MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default Blind verlaat Sparta en keert terug bij Ajax

    Ajax heeft een opvolger gevonden voor vertrekkende Martin van Geel. De Amsterdammers halen Danny Blind terug naar de Arena.

    Blind had nog een contract voor drie seizoenen als technisch directeur bij Sparta Rotterdam. Na een jaar zwaait de oud-international echter alweer af om bij een andere oude club van hem aan de slag te gaan. De Zeeuw, die in mei 2006 moest vertrekken als trainer van Ajax, begint op 15 mei in Amsterdam als opvolger van Van Geel.

    'Er zijn twee clubs in mijn leven die een belangrijke rol hebben gespeeld, Ajax en Sparta Rotterdam', zegt Blind in een persbericht van Ajax. 'Toen ik een contract als technisch directeur tekende bij Sparta voor de duur van vier jaar was dat in de vaste overtuiging om dat contract ook uit te dienen. Toch hebben wij in het contract voorwaarden opgenomen die het mogelijk maken om naar Ajax te gaan wanneer die situatie zich zou aandienen. Deze aanbieding van Ajax kan ik simpelweg niet laten lopen.'

    Van Geel vertrekt uit Amsterdam, omdat hij voor zichzelf geen rol meer ziet na de nieuwe taakverdeling. De functie van technisch directeur wordt in zijn ogen te veel uitgekleed. De hoofdtrainer - Marco van Basten - de verantwoordelijkheid krijgt over de hele tak betaald voetbal van Ajax.

    Van Basten toonde zich blij met de benoeming van Blind tot technisch manager. 'Door het vertrek van Van Geel zouden erg veel zaken op mijn bord terechtkomen en ik wil mij kunnen focussen op het eerste elftal.'

    'Het was noodzakelijk dat er zo snel mogelijk iemand bij zou komen, want er zijn belangrijke maanden aangebroken bij Ajax die van invloed zijn op de komende seizoenen en ik heb mijn volle aandacht nodig bij het Nederlands Elftal', gaf Van Basten het belang aan van een snelle aanstelling. 'Met Danny komt er iemand die de ins en outs van deze wereld kent en die kwaliteit toevoegt aan ons team. Ik heb veel vertrouwen in hem. We hebben uitvoerig over de taakverdeling gesproken en ik kijk erg uit naar de samenwerking.'

    (vi.nl)
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default



    Verrassend...
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •