MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 73

Thread: Gitaar spelen

  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.513
    vCash
    113250

    Default Gitaar spelen

    Ik heb in een van mn impuslieve buien een akoestische gitaar gekocht... Ach waarom ook niet nog een hobby er bij.

    Maargoed, nu moet ik het nog zien te leren hahaha

    Iemand tips/ervaringen hoe het best te beginnen? Websites? Dvdtjes? Torrents?

    Ik moet dus werkelijk vanaf 0 beginnen, kan dus geen noot lezen en weet niet eens hoe je een akoord moet spelen. Als het niet wat is, kan er altijd nog de kachel mee aangestoken worden...

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "'...En hij heeft ook nog is de snelheid van een schildpad met parkinson..." Fred Royers 2007

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    6.994
    vCash
    126000

    Default

    Guitar hero 3 op de xbox kopen ;-)

    suc6 en rock on ouwe ...........................

  3. #3
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tsuki View Post
    Guitar hero 3 op de xbox kopen ;-)

    suc6 en rock on ouwe ...........................

    Misschien kan El Bastardo je een cursus "rock held voor NOOb's" geven?
    Die is toch currently un-employed

  4. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Ook toevallig, de afgelopen 2 weken zit ik er ook vaak over na te denken dat ik een akoestische gitaar wil kopen en lessen wil nemen.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    628
    vCash
    126000

    Default

    Heb 3 maanden gitaarles gehad en heb nu de electrische gitaar van m'n broer thuis staan. Je kunt het jezelf aanleren... velen zijn je voorgegaan. Maar dat valt absoluut niet mee. Ik kan er nog steeds niet veel van...


    Talent wil ook helpen Maar vooral veel tijd erin stoppen is het belangrijkst.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    fryslan
    Posts
    2.564
    vCash
    126000

    Default

    tabs leren lezen
    http://www.tabsrus.nl/node/14
    http://www.911tabs.com/
    http://www.tabsrus.nl/frontpage/
    en eventueel een geripte guitarpro downloaden.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tsuki View Post
    Guitar hero 3 op de xbox kopen ;-)

    suc6 en rock on ouwe ...........................
    Ik ben sinds dit weekend ook compleet hooked!
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8.134
    vCash
    126000

    Default

    @ kyo... moet ie wel eerst basis hand technieken leren voor hij met tabs begint... @TS Google op classical guitar lessons.... Beste manier om de techniek te leren!

    What am I? Flypaper for freaks?!


  9. #9
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Ik speel al zo'n 10 jaar... en kan geen noot lezen...
    Leer vooral eerst akkoorden is mijn tip Ton!! Dat is de beste basis. Je zal zien dat het overgrijpen van de grepen(akkoorden). Steeds sneller en gemakkelijker gaat! Dat vergt erg veel oefening erg veel zere vingers... ik speelde totdat ik zon beetje bloede... Eeld komt vanzelf!

    Maar het vergt dus veel oefening en begin met wat simpele akkoorden.
    ff snel voor je gegoogle't... hier staan erg veel akkoorden.. http://www.popschoolmaastricht.nl/ho...en_machine.htm

    Leer je zelf eerst de volgende akkoorden aan! Dan heb je al 'n leuke basis en volgen er vanzelf wat simpele nummers die je hiermee kan spelen.:
    G - A - E - D - C

    Suc6! Als je nog vragen hebt hoor ik 't!
    -Fly like a butterfly, sting like a bee-

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.513
    vCash
    113250

    Default

    Top Jonathan! Ik zet meteen ramen en deuren open en ga als een gek op die snaren jengelen!

    Akkoorden leren, daar ga ik dus maar is ff mee beginnen.

    Tonnie Cash
    "'...En hij heeft ook nog is de snelheid van een schildpad met parkinson..." Fred Royers 2007

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.513
    vCash
    113250

    Default

    Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    Hier nog eentje!

    Heb 'm alleen gekregen in plaats van gekocht. Vind het echt een gaaf cadeau, want ik zou het zeker wel willen leren. Ontbrak en ontbreekt me nu ff aan de tijd, maar dat komt nog wel goed.
    Ondanks dat ik nog absoluut niks kan spelen, voelt het toch gek om een gitaar op een rechtshandige manier in m'n handen te hebben want ik ben links. Maar ach, heb ook leren geweerschieten met rechts dus dit moet ook wel kunnen. Kwestie van wennen denk ik.

    Als je links bent is het toch gewoon een kwestie van snaren om zetten? Ben er al wel achter dat het idd veel en veeeeel oefening vergt...
    "'...En hij heeft ook nog is de snelheid van een schildpad met parkinson..." Fred Royers 2007

  12. #12
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    eeehm das in het begin best lastig te bepalen voor jezelf ...

    de meeste 99% van de mensen die rechts zijn... grijpen dus met links en ''slaan aan'' met rechts... Is idd een kwestie van snaren omzetten... hoeft geen problemen op te leveren.. Mare zowel links als rechts handige spelen bijna allen hetzelfde! Behalve Jimmy Hendrixs en nog een paar van die amateurs

    Enneeuh goed bezig Ton! blijve ramme, t word alleen maar maklijker!
    -Fly like a butterfly, sting like a bee-

  13. #13
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    Misschien kan El Bastardo je een cursus "rock held voor NOOb's" geven?
    Die is toch currently un-employed
    Whoehaha, ik heb toevallig vorige week ook een acc gitaar gekregen voor mn verjaardag. Tot voor die tijd had ik er nog nooit een vast gehouden. Dus van tips van mij zal ie t niet moeten hebben... Op youtube staat echter genoeg materiaal wat je kunt naspelen, accoorden e.d. maar ook nrs. Dus doe je ding

    En ik ben niet un-employed. Alleen een hele andere richting ingeslagen. Nieuwe band: Black Demon Circus (beïnvloed door Kyuss/QOTSA/Tool?Alice in Chains...) Zal wel wat posten als nrs klaar zijn...

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.922
    vCash
    126000

    Default

    Anderhalf jaar geleden ook begonnen met de gitaar.
    Gelukkig hadden we een goede leraar gevonden die gelijk leuke nummers leerde spelen en daarbij zelf ook speelde en zong. Dit is wel lekker aangezien in het begin het gehark van je eigen gitaar dan niet zo opvalt en alles toch een beetje klinkt als muziek

    Ook wij leerden geen noot, alleen akkoorden

    Ik speel zelf linkshandig en heb ook een linkshandige akoestisch western gitaar gekocht. Bij dit soort gitaren kan je niet de snaren overzetten.
    bij de Spaanse gitaren moet dat wel kunnen.

    In het verleden heb ik geprobeerd rechts te spelen maar dat vond ik toch minder, vooral je slag aanleren met je slechte hand vond ik erg moeilijk
    Daarom maar besloten links te spelen met als gevolg een beperkte keuze in het gitaren aanbod.

    In ieder geval een erg leuke hobby wat ik iedereen aan kan raden
    "I have no use for bodyguards, but I have a very special use for two highly trained certified public accountants. (Elvis Presley)

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.922
    vCash
    126000

    Default

    Even googlen

    Klassieke gitaar of Spaanse gitaar. Een gitaar met nylon snaren (vroeger darmsnaren) en de bassnaren met metaalomsponnen zijdevezels.

    Steelstringgitaar of Western gitaar: Een gitaar met stalen snaren, smalle hals en grote klankkast. Om de extra spanning van de stalen snaren aan te kunnen, loopt er doorgaans een stalen pen door de hals van de gitaar. Deze pen kan worden gesteld door hem korter of langer te draaien. Hierdoor beweegt de hals een beetje van de snaren af of juist naar de snaren toe. Op deze manier kan men met de pen het kromtrekken van de hals corrigeren. De stalen snaren produceren een hardere, heldere toon. Deze gitaar is onmisbaar in folk- en bluesmuziek en wordt ook wel aangeduid met western-gitaar of flattop-gitaar.
    "I have no use for bodyguards, but I have a very special use for two highly trained certified public accountants. (Elvis Presley)

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.513
    vCash
    113250

    Default

    Begin nu ook met een klassieke (goedkope) gitaar met nylon snaren. Natuurlijk wel een zwarte! Zal is een fotootje maken. Moet hem wel ff een keer zien te stemmen... Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn getallenteerde tokkel werk liggen Vriendin van me heb iig wel zo'n stemkasje.

    @ ILKO, hahaha idd 'gewoon' een kwestie van snaren omzetten... Zegt de ene noob tegen de andere noob
    "'...En hij heeft ook nog is de snelheid van een schildpad met parkinson..." Fred Royers 2007

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.513
    vCash
    113250

    Default

    BTW, check dit out. Zo wil ik ook kunnen spelen! Johnny Cash owned!

    http://www.youtube.com/watch?v=vZgv38QvDWI

    Jammer dat het een Duitser is die les geeft...
    "'...En hij heeft ook nog is de snelheid van een schildpad met parkinson..." Fred Royers 2007

  18. #18
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ton View Post
    Ik heb in een van mn impuslieve buien een akoestische gitaar gekocht... Ach waarom ook niet nog een hobby er bij.

    Maargoed, nu moet ik het nog zien te leren hahaha

    Iemand tips/ervaringen hoe het best te beginnen? Websites? Dvdtjes? Torrents?

    Ik moet dus werkelijk vanaf 0 beginnen, kan dus geen noot lezen en weet niet eens hoe je een akoord moet spelen. Als het niet wat is, kan er altijd nog de kachel mee aangestoken worden...


    neem gewoon les van iemand die weet wat ie doet..

    1) tis makkelijker ipv alles zelf uit te zoeken... dan ben je eigenlijk alleen maar bezig om t wiel voor een 2e maal uit te vinden...

    2) je leert beginnersfouten af zoals akkoorden fout/onlogisch pakken etc..

    3) weennie of dit je eerste instrument is? maar in het begin heb je vaak nog geen goed gehoor voor juiste tonen e.d. (of je naam is Mozart natuurlijk) dit maakt het alleen maar extra moeilijk om je gitaar te stemmen, juiste akkoorden te vinden etc..



    kijk zo'n DVD-tje is leuk maar je gaat geen juiste omoplata en sankaku leren van alleen een instructie DVD...

    same thing with guitar...

  19. #19
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Utrecht
    Posts
    290
    vCash
    126000

    Default

    http://www.wholenote.com heeft allerlei lessen
    I wonder, does it pour me something opaque...

  20. #20
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by Tapilaha View Post
    neem gewoon les van iemand die weet wat ie doet..

    1) tis makkelijker ipv alles zelf uit te zoeken... dan ben je eigenlijk alleen maar bezig om t wiel voor een 2e maal uit te vinden...

    2) je leert beginnersfouten af zoals akkoorden fout/onlogisch pakken etc..

    3) weennie of dit je eerste instrument is? maar in het begin heb je vaak nog geen goed gehoor voor juiste tonen e.d. (of je naam is Mozart natuurlijk) dit maakt het alleen maar extra moeilijk om je gitaar te stemmen, juiste akkoorden te vinden etc..



    kijk zo'n DVD-tje is leuk maar je gaat geen juiste omoplata en sankaku leren van alleen een instructie DVD...

    same thing with guitar...
    best post in this thread...

    reps

  21. #21
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Tapilaha heeft uiteraard gelijk... zo kan je het niet verkeerd aanleren, das erg belangrijk als je er echt voor wil gaan! vooral het grijpen.

    Mijn mening is wel dat je tegenwoordig ver kan komen met het internet, alles kan opzoeken over hoe en wat.


    Iamand die het bij je voordoet blijft natuurlijk het makkelijkst.. Ik heb zelf denk ik 6 jaar les gehad,.. Tegenwoordig zoek ik alles zelf uit wat ik wil spelen met de eerder genoemde taps. Maar goed heb dan ook een dikke basis! Het begin is doorbijten en een lesje kan zeker geen kwaad!

    Voor de liefhebbers hier nog wat motiverend materiaal.. een paar acc. helden die ik graag cover:..
    http://www.youtube.com/watch?v=JsD6u...eature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=aOZ2VN5cvLY

    http://www.youtube.com/watch?v=BTv24sSNXHc
    -Fly like a butterfly, sting like a bee-

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8.134
    vCash
    126000

    Default

    erm... zie een halve url....

    What am I? Flypaper for freaks?!


  23. #23
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    done
    -Fly like a butterfly, sting like a bee-

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8.134
    vCash
    126000

    Default

    Is een Capo, daarmee kan je de toonsoort veranderen.

    What am I? Flypaper for freaks?!


  25. #25
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Jupp is n capodaster... zoals paganstar al zegt je verandert de toon...

    Is dus inderdaad een klem die je plaatst tussen je frets (ijzertjes op je hals) Hij klemt je snaren af en zorgt dat je hoger speelt... hoe verder je hem naar je klankkast toeschuift hoe hoger je speelt..

    Erg leuk om mee te variëren
    -Fly like a butterfly, sting like a bee-

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •