MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 32

Thread: gekneusde rib

  1. #1
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    21
    vCash
    126000

    Default gekneusde rib

    Hallo allemaal,

    Vorige week heb ik na thaibox training geconstateerd dat mijn rib gekneusd is. Eers helemaal geen last, maar toen ik op bed lag wel. Nu een week later nog steeds een beetje last en daarom durf ik ook nog niet te gaan trainen. Hebben jullie een idee hoe ik hier het snelst van genezen kan worden? Alvast bedankt.

    Groeten,

    Mado
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Gekneusde ribben zijn irritant man... vooral als je flink verkouden bent.. (ervaringsdeskundige :P )

    1 woord: RUST

    Ben je wel al naar een dokter geweest?
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  3. #3
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    hoort erbij

    als het blijft irriteren kan het weleens helpen om de tussenribspieren goed aan te pakken met 'massagetechnieken'.
    is wel pijnlijk, maar haalt de spanning van de ribben af, waardoor minder uiteindelijk minder pijn met belasten en ademhalen.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  4. #4
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    21
    vCash
    126000

    Default

    Volgende keer de armen maar dichter bij mijn lichaam houden tijdens het sparren. Ben niet naar de dokter geweest, het is nu een week geleden, heb niet veel last meer, voel het nog een beetje als ik moet kuchen. Alleen wanneer ik sit-ups doe dan voel ik het. Nou ja, dan maar ff rustig aan. Bedankt in ieder geval

  5. #5
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    26
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb het zelf ook. Ga onder de douche en pak de douchekop. Zet alleen koud water aan en laat het op de gekneusde rib stromen. Zet daarna over 3 minuten heel erg warm water aan en laat het op je rib stromen. Herhaal dit een paar keer, maar begin met koud water en eindig met koud water. De geïrriteerde plek zal geschrokken reageren en de bloedtoevoer zal beter verlopen. Dit zal helpen de genezingsproces te versnellen.

  6. #6
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Heb zelf nu ook last van een gekneusde rib so join the club haha.
    Had een leuke takedown maar landde vol met m'n rib op de knie van m'n trainingspartner (altijd fijn)

    Niezen en hoesten zijn altijd de leuke dingen bij zulke blessures, maargoed, rusten en niet te veel belasten.

    Sterkte

  7. #7
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    323
    vCash
    126000

    Default

    Als de rib op een zodanige rottige plaats gekneust is dat je "kort" gaat ademhalen kun je het beste een pijnstiller nemen om he risico op helemaal longontsteking te voorkomen.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    heb er 3 maanden zwaar last van gehad, volgens de dokter was hij mij mij ook "verschoven"

    de pijn is nu weg, heb alleen wel een een rib die wat uitsteekt in vergelijk met de rest.
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  9. #9
    chief108 Guest

    Default

    gewoon rust houden....
    hoe beter je dat doet, des te sneller is het over

  10. #10
    Jochem Guest

    Default

    als het na een week al beter is, dan is het een (erg) lichte kneuzing, dont worry. Een echte kneuzing is wekenlang slecht slapen omdat iedere keer als je beweegt je wakker wordt van de pijn. hoesten doet pijn, veel pijn,en lachen ook.

    Dusse, niet te snel drukmaken en gewoon lekker doortrainen. Maar ofcourse wel iets voorzichter.

  11. #11
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    als het na een week al beter is, dan is het een (erg) lichte kneuzing, dont worry. Een echte kneuzing is wekenlang slecht slapen omdat iedere keer als je beweegt je wakker wordt van de pijn. hoesten doet pijn, veel pijn,en lachen ook.

    Dusse, niet te snel drukmaken en gewoon lekker doortrainen. Maar ofcourse wel iets voorzichter.

  12. #12
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Leiden
    Posts
    2.293
    vCash
    126000

    Default

    Heb ook al 4 weken last van een gekneusde rib ik negeer het gewoon gaat van zelf wel over. Het doet alleen pijn als ik hoest en diep adem haal maar tijdens trainen ben ik zo lekker bezig dat ik er niets van merk.

  13. #13
    anonymous001 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    als het na een week al beter is, dan is het een (erg) lichte kneuzing, dont worry. Een echte kneuzing is wekenlang slecht slapen omdat iedere keer als je beweegt je wakker wordt van de pijn. hoesten doet pijn, veel pijn,en lachen ook.

    Dusse, niet te snel drukmaken en gewoon lekker doortrainen. Maar ofcourse wel iets voorzichter.

  14. #14
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Tilburg
    Posts
    7
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb me ribben ook gekneus had de eerste 4 weken alleen last als ik er op lag en erg moest hoesten. maar nu heb ik er de helle tijd een pijnscheut in is dit normaal.

    En heb de helletijd rust gehouden.

  15. #15
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dirk5 View Post
    heb er 3 maanden zwaar last van gehad, volgens de dokter was hij mij mij ook "verschoven"

    de pijn is nu weg, heb alleen wel een een rib die wat uitsteekt in vergelijk met de rest.
    Kan je dit niet recht laten zetten ofzo?

  16. #16
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    ja even recht laten slaan of zo?????
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  17. #17
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    kan best wel liggen aan verminderde beweeglijkheid van de rib(ben), mogelijk bij aanhechting aan achterzijde,
    en/of verhoogde spanning van de tussenribspiertjes.
    Vaak is een keer goed laten behandelen afdoende.
    ...en wel pijnlijk, maar nog altijd te verkiezen boven de 'behandeling' van Underdog
    "If you have to stop and think, it's too late"

  18. #18
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    96
    vCash
    126000

    Default

    Hehe dat is toevallig, ik durfde al geen topic te maken hierover..
    was bang voor reacties als over het topic "wat te doen tegen blauwe plekken"

    Heb zelf ook vorige week een licht gekneusde rip opgelopen, midkicks (blokken) krijg ik niet geregeld.
    Ik hou de arm gewoon tegen me lichaam aan maar door de kracht van de schop (wat eigenlijk wel meevalt) duw ik elke keer me eigen arm/elleboog me ribben in en als ik me elleboog lager hou is me heup paars op het einde van me eigen elleboog.

    Het is toch wat he contact sport

  19. #19
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    779
    vCash
    126000

    Default

    Gekneusde ribben zijn idd zeer irritant.

    Ik maak me er nooit al te druk om. Momenteel heb ik al een paar weken een gekneusd scheenbeen, met een enorm ei erop. En bij onze les zit een enorm irritant ADHD ventje, en die schopt er elke keer expres op, maar dat krijgt hij tijdens het sparren dan weer terug.

    Maar het vervelende is dat het zo totaal niet geneest, want de kneuzing wordt elke keer alleen maar erger, achja goed koel houden en ronde bewegingen maken met het onderbeen.

    De doctor gaf als tip fietsen, maar ik meen dat dit toch niet zo goed is voor je scheenbeen?

  20. #20
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    407
    vCash
    126000

    Default

    en er is weer 's een slachtoffer...dit keer mag ik bij de club van de gekneusde ribben..
    althans, ik denk dat hij gekneusd is..

    zojuist (uurtje geleden) bij trainen een stoot op mijn rib gehad en het schoot er eigenlijk gelijk in...gelijk half uur ijs erop gehouden (geen idee of dat daadwerkelijk helpt) en nu wel last met diep ademen of lachen..
    Laten we hopen dat het gauw over is, want wil het liefst zo snel mogelijk weer trainen!

    Verheug me nu al op mijn nachtrust :S
    '' When i get sad, i stop being sad and be awesome instead , true story'' - Barney Stanson

  21. #21
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    In je slaapkamer.
    Posts
    3.611
    vCash
    126000

    Default

    Kwark en...
    Quote Originally Posted by De dikke nudist
    Life is like a box of chocolates. It doesn't last very long when you're a fat glutton.

  22. #22
    Join Date
    Jul 2008
    Posts
    407
    vCash
    126000

    Default

    haha...kop houen! jajaja!
    '' When i get sad, i stop being sad and be awesome instead , true story'' - Barney Stanson

  23. #23
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Leon, Mexico
    Posts
    5.191
    vCash
    126000

    Default

    Zal ik me dan ook maar aanmelden?!

    Een paar uur geleden op een bescheiden "Open Mat" lekker aan 't rollen met wat vrienden, maar ik was nog vrij "koud" toen ik - bij het choken van iemand vanop zijn rug - een beetje te hard naar de zijkant boog en het schoot erin. Aanvankelijk meer irritant dan pijnlijk (ik kon de choke nog gemakkelijk afmaken) maar 10 minuten later kon ik bijna geen spiertje van m'n middenrif meer opspannen zonder een stevige pijnscheut in ruil te krijgen.

    Ik wist al wel dat er niks aan te doen is buiten genoeg rusten, maar wat ik hier eigenlijk te weten wilde komen is hoe lang "genoeg rust" nu precies is. Ik kan niet zeggen dat ik blij word door hier dingen over "maanden" te lezen.

    Dus, bovenstaande posters ... hoe lang hebben jullie er mee opgescheept gezeten?!
    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je hebt het overigens over mensen met een judo-achtergrond die beseffen dat guardspringen een zeer effectieve techniek is. Dat wordt ook niet ontkend, althans niet door mij, ...
    Mixfight-Ambassadeur in Mexico

  24. #24
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    21
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Christophe View Post
    Zal ik me dan ook maar aanmelden?!
    Dus, bovenstaande posters ... hoe lang hebben jullie er mee opgescheept gezeten?!
    Nou, ik heb er toch zeker wel een week of 6 last van gehad. Maar zo te horen ga jij er langer van last hebben, ik had namelijk de volgende dag pas last.

    Beterschap!

  25. #25
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    lost in space
    Posts
    1.605
    vCash
    126000

    Default

    heb zelf eens 3 a 4 maanden met mn arm voor mn borst gelopen,
    ook nog terwijl ik twee vrienden uitelkaar probeerde te halen
    waar blijft de tijd?
    hij kom so, ja.......

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •