MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 9 of 9
  1. #1
    Join Date
    May 2008
    Posts
    65
    vCash
    126000

    Default Goede balans krachttraining en MA

    Ik denk niet dat ik de enige ben maar ik heb altijd problemen om een goede balans te vinden tussen krachttraining en mijn vechtsporttraining.
    Ik ben al een beetje op leeftijd (48) maar beoefen al sinds mijn 15e diverse vechtsporten.
    Nu richt ik mij helemaal op het Jeet Kune Do.
    In al die jaren dat ik trainde heb ik nooit veel aandacht besteedt aan krachtraining.
    Alleen de normale push-ups, sit-ups etc.
    Omdat ik altijd goede resultaten haalde op demonstraties en wedstrijden zag ik daar ook niet het nut van in.
    Jeet Kune Do richt zich op het werkelijke straatvechten en daarbij kan een beetje extra kracht wel belangrijk zijn.
    Maar als ik dan weer een krachttrainingschema probeerde was ik op een gegeven moment meer bezig met krachttraining dan met mijn vechtsporten.
    Ik kan dus de juiste balans niet vinden.
    Je moet eigenlijk krachttraining doen, je moet een beetje aan je conditie doe (hardlopen, touwtje springen etc.) en natuurlijk moet je je vechtspoprten blijven trainen.
    Nu zoek ik eigenlijk een goede basis krachttrainingsschema die goed kracht en een beetje spieren opbouwt maar die niet je energie wegneemt die je nodig hebt voor je vechtsporttraining.
    Het moet een schema zijn waarbij je geen apparaten nodig hebt, alleen maar dumbells, een halter, een optrekstok en een dipstation.
    Heeft iemand nog tips?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    zowiezo heeft focus laatst een schema voor je gemaakt geloof ik...

    maar ik denk dat je voor jezelf de balans moet zoeken tussen de twee... er is niemand (en zeker niet op het internet) die jouw zo het gouden antwoord kan geven...

    ga je inlezen over trainingsmethoden e.d. als dit forum (techniek, ed) doorstruint kom je al een heel end... en zeker ook de verwijzingen die naar bepaalde dingen worden gemaakt waarop je verder kunt zoeken...
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  3. #3
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by reddragon View Post
    Ik denk niet dat ik de enige ben maar ik heb altijd problemen om een goede balans te vinden tussen krachttraining en mijn vechtsporttraining.
    Ik ben al een beetje op leeftijd (48) maar beoefen al sinds mijn 15e diverse vechtsporten.
    Nu richt ik mij helemaal op het Jeet Kune Do.
    In al die jaren dat ik trainde heb ik nooit veel aandacht besteedt aan krachtraining.
    Alleen de normale push-ups, sit-ups etc.
    Omdat ik altijd goede resultaten haalde op demonstraties en wedstrijden zag ik daar ook niet het nut van in.
    Jeet Kune Do richt zich op het werkelijke straatvechten en daarbij kan een beetje extra kracht wel belangrijk zijn.
    Maar als ik dan weer een krachttrainingschema probeerde was ik op een gegeven moment meer bezig met krachttraining dan met mijn vechtsporten.
    Ik kan dus de juiste balans niet vinden.
    Je moet eigenlijk krachttraining doen, je moet een beetje aan je conditie doe (hardlopen, touwtje springen etc.) en natuurlijk moet je je vechtspoprten blijven trainen.
    Nu zoek ik eigenlijk een goede basis krachttrainingsschema die goed kracht en een beetje spieren opbouwt maar die niet je energie wegneemt die je nodig hebt voor je vechtsporttraining.
    Het moet een schema zijn waarbij je geen apparaten nodig hebt, alleen maar dumbells, een halter, een optrekstok en een dipstation.
    Heeft iemand nog tips?
    Kracht wordt overschat imo, Bruce Lee kicks ass and hij woog maar half zoveel als zijn tegenstanders, die meestal ook met twee of zelfs 10 waren.


  4. #4
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    maar hij was wel sterk, gebruikte anabolen en deed aan krachttraining.
    oh ja dimitri, die tien man, dat was niet echt hoor.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  5. #5
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    maar hij was wel sterk, gebruikte anabolen en deed aan krachttraining.
    oh ja dimitri, die tien man, dat was niet echt hoor.
    Me dunkt dat jij Enter The Dragon, een documentaire over het leven van Sensei Bruce Lee, nog niet gezien hebt.


  6. #6
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    "If you have to stop and think, it's too late"

  7. #7
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    bruce lee is alleen in de film
    hij bestaat niet echt, heeft ook nooit echt bestaan
    je moet in 'm geloven
    net als in sinterklaas

  8. #8
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    310
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by willem777 View Post
    bruce lee is alleen in de film
    hij bestaat niet echt, heeft ook nooit echt bestaan
    je moet in 'm geloven
    net als in sinterklaas
    sinterklaas!!!!!!!!!! niet in geloven, maar????

  9. #9
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    650
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    overduidelijk roid rage!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •