MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 12 of 12
  1. #1
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default 1 keer ko = makkelijker ko?

    Als je ko bent gegaan en dan heb ik het over zwaar ko, niet duizelig heen en weer wankelen, maar neergaan en 5 min. later wakker worden, is het dan zo dat je sneller weer ko kan gaan? Zal er na zoiets minder voor nodig zijn om je neer te laten gaan?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    zie je inderdaad vaak gebeuren. heb ik me ook al es afgevraagd
    goed voorbeeld is meldrick taylor vs julio cesar chavez.
    taylor is in dat gevecht weliswaar niet echt zwaar neergegaan (technisch k.o in de laatste seconden van de 12e ronde in een titelgevecht) maar van hot prospect veranderde zijn status in een bokser met een glazen kinnetje. hij ging in de rematch zo weer plat en heeft daarna nooit meer iets in de top gepresteerd
    of in het k1-circuit >karaev en lebanner
    en ik heb zo'n idee dat het met wandelei da silva ook die kant op gaat...

    heel maf eigenlijk. fysiek gezien zou je van een k.o. toch weer geheel (ik bedoel in het kader van kwetsbaarheid mbt een evt. volgende k.o.) kunnen herstellen mits je voldoende rust neemt. misschien wringt daar de schoen.
    onvoldoende rust na een zware k.o.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Het is ook de angst die je krijgt om nog een keer KO te gaan als je in je vorige partij zwaar buiten westen geweest ben.
    Als je dan weer de ring in stapt kan ik me voorstellen dat je toch wat meer twijfel in je acties heb omdat je bang bent weer tegen een harde stoot op te lopen.. En dan gebeurt het soms juist weer

  4. #4
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    precies !
    ik ben ook eens k.o. geweest en toen stond ik de 1e wedstrijden daarna toch wat onzeker in de ring.
    aan de andere kant. vanaf toen wel veel bewuster met de kin op de borst en dekking hoog gaan boksen. zodat ik ze meer op m'n voorhoofd kreeg ipv de kin. ben daarna nog wel eens aangeteld geweest, maar nooit meer op het canvas.

  5. #5
    anonymous001 Guest

    Default

    Ik denk dat het er aan ligt wat voor soort ko.

    Als je uit gaat doordat je hersens geschud worden is anders dan als je in je nek geraakt wordt. In het laatste geval kan ik me niet voorstellen dat je er iets aan over houdt.

    Zelf heb ik een beschadigd kaakgewricht, geloof ik. In ieder geval heeft mijn linker kaak een andere vorm dan mijn rechter, en doet een lichte tik op mijn kin soms fukin' veel pijn in mijn oor. Kan me voorstellen dat dit geen voordeel is als ik weer de ring in ga...

  6. #6
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Socrates View Post
    Zelf heb ik een beschadigd kaakgewricht, geloof ik. In ieder geval heeft mijn linker kaak een andere vorm dan mijn rechter


  7. #7
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1.300
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben twee keer (binnen een half jaar) gaan zitten door een mawashi op m'n lever, ik heb toen wel een poosje angst gehad om daar weer op neer te gaan.. voelt zoooo pokke. Heb toen ook gedacht dat ik sneller door m'n hoeven zou gaan bij een volgende keer, maar volgens mij zat dat toch vooral tussen de oren..

  8. #8
    anonymous001 Guest

    Default



    Zoiets, maar dan woest aantrekkelijk...

    Ben trouwens zelf een keer ko gegaan door een trap in de nek. Was een hele zware, maar daar hou je dus volgens mij niets aan over. Stond in ieder geval een week later gewoon weer te sparren.

    Heb er mentaal ook niets aan over gehouden. Dat hoort er gewoon bij. Ik zou wel angstig worden als ik mijn neus had gebroken, ofzo.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Effective View Post
    Ik ben twee keer (binnen een half jaar) gaan zitten door een mawashi op m'n lever, ik heb toen wel een poosje angst gehad om daar weer op neer te gaan.. voelt zoooo pokke. Heb toen ook gedacht dat ik sneller door m'n hoeven zou gaan bij een volgende keer, maar volgens mij zat dat toch vooral tussen de oren..
    Dat is een KO dat is niet te vergelijken. Met alle respect een leverstoot doet pijn maar na een minuut of 10 staat humpty dumpty weer vrolijk te lachen. Als je zwaar KO gaat dan kun je daar dagen/weken last van. Je hebt mensen die liggen serieus een week plat met ijs op hun kop.

    Als bv Wanderlei ook een aantal dagen barstende hoofdoijn heeft gehad dan werkt vanzelf door in zijn hersens. Het is niet zozeer de pijn van de KO die hem angst injaagd, het is de dagen ellende die daaraan vasthangt.


  10. #10
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1.300
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Dat is een KO dat is niet te vergelijken. Met alle respect een leverstoot doet pijn maar na een minuut of 10 staat humpty dumpty weer vrolijk te lachen. Als je zwaar KO gaat dan kun je daar dagen/weken last van. Je hebt mensen die liggen serieus een week plat met ijs op hun kop.

    Als bv Wanderlei ook een aantal dagen barstende hoofdoijn heeft gehad dan werkt vanzelf door in zijn hersens. Het is niet zozeer de pijn van de KO die hem angst injaagd, het is de dagen ellende die daaraan vasthangt.
    Ja heb je absoluut gelijk in. Typisch gevalletje vraag goed lezen

  11. #11
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    65
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by willem777 View Post
    ...karaev en lebanner
    ... kunnen herstellen mits je voldoende rust neemt. misschien wringt daar de schoen.
    onvoldoende rust na een zware k.o.
    Karaev hebben ze in ieder geval niet voldoende rust gegeven blijkbaar,
    die hebben ze veel te snel weer voor de leeuwen gesmeten; en dat niet 1 maar 2 maal.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk niet dat er een medische reden is dat je sneller KO gaat.

    Wat wel zeker het geval is, is dat schade door een KO (= hersenschudding) een cumulatief effect heeft. De schade herstelt nooit helemaal terug, en de volgende KO die je te verwerken krijgt zal meer schade veroorzaken dan de eerste.


Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •