking.

    Verder is het nog belangrijk om te weten dat in de meeste recentelijk beta-alanine studies ook een time released beta-alanine
    product werd gebruikt.

    Bij contactsporten ondervinden de meeste gebruikers hinder van de tintelingen die veroorzaakt wordt door gewone beta-alanine.

    De tintelingen worden heviger op de plekken waar contact wordt gemaakt met een tegenstander.
    Bij vechtsporten kan concentratieverlies door bijvoorbeeld prikkels en/of jeuk nadelige gevolgen hebben.


    Lichaamsgewicht:
    Carnation heeft geen ongewenste effecten op het lichaamsgewicht van een vechter zoals sommige vechters dat wel met creatine kunnen ervaren.


    Radio interview:
    In het onderstaande radio interview met Dr. Jeffrey stout wordt uitgebreid ingegaan op de werking van beta-alanine en worden veel vragen beantwoord.

    Aan het eind van het interview verteld Dr. Stout ook waarom beta-alanine juist voor vechtsporters een ideaal supplement is.
    http://www.ergomax.nl/audio/Radio%20...Dr%20Stout.mp3

    Referenties en verdere informatie kan je vinden op:http://www.ergomax.nl/products.html








    Kort geleden op Heat fc kwam ik een paar mensen tegen die dit nieuwe supplement op de markt hebben gebracht, genaamd Carnetion.

    Heb even met ze gepraat, en e-mail adressen uitgewisseld.

    Ik zag dat er een hoop intresse was voor het supplement, omdat het o.a. een betere/andere werking zou hebben dan de supplementen die al op de markt zijn.



    Vlak na Heat fc werd ik benaderd door de mensen van ergomax met de vraag of ik intresse had om dit product in onze winkel te verkopen.

    Ik wist wel dat dit product goeie eigenschappen bevat die andere supplementen niet hebben, maar voor de rest heb ik weinig tot geen
    verstand van supplementen.

    Ik heb eigenlijk meteen een paar bekende vechtersporters met de " know how " en ervaring gevraagd wat zij van dit product vinden.
    De antwoorden waren eigenlijk allemaal hetzelfde:

    Als dit product waarmaakt wat het zegt, dan is het een super product.

    Na een kort overleg met de mensen van ergomax, kwamen wij al snel tot de conclusie dat de werking van het product bevestigd kan worden door de mensen die er de meeste baat zullen hebben.

    Zodoende kan ik dit supplement weggeven aan 3 (vecht)sporters die door ons geselecteerd worden.

    Wat je moet doen om dit product in je bezit te krijgen is even een e-mail sturen naar [email protected] met de volgende gegevens:


    - Naam:
    - Leeftijd:
    - Geslacht:
    - Sport(en) die ze beoefenen :
    - Hoe vaak ze per week trainen en/of wedstrijden:
    - Wat voor supplementen ze nu gebruiken of erbij gaan gebruiken:

    Het enige wat zij hiervoor terugvragen is regelmatig een korte maar duidelijke beschrijving van de werking van het product geven zolang je dit product gebruikt.


    Eventuele vragen over dit product worden altijd beantwoord!


    Gr. Patrick
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  2. #2
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Als dit product waarmaakt wat het zegt, dan is het een super product.
    tja...
    dat gaat voor heel veel supplementen op

    maar...
    goede actie

    ben erg benieuwd naar de uitslagen van je onderzoek

  3. #3
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    gewoon weer RECLAME in een mooi jasje.
    veel succes met je AHEM- 'onderzoek'

    jullie verneuken deze sectie compleet op deze manier.
    plaats eerst eens wat van de literatuur of ie onderzoeken waar je naar verwijst, en laat de beloftes even achterwege.

  4. #4
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Ben ik deze keer niet met je eens focus.

    Scenario is simpel. Cholitzu wil gewoon weten of het product echt doet wat ze beloven en kan daarom drie exemplaren weggeven.

    goed resultaat is groen licht..
    geen resultaat is rood licht.

    goeie zaak lijkt mij.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  5. #5
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    hoi ik heb een winkel met supplementen
    ik ben benaderd door een paar leveranciers die een produkt leveren waar van ze zeggen dat het harstikke goed werkt.

    ik heb er geen verstand van, maar ik heb mensen horen zeggen, dat als het doet wat het zegt dat het doet, dat het heel goed spul is.

    ik ga dat even controleren op de volgende manier
    ik geef a la radio 538 een paar potten weg,
    moet je alleen even zeggen wat je favoriete radiozender is

    allemaal luisteren naa 538, eh kopen bij mij


    tonyjongen de slijmpolitie is je op het spoor

  6. #6
    anonymous001 Guest

    Default

    3 is niet echt een representatief onderzoek, of zie ik dat nou verkeerd?

  7. #7
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    hoi ik heb een winkel met supplementen
    ik ben benaderd door een paar leveranciers die een produkt leveren waar van ze zeggen dat het harstikke goed werkt.

    ik heb er geen verstand van, maar ik heb mensen horen zeggen, dat als het doet wat het zegt dat het doet, dat het heel goed spul is.

    ik ga dat even controleren op de volgende manier
    ik geef a la radio 538 een paar potten weg,
    moet je alleen even zeggen wat je favoriete radiozender is

    allemaal luisteren naa 538, eh kopen bij mij


    tonyjongen de slijmpolitie is je op het spoor
    hmm, zo zie ik het niet direct..
    Stel: Ralf (Underdog) zou het product gaan testen. Ralf heeft een behoorlijk verleden met training/supplementatie/voeding. Als Ralf kan bevestigen dat dit product zeker geen bullshit is. Nou dan neem ik dat graag van hem aan.

    Ik weet ook wel dat 1, 2 of 3 testpersonen niet garant staan voor heel nederland. Maar het laat dan tenminste zien dat het bij die personen in elk geval een positieve werking heeft.

    Besides: zona mma is een vechtsport gear/wear shop en geen supplementen shop. Sterker nog, dit product is volgens mij hun enige supplement dat ze verkopen. Kan me goed voorstellen dat Patrick van Zona dit product wil laten testen door ervaren forummembers..

    Of zie ik dat nu zo ontzettend verkeerd?

    ps: ik heb zeer zeker geen aandelen zona-mma. Slechts goeie ervaringen/aankopen in het verleden.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Volgens mij verkopen ze helemaal geen supplementen. Misschien dat ze het willen gaan doen en is de proef?

  9. #9
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    op deze site wordt de werking van beta-alinine in de combi met creatine op z'n minst in twijfel getrokken
    http://evidencebasedfitness.blogspot...&max-results=7

    hier de conclusie van het artikel:

    The Bottom Line:

    If I ignore a lot of bad stuff, here's what I take away from this study:

    1) There is weak evidence from this study to show that creatine and creatine with beta-alanine supplementation can have benefits to body composition, strength and workout quality.

    2) There is NO evidence from this study to show that the addition of beta-alanine to creatine supplementation has any additional benefit to anything that was measured in this study.

    3) I despair at the future of fitness research on a weekly basis.

    So, if you're thinking of buying beta-alanine, stop. Serious. Just stop. I don't know how to get this point across any more effectively. Stick with your creatine and you'll be fine.

    I really need a flashy anti-ad to compete with the beta-alanine hype.

  10. #10
    chief108 Guest

    Default

    die is toch redelijk duidelijk in z'n mening

  11. #11
    anonymous001 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by willem777 View Post
    op deze site wordt de werking van beta-alinine in de combi met creatine op z'n minst in twijfel getrokken
    http://evidencebasedfitness.blogspot...&max-results=7

    hier de conclusie van het artikel:

    The Bottom Line:

    If I ignore a lot of bad stuff, here's what I take away from this study:

    1) There is weak evidence from this study to show that creatine and creatine with beta-alanine supplementation can have benefits to body composition, strength and workout quality.

    2) There is NO evidence from this study to show that the addition of beta-alanine to creatine supplementation has any additional benefit to anything that was measured in this study.

    3) I despair at the future of fitness research on a weekly basis.

    So, if you're thinking of buying beta-alanine, stop. Serious. Just stop. I don't know how to get this point across any more effectively. Stick with your creatine and you'll be fine.

    I really need a flashy anti-ad to compete with the beta-alanine hype.
    Thanks. Deze quotes zijn mooi:

    It's funny. We all violently denounce the spam on new "vitamins" or gels, or the use of raw, unpasturized milk as an anabolic agent (I swear, I found this thread on the JPFitness forum), but for some reason a hook gets created by someone somewhere that causes all-out blind acceptance hype for a pill that we should consider just as skeptically as the newest penile enlargement supplement.
    You should be aware that uncomfortable flushing of your ass is a possible side effect if you don't take the correct dose. You should also be aware that there is about as much evidence to support the use of beta-alanine in weight lifting as there is evidence to support the use of gel-caps filled with baby powder.
    Voorlopig hou ik het bij creatine, denk ik.

  12. #12

    Default

    Quote Originally Posted by Jeru View Post
    Volgens mij verkopen ze helemaal geen supplementen. Misschien dat ze het willen gaan doen en is de proef?

    @ Jeru-Klopt, wij verkopen geen supplementen, was het eerlijk gezegd ook nooit van plan, maar dit lijkt me een supplement met veel waarde voor de vechtsporter, vandaar dat ik deze topic heb geopend.



    En je hebt helemaal gelijk focus: ik heb geen verstand van supplementen etc.

    Gebruik zelf alleen maar Acai een natuurproduct vol vitaminen en anti-oxidanten waar de werking al van is bewezen en ik ook kan bevestigen.

    Daarom had ik eigenlijk van o.a. jou,
    ( iemand met een naar mijn mening zeer grote kennis van voeding en supplementen ) een eerlijke mening verwacht over de eventuele werking van het product, en niet over het feit of er al dan niet reclame wordt gemaakt voor het product.

    Juist daarom heb ik deze thread aangemaakt en besloten om de supplementen op deze manier weg te geven en zodoende een redelijk goed beeld te krijgen van het product, en zo te beslissen het product wel of niet te gaan verkopen.

    Volgens mij niets mis mee.

    Mocht je meer informatie willen hebben, dan kan ik die met alle plezier hier plaatsen.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  13. #13
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    1.906
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Onderzoek toont onder andere aan dat het supplementeren met beta-alanine zorgt voor een toename in de werkcapaciteit
    (langere, hardere en intensievere trainingen/wedstrijden).
    Beta-alanine is zelfs effectiever in het uitstellen van spiervermoeidheid dan creatine en werkt zo goed dat het de duuruithoudingsvermogen laat stijgen met 14% na 28 dagen, zonder training.
    zijn die resultaten openbaar?
    & de manier van testen.

    ik vind de actie heel leuk hoor..
    maar ik neem dat als het product in
    productie is genomen de makers de
    werking ervan wel hebben getest..
    en dat zeggen ze ook.

    dan is het slimmer om die resultaten
    naar buiten te brengen dan te horen
    wat 3 ongecontroleerde gebruikers
    hier vinden?

    ook wel interesting:
    http://www.ergomax.nl/faq.html#2
    Last edited by Evilman; 22-02-2008 at 14:48.

  14. #14
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Ho ho ho/....

    ik hoef echt geen veren in mn reet,
    ik heb er helemaal geen verstand van, beweer dat ook zeker niet

    en ik bedoelde al helemaal niet dat jij er geen verstand van hebt..

    ik was gewoon zo vrij om jouw verhaaltje te vertalen voor Tony, om het wat duidelijker te maken waarom ik het wel reclame vind.

    als ik je dus die indruk gaf,
    was niet mn intentie dus sorry..


    maar het is wel weer een reclameverhaaltje -in mijn ogen althans
    dus met alle respect voor je toko
    ik vind dat die manier van aanprijzen (zoals in alle BB en vechtsportbladen gebeurd) niet thuishoort in deze sectie.

  15. #15

    Default

    Ik ga ervan uit dat die resultaten openbaar zijn, ik zal eens vragen of ze die hier kunnen posten.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  16. #16
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default

    Geweldig altijd, die supplementen. Altijd weer een binnenweggetje zoeken om sterker te worden zonder harder te moeten trainen.


  17. #17
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    gewoon weer RECLAME in een mooi jasje.
    veel succes met je AHEM- 'onderzoek'

    jullie verneuken deze sectie compleet op deze manier.
    plaats eerst eens wat van de literatuur of ie onderzoeken waar je naar verwijst, en laat de beloftes even achterwege.
    Hier kan je een deel van de gebruikte literatuur vinden.
    http://www.ergomax.nl/S&O.html

    De studies die er niet opstaan heb ik niet digitaal maar de abstracts kunnen ook gewoon op www.pubmed.com gevonden worden.

  18. #18
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    hoi ik heb een winkel met supplementen
    ik ben benaderd door een paar leveranciers die een produkt leveren waar van ze zeggen dat het harstikke goed werkt.

    ik heb er geen verstand van, maar ik heb mensen horen zeggen, dat als het doet wat het zegt dat het doet, dat het heel goed spul is.

    ik ga dat even controleren op de volgende manier
    ik geef a la radio 538 een paar potten weg,
    moet je alleen even zeggen wat je favoriete radiozender is

    allemaal luisteren naa 538, eh kopen bij mij


    tonyjongen de slijmpolitie is je op het spoor
    En wat is er mis mee? Het product wordt nu in getest in levensechte situaties en als de testers het product niks vinden dan zijn ze ook vrij in om dat te zeggen. De testers zijn niemand iets verschuldigd.

    En niemand is hier uit op geslijm of valse recensies, als hier sprake van zou zijn dan vallen wij allebei uiteindelijk toch door de mand en daar zitten we beide niet op te wachten.

  19. #19
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Socrates View Post
    3 is niet echt een representatief onderzoek, of zie ik dat nou verkeerd?

    Het is inderdaad wetenschappelijk of statistisch gezien niet correct maar het is niet de bedoeling om met het weggeven van de potjes dit soort onderzoek te doen. Dit is gewoonweg het testen van een product in een praktijksituatie niks meer niks minder. Echt wetenschappelijk onderzoek is er genoeg.

  20. #20
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Socrates View Post
    Thanks. Deze quotes zijn mooi:





    Voorlopig hou ik het bij creatine, denk ik.
    Ik zou zeggen wacht de test resultaten af. Uiteindelijk zijn de punten die je aandraagt maar de mening van één man. Het feit blijft dat er velen onderzoeken zijn gedaan op atleten waar uit gewoon de harde conclusie kan worden getrokken dat beta-alanine werkt.

    Naast de conclusies uit de onderzoeken tonen praktijkervaringen ook aan dat het werkt. Voor deze ene man die zegt dat het niet werkt zijn er veel meer inclusief doktoren, wetenschappers en specialisten die zeggen dat het wel werkt. Verschil van mening is iets wat je altijd zult blijven houden in de wetenschappelijke wereld.

    Onlangs is er trouwens wel een studie uitgekomen die geen significante verschillen in prestaties kon aantonen tussen de beta-alanine en placebo groep (ik heb de volledige studie niet gelezen dus weet het er fijne niet van) maar ook dit is niet ongewoon.

    Er zijn bijvoorbeeld ook studies die aantonen dat creatine geen effect heeft op sportprestaties maar aan jouw afsluiting te zien weet je wel beter.
    Last edited by SamE; 22-02-2008 at 16:55.

  21. #21
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Evilman View Post
    zijn die resultaten openbaar?
    & de manier van testen.

    ik vind de actie heel leuk hoor..
    maar ik neem dat als het product in
    productie is genomen de makers de
    werking ervan wel hebben getest..
    en dat zeggen ze ook.

    dan is het slimmer om die resultaten
    naar buiten te brengen dan te horen
    wat 3 ongecontroleerde gebruikers
    hier vinden?

    ook wel interesting:
    http://www.ergomax.nl/faq.html#2

    Ja hoor, je kan hier een deel van de gebruikte studies vinden

    http://www.ergomax.nl/S&O.html

  22. #22
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dimitri View Post
    Geweldig altijd, die supplementen. Altijd weer een binnenweggetje zoeken om sterker te worden zonder harder te moeten trainen.
    Sommige sporters nemen supplementen om juist harder te kunnen trainen. En harder trainen is trouwens niet altijd de oplossing.
    Last edited by SamE; 22-02-2008 at 16:56.

  23. #23
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    Zijn er misschien nog andere vragen die ik kan beantwoorden?

  24. #24
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    voor creatine is het mechanisme achter de werking bekend.
    De werking kan per persoon idd enorm varieren. Er zijn een aantal sterke aanwijzingen voor dat dit afhangt van getraindheid en met name spiervezeltype. Logischerwijs kan je verwachten dat mensen met vnl type1 vezels en/of type2vezels die al een hoge concentratie Crf bevatten er niet of nauwelijks op reageren.

    De veronderstelde werking van beta alanine is het uitstellen van verzuring.
    Welnu, pas op mixfight gepost (thnx Chico), een artikel dat de melkzuurtheorie onderuit haalt.
    Ook in Sportgericht zijn hier een aantal artikelen aan gewijd.
    Er wordt zelfd beweerd dat een 'verzuring' gewenst is, want het 'melkzuur' kan als brandstof aangewend worden.
    (sprinters presteren beter als ze 'licht verzuurd' aan de start komen)
    Weet je wellicht iets preciezer hoe de veronderstelde werking van beta alanine tot stand komt? Hoeft niet scheikundiger, maar ik zou denken dat het dan eerder een negatief effect op de prestatie heeft?

    NB: Dit is dus gewoon interesse, niet een poging tot afzeiken.

    overigens, ik vind het dus nog steeds een reclameboodschap.
    Wel netjes dat je bronnen vermeld
    Last edited by FOCUS; 24-02-2008 at 12:57.

  25. #25
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    voor creatine is het mechanisme achter de werking bekend.
    De werking kan per persoon idd enorm varieren. Er zijn een aantal sterke aanwijzingen voor dat dit afhangt van getraindheid en met name spiervezeltype. Logischerwijs kan je verwachten dat mensen met vnl type1 vezels en/of type2vezels die al een hoge concentratie Crf bevatten er niet of nauwelijks op reageren.

    De veronderstelde werking van beta alanine is het uitstellen van verzuring.
    Welnu, pas op mixfight gepost (thnx Chico), een artikel dat de melkzuurtheorie onderuit haalt.
    Ook in Sportgericht zijn hier een aantal artikelen aan gewijd.
    Er wordt zelfd beweerd dat een 'verzuring' gewenst is, want het 'melkzuur' kan als brandstof aangewend worden.
    (sprinters presteren beter als ze 'licht verzuurd' aan de start komen)
    Weet je wellicht iets preciezer hoe de veronderstelde werking van beta alanine tot stand komt? Hoeft niet scheikundiger, maar ik zou denken dat het dan eerder een negatief effect op de prestatie heeft?

    NB: Dit is dus gewoon interesse, niet een poging tot afzeiken.

    overigens, ik vind het dus nog steeds een reclameboodschap.
    Wel netjes dat je bronnen vermeld
    Voor beta-alanine zijn de mechansimen waardoor het werkt ook bekend, ze staan allemaal in de eerste post. Beta-alanine stopt de melkuur productie niet, beta-alanine bindt zich aan de waterstofionen die afgesplitst worden door het melkzuur. Hierdoor voel je het brandende gevoel pas later en door het neutraliseren van de waterstofionen hebben ze ook pas later een effect op het belemmeren van spierfunctioneren. De meeste mensen denken trouwens dat het melkzuur zelf dit veroorzaakt

    Dus kort gezegd op een gegeven moment verzuur je wel maar dit gebeurd gewoon later.

    Misschien wel leuk om te weten is dat carnosine (dus de stof die beta-alanine verhoogd) het LDH enzym (lactaat dehydrogenase) beschermt tegen uitschakeling door hitte (wat onder andere gebeurt als je (extreem)vermoeid raakt). Het LDH enzym zet lactaat om in pyruvaat wat ook weer gebruikt wordt om energie te produceren.

    Ik denk niet dat ik de algemene werking van beta-alanine simpeler kan uitleggen dan: Beta-alanine stelt vermoeidheid uit via verschillende mechanismen in het lichaam.

    En nog terugkomend op het voorbeeld van de sprinter. In korte sprints heeft beta-alanine een minder sterk effect dan in de langere sprints waarbij je het anaëroob lactische energiesysteem gebruikt. Bij kortere krachtinspanningen is creatine een betere keus.

    Zie ook het volgende onderzoek

    1: J Sports Sci. 2007 Dec;25 Suppl 1:5-15.Click here to read Links
    Nutrition for the sprinter.
    Tipton KD, Jeukendrup AE, Hespel P.

    School of Sport and Exercise Sciences, University of Birmingham, Birmingham, UK.

    The primary roles for nutrition in sprints are for recovery from training and competition and influencing training adaptations. Sprint success is determined largely by the power-to-mass ratio, so sprinters aim to increase muscle mass and power. However, extra mass that does not increase power may be detrimental. Energy and protein intake are important for increasing muscle mass. If energy balance is maintained, increased mass and strength are possible on a wide range of protein intakes, so energy intake is crucial. Most sprinters likely consume ample protein. The quantity of energy and protein intake necessary for optimal training adaptations depends on the individual athlete and training demands; specific recommendations for all sprinters are, at best, useless, and are potentially harmful. However, if carbohydrate and fat intake are sufficient to maintain energy levels, then increased protein intake is unlikely to be detrimental. The type and timing of protein intake and nutrients ingested concurrently must be considered when designing optimal nutritional strategies for increasing muscle mass and power. On race day, athletes should avoid foods that result in gastrointestinal discomfort, dehydration or sluggishness. Several supplements potentially influence sprint training or performance. Beta-alanine and bicarbonate may be useful as buffering agents in longer sprints. Creatine may be efficacious for increasing muscle mass and strength and perhaps increasing intensity of repeat sprint performance during training.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •