Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 76 to 100 of 104

Quote Originally Posted by danial View Post
    Mensen die graag mijn mening als vechter van team HardCore willen weten

• Ik loop al meer dan jaar bij Henk Kuipers.
    • Mijn geld is altijd op tijd (soms te vroeg) betaald
    • hij betaalt mij, zodat ik niet hoef te werken en zich met trainen bezig hou
    • bijna 1000euro bekeuring van mij is door meneer Kuipers betaald.
    • ik heb een auto gratis van hem gekregen (verzekering en belasting worden door hem betaald)
    • bij elke probleem kan ik op hem rekenen
    • en mooiste; hij noemt iedereen met 'vriend'
    Hij is altijd als een vader voor mij geweest, en ik ken VEEL mensen die goed leven omdat hij goed voor hun zorgt.

ps, als je door een andere reden kwaad/gevoelig ben, moet je het niet zo afreageren

Stel je bent een vechtsporter of in loon dienst bij Henk.
    Stel je hebt je andere baan opgegeven om full prof te worden.
    Je krijgt een autio , verzekering belasting en bekeuringen worden door hem betaald.
    Hij staat altijd voor je klaar.
    Je deeelt je leven in , met het huren of kopen van een huis je hebt een leuke vriendin en vrouw en alles gaat goed!
    Is hij een vader voor je geweest? Dat klinkt als verleden tijd?
    Je kent veel mensen die goed leven omdat Henk "vader" goed voor hen zorgt.

Nu komt door het "lot" een vervelende situatie waardoor jouw "vader" niet meer jouw bekeuringen , auto en je salaris kan betalen. Maar het komt goed wordt gezegd, de tweede maand lukt het ook niet, want jouw "vader" zit nog steeds in een rot positie financieel en is in moeilijke rechtzaken verwikkeld. De derde maand begint je huurbaas moeilijk te doen, je vriendin of vrouw kan geen boodschappen doen en je moet de hele tijd met de bus.
    Je probeert je "vader" te bellen maar die neemt de hele tijd zijn telefoon niet aan omdat jij niet de enigste bent met dit probleem.

Dat kun je oplossen op de volgende manier.

optie 1 Henk een brief schrijven of persoonlijk spreken en zeggen dat je het heel rot voor hem vindt, maar dat je zo niet kan leven en een andere baan gaat zoeken! Je bedankt hem voor dat goede jaar en wenst hem succes met zijn rechtzaken en zaken en je hoopt voor hem dat het goed afloopt.

optie 2 Je kunt bij hem weggaan zonder iets te zeggen, omdat je het probeerde maar geen antwoordt kreeg, en je gaat je eigen weg.

optie 3 Je kunt gaan schelden, Henk bedreigen, een incasso sturen, op forums je gal spuwen en meer van dat soort praktijken. Je kunt een paar maande je schulden laten oplopen, een echtscheiding met je vrouw en of breuk met je vriendin veroorzaken door alle stress. Bij de bank een lening aangaan en en en.....

Ik heb persoonlijk meegemaakt eind 2003 dat ik vele vechters van GG op Bom Baye heb laten vechten en alle vliegtickets voorgeschoten etc.
    Uiteindelijk dacht ik een aardig cent te verdienen, maar nog geen twee weken na het evenement bleek dat de promotor met het geld naar het buitenland was gevlucht. Schade post $350.000 in totaal. Dus ipv verdienen moet je zelf ineens een gigantische berg geld ophoesten. Er is toen heel veel door een aantal mensen (promotors / trainers) aan GG vechters getrokken en dat is een goeie graat meter om te zien of ze al die goeie jaren ervoor niet vergeten zijn wat het management voor hun gedaan heeft. En het management heeft dit opgelost door langzaam uit eigen zak gewoon al die vechters te betalen. En daarna alleen nog maar top jaren meegemaakt!

Stel Henk "vader" komt er weer helemaal boven op, hij wint op langere termijn zijn rechtzaak en krijgt een aantal nieuwe gigantische klussen op korte termijn. Wie zal hij dan bellen?
    Optie 1,2 of 3?

Als de mens emotioneel is , is het beter om nooit gelijk te reageren maar eerst goed nadenken over situaties, veel informatie inwinnen. En een paar dagen of week later een beslissing nemen. Dat zijn wijze woorden waar zelfs ik als "hoogdbegaafde" ook wel eens moeilijk mee heb. Ik begrijp natuurlijk ook de reacties van mensen die helemaal gerekend hebben op bepaalde "belofte's" en afspraken. Soms gaan de dingen in het leven nu eenmaal niet zoals we dat willen (bij sommige is "soms" heel vaak overigens ,vanwege een negatief denk patroon)

Lees tip: De Alchemist en The Secret!
    Advertentie door Mixfight.nl

wijze les van Bas Boon

Mensen die graag mijn mening als vechter van team HardCore willen weten

• Ik loop al meer dan jaar bij Henk Kuipers.
    • Mijn geld is altijd op tijd (soms te vroeg) betaald
    • hij betaalt mij, zodat ik niet hoef te werken en zich met trainen bezig hou
    • bijna 1000euro bekeuring van mij is door meneer Kuipers betaald.
    • ik heb een auto gratis van hem gekregen (verzekering en belasting worden door hem betaald)
    • bij elke probleem kan ik op hem rekenen
    • en mooiste; hij noemt iedereen met 'vriend'
    Hij is altijd als een vader voor mij geweest, en ik ken VEEL mensen die goed leven omdat hij goed voor hun zorgt.

ps, als je door een andere reden kwaad/gevoelig ben, moet je het niet zo afreageren

Niet het een of het ander maar als meneer Kuipers iedereen vriend noemt.. en jou en nog eens 10 man uit de brand helpt dmv boetes,ziekenhuiskosten of wat voor kosten dan ook gaat betalen voor jan en alleman die bij hem traint.

Dan ga je als zakenman een keer nat ik zie het al voor me dat ik iedereen die bij mij in dienst is ga lopen spekken en van hun geldzorgen mijn zorgen ga maken. Zo werkt dat natuurlijk niet, medewerkers van RR moeten op hun geld wachten waar ze hard voor hebben gewerkt. En iemand die voor 1000 euro boetes heeft (prive situatie) word dan ff opgelost door de heer Kuijpers.

Ik snap natuurlijk wel dat je het wilt opnemen voor de heer Kuipers en hij zal heus wel een loyale man "vriend" zijn. Maar hij is ook zakenman en bij zaken komt vriendschap niet altijd om de hoek kijken.

Dus misschien naieve opstelling van de heer Kuipers en ik hoop voor hem dat alles goed uitpakt en dat hij beseft dat hij niet iedereens vriend kan zijn.

Ik snap ook niet dat insiders die nu beweren dat de heer Kuiper zo een goedzak en loyaal is, zoveel van hem nemen qua geld of andere dingen die knaken kosten naast hun salaris. Als ze toch het e.e.a. weten over de situatie van de heer Kuipers wees dan zelf zo loyaal en zeg ; Henk "vriend" deze maand niet hoor ik betaal mijn boetes,ziekenfonds or what ever zelf wel deze maand.

Bij vriendschap is het geven en nemen en ik proef hier een beetje van derden dat de heer Kuipers alleen maar geeft en anderen alleen maar nemen. Waardoor anderen daar weer de dupe van zijn.

"De verschillende betrokkenen hebben elk verschillende doelen, waarbij doel en middel wel eens door elkaar lopen"
    Last edited by Blacklabel; 13-07-2008 at 09:27.

Quote Originally Posted by Blacklabel View Post
    Niet het een of het ander maar als meneer Kuipers iedereen vriend noemt.. en jou en nog eens 10 man uit de brand helpt dmv boetes,ziekenhuiskosten of wat voor kosten dan ook gaat betalen voor jan en alleman die bij hem traint.

Dan ga je als zakenman een keer nat ik zie het al voor me dat ik iedereen die bij mij in dienst is ga lopen spekken en van hun geldzorgen mijn zorgen ga maken. Zo werkt dat natuurlijk niet, medewerkers van RR moeten op hun geld wachten waar ze hard voor hebben gewerkt. En iemand die voor 1000 euro boetes heeft (prive situatie) word dan ff opgelost door de heer Kuijpers.

Ik snap natuurlijk wel dat je het wilt opnemen voor de heer Kuipers en hij zal heus wel een loyale man "vriend" zijn. Maar hij is ook zakenman en bij zaken komt vriendschap niet altijd om de hoek kijken.

Dus misschien naieve opstelling van de heer Kuipers en ik hoop voor hem dat alles goed uitpakt en dat hij beseft dat hij niet iedereens vriend kan zijn.

Ik snap ook niet dat insiders die nu beweren dat de heer Kuiper zo een goedzak en loyaal is, zoveel van hem nemen qua geld of andere dingen die knaken kosten naast hun salaris. Als ze toch het e.e.a. weten over de situatie van de heer Kuipers wees dan zelf zo loyaal en zeg ; Henk "vriend" deze maand niet hoor ik betaal mijn boetes,ziekenfonds or what ever zelf wel deze maand.

Bij vriendschap is het geven en nemen en ik proef hier een beetje van derden dat de heer Kuipers alleen maar geeft en anderen alleen maar nemen. Waardoor anderen daar weer de dupe van zijn.

"De verschillende betrokkenen hebben elk verschillende doelen, waarbij doel en middel wel eens door elkaar lopen"
    Optie 3 dus voor Black Label

ik ga vandaag nog the secret halen

@basboon, micha, black... en paar anderen....
    1. jullie hebben niks met situatie te maken en bemoeien met situatie en praten over situatie en bepalen hoe ze moeten omgaan met situatie...
    2. meneer Bas Boon, Ik keek tegen u op als een managar, maar vind het jammer dat u als een kin post, steeds die 'vader'

3. Welke team betaalt salaris aan zijn vechters, ben zeker geen K1champ op UFC-champ, maar toch ben ik in loon.

4.ik had geen afspraak om auto krijgen enzo dat ik ook op reken.

5, als niet goed gaat e mensen willen weg of worden weggestuurd is toch niks aan de hand, waar praten we over,'

6. Micha, en nog paar andere. Jullie kenenn Meneer kuipers niet en hebben wat gehoord en naar aanleiding daarvan, reageren op MIXFIGHT.

7. het is niet meer of minder, HET IS JALOESIE. Daarom probeern sommigen andere zwart te maken
    Wanneer de leerling klaar is voor de strijd, komt de meester pas te verschijnen

Meneer Bas Boon, ik heb VEEL slechte dingen over u gehoord, (misschien zijn te waar, of niet) (verteld door GG leden en omstreek) , maar ik zou nooit zomaar gaan hier posten, omdat zwakke mensen roddelen over andere

@BB, ik zei veel mensen duns niet 10, maar minstens 100. Ik weet dat moeilijk te begrijpen is maar er is echt iemand die zoiets doet.
    Last edited by danial; 13-07-2008 at 09:53.
    Wanneer de leerling klaar is voor de strijd, komt de meester pas te verschijnen

6. Micha, en nog paar andere. Jullie kenenn Meneer kuipers niet en hebben wat gehoord en naar aanleiding daarvan, reageren op MIXFIGHT.

klopt dat noemen ze internet. Dit is een vechtsportforum dus wordt hier geschreven over alles wat met de sport te maken heeft.
    Danial ik ben blij voor je met je goede band met je manager en het siert je dat je hier voor hem opkomt zoals ook anderen doen en dat is ook je recht. Net zoals iemand die iets minder goed nieuws te melden heeft of checkt of een gerucht klopt daar recht op heeft.
    Als iemand tegen mij zegt het gala van Henk is niet in Ahoy maar in de topsporthal dan kun je dat hier vragen. Nu blijkt dat het toch in Ahoy is dus dan is dat duidelijk.

Soms lijkt het dat er topics aangemaakt worden om mensen zwart te maken, er bestaat ook iets als pm sturen als iets wilt weten.

Mensen doen moeilijk zelf Donald Trump is meerdere malen failliet gegaan maar
    dat is ondernemen soms moet je risico's nemen.

En dat Kuipers een goed hart heeft is zijn goed recht.

Sorry, maar ik wilde gewoon effe weten waarom die site een paar weken "down" is.... Lijkt me toch vrij normaal dat ik die vraag hier kan stellen zonder dat iedereen over elkaar heen valt? Bedankt voor de beschuldiging gap....

Quote Originally Posted by Jeru View Post
    Sorry, maar ik wilde gewoon effe weten waarom die site een paar weken "down" is.... Lijkt me toch vrij normaal dat ik die vraag hier kan stellen zonder dat iedereen over elkaar heen valt? Bedankt voor de beschuldiging gap....
    was niet naar jou bedoeld ik zag dat er net een nieuwe topic was aangemaakt
    over Jan Oosterbaan vandaar.

Okee no problem. Ik hoop in ieder geval dat het volgende issue weer super zal zijn. De rest van de topic kan voor mij zo de Privé in...

1. jullie hebben niks met situatie te maken en bemoeien met situatie en praten over situatie en bepalen hoe ze moeten omgaan met situatie...
    2. meneer Bas Boon, Ik keek tegen u op als een managar, maar vind het jammer dat u als een kin post, steeds die 'vader'

3. Welke team betaalt salaris aan zijn vechters, ben zeker geen K1champ op UFC-champ, maar toch ben ik in loon.

5, als niet goed gaat e mensen willen weg of worden weggestuurd is toch niks aan de hand, waar praten we over,'

7. het is niet meer of minder, HET IS JALOESIE. Daarom probeern sommigen andere zwart te maken
    Beste Danial je hebt het over dat we het recht niet hebben om over deze situatie te praten maar zelf plaats je wel een reactie over jouw ervaringen met de heer Kuipers. Dit is nog steeds een forum waar mensen van gedachten wisselen of meningsverschillen hebben over hun hobby,sport en interesses.

Dat men ordinair hun prive zaken in deze thread posten geeft mij en anderen zie mijn "grote" vriend Bas ..lol of een ander alleen maar stof om over te praten.

Het feit dat Tarik , Alistair en jij jullie ervaringen met de heer Kuipers op het net delen met ons, maakt deze topic toch alleen maar interesant voor de forumbroeders. Verwacht niet dat een ieder zijn mond dicht houd.. daar is deze forum namelijk niet voor.

Dus als jij het toch voor je grote vriend de heer Kuipers wilt opnemen spreek account demolitionman aan en laat ons met rust.
    Last edited by Blacklabel; 13-07-2008 at 10:31.

1. daniel, jij weet niet hoeveel wij wel of niet te maken hebben met deze zaak, tuurlijk komen wij op voor Alistair, maar er is meer als jij denkt!

2. U heeft het woord vader aangehaalt en dat is voor de rest helemaal niet slecht bedoeld, als jij en andere henk zo willen zien, is je goed recht!

3. Wij als GG hebben ook wel eens appartementen gehuurd voor vechters, auto's en onkosten geld betaald aan beginnende talenten. En helpen ook de vechters als ze prive problemen hebben met bv het gerecht, deurwaarders,advocaten of andere vervelende kwesties. Je kunt wel zeggen dat dat er niet bijhoort maar dat is wel zo. Wij vergeten soms dat we zelf ook jong zijn geweest!

4?

5 correct, maar ik zou wel goed communiceren!

6 Ik ken henk Kuipers al vanaf 1996 en ken hem redelijk goed, ook prive!

7 daar weet ik alles van, jaloezie vandaar dat jij al die verhalen over mij hoort!

Default Nog even dit

Beste mensen,

ik schakel wat laat in, maar aangezien ikzelf meerdere malen wordt genoemd in de discussie en ook partij ben, wil ik toch graag reageren.

In de eerste plaats: met dit soort discussies schiet niemand iets op. Ze worden geboren uit frustratie en, hoe begrijpelijk ook, leveren alleen maar meer frustratie op in plaats van positief resultaat.

Ten tweede: er wordt nu op de persoon van Henk gericht. Terwijl het over een blad gaat en een zakelijke onderneming. Wat is nu, als je terug kijkt, het verloop van de gebeurtenissen?

Fabrice en Alistair begonnen, op gevoel en als een soort droom, een magazine. Met een bijzondere vormgeving, waar Ben voor werd ingeschakeld en deze combi bleek een geweldig resultaat op te leveren qua uiterlijk en formule. In een beperkte tijd werd een blad met onderliggende productiemachine neergezet dat werkte. Dat is een prestatie van formaat. Alleen: het magazine was gebaseerd op gevoel - een gevoel dat we allemaal zo goed kennen, want zelfs de grootste kankerpit op Mixfight deelt die passie: we willen dat vechtsport er 'komt', 'doorbreekt', erkenning krijgt. Voor RR ontbrak de commerciele basis. Kortom: te weinig abonnees, te weinig advertenties - dus geldgebrek. Niemand verdiende een cent en Alistair bleef er geld in pompen, wat hij ook niet eeuwig vol kon houden.

Steun werd gezocht en gevonden bij Henk, Die stapte er ook in uit passie, hetzelfde gevoel dat iedereen kent, net benoemd. Alistair en Fabrice werd toegezegd dat zij een bedrag zou krijgen voor het blad, wat op zich opmerkelijk is omdat het een verliesgevende onderneming betrof. Alistair heeft dacht ik een termijn ontvangen, de rest staat nog open (zoals Henk openlijk toegeeft trouwens). Fabrice en Ben kregen een uitstekend salaris. De organisatie werd professioneler, inhoud aangepakt, (eind)redactie gevoerd, de mooie vorm verder ontwikkeld door Ben, er kwam een kantoor, redactievergaderingen etc. Met het resultaat dat er inderdaad een magazine kwam te staan dat overal lof oogstte, ook in de 'gewone' bladenwereld. Maar nog steeds bleek dat de realiteit ons gevoel links en rechts inhaalde: abonnees meldden zich niet massaal aan en krijgen van adverteerders bleek heel moeilijk. En als ze er al kwamen betaalden ze in een aantal gevallen niet, slecht of gingen - in 1 geval - gewoon failliet omdat de grote adverteerder volgens justitie een witwasverhaal bleek. Daar komen we bij de kern van het verhaal, wat we ons als vechtsporters allemaal - tot op zekere hoogte - mogen aanrekenen: in Nederland (let wel: met de nadruk op Nederland) loopt de zakenwereld bepaald niet warm voor een associatie met vechtsport en is huiverig om te adverteren en zijn naam te verbinden aan onze 'hobby'. Vechtsport wordt nog steeds geassocieerd met criminaliteit en onderwereld, vechtpartijen op tribunes en in de VIP-afdeling tijdens gala's en zo meer. Erg overtrokken en selectieve beeldvorming, maar zo is het nu eenmaal.

Dat bleek al helemaal toen Henk zakelijk een grote klap kreeg en zijn continu investeren in RR moest stoppen, zoals we allemaal weten. Hij vond toen twee zakenrelaties die na veel overleg bereid bleken door te gaan met het blad en fors te investeren. Deze mannen vertrouwden er eigenlijk op dat zij, door hun immense netwerk bij grote en erkende bedrijven, de nodige advertenties binnen konden slepen. Maar ook zij kwamen van een koude kermis thuis. Waar, bijvoorbeeld, in de VS Harley Davidson de UFC sponsort, wil in ons vechtsportland bij uitstek Harley geen enkele associatie met welke vechtsport dan ook hebben. En dat bleek te gelden voor bedrijf na bedrijf. Alle inspanningen van mensen als Bas, Simon en anderen op het gebied van tv en prachtige gala's ten spijt: de adverteerders kwamen en komen niet. Dus de nieuwe investeerders kregen er ook genoeg van om hun geld in een - naar hun idee - bodemloze put te gooien. Henk was dag en nacht bezig met zijn zaken zo goed mogelijk te regelen, en liet inderdaad steken vallen, met name op het gebied van communicatie. Dan kan ik veel verhalen gaan vertellen over alle mensen die hij uit eigen zak voorschotten gaf, jongens die hij nu weer aan het werk heeft, zijn vrouw die met een acute levensbedreigende ziekte weken in het ziekenhuis heeft gelegen, kantje boord - maar daar heb je inderdaad niets aan als je voor je gevoel nog veel geld krijgt. Toch speelt het mee.

Wat kun je Henk, als persoon, verwijten?
    Dat het een onverbeterlijke optimist is die altijd, mede omdat hij iedereen wil helpen, steunen, werk geven, noem maar op, nog kansen ziet. En daardoor misschien te lang zijn ogen heeft dichtgedaan voor de realiteit. En inderdaad, dat hij slecht communiceert. Maar: als jij diep in de ellende zit, iedereen je belt en je geld wil, uitleg vraagt, alles valt om je heen in elkaar - wat zou jij doen? Ik heb het me vraag zelf afgevraagd maar hoop nooit in die situatie te raken. Want ik ben bang dat ik dan hetzelfde handel. Moet er niet aan denken.

Wat kun je Henk niet verwijten?
    Dat hij zijn woord breekt. Ik ken hem 25 jaar en moet de eerste keer nog meemaken. In dit geval, qua financien: het kan lang duren, maar hij komt niet terug op een toezegging. Zo zit hij niet in elkaar. Alleen: als jij amper geld hebt en probeert met de middelen die je wel hebt weer geld te verdienen (zoals KO Events organiseert in Ahoy) en dan weer verder te gaan met afbetalen, dan kan het duren. Zo is hij op meerdere fronten weer bezig om zakelijk terug te komen. En dat lijkt opnieuw te lukken. Een klein wonder vind ik dat, maar het gebeurt.

Hoe staat het met RR?
    Dat gaat, zoals het er nu uitziet, door. Wellicht in aangepaste, minder dure en exclusieve vorm, want we hebben ons er noodgedwongen bij neergelegd dat Nederland (nog?) niet rijp is voor een dergelijk mooi uitgevoerd magazine en dat we de kosten zo laag mogelijk moeten houden want veel adverteerders is - nog - een droom. Wellicht dus een eenvoudiger uitgave, met andere mensen; een aderlating, maar niemand is onvervangbaar. Vormgever Ben niet, bladmanager Fabrice niet en ik als hoofd/eindredacteur en verantwoordelijke voor de inhoud al helemaal niet.

Tenslotte: het was voor Henk kinderspel geweest de BV failliet te laten gaan, met de schulden die er nu in zitten. Waarom is dat dan niet gebeurd? Dan zou hij overal af zijn geweest en had iedereen financieel het nakijken. Maar, kijk maar in het KvK-register, de BV bestaat nog steeds. Laten we dat beschouwen als een teken van vertrouwen en verder zo positief mogelijk blijven.
    Een lang verhaal, waarvoor excuses. Maar ik hoop dat het wat bijdraagt tot een goede beeldvorming.

Koen

Ik deel zoals eerder al gezegd de positieve ervaringen van Danial.

Voor de rest over de zwartgallige sfeer en berichtgevingen heb ik mijn zegje al gedaan...

Zoals ik al HEnk heb toegezegd gisteren, ik zal proberen bij te dragen bij het doorgaan van RR.

OSU
    Last edited by the underdog; 13-07-2008 at 11:02.
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

thanks koen

Kuipers bezit meerdere bedrijven als 1 van deze bedrijven niet winstgevend is
    kan hij fiasement aanvragen.
    Hij kan natuurlijk ook vanuit zijn andere bedrijven of privegeld erin blijven pompen,maar dit is natuurlijk in een gezonde bedrijfsvoering niet goed.

Dus als hij een gala of een nieuwe auto aanschaft staat dit los van het feit
    dat een divisie binnen zijn conern (als ik zo mag noemen) niet rendabel is.

Laten we maar hopen dat we met z'n alle kunnen genieten van de RR en het gala in oktober.

Quote Originally Posted by ageingshinbone View Post
    Beste mensen,

ik schakel wat laat in, maar aangezien ikzelf meerdere malen wordt genoemd in de discussie en ook partij ben, wil ik toch graag reageren.

In de eerste plaats: met dit soort discussies schiet niemand iets op. Ze worden geboren uit frustratie en, hoe begrijpelijk ook, leveren alleen maar meer frustratie op in plaats van positief resultaat.

Ten tweede: er wordt nu op de persoon van Henk gericht. Terwijl het over een blad gaat en een zakelijke onderneming. Wat is nu, als je terug kijkt, het verloop van de gebeurtenissen?

Fabrice en Alistair begonnen, op gevoel en als een soort droom, een magazine. Met een bijzondere vormgeving, waar Ben voor werd ingeschakeld en deze combi bleek een geweldig resultaat op te leveren qua uiterlijk en formule. In een beperkte tijd werd een blad met onderliggende productiemachine neergezet dat werkte. Dat is een prestatie van formaat. Alleen: het magazine was gebaseerd op gevoel - een gevoel dat we allemaal zo goed kennen, want zelfs de grootste kankerpit op Mixfight deelt die passie: we willen dat vechtsport er 'komt', 'doorbreekt', erkenning krijgt. Voor RR ontbrak de commerciele basis. Kortom: te weinig abonnees, te weinig advertenties - dus geldgebrek. Niemand verdiende een cent en Alistair bleef er geld in pompen, wat hij ook niet eeuwig vol kon houden.

Steun werd gezocht en gevonden bij Henk, Die stapte er ook in uit passie, hetzelfde gevoel dat iedereen kent, net benoemd. Alistair en Fabrice werd toegezegd dat zij een bedrag zou krijgen voor het blad, wat op zich opmerkelijk is omdat het een verliesgevende onderneming betrof. Alistair heeft dacht ik een termijn ontvangen, de rest staat nog open (zoals Henk openlijk toegeeft trouwens). Fabrice en Ben kregen een uitstekend salaris. De organisatie werd professioneler, inhoud aangepakt, (eind)redactie gevoerd, de mooie vorm verder ontwikkeld door Ben, er kwam een kantoor, redactievergaderingen etc. Met het resultaat dat er inderdaad een magazine kwam te staan dat overal lof oogstte, ook in de 'gewone' bladenwereld. Maar nog steeds bleek dat de realiteit ons gevoel links en rechts inhaalde: abonnees meldden zich niet massaal aan en krijgen van adverteerders bleek heel moeilijk. En als ze er al kwamen betaalden ze in een aantal gevallen niet, slecht of gingen - in 1 geval - gewoon failliet omdat de grote adverteerder volgens justitie een witwasverhaal bleek. Daar komen we bij de kern van het verhaal, wat we ons als vechtsporters allemaal - tot op zekere hoogte - mogen aanrekenen: in Nederland (let wel: met de nadruk op Nederland) loopt de zakenwereld bepaald niet warm voor een associatie met vechtsport en is huiverig om te adverteren en zijn naam te verbinden aan onze 'hobby'. Vechtsport wordt nog steeds geassocieerd met criminaliteit en onderwereld, vechtpartijen op tribunes en in de VIP-afdeling tijdens gala's en zo meer. Erg overtrokken en selectieve beeldvorming, maar zo is het nu eenmaal.

Dat bleek al helemaal toen Henk zakelijk een grote klap kreeg en zijn continu investeren in RR moest stoppen, zoals we allemaal weten. Hij vond toen twee zakenrelaties die na veel overleg bereid bleken door te gaan met het blad en fors te investeren. Deze mannen vertrouwden er eigenlijk op dat zij, door hun immense netwerk bij grote en erkende bedrijven, de nodige advertenties binnen konden slepen. Maar ook zij kwamen van een koude kermis thuis. Waar, bijvoorbeeld, in de VS Harley Davidson de UFC sponsort, wil in ons vechtsportland bij uitstek Harley geen enkele associatie met welke vechtsport dan ook hebben. En dat bleek te gelden voor bedrijf na bedrijf. Alle inspanningen van mensen als Bas, Simon en anderen op het gebied van tv en prachtige gala's ten spijt: de adverteerders kwamen en komen niet. Dus de nieuwe investeerders kregen er ook genoeg van om hun geld in een - naar hun idee - bodemloze put te gooien. Henk was dag en nacht bezig met zijn zaken zo goed mogelijk te regelen, en liet inderdaad steken vallen, met name op het gebied van communicatie. Dan kan ik veel verhalen gaan vertellen over alle mensen die hij uit eigen zak voorschotten gaf, jongens die hij nu weer aan het werk heeft, zijn vrouw die met een acute levensbedreigende ziekte weken in het ziekenhuis heeft gelegen, kantje boord - maar daar heb je inderdaad niets aan als je voor je gevoel nog veel geld krijgt. Toch speelt het mee.

Wat kun je Henk, als persoon, verwijten?
    Dat het een onverbeterlijke optimist is die altijd, mede omdat hij iedereen wil helpen, steunen, werk geven, noem maar op, nog kansen ziet. En daardoor misschien te lang zijn ogen heeft dichtgedaan voor de realiteit. En inderdaad, dat hij slecht communiceert. Maar: als jij diep in de ellende zit, iedereen je belt en je geld wil, uitleg vraagt, alles valt om je heen in elkaar - wat zou jij doen? Ik heb het me vraag zelf afgevraagd maar hoop nooit in die situatie te raken. Want ik ben bang dat ik dan hetzelfde handel. Moet er niet aan denken.

Wat kun je Henk niet verwijten?
    Dat hij zijn woord breekt. Ik ken hem 25 jaar en moet de eerste keer nog meemaken. In dit geval, qua financien: het kan lang duren, maar hij komt niet terug op een toezegging. Zo zit hij niet in elkaar. Alleen: als jij amper geld hebt en probeert met de middelen die je wel hebt weer geld te verdienen (zoals KO Events organiseert in Ahoy) en dan weer verder te gaan met afbetalen, dan kan het duren. Zo is hij op meerdere fronten weer bezig om zakelijk terug te komen. En dat lijkt opnieuw te lukken. Een klein wonder vind ik dat, maar het gebeurt.

Hoe staat het met RR?
    Dat gaat, zoals het er nu uitziet, door. Wellicht in aangepaste, minder dure en exclusieve vorm, want we hebben ons er noodgedwongen bij neergelegd dat Nederland (nog?) niet rijp is voor een dergelijk mooi uitgevoerd magazine en dat we de kosten zo laag mogelijk moeten houden want veel adverteerders is - nog - een droom. Wellicht dus een eenvoudiger uitgave, met andere mensen; een aderlating, maar niemand is onvervangbaar. Vormgever Ben niet, bladmanager Fabrice niet en ik als hoofd/eindredacteur en verantwoordelijke voor de inhoud al helemaal niet.

Tenslotte: het was voor Henk kinderspel geweest de BV failliet te laten gaan, met de schulden die er nu in zitten. Waarom is dat dan niet gebeurd? Dan zou hij overal af zijn geweest en had iedereen financieel het nakijken. Maar, kijk maar in het KvK-register, de BV bestaat nog steeds. Laten we dat beschouwen als een teken van vertrouwen en verder zo positief mogelijk blijven.
    Een lang verhaal, waarvoor excuses. Maar ik hoop dat het wat bijdraagt tot een goede beeldvorming.

Koen
    \

Duidenlijk!

Zoals ik al zei, communiceren!

Henk we staan achter je in hardcore en in de beveiliging.
    Laat ze allemaal maar roepen hun echte vuile was ligt nog niet op straat of bij sbs6, ik vraag me dan af zou Sem dan ook bij de prins uitgenodigd zijn of zou de prins dan gezegd hebben ....gozer die Sem maar er zitten mensen in zijn omgeving die niet bij het koninklijkhuis passen.
    Ik ben net als Koen wat laat, moest weer op die debielen { boon z'n woorden } passen in de disco.

heftig!!!

chief108 Guest

mooie post Koen...

Jochem Guest

Suc6 met het op de rails zetten Henk. Hopelijk krijg je het voor elkaar en kan je iedereen afbetalen. Maarre, pas op voor mensen die alleen maar nemen, als het slecht met je gaat zie je wie je echte vrienden zijn.

Osu Geachte Lezers,

Hoewel ik tegenwoordig met mijn Dojo's bij de IBK Gordeau zit moet ik zeggen dat deze kwestie erg jammer is. Wat waar is en niet waar is aan de mensen die direct betrokken zijn. In deze situatie zijn geen winnaars. Kancho Gordeau zegt altijd "als je maar eerlijk bent". Dat is het respect. Deze topic brengt alle mensen omlaag. Ik zat eerst bij IBK Kuipers en heb het daar zeer naar mijn zin gehad. De man wil werkelijk veel voor de Martial Arts doen, maar naar mijn mening veel te snel veel te groot. Zoiets moet groeien niet worden gemaakt. Daardoor gaan nu misschien dingen mis. En daarom ben ik weggegaan omdat mijn organisatie altijd al met de Gordeau broers wilde trainen en hun kennis wilde opsnuiven. Toen het nog goed ging zijn wij over gegaan.

Maar dat neemt niet weg dat ik het erg en schandalig vind de man nu zo openlijk aan te vallen. Daarom wild eik reageren. En maak mij maar belachelijk nu op het forum.

Dhr.Kuipers Osu

Quote Originally Posted by martin View Post
    Henk we staan achter je in hardcore en in de beveiliging.
    Laat ze allemaal maar roepen hun echte vuile was ligt nog niet op straat of bij sbs6, ik vraag me dan af zou Sem dan ook bij de prins uitgenodigd zijn of zou de prins dan gezegd hebben ....gozer die Sem maar er zitten mensen in zijn omgeving die niet bij het koninklijkhuis passen.
    Ik ben net als Koen wat laat, moest weer op die debielen { boon z'n woorden } passen in de disco.
    Wat is er zo negatief aan mijn post martin, kun je wijze woorden niet begrijpen?

Die vuile was lag gelijk al bij SBS6 vanaf moment een, geloof jij nu echt dat een aantal jaloerse figuren niet gelijk mails en faxen hadden gestuurd over GG? Wat denk jezelf?

Zo is onze website heel duidenlijk, wie het management doen en trainer zijn, wij verstoppen niks Martin.

Zou Sem ook bij de prins zijn uitgenodig als hij niet 3 x de K-1 op rij wint en in alle landelijke dagbladen staat, veel in TV shows verschijnt en bladen en elke keer op SBS6 (denk je dat zoiets zomaar vanzelf allemaal gebeurt)?

Zou het niet de reden zijn dat Bas Boon en Sem Schilt gewoon clean zijn en helemaal niks op hun kerfstok hebben en gewoon hard werken en proberen de sport main stream te krijgen?

Koen had een duidelijke post, jouw reacties zijn duidenlijk van een groot emotioneel gehalte. Waarbij je dingen aanhaalt die achterhaalt zijn of sprookjesbos verhalen. Goed lezen wat ik heb geschreven, is zo gek nog niet en zeker het verhaal van Koen wat mijn post eigenlijk al bevestigde, communicatie!

De debielen waren je eigen woorden!

Tags for this Thread

Bookmarks