MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 26
  1. #1
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    173
    vCash
    126000

    Default tips bij schouderklachten

    vraagje:

    Heb de laatste tijd last van mijn schouder, het heffen gaat opzich ok al is het wat lastiger om mijn arm achter mijn hoofd te buigen (bij rekoefeningen bijvoorbeeld) dan moet ik hem met andere hand een zetje geven om een bepaald punt te overbruggen.

    Tijdens trainen heb ik niet echt last, maar in rust zeurt het. 'S nachts kan ik er ook niet op liggen.

    Ik boks voornamelijk (maar ook 1x per week thaiboksen en 1 x per week jiu jitsu) en ik geloof dat mijn techniek niet echt het probleem kan zijn.

    Iemand tips? Zou koelen na de training helpen?
    Alvast bedankt
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1.300
    vCash
    126000

    Default

    Lekker cliché misschien, maar rust of rustiger aan doen is meestal de beste remedie.

  3. #3
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    kan echt heel veel wezen hè...

    Klinkt waarschijnlijk ook te makkelijk , maar wat datje van 06-huisarts????
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  4. #4
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    173
    vCash
    126000

    Default

    is ook zo. Ik dacht mischien herkent iemand het en heeft ie een goed idee..valt te proberen he

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    205
    vCash
    126000

    Default

    Hoe lang heb je al last? Heb je een idee over de oorzaak? Is er iets overstrekt, heb je er een harde klap opgekregen, hard op gevallen, meer belast dan je normaal gewend bent, vaker last van instabiliteit in de schouder gehad?

    Moeilijk om tips te geven zonder dat je weet welke strucuur is aangedaan en dan nog is het lastig om via internet advies te geven, zonder een totaalplaatje te hebben en een onderzoek te hebben gedaan.
    Bij overbelasting is het meestal de truc om in het begin wat rust te geven en daarna de belasting goed gedoseerd op te bouwen. Kan zijn dat het trainen van stabiliteit je zal helpen om in de toekomst klachten te voorkomen.

    Kan van alles zijn: peesontsteking / verrekte spier / aanhechting / kapsel / banden / onsteking in het gewricht, etc...

    Als je veel last hebt of houdt, zou ik toch even bij de fysio langsgaan.

  6. #6
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    Je kan zelf heel simpel een impingementtest doen door je rechter hand op je linker schouder te leggen en de elleboog van je rechter arm omhoog te heffen. Als je pijn voelt in de rechter schouder dan heb je hoogstwaarschijnlijk last van impingement. Probeer wel goed je hand plat op de schouder te houden.

  7. #7
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    Zo uit mijn hoofd speelt schouderblad instabiliteit bij meer dan 80% van de schouderklachten een rol maar zoals er al gezegd is het moeilijk om via internet iets vast te stellen. Het probleem kan ook in je heupen of enkels zitten

  8. #8
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ff een long shot, pure gok;

    laat iemand es hier lekke hard drukken: aan de achterkant van je schouder, zeg maar in/bij je oksel aan de buitenkant van je schouderblad.
    Doet het erg veel pijn, dan kan je mazzel hebben.

    hier zitten nl een aantal spieren die remmend werken bij het plaatsen van een stoot. Ook bij het trekken aan een stoot moeten deze spieren hard aan de bak.
    (teres major/minor mn, maar ook tricepsaanhechting op schouderblad)
    deze spieren zijn vaak bij boksers/werpers etc erg gespannen en deze verstoren de balans van het schouderblad en bovenarm.
    Wanneer d
    Goed losmasseren/peuteren door de pijngrens heen verhelpt vaak al een hoop schouderklachten.
    beetje kort door de bocht en zoals ik al zei het is een gokje...
    het verklaard echter wel het verhaal van beprking bij triceps oprekken...
    anyways, anders toch echt ff naar laten kijken

  9. #9
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    173
    vCash
    126000

    Default

    bedankt! Ik ga dat uittesten zodra ik thuis ben.
    Ik weet wel dat ik bijvoorbeeld in knie, elleboog, heup en onderrug wat hypermobiel ben dus mischien zit dat ook wel in mijn schouder.

    Er zit ook wel pijn als ik er op druk maar ik kan dat nu in mijn eentje niet goed uitvoeren..

    Bedankt in ieder geval, het kan dus inderdaad wel veel zijn dus als het aanhoud (nu al enkele weken maar t wordt wat erger) dan zal ik naar de dokter gaan

  10. #10
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    173
    vCash
    126000

    Default

    voor zover ik weet is er trouwens niets speciaals aan vooraf gegaan, maar ik vang zoveel klappen en ik word ook regelmatig op de grond gegooid () bij jiu jitsu dus je weet het nooit zeker..krijg je als je veel vechtsport beoefend, je gaat vaak voorbij aan iets dat op het moment zeer doet

  11. #11
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    173
    vCash
    126000

    Default

    @SamE > ik heb last van een enkelblessure (maand of 3, twee keer doorheen gegaan) nog steeds instabiel, train met tape..JIj zei dat het ook in de enkel kan zitten.....zou dat het dan ook kunnen zijn? Is linker enkel en rechter schouder

  12. #12
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Boxer View Post
    @SamE > ik heb last van een enkelblessure (maand of 3, twee keer doorheen gegaan) nog steeds instabiel, train met tape..JIj zei dat het ook in de enkel kan zitten.....zou dat het dan ook kunnen zijn? Is linker enkel en rechter schouder
    Ja dat zou heel erg goed kunnen het probleem zit dan ook idd in de tegenovergestelde heup en/of enkel. Trainen met tape kan ook het probleem zijn omdat je nu de beweging in je enkel verminderd wat weer betekend dat je moet compenseren met andere delen van je lichaam.

    Zijn de klachten ook rond die tijd begonnen?

  13. #13
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Holland
    Posts
    6.131
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou s een weekje rust nemen.. Misschien is 2 beter. Luisteren naar je lichaam! Als je pijn hebt, zegt ie: EY DOE S FF RUSTIG MAN! Dus da kan je dan ook beter doen

  14. #14
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    173
    vCash
    126000

    Default

    durf ik niet te zeggen of dat precies hetzelfde moment is omdat ik die dingen de eerse tijd negeer. Maar tis al zeker weken aan de gang dus het kan best.

    Durf helaas de tape er nog niet af te halen. De tweede verzwikking is ongeveer 3 wk oud. Da's ook fijn, ga je van de ene blessure over in de andere. maar ja, als de tape eraf kan dan zal het met de schouder ook vanzelf beter moeten gaan.
    bedankt voor je antwoord

  15. #15
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Boxer View Post
    durf ik niet te zeggen of dat precies hetzelfde moment is omdat ik die dingen de eerse tijd negeer. Maar tis al zeker weken aan de gang dus het kan best.

    Durf helaas de tape er nog niet af te halen. De tweede verzwikking is ongeveer 3 wk oud. Da's ook fijn, ga je van de ene blessure over in de andere. maar ja, als de tape eraf kan dan zal het met de schouder ook vanzelf beter moeten gaan.
    bedankt voor je antwoord
    Dat kan maar hoeft niet ... wat rust kan waarschijnlijk ook geen kwaad

  16. #16
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    173
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Muay Thai Elite View Post
    Ik zou s een weekje rust nemen.. Misschien is 2 beter. Luisteren naar je lichaam! Als je pijn hebt, zegt ie: EY DOE S FF RUSTIG MAN! Dus da kan je dan ook beter doen

    Natuurlijk heb je gelijk, maar ik hoef jullie niet te vertellen dat niks doen VERSCHRIKKELIJK is

  17. #17
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    laat maar weten hoe het over een aantal weken gaat

  18. #18
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    173
    vCash
    126000

    Default

    bedankt SamE ( en de rest ook natuurlijk)

    Heb in ieder geval besloten vanavond dan maar eens over te slaan in ieder geval..wordt bankhangen...heel wijs maar uitermate irritant

  19. #19
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Holland
    Posts
    6.131
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb eens een maand thuis gezeten met een overstrekte enkelkapbandspier weet ik t.... Kon er amper op lopen. Ik dacht dat ik gek werd, huilde mezelf in slaap... Maar rusten deed me goed, nu schop ik weer kont. (Ik spar overigens graag met meisjes, ben ik dan laf of geil? Misschien allebei haha)

    Maar met de laftheorie zou ik ook graag met lelijke meisjes sparren, vanwege mijn lafheid. Dit is niet t geval. Dus bij mij is de geiltheorie van toepassing. Ik heersch.

  20. #20
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    173
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Muay Thai Elite View Post
    Ik heb eens een maand thuis gezeten met een overstrekte enkelkapbandspier weet ik t.... Kon er amper op lopen. Ik dacht dat ik gek werd, huilde mezelf in slaap... Maar rusten deed me goed, nu schop ik weer kont. (Ik spar overigens graag met meisjes, ben ik dan laf of geil? Misschien allebei haha)

    Maar met de laftheorie zou ik ook graag met lelijke meisjes sparren, vanwege mijn lafheid. Dit is niet t geval. Dus bij mij is de geiltheorie van toepassing. Ik heersch.

    thanks...denk ik....snap er niet veel van..ben dan ook blond meisje he

  21. #21
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Holland
    Posts
    6.131
    vCash
    126000

    Default

    Blonde meisjes hebben weer andere talenten..

  22. #22
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    173
    vCash
    126000

    Default

    ha.was net mijn tas in aan t pakken dus las het niet goed..op fiets dringt ie pas door (toch blond he)

    Tis niet laf tegen vrouwen te sparren verdorie!!

    helemaal of topic..

  23. #23
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Holland
    Posts
    6.131
    vCash
    126000

    Default

    Just the way I like it.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    205
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Boxer View Post
    ha.was net mijn tas in aan t pakken dus las het niet goed..op fiets dringt ie pas door (toch blond he)

    Tis niet laf tegen vrouwen te sparren verdorie!!

    helemaal of topic..


    Toch maar wel gaan trainen?

    Leek me in eerste instantie trouwens nogal onwaarschijnlijk dat de ene enkel zoveel invloed zou kunnen hebben op de andere schouder, maar als ik er goed over nadenk, zou dat bij boksen idd best kunnen! Thnx voor dit leermomentje hehe

  25. #25
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Nijmegen
    Posts
    201
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Paco View Post
    Toch maar wel gaan trainen?

    Leek me in eerste instantie trouwens nogal onwaarschijnlijk dat de ene enkel zoveel invloed zou kunnen hebben op de andere schouder, maar als ik er goed over nadenk, zou dat bij boksen idd best kunnen! Thnx voor dit leermomentje hehe
    Dit is niet alleen bij boksen het geval. De schouder staat via een myofasciaal medriaan in verbinding met heup en enkel aan de tegenovergestelde kant, het is dus 1 groot netwerk. Een goed voorbeeld: ongeveer 80% van de spiervezels van de bilspier gaan over in de illiotibiaal band (zijkant van de been) welke weer doorloopt naar je knie. Als er iets in de lijn verstoord raakt dan geeft dat ook een probleem in die lijn.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •