MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 6 12345 ... LastLast
Results 1 to 25 of 132
  1. #1
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    24
    vCash
    126000

    Default Vraag: beginners dieet & training (vrouw)

    Hey

    In de hoop dat jullie hierover meer weten dan ik, vraag ik jullie advies over een goede voedingschema.

    Ik had gisteren mijn eerste les muay thai en ik werd in slag verliefd! Nu wil ik dus muay thai lessen gaan volgen 2 keer per week. Ik heb 9 weken geleden fitness weer opgepakt na een lange pause wegens knieoperatie, en mijn conditie is niet helemaal slecht maar ook niet super.

    Ik ben wekelijks 5-6 dagen bezig met paardensport (normaal 1 hele dag per week wedstrijd, anders ongeveer 3 uur per dag) en daarnaast train ik 2 dagen per week fitness met gewichten en grondoefeningen (ongeveer 1,5 uur les; grote spiergroepen van hele lichaam).

    Probleem is dat tijdens mijn trainingspause ben ik 10 kg aangekomen
    Het is mij eerder gelukt om 10 kilo af te vallen na mijn eerste operatie door heel weinig te eten, maar nu dat ik train, weet ik niet meer wat ik het best zou kunnen doen. Ik wil niet per se klein worden, ik wik mijn vet% omlaag! Hoeveel proteine heb ik nodig en hoeveel (kcal) moet ik eten om door te kunnen trainen etc?

    Stats: 174 cm, 75 kg, vet% 24,4 (gemeten in eind juni, ook op 75 kg). Ik hoop dat dit iets vertelt, of moet ik een foto uploaden?

    Als iemand weet waar te beginnen, zou ik heel erg dankbaar zijn!


    (en sorry voor kromme zinnen, nederlands gaat nog niet perfekt...)
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    anonymous001 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by Thenes View Post
    Hey

    In de hoop dat jullie hierover meer weten dan ik, vraag ik jullie advies over een goede voedingschema.

    Ik had gisteren mijn eerste les muay thai en ik werd in slag verliefd! Nu wil ik dus muay thai lessen gaan volgen 2 keer per week. Ik heb 9 weken geleden fitness weer opgepakt na een lange pause wegens knieoperatie, en mijn conditie is niet helemaal slecht maar ook niet super.

    Ik ben wekelijks 5-6 dagen bezig met paardensport (normaal 1 hele dag per week wedstrijd, anders ongeveer 3 uur per dag) en daarnaast train ik 2 dagen per week fitness met gewichten en grondoefeningen (ongeveer 1,5 uur les; grote spiergroepen van hele lichaam).

    Probleem is dat tijdens mijn trainingspause ben ik 10 kg aangekomen
    Het is mij eerder gelukt om 10 kilo af te vallen na mijn eerste operatie door heel weinig te eten, maar nu dat ik train, weet ik niet meer wat ik het best zou kunnen doen. Ik wil niet per se klein worden, ik wik mijn vet% omlaag! Hoeveel proteine heb ik nodig en hoeveel (kcal) moet ik eten om door te kunnen trainen etc?

    Stats: 174 cm, 75 kg, vet% 24,4 (gemeten in eind juni, ook op 75 kg). Ik hoop dat dit iets vertelt, of moet ik een foto uploaden?

    Als iemand weet waar te beginnen, zou ik heel erg dankbaar zijn!


    (en sorry voor kromme zinnen, nederlands gaat nog niet perfekt...)
    Je Nederlands is veel beter dan de meesten hier...

    Ik zou eerst dit forum doorzoeken: er staat al heel veel in dit gedeelte over dit soort zaken.

    Verder vind ik eigenlijk dat mensen gewoon moeten gaan trainen, normaal eten (je weet wel... groente, niet te veel zuipen etc.) en pas op topniveau over dieten na moeten gaan denken...

    Je voelt het vanzelf wat voor jou werkt, en bovendien, je moet ook een beetje genieten van het leven, toch?

    O, en als vrouw zou ik hier niet beginnen over het uploaden van foto's.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by Socrates View Post
    O, en als vrouw zou ik hier niet beginnen over het uploaden van foto's.
    Ja dat kan nogal tot rare reacties leiden

    Inderdaad gewoon eten wat je normaal doet tot je merkt dat je iets te kort komt. Dan kun je altijd nog wat extra nemen.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    24
    vCash
    126000

    Default Nog iets

    Hmm. Op deze moment eet ik van alles - maar te veel om af te vallen... Meestal gezond als ik kook, maar ook veel in de stad en op weg. Ik weet dat ik ermee moet stoppen als ik mijn vet% omlaag wil krijgen. Alleen heb ik geen idee wat ik dan moet eten als ik toch minder eet. Ik ben bang dat ik dan niet genoeg proteine zal binnenkrijgen als ik mijn dieet niet aanpas. Ben namelijk dol op (donkere) pasta, bruine rijst, groenten, fruit etc die allemaal niet veel proteine bevatten.

    Dus eigenlijk zou ik willen weten hoeveel protein en goede vetten ik moet binnenkrijgen en op welke tijdstip (voor/na training?) Ik heb eerder heel gatraind en droog geweest maar dan trainde ik zo veel en at en rustte zo weinig dat kon na een tijdje heeeeeel moeilijk presteren. En omdat ik nu wekelijks wedstrijden heb, ben ik bang om alles en nog wat te gaan proberen. Wanneer ik merk dat het niet werkt, is het al een beetje laat. En ik heb zo veel verschillende teksten gelezen dat weet niet meer wat te denken

  5. #5
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    heb je eigenlijk wel tijd om te eten
    "If you have to stop and think, it's too late"

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    foto is beter idd
    Verwijderd ivm reclame ** ashi76**

  7. #7
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by Socrates View Post
    O, en als vrouw zou ik hier niet beginnen over het uploaden van foto's.

  8. #8
    Jochem Guest

    Default

    negreps voor socrates. Dat je deze niet binnenkopt... een foto verdomme.


    maarre, een vetpercentage van 24% is niks om je druk over te maken als vrouw. Gewoon lekker gezond blijven eten en sporten.

  9. #9
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Je zou eens een foto of zo kunnen posten.. Een plaatje zegt immers meer dan duizend woorden.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  10. #10
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Je hebt hele gezonde statistieken, dus zou ik me daar niet te veel zorgen over maken.
    Wat je zou kunnen doen is je koolhydratenmaaltijden (2 per dag) strikt scheiden van je eiwitten/ vet maaltijden.
    Je verbrand veel met je sporten en moet je dus altijd goed eten.
    Neem je eiwitmaaltijd in NA je training.

    Dus: geen vet bij koolhydraten ( dus brood zonder boter, pasta zonder vlees of vis, geen aardappels maar bruine rijst of volkorenpasta met groenten, geen mais, wortels, suiker, of andere producten met een hoge glycemische verbranding)

    Je zal zien dat je afvalt, en als je eenmaal gewend bent het heel lang kan volhouden, omdat je geen honger hebt.
    Alleen het buiten de deur eten is wat moeilijker, omdat overal suiker en vet inzit.
    Succes, en laat eens een foto zien.....


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  11. #11
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    24
    vCash
    126000

    Default ok

    Volgende vraag: hoe krijg ik mijn foto hier dan? Heb ze wel op desktop, maar verder ben handloos met computers...

  12. #12
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Ga naar ImageShack - Image Hosting en dan kan je foto's inloaden. Die je daarna hier kan linken....

    Kom je uit zuid-afrika of zoiets? (handloos?)


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  13. #13
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    24
    vCash
    126000

    Default proef

    Last edited by HUNTER; 05-05-2010 at 11:38.

  14. #14
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Goed maar mag groter!


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  15. #15
    anonymous001 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    negreps voor socrates. Dat je deze niet binnenkopt... een foto verdomme.
    Doe het dan.

    Leuke foto, btw...

  16. #16
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Hallo, waar blijven de reps?
    Door de professionele benadering toch weer een foto(tje) weten te laten plaatsen.
    Behalve Jochem: jouw negreps voor het vragen worden gelijk getrokken met de posreps voor de foto......


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  17. #17
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    24
    vCash
    126000

    Default ff opnieuw proberen...


  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Daar hoef je je inderdaad geen zorgen om te maken. Zeker niet als je nog vaker naar kickboksles gaat.... (geef deze dame eens snel toegang tot de Dungeon )

  19. #19
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Idd, het lichaam is prima in balans hoor.. zou me niet te veel zorgen maken. Zeker nu je nog meer wilt trainen...

    Niks aan veranderen.


    fapfap
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  20. #20
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    127.0.0.1
    Posts
    1.163
    vCash
    126000

    Default

    Stelletje geile beren...
    - 98% of forum users copy these messages from other people to put in their sig...If you're one of the 2% that don't, put this in your sig -

  21. #21
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    Quote Originally Posted by Jeru View Post
    Daar hoef je je inderdaad geen zorgen om te maken. Zeker niet als je nog vaker naar kickboksles gaat.... (geef deze dame eens snel toegang tot de Dungeon )
    en heel veel reps voor de moeite
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default

    zucht...... mannen
    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

  23. #23
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    zucht..... mooie vrouwen
    Verwijderd ivm reclame ** ashi76**

  24. #24
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    jongens toch


    mixfight rules
    "If you have to stop and think, it's too late"

  25. #25
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    24
    vCash
    126000

    Default

    @ FOCUS : heb wel tijd om te eten (moet toch van een plaats naar de volgende met auto en bijna elke tankstation verkoopt broodjes) maar gezond eten gaat soms moeilijker

    @ Socrates : bedankt..

    @ PigDog : bedankt voor de uploading instructies. Nee, kom niet uit Zuid-Afrika. Hoezo, trouwens? Hebben ze daar handloze mensen dan? Ook HEEEEEL veel bedankt voor je advies; ga ik zeker proberen.

    @ Jeru : tja, ik wil heel graag toegang tot de Dungeon, maar voor de zekerheid zou ik wel willen weten wat het eigenlijk is...?

    @ mama : ja he Wat voor vechtsport doe je aan? Als je tijd en energie hebt, mag je van alles vertellen hoe t is voor een vrouw om mee te draaien in een zo mannelijke sport? Alle informatie van een vrouwelijke zienswijze is meer dan welkom!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •