MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 76 to 99 of 99
  1. #76
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Christophe View Post



    Thanks amigo, zodra het een feit is, laat ik jullie meer weten. En ik speelde ook al met het idee dan een soort vakantie/trainingskamp op te zetten, dus als het zover is verwacht ik natuurlijk ook een delegatie van Mixfight.nl!
    Hou ik je aan. Lijkt me echt super!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  2. #77
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Christophe View Post
    Tja, het is nog steeds Mexico hè!
    wat voor straf staat erop?



    is het trouwens nog van enige kwaliteit trouwens het BJJ?

  3. #78
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by el bastardo View Post
    Hou ik je aan. Lijkt me echt super!
    x2...

    klinkt goed

  4. #79
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Ben jaloers op Christophe. De Tering. Wonen in Mexico. Dat doe je goed!


    op de vot dermit

  5. #80
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MB667 View Post
    Ben jaloers op Christophe. De Tering. Wonen in Mexico. Dat doe je goed!
    Wie of wat houdt je tegen? Buiten het feit dat je dan geen sex meer mag hebben natuurlijk...

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  6. #81
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Mijn schoonpapa is wout, die heeft me al menig keer in den beginnen willen oppakken.

    Kep het geld niet om te emigreren


    op de vot dermit

  7. #82
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MB667 View Post
    Mijn schoonpapa is wout, die heeft me al menig keer in den beginnen willen oppakken.

    Kep het geld niet om te emigreren
    Geld? Waar is je gevoel voor avontuur? Denk je dat Swiebertje geld had toen hij de wijde wereld in trok!?

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  8. #83
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    als het aan mij lag, had ik al voor nop de hele wereld gezien, maar samen ergens naar toe gaan is iets anders als alleen.


    op de vot dermit

  9. #84
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    fryslan
    Posts
    2.564
    vCash
    126000

    Default

    waar zit je in mexico? acapulco klinkt als in de buurt van de door mij geliefde plaatsten oaxaca en puerto escondido.

  10. #85
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    antwerpen
    Posts
    1.202
    vCash
    126000

    Default

    acapulco is wel een eindje van puerto escondido hoor, zo'n 300 km

  11. #86
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    fryslan
    Posts
    2.564
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by nicolas the red View Post
    acapulco is wel een eindje van puerto escondido hoor, zo'n 300 km
    Das voor Nederlandse begrippen ver, daar lach je erom. Heb daar heel wat bustripjes gemaakt die enkele malen verder waren.

  12. #87
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Leon, Mexico
    Posts
    5.191
    vCash
    126000

    Default

    Yo amigo's,

    Ik heb het geluk dat ik bij mijn tante kan wonen, dus dat is (voorlopig) gratis. Dat is ook hoe ik mijn vriendin 6 jaar geleden heb ontmoet, toen ik mijn tante en nichtje kwam bezoeken. Ze wonen in Leon, een stad in het midden van Mexico, op 4 uurtjes rijden van Mexico City: León, Guanajuato - Wikipedia, the free encyclopedia

    Leon is niet onmiddelijk een idylische kuststad, maar het is er wel gezellig en het ligt vrij centraal. Alleen jammer dat de afstanden tussen de "points of interest" hier groter zijn dan in onze "Lage Landen" en dat het nationaal vliegverkeer nog altijd erg duur is, dus het is niet zo dat we in het weekend eventjes naar de kust kunnen rijden. Als ik bijvoorbeeld naar Acapulco ga volgend weekend gaan m'n vriendin en ik vanuit Morelia (de stad waar zij van maandag tot woensdag werkt en ik nu Spaanse les volg) naar een andere stad (2u rijden) om daar het vliegtuig te nemen naar Acapulco. Voor een half uurtje vliegen gaat ons dat ongeveer 120 euro kosten.

    Ik ben (nog) niet aan 't werk, maar gelukkig heb ik nog niet te veel grote kosten. Ik heb hier een telefoon, maar ik bel niet veel. De spaanse lessen die ik nu volg (3 dagen per week, 3 uur per dag, ::: CENTRO CULTURAL DE LENGUAS ::: MORELIA, MICH. :::) kosten me ongeveer 90 euro per week. En verder is het leven hier goedkoper dan bij ons in Europa (mede dankzij de sterke euro) ... maar nog steeds te duur voor meer dan 60 miljoen Mexicanen die onder de armoedegrens leven. Maar ik kan voorlopig nog steeds overleven op m'n spaargeld, al is dat niet superveel, dus ik zal toch een baan moeten vinden binnen afzienbare tijd... zeker als ik binnenkort met m'n eigen auto wil rondrijden. Ook maar goed dat m'n vriendin en ik overeen zijn gekomen dat we de rekening van alles wat we doen door 2 delen (en dat ze de benzine voor haar auto daar niet bijtelt ).

    Wat m'n enkele BJJ-ervaringen betreft heb ik eergisteren pas een vrij uitgebreide mail aan een paar vrienden geschreven. Als het jullie interesseert, kan ik die hier wel copy/pasten?!

    Verder ben ik very happy in Mexico! Groeten!
    Last edited by Christophe; 22-05-2008 at 20:13.
    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je hebt het overigens over mensen met een judo-achtergrond die beseffen dat guardspringen een zeer effectieve techniek is. Dat wordt ook niet ontkend, althans niet door mij, ...
    Mixfight-Ambassadeur in Mexico

  13. #88
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Leon, Mexico
    Posts
    5.191
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by el bastardo View Post
    Wie of wat houdt je tegen? Buiten het feit dat je dan geen sex meer mag hebben natuurlijk...
    Tussen mogen en doen is een wereld van verschil, mede dank zij deze sympatieke mexicaanse ondernemers: Autohotel en Leon Guanajuato Mexico PLAYHOUSE

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je hebt het overigens over mensen met een judo-achtergrond die beseffen dat guardspringen een zeer effectieve techniek is. Dat wordt ook niet ontkend, althans niet door mij, ...
    Mixfight-Ambassadeur in Mexico

  14. #89
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Leon, Mexico
    Posts
    5.191
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    En nou ook nog Belgen!


    Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    ...ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik ben wel geinteresseerd in je BJJ-ervaringen.
    Good enough for me amigo ... enjoy!

    Ik denk dat het eerste dat ik jullie wil zeggen is wat ik tot nu toe aan BJJ heb gezien en beleefd hier in Mexico, en voordat jullie gekke ideeën krijgen: het is (nog) niet veel soeps. M'n eerste ervaring was toen Magda en ik een BJJ- en MMAclub in Morelia gingen checken. Zoals jullie weten werkt Magda van maandag tot woensdag in een Deens bedrijf in Morelia, en mag ze donderdag en vrijdag van thuis uit werken. Aangezien ik haar geen 3 dagen wil/kan missen (ik ben toch niet voor niks naar Mexico gekomen) ga ik mee. We vertrekken maandagochtend om 5u45 in Leon en komen omstreeks 8u25 in Morelia aan. Magda zet me af in het centrum waar ik sinds vorige week Spaanse lessen volg (::: CENTRO CULTURAL DE LENGUAS ::: MORELIA, MICH. :::) en gaat werken. Maar later meer hierover ... nu gaat het even over BJJ!!

    Twee weken geleden zaten we dus in Morelia, en Magda had op het internet gevonden dat er een BJJ-club in deze stad is. Dus we zijn onmiddelijk op maandag gaan kijken. Het is een klein, maar goed ingericht zaaltje en ik denk dat de leraar er z'n kostwinning van wil maken want hij heeft de voormiddagen en avonden samen ongeveer 40 lesuren per week. Alleen is het niveau niet om over naar huis te schrijven. Hij is een blauwe gordel in de Royce Gracie Federatie (http://www.roycegracie-mexico.com/site.html#AA) waarvan de School in Leon de "moederschool" is. Op maandag zaten er twee dikke, lelijke vrouwmensen in een hoek van de zaal te doen alsof ze BJJ aan 't trainen waren, maar ondanks het feit dat ze allebei een gi met blauwe gordel aanhadden, trok het op niet veel. De leraar zat in grapplinggear een les MMA te geven, maar ook dit was niet veel soeps. Nadien bleek dat het op maandagavond MMA-les was, en dat de BJJ op dinsdag was dus we zijn de dag nadien terug gaan kijken. Maar helaas pindakaas, buiten 2 witte gordels en de leraar was er weer alleen het groepje MMA-fans aan 't trainen. De manier waarop de leraar de witte gordels de armbar van de guard aanleerde doet me vermoeden dat er in deze club niet onmiddelijk veel gaat gebeuren op BJJ-gebied ... maar de muur hing wel vol met certificaten van (waarschijnlijk duurbetaalde) seminars met verscheidene bekende Gracies. Geef mij maar goede techniek! De leraar (met de geweldige naam Christopher) zei me nog dat als ik ook in Leon ging trainen, ik in Morelia gratis mocht komen meedoen. Klinkt goed, maar er is niemand om mee te rollen, dus ...

    Diezelfde week zijn Magda en ik dan op woensdagavond gaan kijken naar de school in Leon, en gelukkig is het niveau daar stukken beter. Alleen jammer dat een les maar een uurtje duurt, en onmiddelijk daarna hebben ze een uur MMA (daar zijn ze allemaal erg gek van hier). De lesopbouw is ook niet echt mijn ding met een flauwe opwarming, een beetje techniektraining en een beetje rollen (iedereen doet zijn ding en er word veel gebabbeld tussendoor). Niet echt wat ik gewoon ben en niet hoe ik wil rollen. De leraar was aanvankelijk erg vriendelijk en uitnodigend, maar ik merkte toch een beetje defensief gedrag toen hij vernam dat ik Paarse gordel BJJ ben. Hij vroeg onmiddelijk van wie (nadat hij de naam "Royce Gracie", onder wie hij paarse gordel is, ongeveer duizend keer vermeld had). Maar Felipe is zo populair in Mexico, en ik heb de indruk dat iedereen hem hier goed kent dus toen ik zei dat ik een paarse gordel van Felipe was, kon hij niks meer zeggen. Ik vroeg hem of ik eens een proeflesje kon komen meedoen, en hij keek of ik vroeg of ik zijn vriendin voor een nachtje mocht lenen. Hij zei met heel veel moeite dat ik dan alleen de maand maar moest betalen (ongeveer 24 euro), en niet het "inschrijvingsgeld" (ongeveer 9 euro).

    Vorige donderdag ben ik er dan gaan meetrainen. De eerste die naar me toekwam was een grote Mexicaan die de kerel bleek te zijn waartegen ik moest vechten voor de tafels: Fabio Vargas. Erg coole en grappige kerel. Hij is één van de betere (als niet de beste) blauwe gordels in de club, en doet ook aan MMA Ik heb tijdens de training met hem getraind, en toen het tijd was voor het rollen begon ik met hem. Erg sterke kerel, en ik heb al een tijd niks meer gedaan maar ik verschoot vooral van het feit dat ik zo snel zo zwaar buiten adem was. Maar voordat jullie het ergste denken ... ik heb 'm wel drie keer gesubmit, en dat had hij volgens mij niet echt verwacht! Magda heeft (ook een beetje uit schrik, maar vooral omdat ze niet meer met de kerel van de tafels heeft kunnen afspreken) de weddenschap niet officieel kunnen maken, maar anders had ik 'm gewonnen.

    Nadat ik goed moe was van Fabio heb ik gerold met een frisse Pedro Olmos, de leraar en paarse gordel van het team. Hij is niet echt slecht, maar ik vind 'm ook niet echt goed. Ik heb hem eerst met een guillotine doen afkloppen, en in de tweede partij passeerde ik z'n guard en hij had een soort baseballbat-grip-choke waarvan ik dacht dat ik 'm gemakkelijk kon losmaken ... maar dat was buiten m'n vermoeidheid gerekend ... en ik moest aftikken. Hij wou natuurlijk onmiddelijk terug rollen om die eerste partij recht te zetten en op het einde van al het gerol heb ik hem 5 keer doen afkloppen: 1 guillotine, 2 choke from the back & 2 "Belga's" (= die eenarmige americana die ik graag doe van de mount) en hij mij 1 keer met die lapelchoke. Daarna heb ik nog een grapplingpartij gedraaid tegen Fabio, en ook die guillotine kon hij moeilijk geloven ... maar hij moest er wel voor aftikken.

    Na de les hield de leraar nog een speech om te zeggen wie ik was, en dat m'n niveau wel ok was (!?!) en dat ik fijn zou meedraaien in de club. Hij vroeg me zelf nog een paar woorden te zeggen (ik zei dat ik met iedereen wou rollen) en that was it. Ik had op internet gezien dat de eerste maand gratis was, en toen ik hem dat vroeg zei hij dat dat er al lang af moest gehaald worden en dat ik de inschrijving én het maandgeld moest betalen. Hmmmm..., heb ik een beetje m'n bedenkingen bij, vooral omdat ik 'm zei dat ik alleen donderdag (en dus niet op dinsdag en woensdag) kon komen. Ik had ergens verwacht dat hij iets aan de prijs zou doen om me te motiveren bij hem te komen trainen. Maar geheel buiten deze lidgeld-affaire, heb ik toch zin om - indien mogelijk - m'n eigen team te beginnen zodat ik tenminste kan trainen zoals ik dat wil.

    Na de les was ik even aan 't babbelen met een engelsman die ook verhuisd is naar Leon (blauwe gordel van Roger Gracie in London) en ik vertelde hem dat ik geschrokken was van hoe snel en hoe hard ik buiten adem was. Hij vertelde me dat het niet meer dan normaal was, omdat Leon zo'n 1500 m. boven de zeespiegel ligt!!! De eerste maanden dat hij kwam trainen was hij al buiten adem nadat hij de trap opgekomen was. Toen ik dat hoorde, voelde ik me al heel wat minder slecht dat ik had moeten aftikken tegen de leraar! En het geeft me hoop voor de toekomst, want als ik hier goed train en dan nadien terug in België/Nederland kom vechten heb ik hopelijk extra conditie. Iemand van jullie zin in een hoogtestage?

    Fabio Vargas (de grote Mexicaan met blauwe gordel):
    YouTube - Xtreme Fighters Leon Mexico

    YouTube - Evolution of Combat Leon

    Pedro Olmos (de leraar, paarse gordel):
    YouTube - PROF. PEDRO OLMOS
    Last edited by Christophe; 22-05-2008 at 20:36.
    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je hebt het overigens over mensen met een judo-achtergrond die beseffen dat guardspringen een zeer effectieve techniek is. Dat wordt ook niet ontkend, althans niet door mij, ...
    Mixfight-Ambassadeur in Mexico

  15. #90
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Leon, Mexico
    Posts
    5.191
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    Hahah, lol! Die "Eden suite" is wel vet trouwens!
    Die suites zijn allemaal wel vet, en kosten ongeveer 90 euro. Worden veel gebruikt voor vrijgezellen- en andere feestjes.

    Een gewone kamer is supervet, superschoon, goed uitgerust (mooie, grote douche, TV, radio, airco) en kost ongeveer 18 euro (voor 6 uurtjes dolle pret) ... kan je het niet echt voor laten, toch?! En privacy is er erg belangrijk: iedere kamer heeft z'n eigen garage en je betaalt door een soort sluissysteem naast de deur van de kamer (ze komen als je binnen bent).
    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je hebt het overigens over mensen met een judo-achtergrond die beseffen dat guardspringen een zeer effectieve techniek is. Dat wordt ook niet ontkend, althans niet door mij, ...
    Mixfight-Ambassadeur in Mexico

  16. #91
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    975
    vCash
    126000

    Default

    Ola amigo!

    Fijn om te horen dat het zo goed gaat met jou/julie.
    Keep posting your adventures!
    It's not how you look in the light.
    It's how you fight in the dark.

  17. #92
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    fryslan
    Posts
    2.564
    vCash
    126000

    Default

    Grappig, ik heb vorig jaar een half jaar daar dichtbij gewoond (voor mexikaanse begrippen dan). Ik heb een half jaar 'gestudeerd' aan de UNAM in Mexico city. Maar heb mijn meeste tijd doorgebracht in zuid mexico, en centraal amerika. Het reizen is voor mij daar altijd vrij goedkoop geweest. Meestal heb je in de grote steden meerder busstations, 1e klasse zoals ADO en OCC, maar ook wel 2e en soms 3e klasse busstations. deze maatschappijen gebruiken vaak de oude bussen van de 1e klasse maatschappijen. Dezen zijn normaal al de helft goedkoper. En met deze maatschappijen is het zo dat de meeste passagiers pas na de hoek van de straat van het busstation en maken een deeltje met de chauffeur. Hier gewoon bij gaan staan en je bent voor een paar honderd pesos in acapulco. Daar kun je eventueel wel weer een leuk hotelletje vinden voor een paar 100 pesos. Reizen daar kan heel goedkoop zijn.

    Heb je trouwens de hamburgers van de straat daar al geprobeerd? De beste die ik ooi geproefd heb :P

  18. #93
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Leon, Mexico
    Posts
    5.191
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kyokushin View Post
    Grappig, ik heb vorig jaar een half jaar daar dichtbij gewoond (voor mexikaanse begrippen dan). Ik heb een half jaar 'gestudeerd' aan de UNAM in Mexico city. Maar heb mijn meeste tijd doorgebracht in zuid mexico, en centraal amerika. Het reizen is voor mij daar altijd vrij goedkoop geweest. Meestal heb je in de grote steden meerder busstations, 1e klasse zoals ADO en OCC, maar ook wel 2e en soms 3e klasse busstations. deze maatschappijen gebruiken vaak de oude bussen van de 1e klasse maatschappijen. Dezen zijn normaal al de helft goedkoper. En met deze maatschappijen is het zo dat de meeste passagiers pas na de hoek van de straat van het busstation en maken een deeltje met de chauffeur. Hier gewoon bij gaan staan en je bent voor een paar honderd pesos in acapulco. Daar kun je eventueel wel weer een leuk hotelletje vinden voor een paar 100 pesos. Reizen daar kan heel goedkoop zijn.
    We gaan nu ook met de bus, omdat de (budget-) vliegverbindingen vrij beperkt zijn. We nemen een soort van luxe-slaapbus om 23u in Morelia om om 8u 's morgens in Acapulco aan te komen (prijs: ongeveer 30 euro). Zondag vliegen we van Acapulco naar Guadalajara (3 uur onderweg met tussenstop in Mexico City voor een prijs van 90 euro) en nemen daar de bus naar Morelia (3 uur rijden voor 18 euro). Gelukkig dat het hotel ons "maar" 44 euro per nacht gaat kosten (dus 22/persoon) ... niet slecht voor in Acapulco te overnachten denk ik zo.

    Het is alleen superirritant dat we de organisator van het tornooi niet te pakken kunnen krijgen. Hij reageert niet op mails, en de telefoonnummers die we op het internet van hem vinden zijn niet in gebruik. Zou bij ons toch niet mogelijk zijn, maar goed ... daar moet ik maar mee moeten leren leven.


    Quote Originally Posted by kyokushin View Post
    Heb je trouwens de hamburgers van de straat daar al geprobeerd? De beste die ik ooi geproefd heb :P
    Niet alleen de hamburgers, maar ook de hotdogs, quesadilla's, torta's, bomba's en taco's van de straat zijn zonder twijfel de allerbeste die je kan vinden ... als je weet waar je moet zijn. Ik was er gisteren nog over bezig met mijn tante: die eetwagentjes zijn erg goedkoop, ongelooflijk lekker en bijna allemaal stukken hygiënischer dan de meeste snackbarren/frituren/broodjeszaken bij ons.

    Ik zal er eens foto's van beginnen trekken zodat jullie weten waar het over gaat!
    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je hebt het overigens over mensen met een judo-achtergrond die beseffen dat guardspringen een zeer effectieve techniek is. Dat wordt ook niet ontkend, althans niet door mij, ...
    Mixfight-Ambassadeur in Mexico

  19. #94
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    fryslan
    Posts
    2.564
    vCash
    126000

    Default

    Ik zie dat je al goed bent ingeburgerd daar, eten en drinken is daar zeer belangrijk, wat dan ook wel weer blijkt uit de smaak. Ik kijk uit naar je foto's van het eten :P

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •